Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikä puudutus sulla oli sektiossa? Muista kysyy seliys sieltä nyt jälkikäteen, et miksi ei kipulääkitys ollu kohdillaan. Siihen kait sitte joku lääk.tiet. selitys on? Tiedetään täällä päässä sitte...

Sirpa40:) : spinaalipuudutus leikkaussalin työpöydällä

Vauvan sydänäänet vaan tippui niin nopeasti, kun kohtu rupesi aukeamaan cytotec lääkkeestä ja napanuora vaan kiristyi...:sad001 sen takia, sektiopäätös tuli tosi yllättäin. Ja sen takia eivät antaneet muuta lääkitystä, ennen sektiopäätöstä.

Se aika oli kovin kestää, kun kohtu alkoi aueta, eikä saanut kipuun kuin pelkän panadolin :woot: Samalla puhkoivat kalvot jne.
Täytyi sanoo, että sattui:wacky:, ja vielä lisäksi, kun ei tiennyt miksi ei saa kivunlievitystä tilanteessa...
 
Poikabuumi jatkuu! Täällä synnytettiin 2940g 45cm terve poitsu tänään. Äidillä on pers kipeenä mutta muuten voimme hyvin. Tuli rv36+4 eli vähän etuiluksi meni.

Synnytys oli helpompi kuin luulin. Alun supparit oli kipeintä mitä tapahtu, mutta epiduraalipelkoisena sain kohdunkaulan puudutteen jonka turvin nukuin!! Ja ponnistukseen sen mikä lie paikallispuudutteen alapäähän, ponnistus ei sattunut yhtään. Mutta puudute vei ponnistustunteen, joten piti sitten tahdonalaisesti tunkea. Kesti vaan puoli tuntia ja koko hoito alle 8h. Muutaman tikin sain.

PALJON ONNEA POIKA VAUVASTA KOKO PERHEELLE!!!:Heartbigred:Heartbigred:Heartblue:love7
 
Poikabuumi jatkuu! Täällä synnytettiin 2940g 45cm terve poitsu tänään. Äidillä on pers kipeenä mutta muuten voimme hyvin. Tuli rv36+4 eli vähän etuiluksi meni.

Synnytys oli helpompi kuin luulin. Alun supparit oli kipeintä mitä tapahtu, mutta epiduraalipelkoisena sain kohdunkaulan puudutteen jonka turvin nukuin!! Ja ponnistukseen sen mikä lie paikallispuudutteen alapäähän, ponnistus ei sattunut yhtään. Mutta puudute vei ponnistustunteen, joten piti sitten tahdonalaisesti tunkea. Kesti vaan puoli tuntia ja koko hoito alle 8h. Muutaman tikin sain.
Jee, paljon onnea! :) Lapsivettä tais sitten olla, ja itsestäänkö lähti etenemään?
 
Poikabuumi jatkuu! Täällä synnytettiin 2940g 45cm terve poitsu tänään. Äidillä on pers kipeenä mutta muuten voimme hyvin. Tuli rv36+4 eli vähän etuiluksi meni.

Synnytys oli helpompi kuin luulin. Alun supparit oli kipeintä mitä tapahtu, mutta epiduraalipelkoisena sain kohdunkaulan puudutteen jonka turvin nukuin!! Ja ponnistukseen sen mikä lie paikallispuudutteen alapäähän, ponnistus ei sattunut yhtään. Mutta puudute vei ponnistustunteen, joten piti sitten tahdonalaisesti tunkea. Kesti vaan puoli tuntia ja koko hoito alle 8h. Muutaman tikin sain.

Lämpimät onnittelut Noel!!!
 
Voi vitsi Noel! Onneksi olkoon! Härkäpoikia tulee! Aijjai, teidän muiden tylleröillä ei tuu oleen helppoa niitten kanssa... :wtf:

Mitä tarkoittaa "tahdonalaisesti tukea"? Ja mitkä puudutteet siis sait?

Mullakin on syntymäpvä tänään. 41-v pamahti ja vatta tukevasti pystyssä. En tajuu, miten mun frendit sanoi, ettei mulle oo tullu mitään lisää mihinkään, paitsi vatta. Mua närästi kyl eilen koko päivän, illan ja yön, et tos oli 24h etten pystyny syömään. Lähtiköhän nesteet...? :joyful: Syykin närästykseen selvis tänään: cheese-chili-nuts. Otin pari suuhun, ni se alko välittömästi. Eilen söin niitä lätkää katellessa päivällä.
 
Voi vitsi Noel! Onneksi olkoon! Härkäpoikia tulee! Aijjai, teidän muiden tylleröillä ei tuu oleen helppoa niitten kanssa... :wtf:

Mitä tarkoittaa "tahdonalaisesti tukea"? Ja mitkä puudutteet siis sait?

Mullakin on syntymäpvä tänään. 41-v pamahti ja vatta tukevasti pystyssä. En tajuu, miten mun frendit sanoi, ettei mulle oo tullu mitään lisää mihinkään, paitsi vatta. Mua närästi kyl eilen koko päivän, illan ja yön, et tos oli 24h etten pystyny syömään. Lähtiköhän nesteet...? :joyful: Syykin närästykseen selvis tänään: cheese-chili-nuts. Otin pari suuhun, ni se alko välittömästi. Eilen söin niitä lätkää katellessa päivällä.
Synttärionnea! :)

Mulla on täällä jo yks härkäpoika valmiina... Jännä nähdä, jos todennäköinen tyllerö on härkä myös, että mitkä erot ja yhteneväisyydet ovat :)

Mun reseptinärästyslääkkeet oli aika tarkalle laskettu ja ne loppu eilen - se helvetti alko saman tien... :wtf: Nyt yritän voittaa aikaa renniellä, että sais viimeiset yöt (ja päivät) nukuttua jollain lailla.
 
Voi vitsi Noel! Onneksi olkoon! Härkäpoikia tulee! Aijjai, teidän muiden tylleröillä ei tuu oleen helppoa niitten kanssa... :wtf:

Mitä tarkoittaa "tahdonalaisesti tukea"? Ja mitkä puudutteet siis sait?

Mullakin on syntymäpvä tänään. 41-v pamahti ja vatta tukevasti pystyssä. En tajuu, miten mun frendit sanoi, ettei mulle oo tullu mitään lisää mihinkään, paitsi vatta. Mua närästi kyl eilen koko päivän, illan ja yön, et tos oli 24h etten pystyny syömään. Lähtiköhän nesteet...? :joyful: Syykin närästykseen selvis tänään: cheese-chili-nuts. Otin pari suuhun, ni se alko välittömästi. Eilen söin niitä lätkää katellessa päivällä.

Tarkotin että piti vaan tahdonvoimalla ponnistaa kun puudute vei ponnistustarpeen. Siinä meinas kyllä usko loppua että saanko tän ulos, riittääkö työntövoima. Mutta onnistuihan se sitten.

Imetystä opetellaan ja kai maitoakin vähäsen tulee kun poika on pissannu ja kakannu. Vaikee vaan saada hänet hereille syömään 3h välein.
 
Sirpa40:) : spinaalipuudutus leikkaussalin työpöydällä

Vauvan sydänäänet vaan tippui niin nopeasti, kun kohtu rupesi aukeamaan cytotec lääkkeestä ja napanuora vaan kiristyi...:sad001 sen takia, sektiopäätös tuli tosi yllättäin. Ja sen takia eivät antaneet muuta lääkitystä, ennen sektiopäätöstä.

Se aika oli kovin kestää, kun kohtu alkoi aueta, eikä saanut kipuun kuin pelkän panadolin :woot: Samalla puhkoivat kalvot jne.
Täytyi sanoo, että sattui:wacky:, ja vielä lisäksi, kun ei tiennyt miksi ei saa kivunlievitystä tilanteessa...
Mites sun mies? Oliko se leikkauksessa mukana? Tuliko silloin perjantaina heti aamusta, vai menikö töihin? Miten se koko homman otti?

Ultrasiko ne sitten ku sydänäänet oli lähteny laskuun? Vai miten ne huomas sen napanuoran?

Pääsitkö liikkuu sen jälkeen kun kalvot puhkaistiin, vai miten koitit ite lievittää kipuja? Miten mä ymmärsin et sun vedet ois menny jo torstaina ku menit sairaalaan? Mut niin ei siis käyny?
 
MS74, miten keikka meni? Piirittikö pojat äiteetä :p....? Oliks kauheeta liikkuu väenpaljoudessa?

Mä meinaan kans käydä yhden keikan ens vkolla, mut se on rauhallinen, arkipvän keikka. Vähän pojalle rokkia ja bluesia :headphone:.

Mä jäin eilen pohtimaan sitä, kun mun kaverit oli hämmästyneitä siitä miten mua hävettää liikkua tän vattan kanssa julkisilla paikoilla. Et miksi? Ei se ikä, kyl mä katon kauhummalla 2-kymppisen raskautta ku 4-kymppisen. Tää ei vaan tunnu luonnolliselta mulle. Eilen oli kiva ku oli vieraita ja muuta ajateltavaa, ni unohdin välillä et oon paksuna o_O.

Mä näin yhden mun 25 vuoden takaisen työkäverin viime vkolla. Se tuli halaamaan ja onnittelee ja sanoi, et sinä! Joka et koskaan tee lapsia! :happy: Hyvissä ajoin oon sen jo julistanut silloin.

Noel ja Tähti-73, milloin pääsette himaan? Täytyy siirtyä tonne synnyttäneet-osastolle ottaa oppia vauvanhoidosta....:rolleyes:

Ainiin, rv 32+2, huoh!
 
MS74,
Mä näin yhden mun 25 vuoden takaisen työkäverin viime vkolla. Se tuli halaamaan ja onnittelee ja sanoi, et sinä! Joka et koskaan tee lapsia! :happy: Hyvissä ajoin oon sen jo julistanut silloin...

Mullekin tuli tota kommenttia kun aikanaan venasin esikoista / kerroin uutiset tutuille ja vanhoille kavereille :D
Et "eihän sun pitäny ikinä... Milloin kelkka kääntyi"??

Mä oon menossa heinäkuussa Black Sabbathin keikalle. Esikoista odottaessa kävin kattoo Iron Maidenia. Ihan jees, mut eihän tän kessin kanssa eturiviin oo asiaa... Tytöstä tuli kyl ihan rokkimimmi :) isänsä opettanut sen huutamaan aina autossa kun radiossa alkaa joku tykki rock-intro, että "mikä biisi, mikä biisi!!"
 
Tosta mahan kantamisesta... mä ainakin saan ihailevia katseita sekä miehiltä että naisilta. Ja välillä enemmänkin kun kanniskelen tota 1v poikaa ns. Lonkan päällä :D
 
Mites sun mies? Oliko se leikkauksessa mukana? Tuliko silloin perjantaina heti aamusta, vai menikö töihin? Miten se koko homman otti?

Ultrasiko ne sitten ku sydänäänet oli lähteny laskuun? Vai miten ne huomas sen napanuoran?

Pääsitkö liikkuu sen jälkeen kun kalvot puhkaistiin, vai miten koitit ite lievittää kipuja? Miten mä ymmärsin et sun vedet ois menny jo torstaina ku menit sairaalaan? Mut niin ei siis käyny?

Myöhästyneet onnittelut Sirpa:)

Mies ei ehtimyt sairaalalle, vaan olin sektiossa yksin... Hän oli matkalla, mutta ei ehtinyt ennen syntymää.

Napanuoraa epäiltiin EKG äänten laskun takia, ei ultrattu.

En päässyt tai oikein saanutkaan kävellä enää kalvojen puhkaisun jälkeen. Vettä tuli todella paljon, vaikka vedet menikin jo torstaina.

Sektiossa todettiin napanuoran kiertyminen kahteen kertaan kaulanympärille.
 
Huh huh. Mä oon ollu pari tuntia töissä tällä viikolla ja nyt jo alkaa tuntua, että riittää. Hirvee draama saadaan aikaan tästä äitiyslomasijaisuudestakin, vaikka sen ei pitäis olla mun vaan esimiesten ongelma.

Lisäksi työkaverin (alaisen) isä oli kuollut viikonloppuna. Elämän kiertokulku, joo.

Huoh. Vielä jaksaa.
 
Neuvolassa ottamassa perusmittaukset ja juttelemassa yliaikakontrollista sekä käynnistystavoista. Pe vasta pitää soittaa äiti-polille kontrollista, toivotaan, että sitä ennen tapahtuu jotain... Verenpaineet huiteli aika korkeella mutta virtsa puhdas, vielä kuitenkin varattiin torstaille tsekki, jos ei vauva oo syntyny. Hyvä, että seurataan ja kiva, että käytiin noi käynnistysjutut juurta jaksain läpi. tuli ihan hyvä fiilis, vaikka muuten alkaakin turhauttaa. Närästyslääkkeisiin saan uuden pikareseptin tänään sähköisesti - yes!

Sf-mitta oli laskenut 34:stä 31,5:teen... Se mua vähän ihmetytti, mutta sanottiin, ettei syytä huoleen, kun ulkoisella tutkimuksella ja palpoinnilla todettiin, että vauva on nyt niin alhaalla, että menee yksiin mitan laskemisen kanssa. Ei kuulemma päätä enää tunne, että hartioista vaan saa kiinni :) Luotan kyllä siihen terkkaan, kun on kätilö kans ja muuten oli hyvät, tasaiset sykkeet ja liikettä oli ollut. Mutta ehkei sit mitään jätti-radivauvaa pitäis olla tulossa :)

Ootellaan ja aletaan paineleen akupisteitä...
 
Takaisin
Top