Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei :)
HUS on ottanut NIPT testin käyttöön 1.1.2015. Tulos kestää pari viikkoa, sillä lähettävät näytteet USA:n.
Näin mulle kerrottiin:)
Mulla on Rh negatiivinen veri. Aikaisemmista raskauksista en muista muuta kuin tuon verikokeilla seurannan ja sitten synnytysten jälkeen heti anti-D –immunoglobuliinipistoksen. Mutta jos on niin kuin Sikuriini sanoit, voi nyt siis saada tiedon vauvan veriryhmästä jo raskausaikana, jolloin tietää tarkemmin onko vaaraa ja ylipäätään tarvetta seurata, jos onkin kanssa negat?
Millä viikolla muuten tuo eka lääkärikäynti on? Mulla neuvolakäynti 1,5vkon päästä. Neuvolatätiin meni aavistuksen verran luottamus jo heti kättelyssä, kun eka neuvolakäynnin jälkeen, kun aika pitkään olin odotellut turhaan tuota ultra-ajan tulemista postiluukusta, soitin vihdoin sairaalaan ja kävi ilmi, ettei ollut neuvolatäti muistanut faksata mun tietoja sairaalaan lainkaan. Se on normikäytäntö täällä. Luulisi siis olevan eka neuvolakäynnin jälkeen perushomma, jonka muistais..no ei se haitannut, paitsi olin niin kiivaasti odotellut tuota tietoa vain.No neuvolan keskitetystä ajanvarauksesta faksattiin sitten tiedot ja tuli kummatkin ultra-aikatiedot muistaakseni kahdessä päivässä kotiin.
Mä kerron ens viikolla mitä täti sano. Mä oon ollut juomatta muutenkin pidempään kun ei tärpännyt heti, aattelin etten sekota kroppaani millään ylimääräsellä...Mua ärsyttää pelkästään se että jos mä haluun tulla autolla johki ni siitä tehdään kauhee numero vaikken raskaana vielä ollutkaan ja vetosin vatsaongelmiin koska niit oikeesti oli. Ihankun juominen ois joku must.MS74, kannattaa kysyä sieltä neuvolasta NIPT-testistä. Kun mulle jäi vähän epäselväksi, että olisko siihen päässyt vai ei. Sain kyllä 2-sivuisen esitteen siitä testistä.
NIPT verikoe otettu ja nyt vaan odotellaan, mitä terveisiä USA:sta saapuu...
Ollaan puhuttu asia miehen kanssa ja kummallekin on edelleen selviö, että raskaus keskeytetään, mikäli lapsi ei ole terve.
Mä rakastan myös sushia mut nyt oltava ilman. Mun on syötävä 2h välein jotain tai meinaa lähtee taju ja heti oksettaa. Kassissa evästä ja tarkkaan katottava kellosta. Vältän viljoja ja lisättyy sokeria joten hedelmiä, pähkinää, smoothia, jogurttia. Hampaat kiittää täälläkin. Huomenna on molemmilla jännä pv kun on eka neuvola. Tsemppii!Kiitos kaikille, huomenna selviää varmaankin lisää tutkimuksiin liittyen:) Syömisistä...itsestä tuntuu että vaikka rajoitukset aluksi tuntui siltä että no joo ei juuri vaikuta mun ruokavalioon, mutta nyt oon huomannut että vähän väliä oonkin jotain syönyt mitä ei sais..No eiköhän näissäkin maalaisjärjellä pärjää..eli pienet määrät ei varmaan pahaksi.Mun mielestä tositen pitää kuitenkin ymmärtää että raskaana ei halua syödä mitään mistä vois olla haittaa, eikä sen pitäs ketään haitata. Kalat etenkin on kaikissa muodoissa mun herkkua ja tulee jouluna olemaan tuskaa kun ei saa syödä graavilohta eikä kylmäsavustettua jne.Sanoinkin miehelle ettet sit tänä vuonna tee olenkaan graavilohta koska jos sitä meillä jääkaapissa on ja en saa syödä...( Ja on se kumma kun sitä mitä ei saa syödä, sitä tekee mieli! Mä oon ollut sushifani jo pitkään ja nyt tuntuu pitkältä ajalta ettei saa ollenkaan syödä..No elämän tärkeimmän asian puolesta toki sen kestää:) Muutenkin mua uuvuttaa tää jatkuva pahoinvointi ja se että mitään ruokaa ei oikeen tee mieli ja etenkin ruokine hajut ällöttää, mutta nälästäkin tulee paha olo..oksentelukin varmaan vaikuttaa hampaisiin jne.Nyt tuli valitusta, mutta jotenki on alkanut huono olo tympiä ja olis ihanaa taas nauttia syömisestä Kaunakohan tätä kestää vielä???!!