Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tän illan aikana supistellut usein. En nyt sentään laskenut niitä, mutta harvinaisen paljon..Liekö johtui lätkämatsista :) Mietin ko, et pitäiskö ruveta kohta pakkaamaan sairaalakassia jos vaikka lähtö tulisikin jo näillä viikoilla, mitä en tod. toivo. Mut kait sitäkin pitää ruveta pikku hiljaa miettimään.

Imetyksestä: 2 ekaa muksua imetin 6kk( 4kk täysimetystä). Maito vaan lopahti enkä sit paneutunut siihen oikein. Tää pikkutyttö sai 5kk täysin maitoa ja sit 1v 3kk loppui imetys lopullisesti. Mä halusin tauon ennen kuin tämä neljäs syntyy. En uskonut, että maitoa riittää sitä 6kk enempää, mutta riitti kun riittikin.

Se jos ei pysty imettämään ei tee kenestäkään yhtään huonompaa äitiä. Minusta syyllistetään turhaan äitejä joilta ei imetys suju.
 
Muokattu viimeksi:
Se jos ei pysty imettämään ei tee kenestäkään yhtään huonompaa äitiä. Minusta syyllistetään turhaan äitejä joilta ei imetys suju.

Satru:): Niin samaa mieltä, enkä ymmärrä tuota tyyliä yhtään...

Mullakin sektion jälkeen kesti muutama päivä, että maitoa alkoi tulla. Siinä välissä neuvolankin täti jo puhui tyyliin mahdatko enää onnistua imettämään...teettää todella töitä onnistua imetyksessä...taitaa olla liian myöhäistä aloittaa..:wideyed: hei, aika kannustavaa:chicken:
 
Onnea tähtipölyä!!! Siro vauva on kyllä.

Mä olen imettanyt kumpaakin lasta enkä muista, että siinä olis ollut mitään ihmeempiä ongelmia. Voi olla, että aika kultaa muistot. Nyt tähän mennessä ( hu 2vkoa) tän vauvan kanssa myös sujunut. Mutta sitähän ei tiedä, mitä mahdollisia ongelmia voi tulla. Mistä se sitten johtuu, että toisilla imetyksessä on vaikeempaa ja toisilla onnistuu helpommin. Onkohan siihen mitään vastausta, tuskin. Se , miten imetys sujuu tai on sujumatta ei liity kyllä mihinkään hyvään äitiyteen tai huonommuuteen tai paremmuuteen.

Kävin muuten ostamassa imetystyynyn. Se on kyl hyvä! Varmaan myös pulloruokinnassa.Meinas mennä hermo niitten tavallisten tyynyjen kanssa ja niiden asettelussa ja sitten ne liukuu alta pois ja tippuu lattialle ja on liian lyhyitä ym...tää imetystyyny pysyy paikallaa, kun sen saa selän puolelta kiinni sellasella nipsulla ja on jämäkkä. Samanlaisia oli kättärillä. Näitähän on monenlaisia mutta tykästyin tähän kuunsirpin muotoiseen. Maksoi kyllä 50€ Lastenturvasta.

Tähti -73, multakin lähtenyt nyt 7kg, vaik oon joka päivä syöny pullaa, karkkia ja jätskiäkin enkä ole vielä pystynyt kauheen ihmeellisiä lenkkejä tekemään. Hiljaista kävelyä lähinnä. Ehkä sitten energia palaa imettäessä. Vauva oli hyvin kasvanut. Perjantain neuvolassa jo 4190g eli yli syntymäpainon.
 
Anteeksi, nyt taidan olla herkillä, mutta ei kai se, että haluaa täysimettää 6 kk ole fanaattista? Tähänkö on tultu? Kyllä meillä oli pullo ja tutti käytössä, vaikka täysimetinkin. Niin paitsi joo, jossain ei lasketa täysimetykseksi jos antaa pullosta, vaikka se äidinmaitoa onkin.

Jahas, tais mennä tunteisiin

en mä ainakaan tarkoittanut että olis fanaattista täysimettää 6kk tai vuoden taikka vaikka 2, vaan enemmänkin sitä että sitä omaa valintaa yritetään tuputtaa väkisin kaikille muillekin tai ainakin vähän tuomitaan ne jotka valitsee toisin.
 
VOI VITTU sanon minä!!! Nyt selvis miks vasen nänni on ollut niin helevatan kipeä. Se on tulehtunut taas!!!!!! Kun riisuin rintsikat huomasin pienen tahran ja kun tutkin rintaa nännin tyvessä oli pieni reikä ja kun puristaa valuu mätää.
Rinnassa oli siis -09 tulehtunut kysta joka leikattiin lopulta kolme kertaa ennen kuin parani. Samalla poistettiin ihoa, nännipihan koko alapuolisko puuttuu. Operoinneista johtuen kuopuksen imetys ei vasemmasta rinnasta onnistunut, tippaakaan ei päässyt ulos vaan jouduin tekemään töitä sen eteen että maidon tuotanto vasemmasta rinnasta nopeasti tyrehtyi, samalla kun oikeasta rinnasta piti saada maitoa tulemaan kunnolla. Nice!
Nyt pitää siis nopeasti tavoittaa leikannut kirurgi ja kysellä mitäs nyt tehdään! Edessä todennäköisesti operaatio, jossa koko nänni ja vähän lisää poistetaan, siitä oli keskustelua jo sillon kun ei meinannut millään parantua mutta jätettiin tekemättä kun lopulta parani. Mutta leikataanko raskauden aikana...? Mielessä pyörii miljoona kysymystä ja vituttaa!!! :(
 
Voi itku Janna :-( .. Tosi paska juttu. Toivottavasti saadaan suht helposti hoidettua raskaudenkin aikana!
 
Herranjestas, oon puoli päivää lukemtta viestejä ja taas tulee vauvoja! Onko tullu 7kpl parissa vkossa. Jengi käpertyy selvästi kesän mentyä peiton alle ja alkaa tehdä vauvoja :joyful:!

Onnea tähtipölyä! Sulla ois ollu vko laskettuun? Monella on tullu ajoissa, toivottavasti mullakin!
 
Voi perse Janna75! Pitikse nänni poistaa ku lapsiluku on täynnä, vai muisteleks mä väärin sun tekstejä? Mitenköhän ton kans nyt on? Ja tietty nää jutut tulee saatana viikonloppuna, ku kaikki on lääkäritki on ryyppäämässä... Koita rauhottuu, ne fixaa sen varmasti! Mietit etukäteen mahdilliset vaihtoehdot ja valitset niistä sun mielestä sulle parhaan. Ja sit kans sen paskimman, etkä suostu muuhun! :sick009 Tsemppihali!!!
 
Mulla on tän illan aikana supistellut usein. En nyt sentään laskenut niitä, mutta harvinaisen paljon..Liekö johtui lätkämatsista :) Mietin ko, et pitäiskö ruveta kohta pakkaamaan sairaalakassia jos vaikka lähtö tulisikin jo näillä viikoilla, mitä en tod. toivo. Mut kait sitäkin pitää ruveta pikku hiljaa miettimään.

Imetyksestä: 2 ekaa muksua imetin 6kk( 4kk täysimetystä). Maito vaan lopahti enkä sit paneutunut siihen oikein. Tää pikkutyttö sai 5kk täysin maitoa ja sit 1v 3kk loppui imetys lopullisesti. Mä halusin tauon ennen kuin tämä neljäs syntyy. En uskonut, että maitoa riittää sitä 6kk enempää, mutta riitti kun riittikin.

Se jos ei pysty imettämään ei tee kenestäkään yhtään huonompaa äitiä. Minusta syyllistetään turhaan äitejä joilta ei imetys suju.
Satru, et voi viel lähtee synnyttää! Sä tuut vasta mun jälkeen! Mullakin on ollu päivittäin supistuksia, varsinkin iltaisin, mut niitä vettan kovettumisia vaan, ei mitään kipeitä. Taino, kyl nekin pysäyttää mut ja laittaa hieromaan vattaa, mut ei ne varsinaisesti kipeetä tee.
 
Imetyskeskusteluun. Mä komppaan taas MS74, haluisin kans imettää 4-5kk, mut en tie sujuuko. Mä meen sit jo 5kk jälkeen töihin, et täytyy kattoo miten sitte... En oo miettiny sitä täysimetystä, luin siitä ohimennen jotain. Ja, sit toivon kans et kärsivällisyys riittää siihen touhuun ja vaik haen jotain apuja sitte. Vaikee sanoo miten hormonit vaikuttaa, vaikka nyt ajattelen etten tod.ota paineita siitä hommasta. Mut kuten sanoin, se neuvolatäti on saanu mut aivopestyy et se tulee onnistuu ja se on kiva ja hyvä juttu :3some ja et kandee olla kärsivällinen.

Mä ostin kirppikseltä imetystyynyn femmalla. se on puoliympyrä ei kuunsirppi.
 
Sirpa, juu oikein muistit, kun leikkaushaava ei millään meinannut umpeutua päätettiin kirurgin kanssa et kun lapsiluku on täynnä leikataan nänni pois. Mutta kun haava lopulta umpeutuikin se suunnitelma kuopattiin. Kaivetaanpa esiin uudestaan... Mulla on työterveys Mehiläisessä niin mä yritän päästä sinne heti huomenna. Mut leikattiin sillon aiemmin Raision sairaalassa mutta sitä leikkausosastoa ei olekaan enää olemassa vaan on keskitetty TYKSiin. Enkä siis tiedä onko sama kirurgi edes töissä siellä enää.
 
VOI VITTU sanon minä!!! Nyt selvis miks vasen nänni on ollut niin helevatan kipeä. Se on tulehtunut taas!!!!!! Kun riisuin rintsikat huomasin pienen tahran ja kun tutkin rintaa nännin tyvessä oli pieni reikä ja kun puristaa valuu mätää.
Rinnassa oli siis -09 tulehtunut kysta joka leikattiin lopulta kolme kertaa ennen kuin parani. Samalla poistettiin ihoa, nännipihan koko alapuolisko puuttuu. Operoinneista johtuen kuopuksen imetys ei vasemmasta rinnasta onnistunut, tippaakaan ei päässyt ulos vaan jouduin tekemään töitä sen eteen että maidon tuotanto vasemmasta rinnasta nopeasti tyrehtyi, samalla kun oikeasta rinnasta piti saada maitoa tulemaan kunnolla. Nice!
Nyt pitää siis nopeasti tavoittaa leikannut kirurgi ja kysellä mitäs nyt tehdään! Edessä todennäköisesti operaatio, jossa koko nänni ja vähän lisää poistetaan, siitä oli keskustelua jo sillon kun ei meinannut millään parantua mutta jätettiin tekemättä kun lopulta parani. Mutta leikataanko raskauden aikana...? Mielessä pyörii miljoona kysymystä ja vituttaa!!! :(
Kurjaa ja varmasti harmittaa. Sen kanssa ei uskalla leikkii nyt...muutoin sanoisin että laita nyt jo sitä kaalinlehteä sihen. Toivottavasti saat sen kirurgin heti huome kii ni saat mielenrauhan.ha vastauksia miten etenee.
 
Herranjestas, oon puoli päivää lukemtta viestejä ja taas tulee vauvoja! Onko tullu 7kpl parissa vkossa. Jengi käpertyy selvästi kesän mentyä peiton alle ja alkaa tehdä vauvoja :joyful:!

Onnea tähtipölyä! Sulla ois ollu vko laskettuun? Monella on tullu ajoissa, toivottavasti mullakin!
Ja mulle ajoissa kans kiitos! Sanoin miehelle 20.5 että kk päästä vois syntyy (LA 30.6)....mies sihen heti että ei kun se on sit kaksonen. Sovittiin nyt sit että 22.6 voi syntyä ni on jo rapu. Meniskin näin.
 
Sirpa, juu oikein muistit, kun leikkaushaava ei millään meinannut umpeutua päätettiin kirurgin kanssa et kun lapsiluku on täynnä leikataan nänni pois. Mutta kun haava lopulta umpeutuikin se suunnitelma kuopattiin. Kaivetaanpa esiin uudestaan... Mulla on työterveys Mehiläisessä niin mä yritän päästä sinne heti huomenna. Mut leikattiin sillon aiemmin Raision sairaalassa mutta sitä leikkausosastoa ei olekaan enää olemassa vaan on keskitetty TYKSiin. Enkä siis tiedä onko sama kirurgi edes töissä siellä enää.
Googlaa se kirurgi. Tiedä vaikka ottais yksityisvastaanotolla myös Mehiläisessä. Usein ne löytyy noidenkin listoilta. Toki sen joutuu sit ite maksaa koska tuskin teil kuuluu työterveyssopimukseen erikoislääkärit? Ja vaadi huome että asian pitää selvitä heti. Tirauta vaikka pari kyyneltä ja sano ettet pysty ees nukkuu....toimii!
 
Sirpa: Ei oo pelkoa että tämä syntyis etuajassa :D Tai en ainakaan usko. Edelliset syntyi 40+6, 40+2 ja 40+0. Tais poitsu kuitenkin yrittää asettautua jo valmiusasemiin, niin kipeetä teki liikkeet tuolla lantiossa, ihan kuin pää ois jo siellä lantion välissä. En tiedä sitten vai mukelsiko vaan niin paljon, että teki kipeetä.
 
Herranjestas, oon puoli päivää lukemtta viestejä ja taas tulee vauvoja! Onko tullu 7kpl parissa vkossa. Jengi käpertyy selvästi kesän mentyä peiton alle ja alkaa tehdä vauvoja :joyful:!

Onnea tähtipölyä! Sulla ois ollu vko laskettuun? Monella on tullu ajoissa, toivottavasti mullakin!

Kiitos Sirpa40!
Joo, viikko olis ollut vielä la:han, olen todella onnellinen että sain terveen tytön syliin ennen sitä vaikka eihän sillä oikeasti väliä ole milloin syntyy kunhan syntyy mutta itse ainakin olin niiin kärsimätön.
Kuka se olikaan joka just sanoi,että jäi vähän ikävä odotusaikaa:anyone.. Mulla oli eilen vähän samoja ajatuksia, et nyt se oli siinä ja en tiedä koenko sitä enää, ymmärrän siis nyt täysin sen tunteen.:)
 
Takaisin
Top