Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
JustMom, hyvältä kuulostaa kuitenkin kun paikat noin kypsiä synnytykseen, sit vaan ässät käyttöön et sais synnytyksen käynnistymään. :)
Maria, meidä kuopuksella on kans ollut kova vatsa, 2kk iässä alko olla lähemmäs tai yli 10pvä (pisimmillään 11pvä) kakkaamisväli. Annettiin kans Levolacia mut sitä sai antaa monta päivää ennen kuin autto. Kun 3kk tuli täyteen ehdotti th et alettais antaa luumusosetta ja sitä sit annettiin lähes päivittäin melkeen vuoden ikään asti.
 
Voi helvetti sanon kyllä nyt :shifty: Nyt tässä sit saa olla sekä huolissaan että raivoina yhtä aikaa. Ei kyllä johdu omasta olotilasta. Veljeni on parhaillaan umpparileikkauksessa joka oli iskenyt tietenkin yllättäen. Pelkään leikkauksia sen verran että oon jo tästäkin "rutiinileikkauksesta" ihan paniikissa. :nailbiting: Ja tietenkin veli oli se jonka piti hoitaa eläimet kun huomenna alkaa käynnistys.
Ja sitten olen raivona kaiken lisäksi kun soitin isälleni että tulee huomenna kotiin jotta eläimet tulee hoidettua. On mökillä niin kuin nykyään eläkkeellä aina. Sen persreiän suurin murhe tässä tilanteessa tuntui olevan että menee hyvät kalakelit hukkaan.. :smiley-angry002
ei ketään muu pystyi hoitaa eläimiä? Mitä eläimiä teillä olikaan?
Harmillista että veljen leikkaus osui juuri tähän, mutta sattumalle ei voi mitään :(
 
Me annettiin kanssa luumusosetta pojalle yhtenä päivänä. Ehkä pitää sitten antaa joka päivä. Levolac auttoi lauantaina, että kakka tuli. Aiemmin käytettiin cuplatonia ilmavaivoihin.
 
Mä en kans koskaan oo vauvan vaippaa yöllä vaihtanut, ellei siis selkeesti oo ollut kakkaa :) muutenkin yöllä kaikki toiminnat minimissä , syötöt toki tarvittaessa :)

Tyksissä olin synnytystapa arviossa ja nyt on käynnistyspäivä taskussa , suoraan saliin kalvojen puhkaisuun.
Olisin mieluusti jäänyt jo mutta eivät suostuneet. Vauvan painoarvio oli jo 3,6 että liki 4 kiloa hipoo syntyessään.
Kohdun kaulaa ei enää juuri ollut, ja kohdunsuu auki Sisäsuulle asti 3cm kypsää ja vauva johtolinjassa.
Ääh tulispa nyt itsellään ennen.
Oi voi. Rupeetko jonossa etuilee? Koska käynnistävät?
 
ei ketään muu pystyi hoitaa eläimiä? Mitä eläimiä teillä olikaan?
Harmillista että veljen leikkaus osui juuri tähän, mutta sattumalle ei voi mitään :(

Saa luvan tuo tuleva isoisä raahata ittensä kotiin ja olla hyödyksi kerrankin elämässään. Tarviihan velikin luultavasti apua kaikessa kun on poikamies ja asuu yksin. No kunhan nyt vähän aikaa taas asiaa miettii niin eiköhän taas valkene tilanteen vakavuus sillekin...

Muokkaus. Niin ja meiltä löytyy koira ja kaksi kissaa.
 
Mulla kans samat fiilikset. En osaa kuvitella sitä perhe-elämää kovinkaan hyvin. Ja mun 6 vuoden yksin asuminen päättyy ja samaan syssyyn muuttaa kaks ihmistä, mies ja vauva! Koitan olla ajattelematta sitä ja kaikkee uutta tavaramäärää. Mulla on silleen siisti koti, ettei mitään ylimääräistä loju missään ja kaikki rojut on kaapeissa piilossa.

Mullon tänään ollu sellainen pakokauhuinen päivä. Meinaa tulla sydämentykytyksiä ja on paha olo. Mua stressaa noi duunit, et kaikki tulee hoidettuu ku oon veks. Mun sijainen on ollu saikulla... Saatana, jos jotain sattuu ja mä joudun äitiyslomalla töihin. Mun järki ei kulje YHTÄÄN. Oon likimain hyödytön enkä jaksa keskittyä. Perseensuti ku menis nyt kerranki putkeen. Tulee vauva kalliiksi, jos asiakkaita alkaa häipyy.

Rv 33+3 ja ihan valmis palaamaan normaalin päivärytmiin...
Sä oot yrittäjä eikö niin ollu? Ei oo helppoa. Ite oon kaupungilla mut pari vk järkky paniikki ehtiikö kaiken tehdä..en ehtiny ja viime viikon flunssa toki verotti.

Nyt mä oon niiiiiin loppu. Vika työpv ja ihan peestä. Järjetön hoppu ja kokoajan jotai akuuttia ja sit vielä supisteli kun hermoilin. Nyt tarviis jotenki saada tilanne nollattua. Jos en ois raskaana niin kylmä siideri olis paikallaan. Rv 34+5.
 
Mä en kans koskaan oo vauvan vaippaa yöllä vaihtanut, ellei siis selkeesti oo ollut kakkaa :) muutenkin yöllä kaikki toiminnat minimissä , syötöt toki tarvittaessa :)

Tyksissä olin synnytystapa arviossa ja nyt on käynnistyspäivä taskussa , suoraan saliin kalvojen puhkaisuun.
Olisin mieluusti jäänyt jo mutta eivät suostuneet. Vauvan painoarvio oli jo 3,6 että liki 4 kiloa hipoo syntyessään.
Kohdun kaulaa ei enää juuri ollut, ja kohdunsuu auki Sisäsuulle asti 3cm kypsää ja vauva johtolinjassa.
Ääh tulispa nyt itsellään ennen.
Joo siis, en mäkään vaihda normaalisti öisin. Nyt tietty rytmit vielä mitä on ja tämä pikku-typy suosii tasaisesti yötä ja päivää kakkaamiseen :) Olin vaan yllättynyt, että nyt jo tuli niin paljon pisua, että tuli läpi.

Kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että starttaa itsestään! Ainakin tilanne vaikuttaa kypsältä :)
 
Justmom10, Koska sulla käynnistetään ? MS74, tosiaan vauvoille ei ole erikseen yövaippoja ja 2 koon Libero-vaipoissa ei yöllä riittänyt imuteho aina tai vaippa falskasi ja meillä herättiin vauvanpesä märkänä. Kannattaa ajoissa vaihtaa isompaan kokoon. Meillä on nyt kakkaongelmia, kun pojalla ei tule kakkaa. 3 päivää taas edellisestä kerrasta ja annettiin Levolacia, mutta kakka ei tule silti. Peruna-porkkasoseiden maistelun lopetin kolmen päivän jälkeen, kun kakkaa ei tullut kolmeen päivään anoppilassa. Nyt matkalla kotiin 9 päivän reissussa olon jälkeen ja pikkumies nukkuu turvakaukalossa. Huomenna meillä 4 kk lääkärineuvola, että täytyy jutella kakkaongelmasta. Tsemppiä kaikille vastasyntyneiden äideille ja synnytystä odottaville !
Ootko kokeillut bataattia? Helpompi vatsalle kuin esim peruna :) perunassa paljon just tärkkelystä ja muuta ja saattaa olla vatsan vaikeempi käsitellä.
 
Viikot tänään vasta 36+5 joten olis keskonen virallisten mukaan , eli eivät lähde käynnistämään näillä viikoilla äidin indikaation takia...vaikkakin vauva iso ja kaikki valmista.
Mutta pian kuitenkin :) en viitsi päivää kertoa kun kaikki mut täältä kuitenkin tunnistaa, turkulainen joka odottaa 11. Lastaan :) :)

Anna ees vinkkiä.. Ehditkö ennen mua? ;)
 
Mä olen vaihtanut kerran yössä pissavaipan. Ennen syöttämistä. Jaksamisia MS74, onneksi sulla on työt ohi nyt...
 
Mä oon paljasjalkanen turkulainen. En tunnista sua mut fanitan sua näis keskusteluissa koska sä oot niin pal enempi ehtiny kun minä, vrt. 1. tai 11. Peukku sulle.
Höpsistä :) eihän tää kilpailu ole ja oli sit 1.tai 11. Aivan loistava juttu kuitenkin:Heartbigred
Ja ties vaikka tietämättämme oltais neuvolan aulassa törmätty, samassa kun käymme :)
 
Paljon onnea Tähtipölyä! Aika uskomattoman sujuva synnytys, hieno juttu!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.

Odottajat
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
Täsä oli tää lista..jännäks menee kuka on seuraava.
 
Herran tähden mitkä rinnat mulla on.:smiley-bounce013 Jos en itse tietäisi paremmin, uskoisin käyneeni ottamassa niihin aika paljon täytettä, enkä synnyttämässä, siis näyttää ihan silikoneilta- saisinpa pitää nämä mutta joo, kunhan tyttö on hörppynsä niistä hörpännyt taitaa olla nahkaa jäljellä vain.
Tää oli kyllä todella kummallinen raskaus ja synnytys.. Ei mitään merkkejä mistään oikein missään vaiheessa ja nyt kolme päivää synnytyksestä mulla loppui jälkivuotokin, viimeksi vuotelin joku kolme viikkoa. Siis alkoiko mulla vaihdevuodet..o_O

Tähtipölyä:): sulla tulee maitoa hyvin?:smiley-bounce013

Mulla ei enää tahdo herua:sad001 yritän kaikkia konsteja... Oon ehkä laihtunut liikaa, nyt jo -8kg... aikaa kulunut vajaat 2viikkoo...

Ei mullakaan ole kummempaa jälkivuotoa, vähäistä.
 
Joo mulöa on sähköpumppu, käsin mäkään en saa tulosta paljoa. Juominen on tärkeää, toki myös monipuolinen ruoka. Imetysteetä voi ostaa , itse ainakin oon saanut siitä ihan oikeasti apua, fenkoli on sellainen joka vaikuttaa maidon tuottoon.

JustMom10:): kysyin tänään neuvolassa tuosta imetysteestä.. terkka sanoi vaan heti, älä juo!:wideyed:...niissä voi olla aineita, joista ei ole riittävästi tietoa. Fenkoliinkin vastasi olankohautuksella.

Yritän nyt sitten taikoa maitoa..:sad001
 
JustMom10:): kysyin tänään neuvolassa tuosta imetysteestä.. terkka sanoi vaan heti, älä juo!:wideyed:...niissä voi olla aineita, joista ei ole riittävästi tietoa. Fenkoliinkin vastasi olankohautuksella.


Yritän nyt sitten taikoa maitoa..:sad001
Voi hyvänen aika! Älä kysy siltä mitään , ei tunnu olevan ollenkaan kartalla mistään:eek:
Imetysteessä ei ole mitään mitä et voisi juoda imettäessä, ainesosat jotka siinä on voivat jopa helpottaa vaiuvan vatsaa sun maidon kautta. Ja fenkoli on ihan tavallinen yrtti. Voit ostaa maustekaupadta ihan pelkkää fenkoli teetä jossa ei taatusti oli mitään haitallista!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top