Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perhana kun eilen ei tänne päässyt, kun täällä on niin jännät paikat!

Tsemppiä Tähti-73, kyllä sä siitä selviät!

Mä luulen että ne pihtaa niitä kipulääkkeitä, ettei synnytyksen eteneminen hidastu. Näin mä oon sen tulkinnut, kun mullekaan ei annettu ja sitten olikin jo liian myöhäistä. Mutta kaikki tuska ja kipu palkitaan kyllä ❤️
 
Voi perse! Painukoot nyt helvettihin niitten kaurapussiensa kanssa! Vittu, toi on just perseestä! Ja nyt ei sitte saa syödäkään. Toivottavasti lähtee siitä ny loppua kohden ettei vielä enski yö mee ja sitte kitumaan leikkauspöydälle. Perkele!

Jos niin käy, ni mä kirjotan paulautekirjeen sinne hyvinkäälle! Murrrrr!!!

Pääsetkö sinne ammeeseen ees???
 
Useimmissa paikoissa ei päästetä ammeeseen kun lapsivedet on menneet (tulehdusriskin takia). Siks mä en ole päässyt ammeeseen kun kaikki synnytykset alkanut vesien menolla (spontaanisti tai puhkomalla). :(
 
Radikerhosta päivää. :( Paastoarvo just rajalla, joten diagnoosi napsahti. Muut arvot oli ihan hyviä, ei lähelläkään rajoja. Harmittaa ja turhauttaa, en vaan osaa ainakaan vielä pitää tätä tarpeellisena kun kerta elimistö toimii tollasen jättisokeriannoksen jälkeenkin ihan niinkuin pitää.
Mulla kävi just samoin. Samat fiilikset kans, terveestä tehdään sairas väkisin. Mä en oo pariin vkoon mittaillu ku ei oo niitä tykötarpeita. Tänään muistin tilata, mut en ehtiny hakea...

Maanantaina muuten neuvola taas. Onkse ny 2vkon välein?
 
Aika usein Sirpa40 tuo neuvola sitten. Oisko se ekan lapsen kanssa useammin? Hyvä vaan et seurataan.
Me vauvan kanssa tänään ekan kerran neuvolassa. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Paino oli noussut jo lähelle syntymäpainoa ja terkka kehuskeli vauvan näyttävän hyvänväriseltä ja pontevalta. Vielä itellä se, että koko ajan haluaa tarkistaa, että vauva on kunnossa ja hengittää.
Remppakin etenee. Oltiin vielä aamupäivä tuohon neuvolaan saakka evakossa ja sen jälkeen melusammat hommat oli tehty ja päästiin kotiin. Meillä siis kahden asunnon yhdistäminen oviaukolla meneillään.
 
Aika usein Sirpa40 tuo neuvola sitten. Oisko se ekan lapsen kanssa useammin? Hyvä vaan et seurataan.
Me vauvan kanssa tänään ekan kerran neuvolassa. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Paino oli noussut jo lähelle syntymäpainoa ja terkka kehuskeli vauvan näyttävän hyvänväriseltä ja pontevalta. Vielä itellä se, että koko ajan haluaa tarkistaa, että vauva on kunnossa ja hengittää.
Remppakin etenee. Oltiin vielä aamupäivä tuohon neuvolaan saakka evakossa ja sen jälkeen melusammat hommat oli tehty ja päästiin kotiin. Meillä siis kahden asunnon yhdistäminen oviaukolla meneillään.
Mulla on ens viikolla neuvola kans ja sillon rv 34. Täs oli 3 vk väliä. Se kyl käski ottaa yhteyttä jos supistelee paljon. Töiden jälkee supistelee ja koiran kans köpötelles tai kaupas mut hengittelemällä ja vauhtii hidastamalla helppaa.

Mä hullu lähen tänää tän vattani kans keikalle! Sain ystävältä toivoo vikaa keikkaa ennen äippälomaa ja nyt mennää kuuntelee Ressuu ja Jussii.

Mä muuten niin haluun sit livenä kun Sirpa40 oot synnärillä! Sä oot ihanan suora puheissas ni varaan ny jo popparit ja limut ja "eturivin paikat"...toivottavasti tää foorumi vaan ei kaadu sillon.
 
:happy:laughing001:laughing002MS74, voit olla varman et vuodatan kaiken tänne :hilarious:, jos vaan kykenen. Niinku tähänkin saakka...:p Kiitos vaan luottamuksesta :joyful:! Mä luulen, et se ainakin auttaa MUA tosi paljon! Ja saa sitte kiroilla mun kaa tänne :woot:!
 
Tähdelle ja muillekin vinkki..et jos laitetaan kohdunkaulapuudutus tai yleensäkin puudutus alapäähän, niin kandee käydä pissalla ennen sitä. Mun toka synnytys pitkittyi kun sain paraservikaalipuudutuksen enkä käyny pissalla. Sit ihmeteltiin et miks poika ei laskeutunut. .no ei laskeutunut kun kusirakko oli tiellä. Jouduttiin katetroimaan ja sen jälkeen rupes tapahtumaan. Kätilö ei tajunnut silloin sanoa, enkä mäkään tajunnut käydä pissalla. Yritin puudutuksen
jälkeen käydä pissalla ja kätilö keksi konsteja millä sais tulemaan, mut mites kuset jos et tunne mitään :D
 
Tähti-73: Eikö ne muka edes ilokaasua sulle tarjoile?!?! :eek: Pitäisi nyt tuossa vaiheessa edes sitä saada. Tsemppiä! Toivottavasti vauva on pian sylissä ellei jo ole.
 
Onko Tähti -73 jo synnyttänyt ? Varmaan ainakin jotain tapahtuu nyt, koska kerran kalvot on puhkaistu.
 
Aikkauhee teitä! Viddu, kukaan ei enää suostuis synnyttään mun livelähetyksen jälkeen. Ainakaan ilmatteeks :hilarious:.

Hitsinhitsi, mitenköhän se Potilassaarinen? Miten mä muuten käsitin, että sillä lapsivedet meni jo eilen? Ja nyt kuitenkin puhkaistiin kalvot, se sanoi? Eihän sitä vauvaa sit siellä kauaa pidetä enää, jos ei oo vettä, vai mitä? Toivottavasti ois nopeeta ohi.
 
Mulla meni 8 tuntia kalvojen puhkaisusta, kun olin leikkauspöydällä. Mun pojan sydän ei kestänyt oksitosiinia ja piti leikata, kun synnytys ei siitä 2 cm edennyt koko päivänä. 16 tuntia kesti mun käynnistys/synnytysurakka. Synnytyksen jälkeisenä aamuna sain vasta ruokaa, joten olin 20 tuntia syömättä.
 
Tähti-73: Eikö ne muka edes ilokaasua sulle tarjoile?!?! :eek: Pitäisi nyt tuossa vaiheessa edes sitä saada. Tsemppiä! Toivottavasti vauva on pian sylissä ellei jo ole.

Ei ne tarjoile ilokaasua, kun on tarkkailuhuoneessa. Synnytyssalissa vasta ilokaasut. Mäkin kiljuin ja kiroilin viimeksi koko yön yksin tuskissani tarkkailuhuoneessa (sain kans panadolia ja sit petidiinipiikin, mut eipä siitä piikistäkään juuri apua ollut). Aamulla sit synnytyssaliin, jossa suihkuun, sit ilokaasua ja sen jälkeen saikin jo epiduraalin.
 
Muokattu viimeksi:
Hitsinhitsi, mitenköhän se Potilassaarinen? Miten mä muuten käsitin, että sillä lapsivedet meni jo eilen? Ja nyt kuitenkin puhkaistiin kalvot, se sanoi? Eihän sitä vauvaa sit siellä kauaa pidetä enää, jos ei oo vettä, vai mitä? Toivottavasti ois nopeeta ohi.

Sirpa, mulla pidettiin ekassa synnytyksessä 3 vrk vesien menon jälkeen! Sit olikin tulehdusarvot jo korkealla ja kuumetta ja sairaalaan piti jäädä kolmeks yöks, ku tuli antibioottitippa kolmesti päivässä. Vettähän muodostuu koko ajan lisää, vaikka sitä valuu myös pois.
 
Takaisin
Top