Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
RV 39+6. Ei mitään mainittavia olotiloja. Ajoittain kivuttomia harkkasupistuksia mutta ei muuta. Toivottavasti paikat olis ees vähän auennu ettei huomenna tarvi käynnistää ihan alkutekijöistään.
Mulle iski turvotus vasta rv 38 jalkoihin. Yleensä hävisi aina yöllä mutta aiheutti kutisevan ihottuman jalkapöytiin. Nyt viimeiset kaks päivää on turvotus lisääntynyt reippaasti joka paikassa ja jalat näyttää ihan norsun töppösiltä :rolleyes: No olo on samanlainen joten väliäkö tuolla :) Tänään pitää saada aikaiseksi suursiivous jne kun ei tiedä kauanko on itse pois kotoa ja eläimiä käy välillä ruokkimassa muutkin. Vauvalla pitäisi olla kaikki perusjutut valmiina. Turhia en oo viitsiny laittaa etukäteen valmiiksi vaan laitan sitten jos tarviin. Eli en ole pessyt pulloja tai laittanut pinnasänkyyn lakanoita. Äitiyspakkauksen laatikossa on lakanat paikallaan kun sen saa suljettua kissoilta eli on mukulalle edes joku karvaton nukkumapaikka valmiina :) saa nähdä miten paljon vieroitusoireita katit saa sitten kun eivät saa enää mennä lastenhuoneeseen...


Meil o kans kissoja, molemmat esy:ltä adoptoituja joista toinen on melko arka ja antaa lähinnä mun rapsuttaa ja tulee vaan ja ainoastaan mun viereen/syliin.Toinen onkon sitten reipas ja utelias ja erittäin seurallinen, mutta lähinnä rakastaa mun miestä..Se on ku kolmas koira meillä..Ootteko aatelleet miten suojata pinnistä ettei katit pääse sinne?Mä en usko et arkajalka edes sinne pyrkii, koska ei nuku makkarissa, on nuoremman kissan valtakunta.Nuorempi kissa nukkuu pääsäänröisesti joko mun jaloissa tai toisen koiran kanssa koiranpedillä.En usko senkään pyrkivän vauvan sänkyyn, mutta ikin ei voi tietää.

Mä oon onneks jo tehny kaikki hankinnat talvella ja ikkunoiden pesukin on suoritettu.Meillä on kaikki muu jo tässä valmiuksissa, puuttuu vaan se vauva.Puutarhan ja pergolan laitoin hyvissä ajoin, nyt voikin sit vaan nauttia kesästä ja maata badenbaden-tuolissa..Mattopesu ois ens vkl mut sen tekee mun mies niinku viime kesänäkin..Mulla on ollu jtnkin niin helppo tää raskaus, liitoskivut ja kolotus oli ainoot mitkä tähän hätään keksin ja ku jäin pois töistä niin nekin helpottu.Painoa o tullu n.7kg eikä oo turvotuksia tai edes ummetusta..Mut oli mulla se pissiitti, et jtn ikävyyksiä sentään löytyy..En oo pahemmin ressannu mistään..
 
Mulla sama kokemus vaipoista kuin JustMomilla, eli kaikki kolme lasta olleet hoikkia ja Liberon totesin esikoisella parhaaksi ja sit en oo muilla muita merkkejä kokeillutkaan (muuta kuin mitä ilmaiskappaleita on tullut).
Mä olen töissä ja mies kotona kuopuksen kanssa. Olivat käyneet yhdessä suihkussa aamupäivällä ja sillä aikaa kun mies oli pessyt itsensä (naama saippuassa eikä näe mitään ilman laseja) oli tyttö karannut isoveljen huoneeseen leikkimään! :D Oli miehellä iskenyt pien paniikki kun ei meinannut löytää tyttöä.
 
Mä tein niin, että käytin noi Liberon 1 koot (joita meillä oli monta pakettia) päivisin ku vaipanvaihtoväli oli lyhyempi. Sit rupesin yöksi laittaa imukykyisempää ja isompaa 2 kokoa. Sit taas seuraavaksi 2 kokoa päivällä, mutta yöksi 3 kokoa. Kunnes siirryttiin päivälläkin 3 kokoon. Oon käyttänyt usein päivisin Liberoa, mutta yöllä Pampersia. Oon kai mainoksen uhri: Pampersin baby dry vaipassa luvataan jopa 12 tunnin kuivuus. :) Tosi harvoin siis yöllä vaihdan vaippaa, kun posotetaan vaan nukkua. Vain jos on selkeesti kakka, niin vaihdan yöllä, mutta harvemmin onneks on.
 
Mä tein niin, että käytin noi Liberon 1 koot (joita meillä oli monta pakettia) päivisin ku vaipanvaihtoväli oli lyhyempi. Sit rupesin yöksi laittaa imukykyisempää ja isompaa 2 kokoa. Sit taas seuraavaksi 2 kokoa päivällä, mutta yöksi 3 kokoa. Kunnes siirryttiin päivälläkin 3 kokoon. Oon käyttänyt usein päivisin Liberoa, mutta yöllä Pampersia. Oon kai mainoksen uhri: Pampersin baby dry vaipassa luvataan jopa 12 tunnin kuivuus. :) Tosi harvoin siis yöllä vaihdan vaippaa, kun posotetaan vaan nukkua. Vain jos on selkeesti kakka, niin vaihdan yöllä, mutta harvemmin onneks on.
Mä jostain syystä aloin esikoisella käyttään Pamperseja ja huomasin niitä ostavani nytkin. Viime yön jälkeen oli aamulla pissat tullut 1-koon vaipasta läpi, kun viimeisen kerran yöllä vaihdoin vaipan puolen yön maissa. Täytyy siis just varmaan ainakin yöksi ostaa 2-kokoa, hyvä idea!
 
Mä en kans koskaan oo vauvan vaippaa yöllä vaihtanut, ellei siis selkeesti oo ollut kakkaa :) muutenkin yöllä kaikki toiminnat minimissä , syötöt toki tarvittaessa :)

Tyksissä olin synnytystapa arviossa ja nyt on käynnistyspäivä taskussa , suoraan saliin kalvojen puhkaisuun.
Olisin mieluusti jäänyt jo mutta eivät suostuneet. Vauvan painoarvio oli jo 3,6 että liki 4 kiloa hipoo syntyessään.
Kohdun kaulaa ei enää juuri ollut, ja kohdunsuu auki Sisäsuulle asti 3cm kypsää ja vauva johtolinjassa.
Ääh tulispa nyt itsellään ennen.
 
Mä en kans koskaan oo vauvan vaippaa yöllä vaihtanut, ellei siis selkeesti oo ollut kakkaa :) muutenkin yöllä kaikki toiminnat minimissä , syötöt toki tarvittaessa :)

Tyksissä olin synnytystapa arviossa ja nyt on käynnistyspäivä taskussa , suoraan saliin kalvojen puhkaisuun.
Olisin mieluusti jäänyt jo mutta eivät suostuneet. Vauvan painoarvio oli jo 3,6 että liki 4 kiloa hipoo syntyessään.
Kohdun kaulaa ei enää juuri ollut, ja kohdunsuu auki Sisäsuulle asti 3cm kypsää ja vauva johtolinjassa.
Ääh tulispa nyt itsellään ennen.
Noh! Milloin??? Miksi eivät suostuneet nyt käynnistää?

Aissaatans, ku päivät vähenee! Iiiikkkk!!!
 
Mulla on aina ollut niin, et tyttömahat siroja ja eteenpäin ja poikamahat leviää joka puolelle :) Mutta muuten poikia odottaessa oon päässyt "helpommalla", vähillä oireilla ja sit tytöistä "kärsinyt". Esikoista odottaessa oksensin 5kk ja nyt viimeisimmässä oli migreeni joka viikko.
 
Justmom10, Koska sulla käynnistetään ? MS74, tosiaan vauvoille ei ole erikseen yövaippoja ja 2 koon Libero-vaipoissa ei yöllä riittänyt imuteho aina tai vaippa falskasi ja meillä herättiin vauvanpesä märkänä. Kannattaa ajoissa vaihtaa isompaan kokoon. Meillä on nyt kakkaongelmia, kun pojalla ei tule kakkaa. 3 päivää taas edellisestä kerrasta ja annettiin Levolacia, mutta kakka ei tule silti. Peruna-porkkasoseiden maistelun lopetin kolmen päivän jälkeen, kun kakkaa ei tullut kolmeen päivään anoppilassa. Nyt matkalla kotiin 9 päivän reissussa olon jälkeen ja pikkumies nukkuu turvakaukalossa. Huomenna meillä 4 kk lääkärineuvola, että täytyy jutella kakkaongelmasta. Tsemppiä kaikille vastasyntyneiden äideille ja synnytystä odottaville !
 
Noh! Milloin??? Miksi eivät suostuneet nyt käynnistää?

Aissaatans, ku päivät vähenee! Iiiikkkk!!!
Viikot tänään vasta 36+5 joten olis keskonen virallisten mukaan , eli eivät lähde käynnistämään näillä viikoilla äidin indikaation takia...vaikkakin vauva iso ja kaikki valmista.
Mutta pian kuitenkin :) en viitsi päivää kertoa kun kaikki mut täältä kuitenkin tunnistaa, turkulainen joka odottaa 11. Lastaan :) :)
 
Mullakin on varmaan tyypillinen poikaraskaus :D Tosi vähän pahoinvointia, vatsa on takaapäin kapea, ei oo ollu tippaakaan turvotusta vielä rv27 mennessä ja mieliteot lähinnä suolaisia. Ja mitä näitä vielä on? Joskus musta tuntuu, että kaikki negatiivisemmat oireet kasataan tarkoittamaan tyttöä. Mut joo tyttö meille on tulossa ainakin rakenneultran mukaan, että se siitä.

Musta tuntuu uskomattomalta, että 3kk päästä meillä voi jo olla vauva. Sen lopullisuus jotenkin pysäyttää ja vaikka mietin paljon, että vauvan kanssa sitten tehdään sitä ja tätä ja kuvittelen mielessäni sitä pikku nyyttiä, niin oikeasti on vaikea sisäistää miten pian meitä on kolme. Ja sitten olen äiti lopun ikääni. Se muuttaa kaiken. Mä olen kyllä jo tehnyt surutyöni siitä, että vapaa ja huoleton elämä loppuu, jo ennen kuin alettiin yrittää vauvaa, ja nyt odotan syntymää hyvillä mielin ja melkein innoissani tästä uudesta elämänvaiheesta, mutta silti olen myös vähän kauhuissani ja joku mussa toivoo että nää viimeiset seesteiset kuukaudet kestäisi oikein kauan. Mutta kunhan olo tässä vielä tukaloituu niin taidan alkaa odottaa synnytystä aika kärsimättömästi, Tai siis lähinnä sitä, että synnytys olisi ohi :happy:

Rv 26+5
Mulla kans samat fiilikset. En osaa kuvitella sitä perhe-elämää kovinkaan hyvin. Ja mun 6 vuoden yksin asuminen päättyy ja samaan syssyyn muuttaa kaks ihmistä, mies ja vauva! Koitan olla ajattelematta sitä ja kaikkee uutta tavaramäärää. Mulla on silleen siisti koti, ettei mitään ylimääräistä loju missään ja kaikki rojut on kaapeissa piilossa.

Mullon tänään ollu sellainen pakokauhuinen päivä. Meinaa tulla sydämentykytyksiä ja on paha olo. Mua stressaa noi duunit, et kaikki tulee hoidettuu ku oon veks. Mun sijainen on ollu saikulla... Saatana, jos jotain sattuu ja mä joudun äitiyslomalla töihin. Mun järki ei kulje YHTÄÄN. Oon likimain hyödytön enkä jaksa keskittyä. Perseensuti ku menis nyt kerranki putkeen. Tulee vauva kalliiksi, jos asiakkaita alkaa häipyy.

Rv 33+3 ja ihan valmis palaamaan normaalin päivärytmiin...
 
Mikä mulle sitten tulee, ekat 3 kk järkyttävää pahoinvointia mutten oksentanut, vatsa kapea ja suippo eteenpäin ei näy takaa, mutta turvotusta on . Himoitsen ennemmin neutraaleja makuja, esm maustamaton jugurtti. Ja hedelmiä. Painoa tullut nyt vajaa 10 kg.
Että on siis sekä tyttöön että poikaan sopiva raskaus mutta poika sielä pitäis olla, tänäänkin ultraruudulla vilkahti selvät vehkeet :)
 
Viikot tänään vasta 36+5 joten olis keskonen virallisten mukaan , eli eivät lähde käynnistämään näillä viikoilla äidin indikaation takia...vaikkakin vauva iso ja kaikki valmista.
Mutta pian kuitenkin :) en viitsi päivää kertoa kun kaikki mut täältä kuitenkin tunnistaa, turkulainen joka odottaa 11. Lastaan :) :)
No ok, hyväksytään. Oot siis paikallinen julkkis...:cat:Mä en tunne sua muuten ku täältä! :hello
 
Mikä mulle sitten tulee, ekat 3 kk järkyttävää pahoinvointia mutten oksentanut, vatsa kapea ja suippo eteenpäin ei näy takaa, mutta turvotusta on . Himoitsen ennemmin neutraaleja makuja, esm maustamaton jugurtti. Ja hedelmiä. Painoa tullut nyt vajaa 10 kg.
Että on siis sekä tyttöön että poikaan sopiva raskaus mutta poika sielä pitäis olla, tänäänkin ultraruudulla vilkahti selvät vehkeet :)
Siis mä oon fyysisesti voinu ihan hävettävän hyvin. Ei pahoinvointia ei kolotuksia. Liitoskipuja joskus ja se närästys. Mut pystyn toimii ok. Viime yönä olin hereillä 1-2, heräsin yrjötykseen ja närästykseen. Sitte puoli-istuvaan asentoon ja kyljelle (vittu ei yhtään ota niskoihin!) ja koitan nukkuu. Ne kyl vituttaa, mut ei aamulla enää jos uni tulee uudelleen.

Ja kävely on nyt tosi hidasta ja on jo tukala olo. Istuminen on perseestä mut en tiedä paremmasta asennosta. Syöminen on kans perseestä, ihan hirvee olo sen jälkeen.

Henkinen puoli täs koetuksella on, niinkus jo tiedätte...
 
Viikot tänään vasta 36+5 joten olis keskonen virallisten mukaan , eli eivät lähde käynnistämään näillä viikoilla äidin indikaation takia...vaikkakin vauva iso ja kaikki valmista.
Mutta pian kuitenkin :) en viitsi päivää kertoa kun kaikki mut täältä kuitenkin tunnistaa, turkulainen joka odottaa 11. Lastaan :) :)
Justmom10, entisenä Turkulaisena ja Turun seudulla asuvana voin sanoa, etten minäkään tunne sua muuta kuin foorumilta. Turussa olen asunut Nummenpakalla, Lausteella ja Ispoisissa. Turusta muutin pois 7 vuotta sitten. Sen jälkeen olen asunut Kaarinassa, Raisiossa, Tarvasjoella ja nyt Mynämäellä. Koti on vaihtunut viime vuosina aika usein.

Sirpa, minkä alan yrittäjä olet ? Uteliaisuus heräsi...
 
Justmom10, entisenä Turkulaisena ja Turun seudulla asuvana voin sanoa, etten minäkään tunne sua muuta kuin foorumilta. Turussa olen asunut Nummenpakalla, Lausteella ja Ispoisissa. Turusta muutin pois 7 vuotta sitten. Sen jälkeen olen asunut Kaarinassa, Raisiossa, Tarvasjoella ja nyt Mynämäellä. Koti on vaihtunut viime vuosina aika usein.

Sirpa, minkä alan yrittäjä olet ? Uteliaisuus heräsi...
juu ei varmaan tunneta, mutta joku voi olla pongannut mut täältä. Ja niin on käynyt ennekin ... Oma tuttava piiri kovin kiinnostunut ...
 
Justmom10, entisenä Turkulaisena ja Turun seudulla asuvana voin sanoa, etten minäkään tunne sua muuta kuin foorumilta. Turussa olen asunut Nummenpakalla, Lausteella ja Ispoisissa. Turusta muutin pois 7 vuotta sitten. Sen jälkeen olen asunut Kaarinassa, Raisiossa, Tarvasjoella ja nyt Mynämäellä. Koti on vaihtunut viime vuosina aika usein.

Sirpa, minkä alan yrittäjä olet ? Uteliaisuus heräsi...
:cat: Moniala nykyään :cat:. Koitan päästä eläkkeelle ajoissa! :grin Mut konsultointia, johon liittyy tärkeet asiakassuhteet, joita oon rakentanu 12 vuotta. Ja muutaman vuoden oon valmentanu mulle sijaista, ni jos se kusee sairaslomiin, ni vittu et katkeroidun! Ei voi aloittaa kaikkee alusta. Kai mulle nyt äitiysloman universumi voi suoda, kun ei niitä vuosittaisia palkallisia sairaslomia.
 
Sirpa40, Mä ymmärrän ton tunteen, että voiko luottaa sijaiseen. Mullakin oli aluksi vaikeuksia jättää työt, vaikka en yrittäjä olekaan. Kuitenkin yrittäjämäisesti pyörittänyt omaa työpaikkaansa yksin, joten vaikea oli jättää sijaisen vastuulle hommat. Nyt kun olen saanut olla kotona olen nauttinut tästä ja unohtanut työt kokonaan. Yrittäjälle tietty vielä vaikeampaa irrottautua töistä. Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin, koska vauva-aika on kuitenkin ainutlaatuinen kokemus ja työelämään toivottavasti vielä mahdollista palata kotona olon jälkeen.
 
Voi helvetti sanon kyllä nyt :shifty: Nyt tässä sit saa olla sekä huolissaan että raivoina yhtä aikaa. Ei kyllä johdu omasta olotilasta. Veljeni on parhaillaan umpparileikkauksessa joka oli iskenyt tietenkin yllättäen. Pelkään leikkauksia sen verran että oon jo tästäkin "rutiinileikkauksesta" ihan paniikissa. :nailbiting: Ja tietenkin veli oli se jonka piti hoitaa eläimet kun huomenna alkaa käynnistys.
Ja sitten olen raivona kaiken lisäksi kun soitin isälleni että tulee huomenna kotiin jotta eläimet tulee hoidettua. On mökillä niin kuin nykyään eläkkeellä aina. Sen persreiän suurin murhe tässä tilanteessa tuntui olevan että menee hyvät kalakelit hukkaan.. :smiley-angry002
 
Takaisin
Top