Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on rv36+3. Mietin myös että voi olla lapsivettä mutta kyselen sitten maanantaina neuvolassa jos ei tässä ihmeempiä muuten tuu.
Valkovuoto voi muuttua hyvin vetiseksi ja juoksevaksi loppuviikoilla. Paras keino on laittaa side ja siihen päälle taitella talouspaperia. Jos vuoto menee suoraan läpi ja on vaaleanpunertavaa, on se tod näk lapsivettä ja kannattaa mennä näytille ainakin. Mutta jos se jää siihen talouspaperiin niin on valkovuotoa. Näin ohjastettu synnäriltä. Lapsivettä voi alkaa tihkua jostain ylhäältä, kalvoihin syntyneestä reijästä. Jos niin tilanne vaatii kyllä tarkkailua,ja synnärillä ne selvittää asian ph liuskoilla nopeaa.

Sirpa40 mä en oo koskaan kuullut että lapsivettä voi valua rv 20 ja että se olis "normaalia". Käsittääkseni kaikenlainen lapsiveden valuminen/tihkuminen on tarkistettava tilanne. Ja jos valuu johtaa lähestulkoon aina synnytykseen muutamien vrk kuluttua.
 
Mulla on aika tukalat oltavat. Rv vajaa 36. Vauva painaa tosi ikävästi, kävely on vaikeaa. Vauvan liikkeet suorastaan sattuu. Isoksi kun on ultrassa arvioitu niin olisin ihan valmis jo synnyttämään. Voi kun sen vois itse määrittää, synnytys alkais omasta tahdosta vaikka sormia napsauttamalla :) vaan ei se mee niin. Mitään kotipoppakonsteja en kestä alkaa yrittämään, sen verran kivulias on koko keho. Odottelen siis synnytystapa -arvio käyntiä loppukuusta ja yritän selvityä sillä välinnedes välttävästi arjesta...

Toivottavasti kuulemme pian lisää Tähti-73 kuulumisia <3
 
Valkovuoto voi muuttua hyvin vetiseksi ja juoksevaksi loppuviikoilla. Paras keino on laittaa side ja siihen päälle taitella talouspaperia. Jos vuoto menee suoraan läpi ja on vaaleanpunertavaa, on se tod näk lapsivettä ja kannattaa mennä näytille ainakin. Mutta jos se jää siihen talouspaperiin niin on valkovuotoa. Näin ohjastettu synnäriltä. Lapsivettä voi alkaa tihkua jostain ylhäältä, kalvoihin syntyneestä reijästä. Jos niin tilanne vaatii kyllä tarkkailua,ja synnärillä ne selvittää asian ph liuskoilla nopeaa.

Sirpa40 mä en oo koskaan kuullut että lapsivettä voi valua rv 20 ja että se olis "normaalia". Käsittääkseni kaikenlainen lapsiveden valuminen/tihkuminen on tarkistettava tilanne. Ja jos valuu johtaa lähestulkoon aina synnytykseen muutamien vrk kuluttua.
Ihan samat ohjeet sain, kun mulla alko käynnistyyn synnytys lapsivesien tihkumisella yöllä viimeksi. Koska supistuksia ei tullu, ei ollu mikään paniikkikiire. Soitin silloin yöllä sairaalaan ja seuraavana iltapäivänä mun piti mennä näytille ja just testasivat, että sitä oli. Silloin kerrottiin, että jos ei ala itsestään, niin seuraavana aamuna käynnistetään. Eli siinä oli just se noin vuorokauden sääntö, mutta itsestäänhän se sitten lähti ja sehän oli just lasketun ajan aikoihin.
 
Mulla on aika tukalat oltavat. Rv vajaa 36. Vauva painaa tosi ikävästi, kävely on vaikeaa. Vauvan liikkeet suorastaan sattuu. Isoksi kun on ultrassa arvioitu niin olisin ihan valmis jo synnyttämään. Voi kun sen vois itse määrittää, synnytys alkais omasta tahdosta vaikka sormia napsauttamalla :) vaan ei se mee niin. Mitään kotipoppakonsteja en kestä alkaa yrittämään, sen verran kivulias on koko keho. Odottelen siis synnytystapa -arvio käyntiä loppukuusta ja yritän selvityä sillä välinnedes välttävästi arjesta...

Toivottavasti kuulemme pian lisää Tähti-73 kuulumisia <3
Koitahan jaksaa. Mä en kans jaksais tätä perätilan kenkimistä ja oisin ihan valmis jäämään kotiin töistä jo. Aamukammassa 7 työpv. Rv 33+2.
 
Jännityksellä odotan minäkin uutisia Hyvinkäältä :) Tämähän on koukuttavaa!

Itse olen jäänyt palstan vakilukijaksi, kun ei oikein osaa kirjoittaa mitään. On vaan niin kipeä olo (raskauspahoinvointi tammikuusta alkaen, nyt rv 24+5 ja la elokuun lopussa) tai ketuttaa kaikki asiat niin paljon, ettei kehtoo toisia tuollaisilla häiritä, pilata lukijoiden fiiliksiä. Outo olotila mulle, joka olen ollut ilman raskautta sellainen peruspositiivinen. Ja yleensä sata rautaa tulessa. Nyt sitten... Mun viikon suurimpia positiviisia asioita on joku Isä Brownin televisiosarjan jatkuminen.
Pura tänne vaan. Saat vertaistukea. Se tässä hienointa onkin että aina löytyy joku joka tietää mistä puhut. Koitahan jaksaa!
 
Justmom10, mä yritin ettiä sitä mistä luin sen lapsiveden tihkumisen, mut en nyt löydä sitä. Mulla oli alkkarit märkinä jotain 2-3 pvää peräkkäin. En huolestunut siitä kun olin lukenut et niin voi käydä siinä kohtaa raskautta. Se oli tänä vuonna et vko 12 jälkeen ja muistelin et ennen rakenneultraa kuitenkin.

Koita jaksaa siellä, sulla on vielä pesuekin siellä hoidettavana! Huhhuh. Mietin sun pyykkimäärääkin, mä pesin eilen kolme koneellista vauvan vaatteita, ei oo mitään verrattuna teidän pyykkäämiseen...
 
Kiitos Just mom ja Myy neuvoista <3

Valmistaudun tässä henkisesti kumpaankin vaihtoehtoon. Ei haittais lähteä synnyttämäänkään. On kanssa tukalat oltavat ja aika usein tuntuu kipuja alapäässä. Onneks poika potkii niin ei tarvii olla hänestä huolissaan, vaikka sekin välillä on tukalan tuntusta.
 
Hurjasti onnea Tähti-73! Aika hurjaa tuo napanuora kahteen kertaan kaulan ympäri! Onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin.

Mullakin lukee synnytyskertomuksessa "napanuora kertaalleen kaulan ympäri, löysätty". Onneksi en tuossa synnytyksen kuluessa tosta tiennyt. Ois voinu kyllä sen tuskan vallassa olla ihan kauheeeta vielä pelätä. Nytkin kyllä muistan kyselleeni välillä, onko vauvalla kaikki hyvin ja kuuluuko sydänäänet.

Täytyy sanoa, että tuo kätilön homma on kyllä tosi vastuullista. Tuntuu mahdottomalta muutenkin, että miten ne saa tunnusteltua kaikki ja koko se synnytys. Vaatii huimaa ammattitaitoa.
 
Takaisin
Top