Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks muilla ollu babyshowereita? Järjestitkö sä MS74 ite ne vai joku sun puolesta? Mä en ajatellu järjestää sellaisia, enkä kaipaa niitä. Toisaalta, oon niin paljon 25 vuoden aikana ostanu sukulais- ja kavereiden lapsille lahjoja, et vois olla mun vuoro välillä...:p Niinku sinkkuelämäässä, Carrie meni itsensä kanssa naimisiin ku laski miten paljon on menny muiden lahjoihin rahaa vuosien varrella.
 
Sirpa kiitos ohjeista! Oon kuullut että moni on saanut ohjeita mutten ole kuullut tarkempia ohjeita. Näytin tuon tekstin miehelle kertomatta etukäteen mistä on kyse, vain että hyvä ohje hänelle tehtäväksi. Hän aloitti lukemisen ja yllättäen nosti katseen ja tuijotti mua hetken ja jatko sit lukemista. :D Ei luvannut heti auttaa mua...
 
Onks muilla ollu babyshowereita? Järjestitkö sä MS74 ite ne vai joku sun puolesta? Mä en ajatellu järjestää sellaisia, enkä kaipaa niitä. Toisaalta, oon niin paljon 25 vuoden aikana ostanu sukulais- ja kavereiden lapsille lahjoja, et vois olla mun vuoro välillä...:p Niinku sinkkuelämäässä, Carrie meni itsensä kanssa naimisiin ku laski miten paljon on menny muiden lahjoihin rahaa vuosien varrella.
Mun ystävät järjesti yllärinä. Meil on ollu sopimus että ekasta järkätään jokaselle....muiden ekat alkaa olee vaan jo teini-ikäsii...Mun sisko oli ommellu vauvalle ihania kahta kokoa olevia pussihousuja. Nii söpöi.
 
Onks muilla ollu babyshowereita? Järjestitkö sä MS74 ite ne vai joku sun puolesta? Mä en ajatellu järjestää sellaisia, enkä kaipaa niitä. Toisaalta, oon niin paljon 25 vuoden aikana ostanu sukulais- ja kavereiden lapsille lahjoja, et vois olla mun vuoro välillä...:p Niinku sinkkuelämäässä, Carrie meni itsensä kanssa naimisiin ku laski miten paljon on menny muiden lahjoihin rahaa vuosien varrella.
Mulle pidettiin silloin kun ootin viitosta:) oli kiva yllätys:) mut nyt en kyllä kaipaakkaan sellaista huomiota!
 
Miiuli, mitkä sun vkot on? Ja mikä on vti?

Vitsi, jos oiskin istukka edessä! Mä hypähdän itekin ja säikähdän aina ku vauva potkasee tai jyskyttää. Sen verran ilkeetä tekee.
28/29..En voi tosiaan valittaa, kun en kaikkia liikkeitä tunne..Dopplerilla aina välillä kuuntelen sydänäänet ja liikkeet..Ihmeen maltillisesti nlassa suhtauduttiiin siihen, kun kerroin etten ole vs juuri mittaillut kerta niissä ei paastoissa eikä aterianjälkeisissä ole ollut kertaakaan mitn, kaikki reippaasti alle viitearvojen ja jälleen korostin sitä etten ollut paastotta 12h jonka takia varmaan se raja-arvo.Lisäksi vauva kasvaa hyvin käyrien sisällä ja mulle on painoa tullut tasan 7kg.Joskus tää radi-vouhotus menee yli hilserajan ja kovaa..
 
Mä järjestin aikoinaan (17v sitten) kaverin esikoisille (kaksoset) babyshowerit mut nekin myöhästy vähän kun pojat synty niin paljon etuajassa. Meillä oli leikkejä ja vaikka mitä ohjelmaa. :) Mut mulle ei kyllä ole koskaan järjestetty... :(
 
Tässä olisi tämä lista taas, Noel-päivityksellä... Ja joo, täällä sairaalassa tätä päivitän - vauva nukkuu tossa rinnalla paidan alla niin, että en oikein voi liikkua, enkä viitsi lukea mitään rapisevaa lehteä, joten listan päivittäminen on oikein sopivaa puuhaa :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Tähti-73/ 12.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
Tässä olisi tämä lista taas, Noel-päivityksellä... Ja joo, täällä sairaalassa tätä päivitän - vauva nukkuu tossa rinnalla paidan alla niin, että en oikein voi liikkua, enkä viitsi lukea mitään rapisevaa lehteä, joten listan päivittäminen on oikein sopivaa puuhaa :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Tähti-73/ 12.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
Siin on täys kymmenen syntynyttä poikaa. On mistä meidän tytöt sitten valitsee
 
Poikabuumi jatkuu! Täällä synnytettiin 2940g 45cm terve poitsu tänään. Äidillä on pers kipeenä mutta muuten voimme hyvin. Tuli rv36+4 eli vähän etuiluksi meni.

Synnytys oli helpompi kuin luulin. Alun supparit oli kipeintä mitä tapahtu, mutta epiduraalipelkoisena sain kohdunkaulan puudutteen jonka turvin nukuin!! Ja ponnistukseen sen mikä lie paikallispuudutteen alapäähän, ponnistus ei sattunut yhtään. Mutta puudute vei ponnistustunteen, joten piti sitten tahdonalaisesti tunkea. Kesti vaan puoli tuntia ja koko hoito alle 8h. Muutaman tikin sain.

Onnea kovasti Noel ja koko perhe!! Miten sulla alko tuo synnytys, kun näin ajoissa? Oon ite samoilla viikoilla (viikon sua perässä aiemmin) ja torstaina menossa synnytystapa-arvioon. Olo on niin tukala, etten välttis pistäis pahaksi, vaikka seuraisin sun "etuilumallia" :) Tänään siis 36+0 ja kateellisena odotan pääsyä "ylempään listan osaan".

Oon aktiivisesti seurannu palstaa taustalla ja ollu äärimmäisen ilonen, että samoja asioita pohditaan kaikkien kanssa ja oon saanu paljon vastauksia omiin kysymyksiin teijän keskusteluista :). Jäin ite töistä pois saikulle jo maaliskuussa lonkka/selkäkipujen takia. Nyt pikkuhiljaa alan tottua kotona oloon vasta. Ollu yllättävän vaikeeta sopeutua, vaikka aina luulin, että ois siistiä "olla vaan" (superstressivuosi töissä takana) ja tehä mitä haluaa. Maha on vähä menoa estäny (sf-mitta menny koko ajan reippaasti ylärajan yläpuolella :P), viimeks 34 cm, kun ei voi kantaa eikä liikutella huonekaluja tms. Nytkin joka päivä pienen tekemisen jälkeen alkaa supistaa koko mahasta, tai jostain päin ainaki.. Koiran lenkityksetkin on vaikeutunu supistusten takia niin, että käyn vaa kerran päivässä max puol tuntia taapertaen ja miehelle jää aktiivi/energianpurkulenkit. Onneksi se jaksaa. Ja onneksi ne lonkka/häpyluu/selkäkivut oikeestaan loppu saikulle jäännin jälkeen! Lyhyt purkaus.. :)
 
Onnea kovasti Noel ja koko perhe!! Miten sulla alko tuo synnytys, kun näin ajoissa? Oon ite samoilla viikoilla (viikon sua perässä aiemmin) ja torstaina menossa synnytystapa-arvioon. Olo on niin tukala, etten välttis pistäis pahaksi, vaikka seuraisin sun "etuilumallia" :) Tänään siis 36+0 ja kateellisena odotan pääsyä "ylempään listan osaan".

Oon aktiivisesti seurannu palstaa taustalla ja ollu äärimmäisen ilonen, että samoja asioita pohditaan kaikkien kanssa ja oon saanu paljon vastauksia omiin kysymyksiin teijän keskusteluista :). Jäin ite töistä pois saikulle jo maaliskuussa lonkka/selkäkipujen takia. Nyt pikkuhiljaa alan tottua kotona oloon vasta. Ollu yllättävän vaikeeta sopeutua, vaikka aina luulin, että ois siistiä "olla vaan" (superstressivuosi töissä takana) ja tehä mitä haluaa. Maha on vähä menoa estäny (sf-mitta menny koko ajan reippaasti ylärajan yläpuolella :P), viimeks 34 cm, kun ei voi kantaa eikä liikutella huonekaluja tms. Nytkin joka päivä pienen tekemisen jälkeen alkaa supistaa koko mahasta, tai jostain päin ainaki.. Koiran lenkityksetkin on vaikeutunu supistusten takia niin, että käyn vaa kerran päivässä max puol tuntia taapertaen ja miehelle jää aktiivi/energianpurkulenkit. Onneksi se jaksaa. Ja onneksi ne lonkka/häpyluu/selkäkivut oikeestaan loppu saikulle jäännin jälkeen! Lyhyt purkaus.. :)

Mäkin enimmäkseen taustailen täällä..Mulla oli ihan samoja syitä miksi jäin sairaslomalle jo maaliskuussa ja tää kuu viel ollaa saigonilla ja ens kuussa sit alkaa virallisesti äitiysloma.Mulla helpotti kanssa kaikki kivut pikkuhiljaa ku jäin työstä pois..Mä oon nauttinu kotona olosta, mä oon aina ollu kova tekee duunii ja en oo oikeastaan koskaan ollu tälläin vaan kotona et ehkä siksi oon osannu nauttia joutilaana olosta..Koirien kanssa pystyn viel hyvin lenkkeilemään, nyt kun noi kivut on helpottanu, joskaan en pysty kovinkaan nopeesti sinkoilemaan mut tehdään tunnin mettäreissuja melkein joka pvä..Miehen kanssa sitten isompi käy energiapurkureissut..Nytkim helteillä makasin aurinkotuolissa ja nautin lämmöstä..Niin ja nukun piiiitkiä yöunia..Olen siis nauttinut kun ei tarvi herätä ja lähteä minneen jos ei huvita..
 
Heipsulis! Tässä unta odotellessa (vauva pitää taas joka iltaista hyperaktiivista jumppaansa masussa) aloin kysäistä teiltä muilta noista sf-mitoista.. :) Itselläni mitattiin ekan kerran perjantaina neuvolassa silloin rv27+5 ja tulos 27. Terppari ei kommentoinut siihen mitään, enkä itsekään huomannut kysellä, joten mites teillä muilla on ollut ja meneeköhän tuo nyt jo ihan yläkäyrillä.. :) ?
 
Tsemppiä loppuraskauteen Myy75, toivottavasti pääset pian synnyttämään. Millä viikoilla olitkaan ja koska ne aikoo käynnistää, jos ei itsekseen synny ?
Kiitos kovasti! Niin, tänään on tosiaan 41+0, kyllä alkais jo riittään... :) Jos ei itsestään tapahdu nyt mitään, niin pe vasta soitto äitipolille ja sit ne kutsuu todennäköisesti kontrolliin joko samana päivänä tai viikonloppuna. Sit sille reissulle joko jäädään tai sovitaan käynnistys, varmaan sit sille seuraavalle viikolle. Riippuu tietty ihan tilanteesta ja vauvan voinnista. Kivempihan se ois, jos luonnollisesti käynnistyis.
 
KuuKassius ja Miiuli, kattoin et teilläkin on ekat vauvat tulossa. Kiva, kohtalotovereita :cat:! Ja koirien kanssa on harjoiteltu :happy:.

KuuKassius, paljon sulla on ikää?
 
Miiuli77, miksi sulla on synnytystapana suunniteltu sektio vaikka odotat ekaa lasta ? Ihmettelin vaan...
 
Onnea kovasti Noel ja koko perhe!! Miten sulla alko tuo synnytys, kun näin ajoissa? Oon ite samoilla viikoilla (viikon sua perässä aiemmin) ja torstaina menossa synnytystapa-arvioon. Olo on niin tukala, etten välttis pistäis pahaksi, vaikka seuraisin sun "etuilumallia" :) Tänään siis 36+0 ja kateellisena odotan pääsyä "ylempään listan osaan".

Oon aktiivisesti seurannu palstaa taustalla ja ollu äärimmäisen ilonen, että samoja asioita pohditaan kaikkien kanssa ja oon saanu paljon vastauksia omiin kysymyksiin teijän keskusteluista :). Jäin ite töistä pois saikulle jo maaliskuussa lonkka/selkäkipujen takia. Nyt pikkuhiljaa alan tottua kotona oloon vasta. Ollu yllättävän vaikeeta sopeutua, vaikka aina luulin, että ois siistiä "olla vaan" (superstressivuosi töissä takana) ja tehä mitä haluaa. Maha on vähä menoa estäny (sf-mitta menny koko ajan reippaasti ylärajan yläpuolella :P), viimeks 34 cm, kun ei voi kantaa eikä liikutella huonekaluja tms. Nytkin joka päivä pienen tekemisen jälkeen alkaa supistaa koko mahasta, tai jostain päin ainaki.. Koiran lenkityksetkin on vaikeutunu supistusten takia niin, että käyn vaa kerran päivässä max puol tuntia taapertaen ja miehelle jää aktiivi/energianpurkulenkit. Onneksi se jaksaa. Ja onneksi ne lonkka/häpyluu/selkäkivut oikeestaan loppu saikulle jäännin jälkeen! Lyhyt purkaus.. :)

Mulla oli ilmeisesti tullu reikä kalvoon ja lapsivettä tihkui niin siitä sitten käynnistyi. Meillä on suvussa ennenaikasuutta ja oon itekin syntyny yli kuukauden ajoissa. Olin kyllä jostain syystä valmistautunu että näin käy ja edellisenä päivänä vähän aavistelin että nyt.
 
Takaisin
Top