Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janna, minulla kun on rintatulehdustaipumus, niin en voi imetysaikana edes haaveilla uimisesta. Molempia lapsia imetin vuoden ja lasten välissä oli niin lyhyt aika, että kolme vuotta meni uimatta. Enkä uskalla seuraavallakaan kerralla kuvitella uivani. Tulehdus tulee jo siitä, kun käy jääkaapilla, vaikka pidin paidat ja huivit päällä. Ikkunoita ei tietenkään voinut avata jne.
 
Tähti -73, multakin lähtenyt nyt 7kg, vaik oon joka päivä syöny pullaa, karkkia ja jätskiäkin enkä ole vielä pystynyt kauheen ihmeellisiä lenkkejä tekemään. Hiljaista kävelyä lähinnä. Ehkä sitten energia palaa imettäessä. Vauva oli hyvin kasvanut. Perjantain neuvolassa jo 4190g eli yli syntymäpainon.

Hehh:joyful: Mäkin vedän kaksin käsin kaikkea ja tupla-annokset safkaa, paino putoo vaan:p...vähän turhan nopeaa tahtia:sad001...Raskausmahasta ei paljoo jäljellä ( pieni pömppö enää )..

Huvittaa lehtien ainaiset lööpit "raskauskiloista ei tietoakaan"...

Mitä vaikeeta tässä nyt on, tätä tahtia jos ihan laihtuu ihan yrittämättä, pian on laihempi, kun koskaan ennen:wideyed:
 
Siis mitä tippoja? Miksi ja milloin ja mitä, häh...? Taas menny multa ihan ohi..
D-vitamiinitippoja 2 vkon iästä alkaen :) Älä huoli, neuvolassa kerrotaan :)

Meillä oikeestaan ekan mahavaivojen kanssa valintaan vaikutti vaan se, että käytettiin melki alusta asti niitä versioita, missä on maitohappobakteerit mukana samassa, kun sen sanottiin auttavan. Muuta kokemusta eroista ei ole.
 
Muokattu viimeksi:
Mua jännittää miten tää imetys menee. Poika kyllä syö reippaana mutta imetys kestää aina tunnin tai 1h15min. Me oltiin yks yö sairaalassa saamassa valohoitoa niin siellä piti saada vauva tankattua nopeasti, että pääsee takas valolaitteeseen. Siksi tehtiin syöttöpunnituksia (ja myös koska hän einollut kakannut 2päivään - nyt taas eilinenkakaton päivä) ja mulla tuli siinä n.20min aikana 15-30ml mikä ei riitä vaan piti antaa lisämaitoa toinen mokoma. Oon nyt koittanu imettää 2h välein tai päivällä tiheemminkin, mutta ei tuo tunnu haluivan juoda niin usein. Haluisin kovasti imettää kun ei kiinnosta tuttipullorumba, ja muutenkin. Pitänee kysyä apuja neuvolasta ja imetystuesta.

Mulla vähän sama juttu vauvan kanssa! Hänellähän oli sairaalan lähtötarkastuksessa paino pudonnut yli 10% syntymäpainosta, ja käskettiin antaa toistaiseksi lisämaitoa, kunnes oma tuotanto lähtee kunnolla käyntiin. Vauvan imuote on hyvä, ja hän voi välillä olla tosi pitkiäkin aikoja rinnalla, mutta sitten välillä nukkuukin monta tuntia putkeen. Olen koittanut herätellä syömään, mutta ei siitä oikein tule mitään, nukahtaa saman tien uudestaan. Eli kun sairaalassa käskettiin myös imettää n 2 h välein, niin eipä se oikein onnistu, jos/kun vauva ei halua! Sitten juo tuttipullosta kuitenkin lisämaidot ahnaasti.

Löysin netistä tällaisen ohjeen. Em. Ongelma lienee aika yleinen...

http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/mutta-vauva-se-vain-nukkuu

Olen nyt siis antanut lisämaitoakin, eikä se nyt sinällään haittaa. Olisi vaan kiva onnistua nyt imetyksessä, kun se esikoisen kohdalla meni pieleen. Mutta pääasia, että vauva kasvaa!
 
Paljon onnea Tähtipölyä! Aika uskomattoman sujuva synnytys, hieno juttu!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.

Odottajat
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
Äh..kateellisena luen..mä en koskaan ole synnytyksen jälkeen ollut niin onnekas, että paino putois itsestään. Aina joutunut (jos on normaaliksi halunnut) tarkkailemaan mitä suuhunsa pistää ja tietty liikkua hullunlailla :arghh:Koulukiusaamisen myötä tuli heikko itsetunto ja se ei oikeen kestä näitä mun läskejä mitkä synnytyksen jälkeen jää, joten paluu normaalivartaloiseksi houkuttaa :smiley-angry007
 
D-vitamiinitippoja 2 vkon iästä alkaen :) Älä huoli, neuvolassa kerrotaan :)

Meillä oikeestaan ekan mahavaivojen kanssa valintaan vaikutti vaan se, että käytettiin melki alusta asti niitä versioita, missä on maitohappobakteerit mukana samassa, kun sen sanottiin auttavan. Muuta kokemusta eroista ei ole.
Mä valitsen ainakin ne kans. Annoitko alusta asti pelkkiä maitohappobakteereja ja 2 vk iästä +D vitamiinilla? Mä nyt ostan ens ne 2 vk iästä annettavat.

Voi kökkö. Olin menos Myllyyn shoppailee ni ei Nordean kortit toimi tänään....säästy rahat....harmitti
 
Äh..kateellisena luen..mä en koskaan ole synnytyksen jälkeen ollut niin onnekas, että paino putois itsestään. Aina joutunut (jos on normaaliksi halunnut) tarkkailemaan mitä suuhunsa pistää ja tietty liikkua hullunlailla :arghh:Koulukiusaamisen myötä tuli heikko itsetunto ja se ei oikeen kestä näitä mun läskejä mitkä synnytyksen jälkeen jää, joten paluu normaalivartaloiseksi houkuttaa :smiley-angry007

Satru:)
samat fiilikset, mutta kiusattiin liiasta laihuudesta:sad001...

Mä oon päättänyt, että äitinä puutun kiusaamiseen, jos lapsi sitä koskaan kokee:violent5
 
Mä valitsen ainakin ne kans. Annoitko alusta asti pelkkiä maitohappobakteereja ja 2 vk iästä +D vitamiinilla? Mä nyt ostan ens ne 2 vk iästä annettavat.

Voi kökkö. Olin menos Myllyyn shoppailee ni ei Nordean kortit toimi tänään....säästy rahat....harmitti
Joo, ei siis annettu erikseen maitohappobakteereita. Sitte ku alettiin käyttää D-vitamiinia, niin alettiin käyttää sitä maitohappobakteeri-versioo.
 
Satru, luulen, et täs alussa lähtee vaan helposti. Sit saa alkaa tarkemmin syömään. Mullahan tuli yht.22kg ja näytän siltä, kun oisin edelleen raskaana. Mut olo on niin paljon helpompi kuin sen jättiraskausvatsan kanssa. Turvotusta on. Se mun loppuraskauden jälkaterän kipeytyminen ei ole ihan vielä poissa, joten kävely vähän vaivalloista mut huomattavasti helpompaa kuitenkin.
Vauva tänään 2vkoa. Pitäis alkaa niitä d-vitamiineja antamaan. Neuvola oli perjantaina mut eipä terkka puhunu mitään niistä. Unohti varmaan. Mitähän kannattaisi ostaa?
 
Niinhän siinä kävi, että supistukset vaan napakoituivat ja kun kättärille saavuttiin eilen puoli viiden maissa olin jo auki 4cm ja siitä sitten tie kävikin suoraan synnytyssaliin ja sain melkein heti epiduraalin, joka on kyllä mulle portti taivaaseen.:)
Puoli seitsemän syntyi meidän pieni tyttömme 52cm 2480g ja ihana on vaikkakin melko ryppyinen ruipelo.:Heartred

Kaikki meni todella hyvin ja nopeasti ja me päästiin jo kotiinkin. Oltiin siis sairaalassa vain klo:16.30-12.
Jos ekasta synnytyksestä jäi mulle mielikuva "helppo", niin nyt ei kyllä enää löydy sanaa, lisätään sitten vaan super alkuun kun en muutakaan keksi.
Paljon paljon onnea Tähtipölyä ja perhe! :)
 
Ja mulle ajoissa kans kiitos! Sanoin miehelle 20.5 että kk päästä vois syntyy (LA 30.6)....mies sihen heti että ei kun se on sit kaksonen. Sovittiin nyt sit että 22.6 voi syntyä ni on jo rapu. Meniskin näin.

Meille piti tulla kaksonen, mutta tulikin härkä....molempi parempi:p
 
Kun pumppaat/annat imeä vaan rinnan tyhjäksi tulee pulloon /vauvalle sekä etu että taka maito, en mä alkais sitä yrittää mitenkään erotella ja säätämään.joka tippa äidinmaitoa on ravitsevaa:)

JustMom10:) : Mitä mieltä oot, onko korvike ihan sama asia, kuin äidinmaito?
 
Satru, luulen, et täs alussa lähtee vaan helposti. Sit saa alkaa tarkemmin syömään. Mullahan tuli yht.22kg ja näytän siltä, kun oisin edelleen raskaana. Mut olo on niin paljon helpompi kuin sen jättiraskausvatsan kanssa. Turvotusta on. Se mun loppuraskauden jälkaterän kipeytyminen ei ole ihan vielä poissa, joten kävely vähän vaivalloista mut huomattavasti helpompaa kuitenkin.
Vauva tänään 2vkoa. Pitäis alkaa niitä d-vitamiineja antamaan. Neuvola oli perjantaina mut eipä terkka puhunu mitään niistä. Unohti varmaan. Mitähän kannattaisi ostaa?

Catlin : meille neuvolantäti toi kotikäynnillä kotiin D-tipat, Biophilus ( Orion):)
 
JustMom10:) : Mitä mieltä oot, onko korvike ihan sama asia, kuin äidinmaito?
Hmmm no... Ei se mun mielestäni ole. Mutta jos tarve vaatii korvikkeen niin se on oikeen hyvä sitten sekin:)
Tietty sellainen tilanne että äidin ravitsemus on huono ja ehkä jotain lääkityksiä(saati alkoholismi ja huumeiden käyttö) niin korvike voi jopa olla parempi vaihtoehto kuin äm.
 
Takaisin
Top