Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ootellu tuota joka vk neuvolaa, mutta jostain syystä maulla ei oo niin ollu. Joka toinen vaan. Viime viikolla oisin saanu ylimääräsen ajan, mit sen jouduin peruu sen synnytystapa-arvion takia. Ilmeisesti kaikki on hyvin arvojen, mittojen yms takia, että eivät näe tarpeelliseksi. Tai sitte liikaa porukkaa, ettei oo aikoja.
Ai niin, tuli tää vielä mieleen: Täällä siksikin odotan muuten malttamattomasti, että syntyis jo, kun Naistenklinikkahan on osittain suljettuna ja ne purkaa Kätilöopistolle. No viikko mun lasketun ajan jälkeen menee myös Porvoo kiinni ja nekin purkaa Kättärille osittain. Ni mitä, jos Kättärillä on ruuhkaa/sulku ja meikät saa lähtee synnyttää johonkin Utsjoelle asti..? Jorviin pääsykin vie varmaan toista tuntia ainakin, koska molemmat kehätiet on aivan tukossa.. Huoh.. :D

Mä synnytin siis viime viikon pe 20.5 kättärillä ja silloin oli sekä siellä, että Naistenklinikalla sulku, ollut jo edellisestä illasta alkaen. Sanoivat mulle puhelimessa, että "mene Hyvinkäälle tai Porvooseen" synnyttämään, Helsinki on ihan täynnä.. Sanoin sille hoitajalle, etten varmana lähde niin pitkälle, että mieluummin synnytän eteiseen, voitko antaa ohjeita puhelimitse.. Sitten hän sanoi, että "no lähde tulemaan tänne (kättärille) päivystyksen kautta, niin mietitään jotain".
Jouduin odottamaan päivystys osastolla joku max 30min ja sitten vapautuikin synnytyssalista huone. :wacky:
 
Mä synnytin siis viime viikon pe 20.5 kättärillä ja silloin oli sekä siellä, että Naistenklinikalla sulku, ollut jo edellisestä illasta alkaen. Sanoivat mulle puhelimessa, että "mene Hyvinkäälle tai Porvooseen" synnyttämään, Helsinki on ihan täynnä.. Sanoin sille hoitajalle, etten varmana lähde niin pitkälle, että mieluummin synnytän eteiseen, voitko antaa ohjeita puhelimitse.. Sitten hän sanoi, että "no lähde tulemaan tänne (kättärille) päivystyksen kautta, niin mietitään jotain".
Jouduin odottamaan päivystys osastolla joku max 30min ja sitten vapautuikin synnytyssalista huone. :wacky:
Hyvä asenne ja lopputulos! Liian helposti synnyttäjä taipuu muiden sanelemana, pidit pintasi ja pääsit minne halusit :)
 
Justmom, nyt 16+3. Vointi on erinomainen. Vatsa on jo näkyvä myös sellaisille, jotka eivät osaa katsoa ja kytätä näin vanhan ihmisen vatsaa. Tukivyön ostin eilen, tänään ekaa päivää kokeilussa. Alkaa vähitellen tuntua, että tästä tulee oikeasti vauva. En pelkää enää koko ajan.
 
Justmom, nyt 16+3. Vointi on erinomainen. Vatsa on jo näkyvä myös sellaisille, jotka eivät osaa katsoa ja kytätä näin vanhan ihmisen vatsaa. Tukivyön ostin eilen, tänään ekaa päivää kokeilussa. Alkaa vähitellen tuntua, että tästä tulee oikeasti vauva. En pelkää enää koko ajan.
Kiva kuulla :)eiköhän kaikki nyt sujukin hyvin :) ja pian rakenneultrakin!
 
Mä synnytin siis viime viikon pe 20.5 kättärillä ja silloin oli sekä siellä, että Naistenklinikalla sulku, ollut jo edellisestä illasta alkaen. Sanoivat mulle puhelimessa, että "mene Hyvinkäälle tai Porvooseen" synnyttämään, Helsinki on ihan täynnä.. Sanoin sille hoitajalle, etten varmana lähde niin pitkälle, että mieluummin synnytän eteiseen, voitko antaa ohjeita puhelimitse.. Sitten hän sanoi, että "no lähde tulemaan tänne (kättärille) päivystyksen kautta, niin mietitään jotain".
Jouduin odottamaan päivystys osastolla joku max 30min ja sitten vapautuikin synnytyssalista huone. :wacky:
Juuri näin xD Tuosta vielä Porvoo pois... No saas nähdä. Mut hyvä tietää, että voin sanoa noin :D Josko onnistuis kans! Kiitos vinkistä :)
 
Paljon onnea tytöstä Eclipse! Kuulostaa aika rankalta kokemukselta toi sun synnytys, mutta onneks meni kumminkin hyvin!
 
Meidänkään poika ei halua nukkua siinä, hän haluaa nähdä ympärilleen:).. Nukkuu vaunujen kopassa hyvin, matala reunus. Ollaan otettu välillä hetkeksi viereen, mutta neuvolan terkka kielsi pitämästä vierellä, koska nukkuva aikuinen ei välttämättä herää, jos unissaan kääntää kylkeä, ettei poika jää alle.

Meillä vauva nukkuu vieressä ja siinä imetän yön aikana vaihdellen rintaa. Näin meni aikoinaan aiempienkin kanssa.Muistelisin et joskus ekaan syöttöön asti omassa sängyssä ja sit jääny viereen. Mä en pysyis hereillä imetyksen loppuun.. En ole koskaan pelännyt kääntyväni vauvan päälle. En ole kova pyöriskelemään unissani. Mulle on sopinut tää systeemi, koska kokisin raskaaksi nousta öisin siirtämään vauvaa. Mut jos esim.nukkuis huonosti, kun vauva vieressä, on parempikin varmaan siirtää omaan sänkyyn. Eli jossain kohtaa ehkä itsekin tulen tekemään niin.

Tähti-73, oliko terkalla ihan tiedossa tapauksia, jossa joku olis oman vauvan päälle unissaan kääntynyt? Ite en ole kuullut.
 
Muokattu viimeksi:
Tähti-73, oliko terkalla ihan tiedossa tapauksia, jossa joku olis oman vauvan päälle unissaan kääntynyt? Ite en ole kuullut.

Mulle on sanottu, että ei ole tapahtunut, jos on päihteetön perhe. Jotain tapauksia kai joskus ollut, mutta niissä on päihteiden käyttö (alkoholi, huumeet) ollut ratkaiseva tekijä. Imetyshormoni kuulema suojaa vauvaa, äiti unissaankin varoo ja hoivaa vauvaa. Niinhän ne muutkin nisäkäsemot nukkuvat pentujensa kanssa...
 
Mä synnytin siis viime viikon pe 20.5 kättärillä ja silloin oli sekä siellä, että Naistenklinikalla sulku, ollut jo edellisestä illasta alkaen. Sanoivat mulle puhelimessa, että "mene Hyvinkäälle tai Porvooseen" synnyttämään, Helsinki on ihan täynnä.. Sanoin sille hoitajalle, etten varmana lähde niin pitkälle, että mieluummin synnytän eteiseen, voitko antaa ohjeita puhelimitse.. Sitten hän sanoi, että "no lähde tulemaan tänne (kättärille) päivystyksen kautta, niin mietitään jotain".
Jouduin odottamaan päivystys osastolla joku max 30min ja sitten vapautuikin synnytyssalista huone. :wacky:

Toi olis ollu mun painajainen, kun aavistelin, että saattaa tulla nopsaan. Olin varautunut kanssa vaatmaan pääsyä sillä perusteella, että edellinen hilkulla syntyä matkalle. No kahta viikkoa ennen sun tähtipölyä synnytystä ei ollut tota tilannetta. Huh. Inhottavaa, kun siinä jännittävässä synnytystilanteessa joutuu tollaseen keskittymään ja stressaamaan. Ja miten ne voi lopettaa sen Porvoon? Nyt eletään kyllä taantumuksen suuntaan näissä kaikissa naisiin ja lapsiin yhteiskunnassa liittyvissä asioissa. Myös "muutamassa" muussa. Mutten halua nyt täällä palstalla alkaa politisoimaan, vaikka sapettaakin erinäiset toimet...
 
Onnea Eclipse! Hurja keikka, mutta hienoa, että kaikki nyt hyvin! Onko listassa rv oikein?

Hyvä idea lisätä listaan tieto sektion "tyypistä" (suunniteltu/ kiireellinen) - lisään ne tiedot myöhemmin paremmalla ajalla, tässä nyt perusversio listasta tähän hätään :)

Voimia Kevätpäivälle, tältä erää poistettu listalta :(

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
Toi olis ollu mun painajainen, kun aavistelin, että saattaa tulla nopsaan. Olin varautunut kanssa vaatmaan pääsyä sillä perusteella, että edellinen hilkulla syntyä matkalle. No kahta viikkoa ennen sun tähtipölyä synnytystä ei ollut tota tilannetta. Huh. Inhottavaa, kun siinä jännittävässä synnytystilanteessa joutuu tollaseen keskittymään ja stressaamaan. Ja miten ne voi lopettaa sen Porvoon? Nyt eletään kyllä taantumuksen suuntaan näissä kaikissa naisiin ja lapsiin yhteiskunnassa liittyvissä asioissa. Myös "muutamassa" muussa. Mutten halua nyt täällä palstalla alkaa politisoimaan, vaikka sapettaakin erinäiset toimet...


Porvoon sairaalan synnytysten lopettaminen johtuu siitä, että synnytysten jäädessä alle tietyn määrän, katsotaan sellainen sairaala ikäänkuin turvattomaksi/vaaralliseksi synnytysten osalta, johtuen siitä ettei siellä ole 24/7 365 paikalla esim lastenlääkäriä ja/tai synnytyslääkäriä kuten taasen mm.Hyvinkäällä ja Helsingin sairaaloissa.


Toisaalta onko sitten turvallisempaan synnyttää kotiin puhelimitse saatujen ohjeiden mukaan tai että ambulanssissa on ensihoitaja joka on ollut mukana tyyliin viidessä synnytyksessä versus Porvoon sairaalan kätilöä joka on tehnyt työtään esim 25v..Tämä kaikki kulminoituu, kas kas rahaan ja säästöihin..Lisäksi tulee kuormittamaan muita synnytyssairaaloita..
 
Muistan lukeneeni noista tapauksista, joissa vanhempi kääntynyt sängyssä vauvan päälle niin että vauva on tukehtunut. Siinä luki, että näin voi sattua ainoastaan jos on päihteistä kyse tai jos vanhempi on sairaalloisen ylipainoinen, silloin ei tunne samalla tavalla möykkyä allansa tai jotain. Suomessa yhdessä perheessä KOLME vauvaa on kuollut näin, siitä oli sit tietty pitkät oikeudenkäynnit jne. Mut pitäis ottaa huostaan vauva heti synnäriltä tuollaiselta parilta!
 
Onnea Eclipse tytöstä! :)
Samaa mietin kuin JostMom, ihmeen monta sektiota ollut. Lisääköhän ikä sektion riskiä?

Kyllä ikä lisää sektioriskiä... mulle sanottiin niin, kun sektioon lähdettiin ja sitten kiireellä mentiinkin:wink
 
Mä synnytin siis viime viikon pe 20.5 kättärillä ja silloin oli sekä siellä, että Naistenklinikalla sulku, ollut jo edellisestä illasta alkaen. Sanoivat mulle puhelimessa, että "mene Hyvinkäälle tai Porvooseen" synnyttämään, Helsinki on ihan täynnä.. Sanoin sille hoitajalle, etten varmana lähde niin pitkälle, että mieluummin synnytän eteiseen, voitko antaa ohjeita puhelimitse.. Sitten hän sanoi, että "no lähde tulemaan tänne (kättärille) päivystyksen kautta, niin mietitään jotain".
Jouduin odottamaan päivystys osastolla joku max 30min ja sitten vapautuikin synnytyssalista huone. :wacky:

Tähtipölyä:) : Hyvinkäälle tuli sulku, kun oltiin lähdössä kotiin (16.5.). Ehkä et olisi päässyt sinne. Paljon synnyttäjiä ja tilat remontissa.
 
Teillä sentään on noita vaihtoehtoja :) turun suunnalla ei oo kuin tyks. Salo ja kaikki ajettu alas. Että jos täältä pitäis muualle lähteä se olis helsingin suunnalle(?) eipä siinä olis järkeä! Mutta salosta ja sieltä ympäriltä ohjataan kyllä tyksiin. Saa nähdä kuinka täys on nyt kesällä!
 
Meillä vauva nukkuu vieressä ja siinä imetän yön aikana vaihdellen rintaa. Näin meni aikoinaan aiempienkin kanssa.Muistelisin et joskus ekaan syöttöön asti omassa sängyssä ja sit jääny viereen. Mä en pysyis hereillä imetyksen loppuun.. En ole koskaan pelännyt kääntyväni vauvan päälle. En ole kova pyöriskelemään unissani. Mulle on sopinut tää systeemi, koska kokisin raskaaksi nousta öisin siirtämään vauvaa. Mut jos esim.nukkuis huonosti, kun vauva vieressä, on parempikin varmaan siirtää omaan sänkyyn. Eli jossain kohtaa ehkä itsekin tulen tekemään niin.

Tähti-73, oliko terkalla ihan tiedossa tapauksia, jossa joku olis oman vauvan päälle unissaan kääntynyt? Ite en ole kuullut.

Catln:) : mä en tiedä, enkä tajunnut kysyä. Oli vaan tiukkana, ettei vauvan kanssa saa nukkua, jos pitää vieressä on oltava hereillä. Kyllä me ollaan pari tuntia pidetty sängyllä ja vähän nukuttukin päikkäriä siinä samassa, ei olla mitenkään kieputtu. Ei olla ylipainoisiakaan.

Voihan olla, että terkalla on jotain kokemuksia, iäkäs nainen -- on jotain 60v. ja elämänsä ollut neuvolantätinä
 
Takaisin
Top