Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ne tarjoile ilokaasua, kun on tarkkailuhuoneessa. Synnytyssalissa vasta ilokaasut. Mäkin kiljuin ja kiroilin viimeksi koko yön yksin tuskissani tarkkailuhuoneessa (sain kans panadolia ja sit petidiinipiikin, mut eipä siitä piikistäkään juuri apua ollut). Aamulla sit synnytyssaliin, jossa suihkuun, sit ilokaasua ja sen jälkeen saikin jo epiduraalin.
Käynnistettiinkö sullakin?
 
Käynnistettiinkö sullakin?

Eka synnytys käynnistettiin, kun vesien menosta oli kulunut 2 vrk. Tosin jouduin sit 3 vrk:n kohdalla pitkittyneen synnytyksen vuoksi sektioon... :sad001

Toinen käynnistyi itekseen supistuksilla aamulla. Seuraavana yönä mentiin sairaalaan, mutta eivät sillon vielä ottaneet saliin, vaan olin tarkkailuhuoneessa yön. Synnytyshuoneessa puhkastiin sit jossain vaiheessa kalvot synnytyksen jouduttamiseksi, kun vedet ei itekseen menneet.
 
Jännityksellä odotan minäkin uutisia Hyvinkäältä :) Tämähän on koukuttavaa!

Itse olen jäänyt palstan vakilukijaksi, kun ei oikein osaa kirjoittaa mitään. On vaan niin kipeä olo (raskauspahoinvointi tammikuusta alkaen, nyt rv 24+5 ja la elokuun lopussa) tai ketuttaa kaikki asiat niin paljon, ettei kehtoo toisia tuollaisilla häiritä, pilata lukijoiden fiiliksiä. Outo olotila mulle, joka olen ollut ilman raskautta sellainen peruspositiivinen. Ja yleensä sata rautaa tulessa. Nyt sitten... Mun viikon suurimpia positiviisia asioita on joku Isä Brownin televisiosarjan jatkuminen.
 
Olin hetken poissa ja sillävälin tullu 100 viestiä :D Kylläpäs on jännää! Kohta kuullaan Tähtikuulumiset.

Tsempit bobcatille, ei kai huono olo voi ikuisesti kestää vaikka pitkään oot jo joutunu kärvistelee. Ja kyllä täällä saa valittaa siitäkin!

Mulla tuli jotaki hajutonta väritöntä märkää tänään pikkareihin, mutta saatto olla valkovuotoa. Se kuulemma muuttuu nestemäiseksi raskauden edetessä. On myös supistellu koko päivän, mutta ei kipeesti. Sen sijaan mietityttää aika kova paineen tunne ja välillä pistävät kivut. Maanantaina neuvola niin en nyt stressaa jos ei muutu pahemmaks.

Hui sentään näitä jännityshetkiä. Oispa Tähdellä kaikki hyvin. Ja pikkutähdellä myös ja vieläpä herra tähdelläkin.
 
Voi vitsit Tähti mitkä vaihtoehdot! Kaurapussi, pomppupallo tai suihku? Huh huh, toivottavasti kohta on Panadolin vuoro.

Toi on jännä muuten, miten toisille tuntuu paremmalta lämmin ja toisille viileä. Mullekin tämän päivän lääkäri sanoi, että jos nyt alkaa kovat supistukset, niin "mee pitkään kuumaan tai kylmään suihkuun, kumpi vaan sulla auttaa".

Teki muuten sen verran reilulla kädellä sen kohdunsuun tutkimuksen, että nyt tulee sitten ihan kunnon veristä vuotoa... Varoittelikin, että ärsyttää kohdunsuuta tarkoituksella. Jos se vaikka saisikin aikaan synnytyksen käynnistymisen jo ennen huomisaamua.

Näin sairaalassa myös, kun ihmiset kantoivat vastasyntyneitä turvakaukaloissa. Voi jestas, miten söpöjä!
Tsemppiä Murrimur sullekin! Toivottavasti alkaa yöllä tapahtua, ettei tarvi sitä käynnistää. Muista päivittää kuulumisia tänne! Härkälapsia tulossa :D !
 
Jännityksellä odotan minäkin uutisia Hyvinkäältä :) Tämähän on koukuttavaa!

Itse olen jäänyt palstan vakilukijaksi, kun ei oikein osaa kirjoittaa mitään. On vaan niin kipeä olo (raskauspahoinvointi tammikuusta alkaen, nyt rv 24+5 ja la elokuun lopussa) tai ketuttaa kaikki asiat niin paljon, ettei kehtoo toisia tuollaisilla häiritä, pilata lukijoiden fiiliksiä. Outo olotila mulle, joka olen ollut ilman raskautta sellainen peruspositiivinen. Ja yleensä sata rautaa tulessa. Nyt sitten... Mun viikon suurimpia positiviisia asioita on joku Isä Brownin televisiosarjan jatkuminen.
Voi niistä huonoista jutuistakin valittaa. Sillä ei itse asiassa pilaa lukijoiden fiiliksiä, päin vastoin! Kato, se toimii joko niin, että lukijalla on samat fiilikset ja on onnessaan et jollain toisellakin on. Tai sitte niin, että lukijalla on paremmat fiilikset ku sulla ja on onnessaan siitä. :joyful: Muutenhan sitä saattais unohtaa olla onnessaan siitä, että onkin hyvä päivä :grin.

Vituttavaahan tää kaiken kaikkiaan on. Mä aion taas purkautua synnytyskäynnistyksestä neuvolassa. Muahan ei sitten niin vaan käynnistelläkään :mad:.

Yks muutos tässä kyllä on tapahtunut. Alkaa oleen niin toi synnytys ja vauvaelämä mielessä, ettei muut asiat jaksa kiinnostaa. Siis jos töissä ja suhteessa on jotain vituillaan, ni nyt on sellainen fiilis, että olkoot. Laitan ne tonne jonoon ja niidenkin vuoro sitten tulee...

Ja tosiaan, jokaisesta hyvin nukutusta yöstä ja kivuttomasta päivästä oon kiitollinen.
 
Olin hetken poissa ja sillävälin tullu 100 viestiä :D Kylläpäs on jännää! Kohta kuullaan Tähtikuulumiset.

Tsempit bobcatille, ei kai huono olo voi ikuisesti kestää vaikka pitkään oot jo joutunu kärvistelee. Ja kyllä täällä saa valittaa siitäkin!

Mulla tuli jotaki hajutonta väritöntä märkää tänään pikkareihin, mutta saatto olla valkovuotoa. Se kuulemma muuttuu nestemäiseksi raskauden edetessä. On myös supistellu koko päivän, mutta ei kipeesti. Sen sijaan mietityttää aika kova paineen tunne ja välillä pistävät kivut. Maanantaina neuvola niin en nyt stressaa jos ei muutu pahemmaks.

Hui sentään näitä jännityshetkiä. Oispa Tähdellä kaikki hyvin. Ja pikkutähdellä myös ja vieläpä herra tähdelläkin.
Se voi kai olla lapsivettä? En tie kyl tässä vaiheessa, mitkä sun viikot oli? Oot mua edellä. Mulla valui lapsivettä joskus rv 20 jotain ja luin että niin voi tapahtua raskauden aikana.
 
Mulla on rv36+3. Mietin myös että voi olla lapsivettä mutta kyselen sitten maanantaina neuvolassa jos ei tässä ihmeempiä muuten tuu.
 
Voi vitsi Tähti-73! Onnea! Toivottavasti sun vointi on jotakuinkin elossa ja pojan myös! Huhhuh, mikä jännitysnäytelmä! Miten ne hoksasi sen napanuoran nyt yhtäkkiä? Joku tajus kattoa korteista???? Hyvä, et edes joku... Saatana, olis voinu käydä huonosti. Taas yks arvausleikki takana...
 
Onnea Tähti <3 toivottavasti voitte molemmat hyvin, sinä ja pikkutähti :) pikaista toipumista sektiosta <3
Tule kertomaan lisää kun jaksat <3
 
Takaisin
Top