Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D-vitamiinitippoja 2 vkon iästä alkaen :) Älä huoli, neuvolassa kerrotaan :)

Meillä oikeestaan ekan mahavaivojen kanssa valintaan vaikutti vaan se, että käytettiin melki alusta asti niitä versioita, missä on maitohappobakteerit mukana samassa, kun sen sanottiin auttavan. Muuta kokemusta eroista ei ole.
Ok, eli siis vauvalle. Mä luulin, et liittyi tisseihin ja imetykseen ku se vilahti siellä keskustelussa... :wacky:
 
Mä ekana ja en yhtään valmis :rolleyes:
Mitään merkkejä ei ole että haluais yksiöstä ulos joten eiköhän tässä keskiviikkona käynnistykseen joudu joka ottaa päähän jo valmiiksi :(
Onksulla synnytystoivelista? Mitä siinä on? Entä mitä on sairaalakassissa???
 
Onksulla synnytystoivelista? Mitä siinä on? Entä mitä on sairaalakassissa???

On mulla lyhyt lista. Lähinnä siitä että riippuen synnytyksen nopeudesta niin haluan kokeilla ensin kaikki muut piikit ennen kuin selkään törkitään mitään. Mulla on nikamat vähän miten sattuu alaselässä niin en tiiä miten käy. Toinen on sitten se että en halua missään vaiheessa sänkyyn makaamaan pakolla vaan kätilön työn helpottamiseksi vaan haluan myös ponnistaa jossain pystyasennoista. Koksissa vaan on muutama noita vanhanajan kätilöitä ja jos sellanen osuu kohdalle niin tiedän homman menevän tappeluksi koska osaan olla aika v-päinen ja kovasuinen akka silloin kun homma ei mene niin kuin haluan :rolleyes: 10 vuotta varastointi ja kuljetusalalla on opettanu melkoisen sanavaraston :rolleyes:
Sairaalakassissa on kotiutumisvaatteet, oma aamutakki, perus hygieniatuotteet, äitiyspakkauksen nännivoide, puhelimenlaturi, kamera, pillimehuja ja suklaalevy. Tarvii joku kirja heittää vielä mukaan jos käynnistys menee pitkän kaavan mukaan.
 
:smiley-bounce013Hui mä oon jo viitos sijalla listalla!

Ja mä kutonen! Olen valmis.

Heh, alko kuumottaa täälläkin kun näkee "oman sijoituksen" nousevan tuolla tahdilla! Saapi tulla jo myös mun puolesta. :D Ette sitte kiilaa jonossa, haha ;)

Kävin torstaina synnytystapa-arviossa. Vaikka oma maha on ylikokoisena menny käyrillä koko ajan, niin tyttö sen sijaan hieman keskiarvoa pienempi. Eli nyt oli 2,5kg ja tämä siis 36+3. Kohdunsuu oli pehmeä, pää kiinnittynyt ja kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm. Kauankohan tuosta nyt sit menee..? Onko arvioita?
 
Hmmm no... Ei se mun mielestäni ole. Mutta jos tarve vaatii korvikkeen niin se on oikeen hyvä sitten sekin:)
Tietty sellainen tilanne että äidin ravitsemus on huono ja ehkä jotain lääkityksiä(saati alkoholismi ja huumeiden käyttö) niin korvike voi jopa olla parempi vaihtoehto kuin äm.

Eli olet samaa mieltä mun miehen kanssa:) Mies vaan heti sanoi, ettei ole sama asia, vaikka ne synnärillä sanoivat toisin.

Täällä mies muutoinkin hyvin aktiivinen vauvanhoidon suhteen, pesee pyllyn, vaihtaa vaipan, laulaa vauvalle ja soittaa musiikkia, sylittää mahanpäällä ja yöllä herää vaipanvaihdolle:p Tosi jännä juttu, kun niin sanoi, ettei hänestä ole mitään apuja, kun vauva syntyy...hehh, jotkut äidilliset mieshormonit varmaan:drunken_smilie
Vai oonx mä vähän out?:wideyed:
 
Synnytystoivelista? Saako siinä toivoa, että nopea kivuton synnytys sopivaan aikaan? Tilauksessa terve vauva, joka syö hyvin ja nukkuu ja on rauhallinen?

Muita toiveita ei sitten olekaan.

Toivelistasta, olin varautunut tietyin toivein ja olipa niitä paperillakin..mutta, mutta..ei siellä otettu vastaan mitään listaa ( HUS:n sivuiltakin olisi saanut sen tulostettua ja täytettyä neuvolakortin mukaan)... Ne vaan halusi neuvolakortin ja sanoi, muuta eivär tarvitse.

Sitten kävivät kyllä juttelemassa kivunlievitysasioista ja lähinnä kysyivät, että saako antaa epiduraalin. Mistään asennoista tai muista ei juteltu/kysytty. Ehkä olisi pitänyt itse olla aktiivisempi..
 
Last edited by a moderator:
Mullakin on imetystyyny ja se on kyllä ihan huippu, mielestäni yks parhaista ostoksista vauvajutuissa. Ostin samanlaisen kuin oli esikoisen kanssa (Doomoo merkkinen, oli tosi kätevä pulloruokinnassakin). Sitten aina kun joutuu imettää muualla kuin kotona ilman tyynyä, niin tuntuu vähän hankalalta, joutuu hakeen asentoja ja hartiat/niska kipeytyy. No ehkä mä ajan myötä opin tohonkin... Öisin sit imetän sängyssä makuultaan.
 
Mä ekana ja en yhtään valmis :rolleyes:
Mitään merkkejä ei ole että haluais yksiöstä ulos joten eiköhän tässä keskiviikkona käynnistykseen joudu joka ottaa päähän jo valmiiksi :(

Eclipse:)
Merkkejä voi piankin tulla:wink
Mullakaan ei ollut mitään, mutta vauva alkoi potkia hirmu innokkaasti sinä aamuna, kun oli kontrolli sairaalalla ja ajaessani sairaalalle, suorastaan tiesi, että takaisin tullaan vauva kainalossa. Niinhän siinä kävi:smug:

Mulla vauvan käytös muuttui, tiedä sitten johtuiko napanuorasta, jonka takia sitten kiireellinen sektio.
 
Eclipse:)
Merkkejä voi piankin tulla:wink
Mullakaan ei ollut mitään, mutta vauva alkoi potkia hirmu innokkaasti sinä aamuna, kun oli kontrolli sairaalalla ja ajaessani sairaalalle, suorastaan tiesi, että takaisin tullaan vauva kainalossa. Niinhän siinä kävi:smug:

Mulla vauvan käytös muuttui, tiedä sitten johtuiko napanuorasta, jonka takia sitten kiireellinen sektio.
Tähti-73, muuten tuli mieleen, et ei ne kattonut/nähny tota napanuoraa siellä synnytystapa-arviossa? Pääsikö vauva sen jälkeen vielä kieputtaa ittensä niin, että se kiertyi kaksikin kertaa? Mä oon kuvitellu, ettei vauva enää viimesillä vkoilla paljon kääntyile. Vai onko joku syy siihen, ettei sitä napanuoraa pysty tarkistaa synnytystapa-arviossa? Onko kellään parempaa tietoa? Kun en haluis kokee vastaavaa ja mullon se arvio tulossa.

Tänään rv 33+1 Yeah.
 
Synnytystoivelista? Saako siinä toivoa, että nopea kivuton synnytys sopivaan aikaan? Tilauksessa terve vauva, joka syö hyvin ja nukkuu ja on rauhallinen?

Muita toiveita ei sitten olekaan.
Eiku siihen tulee mitä ruokaa, monelta, mitä haluut kattoo telkkarista ja otatko kylpytossut vai miniatyyri-saippuat... :p Mä laitoin et naksuja ja kylmää keskiolutta :hungry:...

Tosta painonpudotuksesta synnytyksen jälkeen. Mulla on vähän sellainen fiilis et tippuu kans paino aika nopeeta. PAITSI, jos alan herkuttelee oikein kunnolla. Ja saattaakin käydä niin, koska sitte pystyy syömään normaalisti ja normiannoksia!
 
Eli olet samaa mieltä mun miehen kanssa:) Mies vaan heti sanoi, ettei ole sama asia, vaikka ne synnärillä sanoivat toisin.

Täällä mies muutoinkin hyvin aktiivinen vauvanhoidon suhteen, pesee pyllyn, vaihtaa vaipan, laulaa vauvalle ja soittaa musiikkia, sylittää mahanpäällä ja yöllä herää vaipanvaihdolle:p Tosi jännä juttu, kun niin sanoi, ettei hänestä ole mitään apuja, kun vauva syntyy...hehh, jotkut äidilliset mieshormonit varmaan:drunken_smilie
Vai oonx mä vähän out?:wideyed:
Oo tyytyväinen! Mä oon mussuttanu, et mun mielestä homma menis tasapuolisesti siten, et kerran mä uhraan tyyliin vuoden elämästäni tähän hommaan ihan täysin, ni musta ois vähintäänkin kohtuullista että isä uhraa seuraavan vuoden. Mä oon jo julistanu lähteväni kaverin kanssa minilomalle Eurooppaan heti ku kykenen. Palkitsen itseni tästä hommasta, kun ei sitä kukaan mukaan tee. Se on menny alitajuntaan täällä jo.... :cool05
 
On mulla lyhyt lista. Lähinnä siitä että riippuen synnytyksen nopeudesta niin haluan kokeilla ensin kaikki muut piikit ennen kuin selkään törkitään mitään. Mulla on nikamat vähän miten sattuu alaselässä niin en tiiä miten käy. Toinen on sitten se että en halua missään vaiheessa sänkyyn makaamaan pakolla vaan kätilön työn helpottamiseksi vaan haluan myös ponnistaa jossain pystyasennoista. Koksissa vaan on muutama noita vanhanajan kätilöitä ja jos sellanen osuu kohdalle niin tiedän homman menevän tappeluksi koska osaan olla aika v-päinen ja kovasuinen akka silloin kun homma ei mene niin kuin haluan :rolleyes: 10 vuotta varastointi ja kuljetusalalla on opettanu melkoisen sanavaraston :rolleyes:
Sairaalakassissa on kotiutumisvaatteet, oma aamutakki, perus hygieniatuotteet, äitiyspakkauksen nännivoide, puhelimenlaturi, kamera, pillimehuja ja suklaalevy. Tarvii joku kirja heittää vielä mukaan jos käynnistys menee pitkän kaavan mukaan.
Joo, pysy kovana vaan! Sä sen isoimman työn teet ja ne auttaa sua! Mäkin haluun siksi sellaisen frendin mukaan, jolla palaa hihat nopeeta. Et kätilö menee vaihtoon, jos ei puhuta samaa kieltä.

Nännivoide, jee, mäkin lisään sen. Sitte laitoin rantasandaalit (ehhehh, lomatunnelma!) ja villasukat, mullon aina varpaat jäässä.
 
Oo tyytyväinen! Mä oon mussuttanu, et mun mielestä homma menis tasapuolisesti siten, et kerran mä uhraan tyyliin vuoden elämästäni tähän hommaan ihan täysin, ni musta ois vähintäänkin kohtuullista että isä uhraa seuraavan vuoden. Mä oon jo julistanu lähteväni kaverin kanssa minilomalle Eurooppaan heti ku kykenen. Palkitsen itseni tästä hommasta, kun ei sitä kukaan mukaan tee. Se on menny alitajuntaan täällä jo.... :cool05
Sirpa40 - mä veikkaan että kun mennään pari kk eteenpäin ni sä toteat täällä ettet raskii lähtee mihkää ennenku "vauva" menee kouluun hih hih....
 
Joo, pysy kovana vaan! Sä sen isoimman työn teet ja ne auttaa sua! Mäkin haluun siksi sellaisen frendin mukaan, jolla palaa hihat nopeeta. Et kätilö menee vaihtoon, jos ei puhuta samaa kieltä.

Nännivoide, jee, mäkin lisään sen. Sitte laitoin rantasandaalit (ehhehh, lomatunnelma!) ja villasukat, mullon aina varpaat jäässä.
Mä rakastan villasukkia! Saako ne jalas synnyttää? Kahta en vaihda - toista ja toista villistä. Vauvalle villikset kans mukaan!
 
Satru:)
samat fiilikset, mutta kiusattiin liiasta laihuudesta:sad001...

Mä oon päättänyt, että äitinä puutun kiusaamiseen, jos lapsi sitä koskaan kokee:violent5


Mua kiusattiin ulkonäön takia. Olin ensimmäiseen raskauteen asti normaalipainoinen, ettei siitä ollut koskaan koulussa kyse, mun naama ei vaan miellyttänyt joitan. Javalitettavasti esikoisen kanssa varsinkin jouduin kouluun olemaan yhteydessä kun häntä kiusattiin. Päätin myös, että puutun heti kaikkeen, ettei tarvi kokea samaa mitä itse koin. Koulu vaan ei oikeen osaa hoitaa asioita silleen että se kiusaaminen loppuis. Likka kävi kaikenlaisissa keskusteluissa ja pojat lupas ettei kiusaa jne jne, mutta niin se aina jatkui. Likka sit ysillä sai itse tarpeekseen kiusaamisesta ja kirjoitti sille pahiten kiusaajalle facessa pitkän viestin siitä miltä siitä tuntuu kun se kiusaa ja varmaan muutakin kirjoitti kun se jätkä lopetti kiusaamisen siihen paikkaan. Jäljet ne kuitenkin jäi tyttäreenkin ja on selvästi epävarma itsestään, valitettavasti :shifty:
 
Mulla on huomenna neuvola pitkästä aikaa. Edellinen aika peruuntui ja on siirtynyt vaan neuvolatkin. Vähän pelottaa kuinka paljon on painoa tullut kun olen ollut hyvien patojen ja grilliruokien äärellä tässä viime viikot ja ihan surutta syönyt kaiken mitä nenän eteen on tarjottu :wacky: Täytyy varmaan nää loppuviikot vähän ees katsoa kuinka paljon suuhunsa pistää mitäkin ettei ihan käsille mene tämä homma. Perjantaina on sitten taas kontrolliultra ja vissiin pistävät mut käyrillekin sitä ennen. Mähän käyn kontrolliultrissa sen takia kun kaikki lapset on olleet pienikokoisia..viimeksi lääkäri sanoi, että mittauksen mukaan menee yläkäyrällä..että se siitä pienuudesta :cool: Mut katotaan nyt. Onneksi vähän vahtivat mitä masussa tapahtuu. Ekan synnytyksen jälkeen selvis, että mun istukka oli ihan kalkkeutunut ja napanuora niin hauras, että ois katkennut jos kätilö ois nykässy siitä. Likka syntyi siis 40+6 viikoilla ja epäilivät että oli laihtunut silloin masussa kun oli niin kalkkeutunut istukka.
 
Takaisin
Top