Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suikkilassa Kustavintiellä...
Samassa kuin mä. Aika jännä et oot saanut tollasen vastauksen lääkäriltä joka tod näk sama kuin mulla ja mun mielestäni hän on mitä ihanin, asiantuntevin ja lämpimin lääkäri mitä neuvoloissa oon kohdannut! Vai onkohan sielä joku muukin lääkäri??
 
Samassa kuin mä. Aika jännä et oot saanut tollasen vastauksen lääkäriltä joka tod näk sama kuin mulla ja mun mielestäni hän on mitä ihanin, asiantuntevin ja lämpimin lääkäri mitä neuvoloissa oon kohdannut! Vai onkohan sielä joku muukin lääkäri??
Uskoisin että sama.
 
Kun pumppaat/annat imeä vaan rinnan tyhjäksi tulee pulloon /vauvalle sekä etu että taka maito, en mä alkais sitä yrittää mitenkään erotella ja säätämään.joka tippa äidinmaitoa on ravitsevaa:)

JustMom10:) : käytätkö sähkökäyttöistä pumppua?

Mä hankin nyt sellaisen, kun käsikäyttöisellä en vaan enää saa maitoa. Pumppu on jotenkin rikki, tai imupaine on riittämätön.

Voiko rinnat pitää taukoa maidontuotannosta?:wideyed:

Ilmeisesti juoda pitää paljon? Painokaan ei kai saisi liiaksi tippua, että maitoa heruisi?

Jopa tuli paljon kysymyksiä:sad001
 
JustMom10:) : käytätkö sähkökäyttöistä pumppua?

Mä hankin nyt sellaisen, kun käsikäyttöisellä en vaan enää saa maitoa. Pumppu on jotenkin rikki, tai imupaine on riittämätön.

Voiko rinnat pitää taukoa maidontuotannosta?:wideyed:

Ilmeisesti juoda pitää paljon? Painokaan ei kai saisi liiaksi tippua, että maitoa heruisi?

Jopa tuli paljon kysymyksiä:sad001
Vyöhyketerapeutti kerto et on jaloissa painelukohtia jotka aktivoi maidon tuotantoa.
 
JustMom10:) : käytätkö sähkökäyttöistä pumppua?

Mä hankin nyt sellaisen, kun käsikäyttöisellä en vaan enää saa maitoa. Pumppu on jotenkin rikki, tai imupaine on riittämätön.

Voiko rinnat pitää taukoa maidontuotannosta?:wideyed:

Ilmeisesti juoda pitää paljon? Painokaan ei kai saisi liiaksi tippua, että maitoa heruisi?

Jopa tuli paljon kysymyksiä:sad001
Joo mulöa on sähköpumppu, käsin mäkään en saa tulosta paljoa. Juominen on tärkeää, toki myös monipuolinen ruoka. Imetysteetä voi ostaa , itse ainakin oon saanut siitä ihan oikeasti apua, fenkoli on sellainen joka vaikuttaa maidon tuottoon.
 
JustMom10:) : käytätkö sähkökäyttöistä pumppua?

Mä hankin nyt sellaisen, kun käsikäyttöisellä en vaan enää saa maitoa. Pumppu on jotenkin rikki, tai imupaine on riittämätön.

Voiko rinnat pitää taukoa maidontuotannosta?:wideyed:

Ilmeisesti juoda pitää paljon? Painokaan ei kai saisi liiaksi tippua, että maitoa heruisi?

Jopa tuli paljon kysymyksiä:sad001

Ja joillakin ei vaan rinnat heru hyvin pumpulle, vaikka vauva imemällä saisikin maitoa. Ite yritin just pumpata, että saisin vähän pakkaseen, mutta laiha oli saalis, vain 20ml. Mulla siis käsikäyttöinen pumppu.
 
Joo mulöa on sähköpumppu, käsin mäkään en saa tulosta paljoa. Juominen on tärkeää, toki myös monipuolinen ruoka. Imetysteetä voi ostaa , itse ainakin oon saanut siitä ihan oikeasti apua, fenkoli on sellainen joka vaikuttaa maidon tuottoon.

Kiitti JustMom10:notworthy
Yritän lisäksi lämmittää kaurapussilla rintoja:happy:
 
Mullakin oli joskus 3...3,5 kk ikäisen esikoisen kanssa parin viikon kausi, ettei maitoa herunut pumpulle oikein yhtään. Muksu kyllä tuntui saavan tarpeeksi maitoa, vaikka tarkemmin muisteltuna samoihin aikoihin alkoi yösyöpöttely ja yöherättely kiihtyä. Siihen kohtaan osui myös muutto isompaan kämppään, varmaan se sekoitti rytmit ja pasmat.
 
Ja joillakin ei vaan rinnat heru hyvin pumpulle, vaikka vauva imemällä saisikin maitoa. Ite yritin just pumpata, että saisin vähän pakkaseen, mutta laiha oli saalis, vain 20ml. Mulla siis käsikäyttöinen pumppu.

Titti : okei:). Kuullostaa sitten aika samalta, eilen tuli 20ml, mutta nyt ei mitään:sad001. Edellispäivän saalis oli 60ml:p

Saa nähdä onnistuuko homma paremmin tuolla sähkökäyttöisellä ( Bermoo) pumpulla. Käsipumppu on hirveän työläs, ja luulen, että taitaa olla nyt rikki.

Mulla on ennen raskautta ollut maidonherumisestakin ihan kumma käsitys, kun oon luullut maidon vaan itellään helposti tursuavan rinnoista:wideyed:
 
Titti : okei:). Kuullostaa sitten aika samalta, eilen tuli 20ml, mutta nyt ei mitään:sad001. Edellispäivän saalis oli 60ml:p

Saa nähdä onnistuuko homma paremmin tuolla sähkökäyttöisellä ( Bermoo) pumpulla. Käsipumppu on hirveän työläs, ja luulen, että taitaa olla nyt rikki.

Mulla on ennen raskautta ollut maidonherumisestakin ihan kumma käsitys, kun oon luullut maidon vaan itellään helposti tursuavan rinnoista:wideyed:
Koita olla myös stressaamatta! Luota että vauva saa maitoa! Vaikka pulloon ei heruiskaan ! Jos kamalasti syressaat ja mietit ja murehdit niin voi vaikuttaa negatiivisesti maidon nousuun! Kyllä se siitä :)
 
Mulla on sähkökäyttöinen pumppu (Avent), mutta ei heru maito sillä yhtään.
Parhaiten saan maitoa pulloon ihan käsin lypsämällä.... On vaan tosi työlästä.
Edelleen mennään rinta- ja korvikemaidolla sekaisin
 
Mulla on sähkökäyttöinen pumppu (Avent), mutta ei heru maito sillä yhtään.
Parhaiten saan maitoa pulloon ihan käsin lypsämällä.... On vaan tosi työlästä.
Edelleen mennään rinta- ja korvikemaidolla sekaisin

Murrimur:)
paljonko saat käsin päivässä? Kuinka usein lypsät?

Minusta on hurja määrä, kun 8kertaa päivässä pitäisi stimiloida rintoja...
 
Minusta on hurja määrä, kun 8kertaa päivässä pitäisi stimiloida rintoja...

Meillä vauva (3,5kk) saattaa syödä hereillä ollessaan 1-2h välein. Nukkuessa tulee sitten pidempiä taukoja. En ole laskenut, mutta kyllä yli 8 imetyskertaa tulee päivässä, ehkä jopa 10-12. Aina tosin ei syö molemmista rinnoista, kun nukahtaa syliin ensimmäisen jälkeen. Varmasti ton 8 kertaa joutuukin pumppaamaan, jos meinaa pelkällä rintamaidolla vauvan ruokkia. Terkkari sanoi tämän ikäisen juovan noin 8dl/vrk, joten oishan siinä hommaa pumpata lähes litra päivässä! Varsinkin jos heruu pumpulle huonosti kuten minä ja saa vain sen 20 ml kerralla. :hungover:
 
Muokattu viimeksi:
Olen itse asiassa alkanut lypsää maitoa pulloon tässä ihan parin päivän aikana. Alussa annoin vauvan olla rinnalla tosi pitkään, ja sitten annoin korviketta imetyksen lopuksi, kuten sairaalasta ohjeistettiin. Maidon tuotannon lisäämiseksi aloin sitten pumpata, mutta kun ei kerta kaikkiaan herunut pumpulle, niin annoin olla. Nyt sitten vasta tosiaan on alkanut tuntua siltä, että vaikka vauva on tosi paljon rinnalla, niin niihin jää silti maitoa, ja aloin sitä lypsää talteen. En ole juurikaan yli 40 ml satseja saanut, mutta en tosiaan ole vielä kauaa yrittänyt. En tule missään tapauksessa lypsämään 8 kertaa päivässä, ei vaan valitettavasti ole aikaa. Vauva kuitenkin on niin paljon rinnalla, ja kyllä sitä oikeasti pitää muutakin päivän mittaan tehdä kuin koko ajan joko imettää tai lypsää! Eli korvikkeita saa meidän vauva rintamaidon lisäksi jatkossakin.

Keskiviikkona on neuvola, todella toivon, että vauvalla olisi paino hyvässä noususuunnassa. Uskon, että näin on, mielestäni hänellä on posket pyöristyneet :)

Keskiviikkona pitäisi saada hb taas mitattua myös. Sehän oli mulla sairaalasta lähtiessä 78. Olen nyt syönyt paljon rautaa, mutta mulla on todella runsas jälkivuoto, joten saa nähdä... Huomaan kyllä väsyväni helposti, mutta onko syynä sitte hb vai valvomiset, en tiedä.
 
Herran tähden mitkä rinnat mulla on.:smiley-bounce013 Jos en itse tietäisi paremmin, uskoisin käyneeni ottamassa niihin aika paljon täytettä, enkä synnyttämässä, siis näyttää ihan silikoneilta- saisinpa pitää nämä mutta joo, kunhan tyttö on hörppynsä niistä hörpännyt taitaa olla nahkaa jäljellä vain.
Tää oli kyllä todella kummallinen raskaus ja synnytys.. Ei mitään merkkejä mistään oikein missään vaiheessa ja nyt kolme päivää synnytyksestä mulla loppui jälkivuotokin, viimeksi vuotelin joku kolme viikkoa. Siis alkoiko mulla vaihdevuodet..o_O
 
Herran tähden mitkä rinnat mulla on.:smiley-bounce013 Jos en itse tietäisi paremmin, uskoisin käyneeni ottamassa niihin aika paljon täytettä, enkä synnyttämässä, siis näyttää ihan silikoneilta- saisinpa pitää nämä mutta joo, kunhan tyttö on hörppynsä niistä hörpännyt taitaa olla nahkaa jäljellä vain.
Tää oli kyllä todella kummallinen raskaus ja synnytys.. Ei mitään merkkejä mistään oikein missään vaiheessa ja nyt kolme päivää synnytyksestä mulla loppui jälkivuotokin, viimeksi vuotelin joku kolme viikkoa. Siis alkoiko mulla vaihdevuodet..o_O
Eli pitää siis todella varautua megaimetysliiveihin?
 
Takaisin
Top