Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi helvetti sanon kyllä nyt :shifty: Nyt tässä sit saa olla sekä huolissaan että raivoina yhtä aikaa. Ei kyllä johdu omasta olotilasta. Veljeni on parhaillaan umpparileikkauksessa joka oli iskenyt tietenkin yllättäen. Pelkään leikkauksia sen verran että oon jo tästäkin "rutiinileikkauksesta" ihan paniikissa. :nailbiting: Ja tietenkin veli oli se jonka piti hoitaa eläimet kun huomenna alkaa käynnistys.
Ja sitten olen raivona kaiken lisäksi kun soitin isälleni että tulee huomenna kotiin jotta eläimet tulee hoidettua. On mökillä niin kuin nykyään eläkkeellä aina. Sen persreiän suurin murhe tässä tilanteessa tuntui olevan että menee hyvät kalakelit hukkaan.. :smiley-angry002
Voi vittu! Just näin! Kun luulee olevansa hyvin valmistautunu ja kaikkee ajatellu, ni päin persettä menee! Jumalauta, varmaan vesivahinko talossa just kun on synnyttää...suihkuttaa kuution minuutissa keittiöön. Hehheh!

Mä muistan pari v. sitten, olin tilannu öljyä taloon ja tilaus piti tulla seur.vkolla. Olin vkl reissussa vanhan kamun luona ja ku palasin sunnuntaina illalla ni talossa oli jotain 10 astetta. Oli tammikuu ja edessä talven kylmin yö, melkeen -30 astetta. Se vitun öljy oli loppunu puol tuntii sen jälkeen ku oli lauantaina lähteny reissuun. Sauna ja uuni päälle, ovet ja luukut auki ja kiehuvia vesikattiloita pattereiden lähelle. Mullon vesikiertoinen lämmitys, putket lattiavalussa. Yön vietin foliopeiton alla untuvavaatteissa. Arvatkaa oliko aamulla hiki? Asteita talossa 9, joten sen jälkeen tuli heti helvetin kylmä. Onneks se öljyauto oli käyny heti seiskalta aamulla ni sain lämmityksen päälle. Eikä tullu putkirikkoa. Mut oli vähän läheltäpiti. Ei se öljy lopu tietenkään kesällä, vittu!
 
Suomessa terveydenhuollossa ollaan kyl ylihysteerisiä noitten yrttien suhteen. Mitään ei sais juoda vaikka mitään haittoja ei tiedetä, kun ei olla vaan tarpeeks tutkittu. Joku rooibosteekin kielletty raskaana vaikka muualla maailmassa sitä nimenomaan suositellaan. Mä oon kyllä surutta juonut sitä välillä ja todellakin uskon että se on parempi vauvalle kuin kofeiinipitoinen tee!
 
Mä maistoin jotain imetysteetä lapsimessuilla. En kyllä ihastunut. Imetystukiryhmässä mainittiin sarviapilaa sisältävä imetystee, joku joi sitä lisätäkseen maidon tuotantoa.
 
Mä leivoin gluteenittomia korvapuusteja. Kunhan jäähtyvät niin aion vetää niitä kaksin käsin kaakaon kanssa :grin
Oi voi mäkin haluun!!! Mul on kans keliakia. Mä en voi vaan leipoo kun miehen kanssa vedetään kilpaa kaikki hyvyydet. Me herkkuperseet!
 
Tähtipölyä:): sulla tulee maitoa hyvin?:smiley-bounce013

Mulla ei enää tahdo herua:sad001 yritän kaikkia konsteja... Oon ehkä laihtunut liikaa, nyt jo -8kg... aikaa kulunut vajaat 2viikkoo...

Ei mullakaan ole kummempaa jälkivuotoa, vähäistä.

Toistaiseksi mulla tulee maitoa hyvin mutta eihän tässä vielä ole kuin neljättä päivää tissiä tarjoiltu.:)
Viimeksi mulla tuli maitoa ihan ok pojalle mutta pumpattua en juurikaan saanut, korviketta annettiin silloin myös. Poika lopetti itse tissin 3kk iässä ja sit siirryttiin kokonaan vastikkeeseen.

Jos maitoa ei enää tule, niin sitten ei tule. Älä yhtään murehdi sitä, imetit sen mitä sun kroppa näki tarpeelliseksi. Toki voihan siinäkin olla vaihtelua miten maitoa päivittäin tulee, jonain päivänä paremmin kuin toisena.
 
Mä söin kans jätskiä vitutukseen, sitte pari cheese ballia ja 7 hedelmäkarkkia. Oon ollu yrjön partaalla siitä lähtien, eli noin 2,5 tuntia. Jäde meinaa tulla koko ajan ylös. Vittu, onneks en syöny perunoita...Ei saatana, en voi siis syödä mitään. Pitää vaihtaa keittoihin. Tänään päivälläkin joutui taas pakottaa ittensä syömään ku tuli nälkä. Mut ei tosiaankaan tehny mieli syödä. Mulla on ollu supistuksia vähän väliä, vatta on räjähtämispisteessä ja kivikova. Vielä joutuu odottelee et kärsii mennä makuuasentoon. Vituttaa tää istuminenkin kyllä jo. Ekana päivän istuu töissä ja sitte sama jatkuu himassa, ku ei voi oikeen muutakaan tehdä. Huhhuh.

Perhevalmennuksessakin mua vaan vitutti. En kattonu videota. Ei yhtään kiinnosta kattoo jonkun toisen kärsimystä. Mies kysyi et ai lähetäänkö me, mä sanoin et sä voit kyl jäädä, mut mä lähen. Me oltiin omilla autoilla ku mä tulin suoraan töistä.

Mä oon vähä miettiny näitä mun stressin aiheita ja kyl mä alan kallistuu siihen sektioon. Jos vertaa alatiesynnytykseen ni siitä voi ehkä sanoo, et kerran se vaan kirpasee. Mä en oo koskaan kyl leikkauksessa ollut, enkä sairaalassa juurikaan ylipäätään, et ei sekään mikään läpihuutojuttu mulle oo. Mut ei tarttis arvailla et mitä missä ja milloin. Jos sillä saan yhden stressin aiheen veke elämästäni nyt, ni on yks vähemmän. Tuntuu, ettei millään jaksa kaikkee. Ja oma henki siinä on sitte vaan kyseessä, mut ei tarvi arvailla et pamahtaako verisuoni päästä. Ja, isä sais hoitaa vauvaa alkuun, ni niittenkin suhde sais heti vahvan alun. Tällaisia ajatuksia tänään (kun väsyttää ja vituttaa ja joku onnellinen on jo saatana nukkumassa).
 
Toistaiseksi mulla tulee maitoa hyvin mutta eihän tässä vielä ole kuin neljättä päivää tissiä tarjoiltu.:)
Viimeksi mulla tuli maitoa ihan ok pojalle mutta pumpattua en juurikaan saanut, korviketta annettiin silloin myös. Poika lopetti itse tissin 3kk iässä ja sit siirryttiin kokonaan vastikkeeseen.

Jos maitoa ei enää tule, niin sitten ei tule. Älä yhtään murehdi sitä, imetit sen mitä sun kroppa näki tarpeelliseksi. Toki voihan siinäkin olla vaihtelua miten maitoa päivittäin tulee, jonain päivänä paremmin kuin toisena.

Tähtipölyä:) : tänään sain kovalla työllä molemmista tisseistä jotain pisaroita...sai poika 10milliä vihdoinkin:)

Neuvolassa sanottiin, että kolmen tunnin välein pitää aktiivisesti pumpata, niin tulosta pitäisi tulla. Mun täytyy vaan yrittää!:happy2

Hienoo, että sulla sujuu imetyskin helposti. Oot ihan super:p
 
Klo 2.05 ja mä oon hereil....pyörii kaikki työasiat pääl ja nälkäki iski ja vessahätä ja ja ja...olis jo aamu
Mä olin kans tohon aikaan hereil, mut en ollu viel nukkunutkaan... Ja taas oon prkl, väsyttää aivan helvetisti, mut ny on vauva hereillä. Hyi ku mullon paha olo heti aamusta. Ku vois nukkuu seuraavat 6,5 vkoa ja herätä vauva kainalossa. Ei oo kyl mitään muuta virkaa mulla nyt.
 
Mä olin kans tohon aikaan hereil, mut en ollu viel nukkunutkaan... Ja taas oon prkl, väsyttää aivan helvetisti, mut ny on vauva hereillä. Hyi ku mullon paha olo heti aamusta. Ku vois nukkuu seuraavat 6,5 vkoa ja herätä vauva kainalossa. Ei oo kyl mitään muuta virkaa mulla nyt.
Huomenta. Onko toi sun paha olos ny kuule ihan normaalia? Kauanko sun tarvii töitä vielä tehdä?
 
Huomenta. Onko toi sun paha olos ny kuule ihan normaalia? Kauanko sun tarvii töitä vielä tehdä?
Et kai oo ollu hereillä yöstä saakka...? En tie, mua pierettää ja vauva tuntuu kurkussa saakka, ihan ku ois pala kurkussa. Ens vkolla en ajatellu enää istua tstolla, mut saa nähdä miten käy. Virallinen äitiysloma alkaa ens vkon pe.
 
Et kai oo ollu hereillä yöstä saakka...? En tie, mua pierettää ja vauva tuntuu kurkussa saakka, ihan ku ois pala kurkussa. Ens vkolla en ajatellu enää istua tstolla, mut saa nähdä miten käy. Virallinen äitiysloma alkaa ens vkon pe.
Ei kyl mä nukuin pari tuntia. Kirjotin 3 spostia sijaiselle jotta sain asiat pois mielestä. Nyt pesukone laulaa ja anoppi ja appiukko tulee kohta pesee ikkunat. Jes. Tästä tulee hyvä päivä! Illalla raahaan miehen 2h luennolle aiheesta Voimaannuttava synnyttäminen. Sielkin on jotain niistä akupisteistä. Aurinkoa kaikiĺle!
 
Milloin yleensä on ne neuvolan synnytysvalmennukset? Joka kuukausi, jotta noin rv sejase olevat tulet silloin VAI pari kertaa vuodessa ja ihan sama, millä viikoilla pariskunnat ovat...
 
Milloin yleensä on ne neuvolan synnytysvalmennukset? Joka kuukausi, jotta noin rv sejase olevat tulet silloin VAI pari kertaa vuodessa ja ihan sama, millä viikoilla pariskunnat ovat...
Meillä oli Turussa niin että kesäkuussa ensisynnyttävät ja sit se sano et voi tulla samaan heinä-elokuussa ensisynnyttäviä kun heillä ei oo kesällä ryhmiä. 3x oli eikä meitä ollut kun 3 paria niissä.
 
Takaisin
Top