Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tilasin Manducan repun, toivottavasti vauva viihtyy siinä! Reppu oli Oz Babyn verkkokaupassa tarjouksessa nyt alle satasella.

Onpas ihmisillä ollut nopeita synnytyksiä, alkaa tuo oma 17 h punnerrus tosiaan tuntua urakalta...
Noista kantorepuista saa hyvän hinnan kun myy eteenpäin. Torissa ne myy niitä 40-50€. Oman löysin sieltä 35€.
 
Mites sun mies luennolla? Tekikö muistiinpanoja? Vai nukkui? :)

Mä olin rokki-keikalla eilen. Jumankauta, et vauva on sen jälkeen touhunu vattassa! Temmeltäny koko yön. En tie innostuiko se (tulispa sitte kitaristi tai rumpali!) vai häiriintyikö se keikasta... Mut oli ihana käydä jossain ja teeskennellä et edessä on keskiolut ja kohta vaihdan seuraavaan paikkaan... :winkNäin tuttujakin, pitkästä aikaa. Mä oon melkeen vakikävijä noilla livekeikoilla, mut ny ollu vähä hiljasempaa, ei oo jaksanu. Ja, viikonloppuna mua ei kyllä sinne saa tän vattan kanssa tönittäväksi. Sanoin vaan, et syksyllä nähdään taas pojjaat! Miespuoliset kaverit ei muuten kysy isästä mitään, kukaan ei tiedä kuka se on, kun ei oo paikallisia eikä olla kimpassa juuri missään ulkona täällä käyty. Naispuoliset kysyy suoraan, et onks isä kuvioissa ja tunnenko sen :cat:.
Ei nukkunu. 6 paria meitä oli ja mun lisäks toinen ensisynnyttäjä. Me tehtiin synnytyslaulu ja akupainanta harjotuksia....miehet joutu myös örisee ja eihän ne tienny mitenpäin ois ees seissy. Mun miestä nauratti koko touhu. Totesin vaan että tätä se sit on kun homma on käynnissä. Ainakin mies pääsi kokeilee akupisteitä ja mua alko kiinnostaa sellasen Reboza-huivin käyttö supistusten aikana. Niitä ei oo synnärillä mut kotona voi tehdä ennen lähtöä ja ottaa vaikka oman huivin mukaan. Eli levee huivi, äiti etukenoon tai polvilleen ja tuolille nojaamaan, isä tai joku muu pujottaa äidin takaa huivin niin et koko masu jää sinne pussiin ja huivin päät isillä käsissä äidin takana..kun tulee supistus niin isä vetää päistä ja pikkusen hytkyttää niin että äiti voi keskittyä supistukseen ja vatsan paino on pussissa ja tulee painottomuuden tunne. Sit voi eestäpäin nii et äidin koko takapuoli ja alaselkä on pussissa. Netis sen nimi löyty Rebozo ja siel on ohjeitakin...

Ja Tyksiin ainakin voi ottaa oman kylpytakin ja omat tohvelit. Saa kuulemma villasukissakin olla. Mä oon ihan villasukkafriikki...tulokkaalla jo kymmenet parit kun lähipiirissä kaikki kutoo.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon saanu muutaman kestovaipan mut olin palauttamassa ne antajalle ja oliko tuolla äippälådassa kans 1 vai 2? Jos sä haluut ne niin voin jättää esim neuvolaan sun forumnimellä? Mä oon menos ens tiistaina lääkärille sinne. Saat ilmaseks. Mä en tuu niitä käyttää.
Voi kiitos ihana ajatus , mä olin nyt päättänyt etten tälläkertaa"höyrähdä"niihin :p
 
Kantorepuista oli myös puhetta. Manduca on ihan paras. Mulla kun selkä vihoittelee helposti niin siinä ei vauvan kantaminen tunnu pahalta( ja taas tälläinen omakohtainen kokemus ja mielipide) mutta kesäkuumalla se on aika tuhti paketti!
Mieskin tykkää kantaa sillä!
Mut nyt aluksi mulla odottamassa ihan perinteinen pitkä trikoo kantoliina. Siihen saa ihanasti pienen sidottua pehmeästi ja lähelle ja voi vaikka imettää liinassa!
Oi nyt kun näitä höpötä tuli ihan tarve päästä pian kantamaan sitä tuhisevaa nyyttiä :love017 oi oi oi, synny jo , ei jaksais odottaa!
 
Täällä herätty aikaisin että ehtii tehdä vuorokauden pissakeräilyn ennen huomista kun pitää taas jälleen kerran lähteä sairaalalle käynnistykseen. Lievä päänsärky mutta onneksi ei ole paineet pahemmin koholla. Taitaa vaan johtua edelleen vallalla olevasta vitutuksesta.
Tällä kertaa vaadin kyllä itselleni suomalaisen lääkärin. Sain taas niin tarpeekseni siitä eilisestä parivaljakosta. Jotain kun kysyin tai yritin kyseenalaistaa niin venäläiseen tapaan vain korotettiin ääntään ja toistettiin omaa mielipidettä. Luulin jo päässeeni tuosta eroon vuodeksi kun ei tarvi töissä käydä ...
Mutta yritys hyvä kymmenen keksiä tälle päivälle jotain hauskaa tekemistä.
 
Ei nukkunu. 6 paria meitä oli ja mun lisäks toinen ensisynnyttäjä. Me tehtiin synnytyslaulu ja akupainanta harjotuksia....miehet joutu myös örisee ja eihän ne tienny mitenpäin ois ees seissy. Mun miestä nauratti koko touhu. Totesin vaan että tätä se sit on kun homma on käynnissä. Ainakin mies pääsi kokeilee akupisteitä ja mua alko kiinnostaa sellasen Reboza-huivin käyttö supistusten aikana. Niitä ei oo synnärillä mut kotona voi tehdä ennen lähtöä ja ottaa vaikka oman huivin mukaan. Eli levee huivi, äiti etukenoon tai polvilleen ja tuolille nojaamaan, isä tai joku muu pujottaa äidin takaa huivin niin et koko masu jää sinne pussiin ja huivin päät isillä käsissä äidin takana..kun tulee supistus niin isä vetää päistä ja pikkusen hytkyttää niin että äiti voi keskittyä supistukseen ja vatsan paino on pussissa ja tulee painottomuuden tunne. Sit voi eestäpäin nii et äidin koko takapuoli ja alaselkä on pussissa. Netis sen nimi löyty Rebozo ja siel on ohjeitakin...

Ja Tyksiin ainakin voi ottaa oman kylpytakin ja omat tohvelit. Saa kuulemma villasukissakin olla. Mä oon ihan villasukkafriikki...tulokkaalla jo kymmenet parit kun lähipiirissä kaikki kutoo.
Ei synnärillä kai mitään tarkkoja pukeutumissääntöjä ole, se vaan on käytännöllistä pitää ne pari päivää sairaalan vaatteita niitä kertis-alushousuja myöten, koska helposti sotkua tulee vaikka millaiset jättivaipat olis housuissa. Mulla ei nyt ollu mitään huonompia tohveleita mukaan,niin vetelin siellä niillä sairaalasukilla ja omilla perusballerinoilla.
 
Muokattu viimeksi:
Ei synnärillä kai mitään tarkkoja pukeutumissääntöjä ole, se vaan on käytännöllistä pitää ne pari päivää sairaalan vaatteita niitä kertis-alushousuja myöten, koska helposti sotkua tulee vaikka millaiset jättivaipat olis housuissa. Mulla ei nyt ollu mitään huonompia tohveleita mukaan,niin Vettelin siellä niillä sairaalasukilla ja omilla perusballerinoilla.

Hahaa, mulla taisi olla jotkut koon 40 sairaalasandaalit, kun ei löytynyt omaa kokoa 37-38 :D ...eipä sillä ollut niin väliä. Oltiin perhehuoneessa ja hiippailin siellä sukkasillaan (sairaalan tukisukissa). Mies kuskasi mulle sapuskaa ruoka-aikaan ja muuten vaan köllöteltiin ihmettelemässä uutta perheenjäsentä keskenämme.
 
Huomasin synnärillä, että aika moni omissa vaatteissa. Ite en vois kuvitellakaan. Housut ja vyötärönauhat ahistais ja se jättivaippa housuissa. Lisäksi vaatteita piti usein vaihtaa, koska ainaki mä hikoilin ja vuodin yli. Omia vaatteita pitäs olla monet mukana ja sit kotii pyykkikassin kanssa. Se yökkäri just hyvä.Lisäks muuten kättärillä oli aika kuuma, etten pystyny sitä aamutakkia juurikaan käyttämään. Villasukat tai sellaset pörrösukat oli mukana mut mieuummin olin omassa sängyssä ihan paljain jaloin. Sattui nuo lämpimät päivät just silloi mut muutenkin muistelisin syksylastenkin osalta, että huoneet on aika kuumat. Tietysti vastasyntyneiden takia.
 
Ai niin noista omista vaatteista. Olihan mulla omat vaatteet synnyttäessä päällä! Oli sitä kiirettä ja kipua ja häslinkiä siinä sairaalaan tullessa niin ei saatu vaihdettua vaatteita.
Tokasinkin sitten siinä synnytyksen jälkeen kätilölle et "synnytin sitten ihan oma mekko päällä!" :)
 
Mä olin Catlin, just yksi näistä omissa vaatteissa kulkijoista Kättärillä.:) No, enhän mä ollut edes vuorokautta siellä, että mulle riitti imetystoppi ja verkkarit, niitä sairaalan verkko-pikkareita pidin kotiinpääsyyn saakka, kun eihän se jättiside mihinkään tavallisiin pikkupöksyihin sovi.
Arvatkaa muuten kenen pikku tyttö on pukeutunut ensimmäiset päivänsä mekkohin ja pelkkiin mekkoihin, mies miettii ääneen, että miten hitossa nämä puetaan ja kääntelee niitä ihmetellessään miten päin ne oikein tulee laittaa.:confused:
 
Jos tää ei tuu itellään ja käynnistykseen mennään niin kyllä mä pakkaan osittain omia vaatteita mukaan. Imetystopissa viimeksi kuljin mutta sairaalan housut. Mut ajattelin et voisin nyt ottaa omat verskat/leggarit. Sukkia en käytä muutenkaan näin kesällä ja talvellakin vain pakosta:wtf:
Sairaalan verkkohousut on pop sielä sairaalassa:joyful: ja aamutakkia en oo koskaan käyttänyt, hiki sielä tulee...
 
Sairaalan jättivaipoista tuli mieleen, että muistakaahan ostaa myös kotiin valmiiksi jotain extra-super-siteitä siltä varalta, että jälkivuoto alussa on runsasta. Multa jotenkin unohtui, ja olipa kiva sitten lähettää mies kauppaan ohjeistuksella "osta niin jättiläiskokoisia siteitä kun vaan ikinä löydät"... Olisi ollut jotenkin mukavampaa hoitaa homma itse. Vaikka johan tässä synnytyshommassa on kaikki intiimi yksityisyys menetetty jo aikaa sitten, eli ei kai tuolla enää pitäisi olla väliä ;)

Meillä oli eilen neuvola ja vauva oli nyt 11 päivän ikäisenä ylittänyt syntymäpainonsa. Huh, hyvä homma! Pelästyin vähän alussa kun hänen paino laski niin paljon. Muutenkin kaikki oli hyvin. Mun oma hb oli 92, eli siinä vielä vähän kirittävää. Sairaalasta lähtiessä se oli 78, eli parempaan menossa kuitenkin.

Se tilaamani Manduca tuli tänään, jännää nähdä, mitä vauva tykkää siitä.
 
Jos tää ei tuu itellään ja käynnistykseen mennään niin kyllä mä pakkaan osittain omia vaatteita mukaan. Imetystopissa viimeksi kuljin mutta sairaalan housut. Mut ajattelin et voisin nyt ottaa omat verskat/leggarit. Sukkia en käytä muutenkaan näin kesällä ja talvellakin vain pakosta:wtf:
Sairaalan verkkohousut on pop sielä sairaalassa:joyful: ja aamutakkia en oo koskaan käyttänyt, hiki sielä tulee...
Toi imetystoppi ja sairaalapökät sopii mulle!
 
Sairaalan jättivaipoista tuli mieleen, että muistakaahan ostaa myös kotiin valmiiksi jotain extra-super-siteitä siltä varalta, että jälkivuoto alussa on runsasta. Multa jotenkin unohtui, ja olipa kiva sitten lähettää mies kauppaan ohjeistuksella "osta niin jättiläiskokoisia siteitä kun vaan ikinä löydät"... Olisi ollut jotenkin mukavampaa hoitaa homma itse. Vaikka johan tässä synnytyshommassa on kaikki intiimi yksityisyys menetetty jo aikaa sitten, eli ei kai tuolla enää pitäisi olla väliä ;)

Meillä oli eilen neuvola ja vauva oli nyt 11 päivän ikäisenä ylittänyt syntymäpainonsa. Huh, hyvä homma! Pelästyin vähän alussa kun hänen paino laski niin paljon. Muutenkin kaikki oli hyvin. Mun oma hb oli 92, eli siinä vielä vähän kirittävää. Sairaalasta lähtiessä se oli 78, eli parempaan menossa kuitenkin.

Se tilaamani Manduca tuli tänään, jännää nähdä, mitä vauva tykkää siitä.
Äitiyspakkauksessa oli pkt niitä Libresse yösiteitä. Riittääkö ne kooltaan kotiin tullessa? Niitä käytin menkkojenkin aikaan yöllä...
 
Taas mua itkettää kaikki. Ehkä työstressi alkaa helpottaa ja ymmärtää tän todellisuuden. En oo sisäistänyt että oon nyt yli vuoden kotona....15 v alkaen tehnyt töitä....Kävin ostelee vaippoja, rintasuojia, Gefilus+D vitskua, käsidesiä, Septidiniä, rintapumpun, tutin ja tuttipullon ja sit vollotin koko automatkan kotiin ajaessa....Onnesta kylläkin.
 
Huomasin synnärillä, että aika moni omissa vaatteissa. Ite en vois kuvitellakaan. Housut ja vyötärönauhat ahistais ja se jättivaippa housuissa. Lisäksi vaatteita piti usein vaihtaa, koska ainaki mä hikoilin ja vuodin yli. Omia vaatteita pitäs olla monet mukana ja sit kotii pyykkikassin kanssa. Se yökkäri just hyvä.Lisäks muuten kättärillä oli aika kuuma, etten pystyny sitä aamutakkia juurikaan käyttämään. Villasukat tai sellaset pörrösukat oli mukana mut mieuummin olin omassa sängyssä ihan paljain jaloin. Sattui nuo lämpimät päivät just silloi mut muutenkin muistelisin syksylastenkin osalta, että huoneet on aika kuumat. Tietysti vastasyntyneiden takia.
Joo sama fiilis, Kättärillä oli ihan törkeen kuuma, hiki koko ajan.
 
Äitiyspakkauksessa oli pkt niitä Libresse yösiteitä. Riittääkö ne kooltaan kotiin tullessa? Niitä käytin menkkojenkin aikaan yöllä...

Mulle riitti mutta niitä saa olla aika paljon. Pari niitä keskikokoista synnä
rin vaippaa taisin käyttää aluksi.
Mulla tuo istukka oli vähän repaleinen ja toivon että tulis kaikki ulos itellään, ettei mitään kaavintaa tarvis. Nyt vaikuttaa toistaseksi siltä, ettei tarviskaan. Soitin just neuvolan puhelimeen ja sieltä ohjeistivat, että jos vuoto jatkuu tyyliin 2kk vois olettaa, ettei ole tullut itellään ulos.

Olin sairaalassa 3vrk ni mulle toimi noi sairaalan vaatteet. Mut joo tähtipölyä ymmärrän et noin lyhyellä sairaalareissulla ei ehdi käyttää kauhean montaa vaatekertaa. Se voi myös olla henkisesti osalle kivempi, et on omat vaatteet ja tuntuu enemmän omalta itteltä se olo, kun niissä sairaalan vaatteissa.
 
Mä en kässää miten voitte käyttää niitä sairaalan verkkopikkuhousuja. Ja vielä ison vaipan kanssa. Ne on ihan kamalia. :wacky: Onhan sairaaloissa myös niitä puuvillaisia pikkuhousuja mitä voi käyttää. Niihin mahtuu kaksikin isoa vaippaa päällekkäin. :grin

Meillä on käytetty vauvalla Lidlin vaippoja. Edullisia ja ihan ajaa asiansa.
 
Pääsin tänään vihdoin (kahden peruutuksen jälkeen ) neuvolaan. Painoa tullut nyt yhteensä 9kg, maltillisesti noussut, sanoi th-täti vaikka pelkäsin että oli noussut jo vaikka kuinka paljon. Hb mulla laskenut edelleen..nyt 114 (viimeksi 117), jotenkin odotin että nyt ois jo nousussa. Selittänee mun hapettoman ja väsyneen fiiliksen. Huomenna sit kontrolliultra. Neuvolassa mulla ei loppuraskauden lääkäriä olekaan kun ramppaan Hyvinkäällä jo muutenkin.
 
Toi imetystoppi ja sairaalapökät sopii mulle!

Mun pyydettiin/ käskettiin ottaa omat alusvaatteet pois, toppia ei saanut pitää ollenkaan päällä, alushousut ja sukat piti olla sairaalan, samoin päällisvaatteet
 
Takaisin
Top