Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks kellään napa kääntynu ulos? Mulla on hyvää vauhtia kääntymässä. Oon tarkkaillu sitä viikkotolkulla. Kyl se kääntyy... Kunnon suonikohjuja ei viel näy, on vaan sellaisia "mustelmia".

Huomenna pitää muistaa mittaa sokerin vrk käyrä. Mitenköhän sen muistaa...
 
Sirpa, nenäfrida on sellanen laite millä imetään vauvan räkä pois nenästä kun eivät jostain kumman syystä osaa heti niistää nenää paperiin! :D Tarvikkeita samaan käyttöön on erilaisia, ite oon suosinut sellaista käsikäyttöisen verenpainepumpun pumppupallon näköistä missä on pieni putki päässä. :)
 
Onks kellään napa kääntynu ulos? Mulla on hyvää vauhtia kääntymässä. Oon tarkkaillu sitä viikkotolkulla. Kyl se kääntyy... Kunnon suonikohjuja ei viel näy, on vaan sellaisia "mustelmia".

Huomenna pitää muistaa mittaa sokerin vrk käyrä. Mitenköhän sen muistaa...
Se on ns kypsyys merkki ☺ mulla joka krt pullahtaa ulos !
 
Kaupasta: vaippoja Libero newborn 1 ja Pampers 2, tutteja ja tuttipulloja (toinen oli sellanen antikoliikki), rintapumppu, tissisuojia, kertakäyttövaipanvaihtoalustoja, peppupyyhintäliinoja, vanupuikkoja ja vanulappuja, perusrasvaa ja sinkkivoidetta, pulloharjan, vauvapesän....apteekista Gefilus+D tippoja, Septidiniä, käsidesiä...

Jos ootte herkkäihosia niin käsidesistä LV! Ainut josta mulle ei tuu ihottumaa.

Mitä te vauvalliset/lapselliset laitatte hoitopöydän ja vauvan väliin? Jottai pissasuojaa? Kummosta?
Meillä on kylpy/kodinhoitohuoneessa pöytätason päällä muovinen hoitoalusta, jonka päällä olen pitänyt pyyhettä vauvanpepun kuivatukseen. Meiän pojalla oli eilen 4kk lääkärineuvola. Pituus oli 59,5 cm ja paino 5,730 kg. Kasvaa kuulemma hyvin omalla käyrällään. Tällä viikolla on maisteltu bataatti -kesäkurpitsasosetta. Pakastin nuo avatut bonapurkkien sisällöt silikonipohjaiseen jääpalamuottiin, josta siirsin pakasterasiaan maisteluannokset. Lisäksi olemme antaneet luumusosetta ummetukseen.
 
Se on ns kypsyys merkki ☺ mulla joka krt pullahtaa ulos !
Ei mulla oo pullahtanu. Mä en oo kypsä. Hih hih. Mulla on joskus aikoja sit ollu napalävistys niin ne reiät kutisee nyt kun vatsa venyy.

Vatsat on odottajilla niin eri kokosia. Luulin eilen kaupassa että yks poksahtaa just mutta sillä olikin vasta syksyllä laskettu aika. Oli kolme kertaa mun kokonen...toki muutenkin enempi painoa. Mua edelleen ärsyttää kun saan kokoajan kuulla että ai niin pitkällä, voi kun sä oot pieni...rv 35+1. Mut mä oon pitkä 176 että kai se typy sit mahtuu tuonne piiloon. Ja käyrillä kuitenkin ollaan. Aiheuttavat vaan mulle turhaa pohdintaa että onko vauva kasvanut jos mä oon muka pieni. Siellä luennollakin osa näytti niin suurilta ja viikot paljonkin mua jäles.

Btw mä nukuin 9h ja kerran vaa veskis. Nyt on kauhee nälkä!!!
 
Onks kellään napa kääntynu ulos? Mulla on hyvää vauhtia kääntymässä. Oon tarkkaillu sitä viikkotolkulla. Kyl se kääntyy... Kunnon suonikohjuja ei viel näy, on vaan sellaisia "mustelmia".

Huomenna pitää muistaa mittaa sokerin vrk käyrä. Mitenköhän sen muistaa...

On! Siitä on jo muutamia viikkoa ja kun napa pullahti sellaiseksi napiksi tohon mahaan :wideyed: Välillä se on sellanen mega-aukko ja sitten taas nappi, riippuu vissiin siitä miten lapsi milloinkin masussa möyrii ja omastakin asennosta :)
 
Joo, meillä oli varmaan toi uusi. Piti olla vähintään 2vrk, mutta enintään muutamia vuorokausia. Yks verikoe, josta seulottiin harvinaiset sairaudet. Se oli vapaaehtoinen ja jos ois tuloksissa ollut jotain, niin ois siinä tapauksessa otettu yhteyttä.

Joo, siis synnynnäisten aineenvaihduntasairauksien seulonta vastasyntyneiltä - lukee papereissa :) Mun th-täti sanoi, että älä kysy mitä noi taudit on, ei tunne niistä puoliakaan. SIitä ei kyllä sanonut mitään, että onko vapaaehtoinen. Jotenkin vaan käsitin, että otetaan kaikilta vastasyntyneiltä, tosin mä kun suunnittelin lähteväni kotiin heti kun mahdollista, niin voi olla että kokeen ottaminen jää..tai sitten tullaan Hyvinkäälle erikseen sitä varten, en tiedä vielä. Riippuu miten synnytys menee :)
 
Joo, siis synnynnäisten aineenvaihduntasairauksien seulonta vastasyntyneiltä - lukee papereissa :) Mun th-täti sanoi, että älä kysy mitä noi taudit on, ei tunne niistä puoliakaan. SIitä ei kyllä sanonut mitään, että onko vapaaehtoinen. Jotenkin vaan käsitin, että otetaan kaikilta vastasyntyneiltä, tosin mä kun suunnittelin lähteväni kotiin heti kun mahdollista, niin voi olla että kokeen ottaminen jää..tai sitten tullaan Hyvinkäälle erikseen sitä varten, en tiedä vielä. Riippuu miten synnytys menee :)
Mahtaako tätä Tyksissä olla vai onko vaan HUS -alueella?
 
Pari tuntia ja sitten näkee meidän poikasen taas :Heartblue Mahtaako ultrassa enää näkyä mitään selvää kun vauva on kuitenkin jo iso. Eilen sai hirveen hepulin neuvolassa kun yritti sydänääniä kuunella. Ensin niitä ei löytynyt millään (säikähdin jo, että missä sykkeet!) ja sitten kun löyty niin potki niin kauheesti, ettei th meinannut saada kuunneltua sydämensykkeen nopeutta :) Toivottavasti ultrassa osaa käyttäytyä paremmin :grin
 
Tyksissä toi ainakin on ollut jonkin aikaa. Onko sitten muihin sairaaloihin tullut vasta. Ja tosiaan nimi muuttunut ja muutama tauti lisää joita tutkitaan.Otetaan 2vrk iässä.
Mut eipä sen niin väliä :)

Mulla huutaa lonkat hoosiannaa! Ei auta tyynyviritelmät ei mitkään. Huuh!
 
Mahtaako tätä Tyksissä olla vai onko vaan HUS -alueella?

Tähän en kyllä osaa vastata,, muuta kuin että JustMoM juuri laittoi viestiä, että kulkee eri nimellä eri sairaala-alueilla. Kannattaa ehkä kysellä neuvolasta?
 
Mut on ultrattu tasan nt- ja rakenneultrissa. Tuleeko vielä joku ja arvioidaanko automaattisesti vauvan koko? JustMom10 - olitko jo siinä neuvolalääkärin synnytysarviossa? Mulla on tiistaina.
 
Pari tuntia ja sitten näkee meidän poikasen taas :Heartblue Mahtaako ultrassa enää näkyä mitään selvää kun vauva on kuitenkin jo iso. Eilen sai hirveen hepulin neuvolassa kun yritti sydänääniä kuunella. Ensin niitä ei löytynyt millään (säikähdin jo, että missä sykkeet!) ja sitten kun löyty niin potki niin kauheesti, ettei th meinannut saada kuunneltua sydämensykkeen nopeutta :) Toivottavasti ultrassa osaa käyttäytyä paremmin :grin
Mikä käynti sulla olikaan tänään? Ihanaa pääset kurkkaamaan poikasta :)
 
Mut on ultrattu tasan nt- ja rakenneultrissa. Tuleeko vielä joku ja arvioidaanko automaattisesti vauvan koko? JustMom10 - olitko jo siinä neuvolalääkärin synnytysarviossa? Mulla on tiistaina.
Mulla ei oo ollenkaan nla lääkärin arviota kun lähete oli tyksiin suoraan synnytystapa arvioon. Jos sulla on kaikki nla lääkärissä hyvin niin ei varmaan tuu enää ultria :/ ellet sitte joudu tyksissä käymään muuten ennen synnytystä, sielä kyllä ultraavat aina!
 
Tyksissä toi ainakin on ollut jonkin aikaa. Onko sitten muihin sairaaloihin tullut vasta. Ja tosiaan nimi muuttunut ja muutama tauti lisää joita tutkitaan.Otetaan 2vrk iässä.
Mut eipä sen niin väliä :)

Mulla huutaa lonkat hoosiannaa! Ei auta tyynyviritelmät ei mitkään. Huuh!
Mulla helpotti yölliseen lonkkakipuun uus asento jossa oon pari yötä nukkunu..en meekkään suoraan kyljelle vaan tungen vartalo- ja tavalliset tyynyt molemmin puolin ympärilleni niin että oon niiden sisällä vähän niinku liian iso vauva vauvapesässä....sit kallistelen siitä eri kyljille ja jään sellaseen puolikylkiasentoon....toki voi olla että kivut mulla helppas kans kun työasiat alkaa vähitellen haihtuu päästä
 
Ja muuten. Aamulla mietin että mihin mä joutuisin ilman teitä kaikkii. Tää foorumi on niin huippu ja saa konkreettisia vinkkejä.
Kiitos!!!!
 
Mulla ei oo ollenkaan nla lääkärin arviota kun lähete oli tyksiin suoraan synnytystapa arvioon. Jos sulla on kaikki nla lääkärissä hyvin niin ei varmaan tuu enää ultria :/ ellet sitte joudu tyksissä käymään muuten ennen synnytystä, sielä kyllä ultraavat aina!
Tarttisko mun keksii joku huolenaihe että pääsen sinne ultrattavaks....
 
Takaisin
Top