Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eclipse, ei oo todellista!? Siis sulle on annettu aika käynnistykseen ja sit pistävätkin sairaalasta kotiin??!!!! Ja on kaikki asiat kotona järjestetty niin, että synnyttämään lähdit... :sad001 Nyt vaadit, että siihen suomalaiseen erikoislääkäriin otetaan yhteys. Mä oisin varmaan nostanu hirveen metelin ja kieltäytynyt lähtemästä enää pois sairaalasta.
 
Jasso. Nyt sitten soitti suomalainen lääkäri perään. Labroissa pientä häikkää. Perjantai aamuna takaisin sairaalalle pissakeräyksen kanssa. Kyseli myös että eikös mulla ollu tälle päivälle sovittu ihan muut jutut eli hemmetin venäläinen lääkäri siis ilmeisesti sotki koko homman.

Muoks. Eli nyt käskettiin varautua käynnistykseen perjantaina. Olis ollu varmaan tänään ilman tota hemmetin sijaista sekä hoono soomi puhuvaa erikoislääkäriä :/
 
Jasso. Nyt sitten soitti suomalainen lääkäri perään. Labroissa pientä häikkää. Perjantai aamuna takaisin sairaalalle pissakeräyksen kanssa. Kyseli myös että eikös mulla ollu tälle päivälle sovittu ihan muut jutut eli hemmetin venäläinen lääkäri siis ilmeisesti sotki koko homman.

Muoks. Eli nyt käskettiin varautua käynnistykseen perjantaina. Olis ollu varmaan tänään ilman tota hemmetin sijaista sekä hoono soomi puhuvaa erikoislääkäriä :/
Ei hemmetti, todella kummallista touhua! Kiva, etteivät kommunikoi siellä keskenään...
 
Voihan V... Tänään oli sitten vuorossa venäläis/virolaiset lääkärit ja ne laitto mut takaisin kotiin. Heidän mielestään ei käynnistetä vaikka viimeksi suomalainen erikoislääkäri oli sitä mieltä. Pikkasen kiehuu pää tällä hetkellä...
Paino arvio tällä hetkellä 3,3kg joten jos kasvaa seuraavat 2 viikkoa niin eihän se mahu enää ulos alkuperäisen arvion mukaan. Lisäksi reipas turvotus, proteiinit plussalla ja raskausmyrkytysepäily. Kävin labrassa ja huomisesta asti pissakeräystä kotona mitä pitää sit kiikuttaa labraan. Voin sanoa et meni taas (jälleen kerran) luottamus ton hemmetin sairaalan toimintaan...
Miks ne lähettää kotiin jos on epäily raskausmyrkytyksestä? Sapettaa sun plsta.
 
Tähti-73 en tiedä lohduttako tuohon imetykseen mut sain terkalta havainnollistavan kuvallisen infolapun tosta vauvan maidonmäärän tarpeesta ekoina viikkoina. Ekana päivänä vatsan koko on viinirypäleen kokoinen, 2.pvänä mansikan, vkon ikäsenä luumun ja kuukauden ikäsenäkin vasta kananmunan kokoinen. Eli ei sitä maitoa alussa kovin paljon tarvikkaan olla.
Ja vanha konsti on juoda jotain mallaspitoista. Kaljaa, pilsneriä tai kotikaljaa. En ole varsinaisesti kokeillut mutta ei ehkä pelkkää legendaa?..onko joku testannut?
Älä kuiteskaa piinaa itseäsi asialla. Ei se ole mikään kauhea asia antaa korviketta.
Tsemppiä! Muista syödä ja juoda paljon!

Osaako joku muuten sanoa, milloin voi vauvaa kantaa kantorepussa?

Kiitos Catlin!:):notworthy
 
Apua, tässä menee jo sumuisen äidin pää sekaisin, onnittelinkohan mä jo... :) Lämpimästi onnea joka tapauksessa Mamma-79! :)

Myy75:)
Hauskasti sanottu:joyful:, Mullakin pää aika sumussa pojan tultua, ei vaan millään pysy ihan kärryillä mitä täällä tapahtuu

Tekemistä pojan kanssa riittää:smiley-chores007 ja kun poika nukkuu pumppaat maitoa:smiley-bounce022

Ja muuten jeee...maitoa tulee taas!!:grin:grin Ei vielä paljon, mutta molemmista tisseistä saa. Ehdin jo huolestua. Kroppa piti taukoa...ja nyt oon juonut todellakin sen 3litraa päivässä, kaksi ei riitä.
 
Myy75:)
Hauskasti sanottu:joyful:, Mullakin pää aika sumussa pojan tultua, ei vaan millään pysy ihan kärryillä mitä täällä tapahtuu

Tekemistä pojan kanssa riittää:smiley-chores007 ja kun poika nukkuu pumppaat maitoa:smiley-bounce022

Ja muuten jeee...maitoa tulee taas!!:grin:grin Ei vielä paljon, mutta molemmista tisseistä saa. Ehdin jo huolestua. Kroppa piti taukoa...ja nyt oon juonut todellakin sen 3litraa päivässä, kaksi ei riitä.
Hyvähyvä! Oot juonu 3 litraa olutta päivässä?!? Mäkin haluun imettää!!!:cool05
 
Jasso. Nyt sitten soitti suomalainen lääkäri perään. Labroissa pientä häikkää. Perjantai aamuna takaisin sairaalalle pissakeräyksen kanssa. Kyseli myös että eikös mulla ollu tälle päivälle sovittu ihan muut jutut eli hemmetin venäläinen lääkäri siis ilmeisesti sotki koko homman.

Muoks. Eli nyt käskettiin varautua käynnistykseen perjantaina. Olis ollu varmaan tänään ilman tota hemmetin sijaista sekä hoono soomi puhuvaa erikoislääkäriä :/
Siis täysin perseestä! Eihitto ku oisit laittanu lekurin vaihtoon. Mäkin ihmettelen, miten pääsi himaan, jos on raskausmyrkytysepäily?

Varmaan aivan saatanan vituttavaa! Ja mä aloin nyt heti paikalla rasistiksi noiden lekurien suhteen. Turha tulle ees lähelle, jos ei puhu kunnolla suomea.
 
Elekää nyt sanoko, että ne neuvolan valmennukset vievät USEAMMAN illan?
Meillä olis neljänä iltana, ilta per vko. Sen enempää en tie käytännöistä, olin vähä myöhässä, ni en kuullu oliko kaikki ensisynnyttäjiä. Osa miehistä ainakin oli jaellu siementään ennenkin.

Yks oli vitun ärsyttävä äijä. Oli neljäs perheenperustamisyritys, mutta rouvallaan eka. Jotain kommentoi puolisonsa sanomiseen niin, et hyvä etten nostanu meteliä. Vaikka onkin ollu synnytyksissä mukana, ni on se saatana aivan eri asia olla raskaana ja synnyttää ku kattella äitin pään takaata et mitäs vittua tääl tapahtuu. Saatanan läskiurpo. Haukuin sen omalle äijälleni kotiin tultuani. Se sanoi, et joo, kyl miehen on parempi pitää turpansa kiinni näistä asioista...

Taas kuumenin. Vaikka älysin syödä päivän jäätelön jo ennen klo 17!
 
Meillä oli viimeks neuvolassa juttua noista synnytysvalmennuksista. Asuin Helsingissä kun eka syntyi, eikä siellä kyllä mitään synnytysvalmennuksia tarjottu neuvolassa. Tosin mulla on nyt jälkikäteen herännyt sellainen hämärä muistikuva, että mä jäin jotenkin kätevästi ulkopuolelle jostain mun ensisynnyttäjien LA-toverien ryhmästä, kun mulle ei käynyt joku niiden eka kokoontuminen... Siispä skippasin kaikki tapaamiset. En mä kyllä suoraan sanottuna usko, että menetin mitään. Kysyin muistaakseni joltain kaverilta noista valmennuksista, ja sen kommentti oli, että ihan turhaa ajanhukkaa - ei se synnytys kuitenkaan mee silleen kuin on suunnitellut, ja toisaalta ei siellä valmennuksessa mitään sellaista uutta kerrottu, josta olisi hyötyä. Korkeintaan se vertaistuki, jos on sen tyyppinen et haluaa jakaa niitä fiiliksiä siinä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

No, ekaa synnyttäessä ja nytkin mä oon kyl sellanen emäntä, etten jaksa mitään hössötystä ja mielikuvaharjoittelua, että haluaisinkohan mä nyt sitten epiduraalin vai en ja menisköhän altaaseen jne. Mulle sopii näissä jutuissa ennemminkin sellanen luonnonlapsi-asenne, että mennään ja katsotaan tilanteen mukaan.

Espoossa on vissiin korvattu noi live-valmennukset jollain "verkkokursseilla", eli jostain (en muista mistä) löytyy jotain videoita joita katsomalla voi valmentautua synnytykseen :p
 
Toi vaippa homma on kanssa sellainen että hakemalla löytää parhaan mallin ja kook, kokeilemalla ja vertailemalla. Yhdellen sopii libero(se on mun mielestä hoikan vauvan vaippa) toiselle pampers( joka venyy hyvin michelinrengasreisille) muumivaipat on myös hyviä. Ja onhan niit vaikka mitä. Kyllä niitä vuoto-ongelmia varmaan alkuun tulee vaipalla kuin vaipalla, ovan kuitenkin niin yksilöitä :)

Silloin 96-99 kun sain ekat lapset oli tytöille ja pojille erikseen vaipat. Poikien imutehoa oli lisätty siihen edemmäs vaippaa ja tyttöjen keskemmälle. Mut aika pian tuli nää unisex vaipat tilalle:)

Meillä on pojalla käytössä muumivaipat ja hyviä olleet:)

Kestovaipat tuskin tulee käyttöön, sillä onhan ne kokeilemattakin kovin työläitä:meh:
Ensimmäisen lapsen kanssa sitä ihmettelee ihan kaikkea muutoinkin, se vielä olisi jos vaippojen kanssa tuhrautuisi enemmän aikaa:gen045
 
Mä oon käyttäny kestovaippoja ja liberoita sekasin. Ei noi kestot tunnu yhtään hankalalta. Siinä ku laittas kertsin roskiin, laittaa keston pyykkiin ja siinä ku kantais kertsejä kaupasta ja veis roskapusseja, niin kestoja pyykkää. Pidän joka tapauksessa lyhyttä vaihtoväliä, kun poikaa pitää herätellä syömään ja vaipanvaihtoon hän herää.

Nyt maitoa ainaki välillä valuu, on varmaan hyvä merkki. Maanantaina pitäis pojan olla syntymäpainossa. Pidetään peukkuja.
 
Vink vink Henkkamaukan mamaleggarit kulutettu puhki ja hain eilen toiset. 9,90€ eikä kiristä eikä purista mistään. Niiden äitiysfarkut on jääny vähäselle käytölle kun alavatsan sauma puristaa. Lisäks ostin lisää niiden imetystoppeja kun on mukavat nyt jo pitää.

Mä haluisin käpertyä ny vikat viikot sellaseen omaan kuplaan ja jos ois vastaaja puhelimes ni jättäisin viestin että palataan syksyllä asiaan...

Eilen oltiin voimaannuttava synnyttäminen luennolla. Vetäjä Tyksin kätilö ja oli hyvä. Viesti oli että luottakaa että synnärillä teitä autetaan ja antautukaa synnytyksen etenemiselle. Hengitys ja rentoutuminen tärkeää. Äiti on siellä kuningatar ja muut hovia.
 
Mä oon käyttäny kestovaippoja ja liberoita sekasin. Ei noi kestot tunnu yhtään hankalalta. Siinä ku laittas kertsin roskiin, laittaa keston pyykkiin ja siinä ku kantais kertsejä kaupasta ja veis roskapusseja, niin kestoja pyykkää. Pidän joka tapauksessa lyhyttä vaihtoväliä, kun poikaa pitää herätellä syömään ja vaipanvaihtoon hän herää.

Nyt maitoa ainaki välillä valuu, on varmaan hyvä merkki. Maanantaina pitäis pojan olla syntymäpainossa. Pidetään peukkuja.
Ja on kai toi joku kustannuskysymyskin? Ne vaipathan maksaa jotain? Mun pitäis myös ottaa roska-auto käymään vähintään 2vkon välein, kun se nyt käy kerran kuussa. Yksin asuessa, astia on puolillaan, mulle tuli ehkä 5 roskapussia kuussa. Nyt ku on ollu tässä kaks, ni tuplaten tulee ruokapakkauksista muovijätettä. Vauvalle ei tota muovijätettä tuu, muutakuin vaipoista ja niitähän sitte tulee. Ei varmaan astian tyhjennys se 2xkuussa edes riittäisi.

Kierrätän kaiken paitsi muovin ja biot. Meillä ei oo muovikierrätystä, vielä, eikä mulla oo biokompostia. Mut siis mulle tulis ainakin yli tuplajätemaksut jo ihan noista vaipoista. Tuleehan kyllä sitte vaippojen pesusta kuluja. Hmmm.

Nyt kun taas käänsin asian rahaan, ni ehkä kokeilen noita kestovaippoja sitte? En oo asiaa tarkemmin vielä miettiny.

Noel, montako kestohousua sulla on ja kuinka monta niitä sisälmyksiä tarvii olla? Pesetkö ne muiden pyykkien kanssa? Niitä housuja on eri kokoisia varmaan? Saako niitä ostaa samoista kaupoista kuin kertsejä?
 
Vink vink Henkkamaukan mamaleggarit kulutettu puhki ja hain eilen toiset. 9,90€ eikä kiristä eikä purista mistään. Niiden äitiysfarkut on jääny vähäselle käytölle kun alavatsan sauma puristaa. Lisäks ostin lisää niiden imetystoppeja kun on mukavat nyt jo pitää.

Mä haluisin käpertyä ny vikat viikot sellaseen omaan kuplaan ja jos ois vastaaja puhelimes ni jättäisin viestin että palataan syksyllä asiaan...

Eilen oltiin voimaannuttava synnyttäminen luennolla. Vetäjä Tyksin kätilö ja oli hyvä. Viesti oli että luottakaa että synnärillä teitä autetaan ja antautukaa synnytyksen etenemiselle. Hengitys ja rentoutuminen tärkeää. Äiti on siellä kuningatar ja muut hovia.
Mites sun mies luennolla? Tekikö muistiinpanoja? Vai nukkui? :)

Mä olin rokki-keikalla eilen. Jumankauta, et vauva on sen jälkeen touhunu vattassa! Temmeltäny koko yön. En tie innostuiko se (tulispa sitte kitaristi tai rumpali!) vai häiriintyikö se keikasta... Mut oli ihana käydä jossain ja teeskennellä et edessä on keskiolut ja kohta vaihdan seuraavaan paikkaan... :winkNäin tuttujakin, pitkästä aikaa. Mä oon melkeen vakikävijä noilla livekeikoilla, mut ny ollu vähä hiljasempaa, ei oo jaksanu. Ja, viikonloppuna mua ei kyllä sinne saa tän vattan kanssa tönittäväksi. Sanoin vaan, et syksyllä nähdään taas pojjaat! Miespuoliset kaverit ei muuten kysy isästä mitään, kukaan ei tiedä kuka se on, kun ei oo paikallisia eikä olla kimpassa juuri missään ulkona täällä käyty. Naispuoliset kysyy suoraan, et onks isä kuvioissa ja tunnenko sen :cat:.
 
Mamleggarit on mullakin henkasta. Mä ostin postimyynnistä ne capritkin. Otin tosin xl ku en halunnu kiristäviä, mut ne on liian isot.

Tänään sataa, jee! Saa kasvit vettä muualtakin kun mun hanasta,

Rv muuten 33+5
 
Sirpa, osta kestovaipoista edes osa käytettynä. Mä olen nyt kuluttanut jotain 10 euroa parista-kolmesta kirpputorista löytämiini kestovaippoihin. Niitä on nyt tuo kohtuullisen iso Smart Store 31 täpötäynnä. Esimerkiksi parikyt harsoa jotain 0,10 - 0,50 kpl. Harsothan kannattaa ostaa kuorivaippoihin sisälle käytettynä, silloin ne imee. Muuten pesee niitä useamman kerran ennen imutehon saamista. Käyttämättömiä kestovaippoja löytyy euron kappale. Pieni korillinen on aina myynnissä kirppisketjujen vauvatarvikenurkassa. Mitä näitä nyt on, UFF ja Fida vaimitä ne on...
 
Housuvaipat kannattaa ostaa tosiaan käytettyinä. Tai netistä voi löytää hyvän pakettitarjouksenkin.
Mä oon käyttänyt kestoja mut nyt ehdin ne kaikki myydä pois ennen tätä viimeistä. En jaksanut enää hankkia uutta läjää, vaikka niistä kovin pitäisinkin...
Kannattaa myös sellainen huomioida että vaikka itse innostuu kestoista niin mies ei välttämättä ole niin kovin innoissaan :) se on vähän enempi säätämistä niiden kanssa:) meillä mies oli vähän pitkin hampain näisen kestojen kanssa... Kun muuten hoitaa ja hoivaa vauvat ja lapset taitavasti ja ilolla!
 
Housuvaipat kannattaa ostaa tosiaan käytettyinä. Tai netistä voi löytää hyvän pakettitarjouksenkin.
Mä oon käyttänyt kestoja mut nyt ehdin ne kaikki myydä pois ennen tätä viimeistä. En jaksanut enää hankkia uutta läjää, vaikka niistä kovin pitäisinkin...
Kannattaa myös sellainen huomioida että vaikka itse innostuu kestoista niin mies ei välttämättä ole niin kovin innoissaan :) se on vähän enempi säätämistä niiden kanssa:) meillä mies oli vähän pitkin hampain näisen kestojen kanssa... Kun muuten hoitaa ja hoivaa vauvat ja lapset taitavasti ja ilolla!
Mä oon saanu muutaman kestovaipan mut olin palauttamassa ne antajalle ja oliko tuolla äippälådassa kans 1 vai 2? Jos sä haluut ne niin voin jättää esim neuvolaan sun forumnimellä? Mä oon menos ens tiistaina lääkärille sinne. Saat ilmaseks. Mä en tuu niitä käyttää.
 
Takaisin
Top