Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on koko voiko tihkuttanut verta ja nyt tänä aamuna alkoi runsaampi vuoto kipujen kanssa. Eli näyttää siltä, että meidän odotus päättyy tähän. eilen ehdittiin eka neuvola käydä, sieltä laittoi ajan ultraan tiistaille tuon tihkuttamisen takia. Voi olla aika turha reissu. Mutta tätä myötä mä poistun takavasemmalle, hyvää jatkoa teille muille. Nauttikaa odotuksistanne minunkin puolestani, me jatkamme yritystä kun tästä toivun
Voimia :Heartred
 
Nyt 15 tunnin tuskan jälkeen tilanne on se, että tunti vielä seurataan. Jos ei muutu, niin sitten sektio.

Vauva on ilmeisesti vähän väärässä asennossa, minkä vuoksi ei laskeudu tarpeeksi. Vähän pää kallellaan.

Alkaa olla takki aika tyhjä... Zombina vaan nyökyttelen kaikelle, mitä kätilöt ja lääkärit juttelee. Mies lähti tässä välissä syömään, mulle ei ole ruokaa ollut tänään eikä tule :(

No niin, meidän poika syntyi tänään lauantaina n 18 aikaan!

Siinä kävi sitten niin, että hän kuitenkin päätti itse vaihtaa asentoa juuri oikeaksi. Tämän jälkeen kohdunsuu lähti ripeällä aikataululla aukeamaan, ja parissa tunnissa aukesi 4 cm:stä täysin auki. Ja sitä ennen siis olin sairaalassa noin 16 h ja aukeni sinä aikana 2 cm.. Mun ilme oli varmaan todellakin näkemisen arvoinen, kun lääkäri viimeisessä kohdunsuun tilannetarkistuksessa totesi, että ei tarvi sektiota ja alahan ponnistaa!

Ponnistusvaihe meni hyvin ja aika nopeasti. Vauva on 53 cm ja n 3,4 kg, eli tällä viikolla tehty painoarvio piti hyvin paikkansa.

Ja alkutilanne oli siis se, että olin pe päivällä yliaikakontrollissa ja käynnistys sovittiin lauantaille. Pe alkoi kuitenkin niin kovat supistukset, että en pärjännyt niiden kanssa kotona vaan tulin jo sairaalaan. Synnytys oli kuin olikin lähtenyt käyntiin spontaanisti.

Pahinta koko keikassa oli kyllä rajut supistukset, voi tuska! Vaan sitten kun sai epiduraalia, niin se auttoi tosi hyvin. Käytin myös ilokaasua. Em. kivunlievitykset sopivat minulle tosi hyvin.

Muutenkin kaikki hyvin. Noin litran menetin verta ja hb oli 93, mutta se on saatu kohenemaan. Samoin, minulla oli jossain vaiheessa lämpöä 38,1 astetta, mutta sain paracetamolia tipassa, niin sekin on hoidettu! Pari repeämää tuli ja välilihaa vähän leikattiin. Ne paikattiin kunnolla ihan leikkaussalissa.

Ruokaa en ole vieläkään saanut, mutta sitäkin tiedossa "myöhemmin"... Sitten alkaakin asiat olla mallillaan!

Superonnellinen!
 
Oi ihanaa Murrimur ja pieni poika, onnea ja ihanaa vauvantuoksua sinne <3 oikeen mukavaa myös että vältyit leikkaukselta :)
 
No niin, meidän poika syntyi tänään lauantaina n 18 aikaan!

Siinä kävi sitten niin, että hän kuitenkin päätti itse vaihtaa asentoa juuri oikeaksi. Tämän jälkeen kohdunsuu lähti ripeällä aikataululla aukeamaan, ja parissa tunnissa aukesi 4 cm:stä täysin auki. Ja sitä ennen siis olin sairaalassa noin 16 h ja aukeni sinä aikana 2 cm.. Mun ilme oli varmaan todellakin näkemisen arvoinen, kun lääkäri viimeisessä kohdunsuun tilannetarkistuksessa totesi, että ei tarvi sektiota ja alahan ponnistaa!

Ponnistusvaihe meni hyvin ja aika nopeasti. Vauva on 53 cm ja n 3,4 kg, eli tällä viikolla tehty painoarvio piti hyvin paikkansa.

Ja alkutilanne oli siis se, että olin pe päivällä yliaikakontrollissa ja käynnistys sovittiin lauantaille. Pe alkoi kuitenkin niin kovat supistukset, että en pärjännyt niiden kanssa kotona vaan tulin jo sairaalaan. Synnytys oli kuin olikin lähtenyt käyntiin spontaanisti.

Pahinta koko keikassa oli kyllä rajut supistukset, voi tuska! Vaan sitten kun sai epiduraalia, niin se auttoi tosi hyvin. Käytin myös ilokaasua. Em. kivunlievitykset sopivat minulle tosi hyvin.

Muutenkin kaikki hyvin. Noin litran menetin verta ja hb oli 93, mutta se on saatu kohenemaan. Samoin, minulla oli jossain vaiheessa lämpöä 38,1 astetta, mutta sain paracetamolia tipassa, niin sekin on hoidettu! Pari repeämää tuli ja välilihaa vähän leikattiin. Ne paikattiin kunnolla ihan leikkaussalissa.

Ruokaa en ole vieläkään saanut, mutta sitäkin tiedossa "myöhemmin"... Sitten alkaakin asiat olla mallillaan!

Superonnellinen!
Ihanaa!! Paljon onnea! :) Olipa kiva, kun lähti itsestään homma pyörimään.

Aika paljon menetit verta, mutta mahtavaa, jos olet jo alkanut toipua hyvin. Mutta miksi ihmeessä et vielä ole saanut mitään syötävää...? Voimaa voimaa!
 
Tähti-73 ikävää ettei maitoa tule, mutta älä menetä toivoasi. Voi se imetys käynnistyä silti. Onneksi Teillä on perhehuone. Me ei saatu sellaista, vaikka toivottiin. Vietin sitten yöt sektion jälkeen yksin sairaalassa ja oli rankkaa. Onneksi mies oli kaikki päivät kuitenkin mun kanssa. 5 päivän päästä olisimme saaneet perhehuoneen, mutta emme sitten enää halunneet sitä ottaa. Meillä on kissa, jota piti joka tapauksessa miehen käydä ruokkimassa. Paranemisia sulle !
 
Onnea Murrimur! Hyvä kun poika päätti yllättää kääntymällä oikeaan asentoon vaikka antoikin odotuttaa sitä.
Tähti, synnytys sinänsä ja etenkin sektio on niin suuria tapahtumia/toimenpiteitä ettei ihmekään jos vähän kestää ennen kuin sitä maitoa alkaa tulla. Tutustu rauhassa tulokkaaseen, nuuhki vauvantuoksua niin kyllä se leikkaushaavan kipu hellittää (ja pyydä kipulääkettä, sitä kipua on ihan turha kärsiä!) ja maitoakin alkaa sitten tulla. Nauti ylläpidosta ja passaamisesta sairaalassa. :)
 
No niin, meidän poika syntyi tänään lauantaina n 18 aikaan!

Siinä kävi sitten niin, että hän kuitenkin päätti itse vaihtaa asentoa juuri oikeaksi. Tämän jälkeen kohdunsuu lähti ripeällä aikataululla aukeamaan, ja parissa tunnissa aukesi 4 cm:stä täysin auki. Ja sitä ennen siis olin sairaalassa noin 16 h ja aukeni sinä aikana 2 cm.. Mun ilme oli varmaan todellakin näkemisen arvoinen, kun lääkäri viimeisessä kohdunsuun tilannetarkistuksessa totesi, että ei tarvi sektiota ja alahan ponnistaa!

Ponnistusvaihe meni hyvin ja aika nopeasti. Vauva on 53 cm ja n 3,4 kg, eli tällä viikolla tehty painoarvio piti hyvin paikkansa.

Ja alkutilanne oli siis se, että olin pe päivällä yliaikakontrollissa ja käynnistys sovittiin lauantaille. Pe alkoi kuitenkin niin kovat supistukset, että en pärjännyt niiden kanssa kotona vaan tulin jo sairaalaan. Synnytys oli kuin olikin lähtenyt käyntiin spontaanisti.

Pahinta koko keikassa oli kyllä rajut supistukset, voi tuska! Vaan sitten kun sai epiduraalia, niin se auttoi tosi hyvin. Käytin myös ilokaasua. Em. kivunlievitykset sopivat minulle tosi hyvin.

Muutenkin kaikki hyvin. Noin litran menetin verta ja hb oli 93, mutta se on saatu kohenemaan. Samoin, minulla oli jossain vaiheessa lämpöä 38,1 astetta, mutta sain paracetamolia tipassa, niin sekin on hoidettu! Pari repeämää tuli ja välilihaa vähän leikattiin. Ne paikattiin kunnolla ihan leikkaussalissa.

Ruokaa en ole vieläkään saanut, mutta sitäkin tiedossa "myöhemmin"... Sitten alkaakin asiat olla mallillaan!

Superonnellinen!

Lämpimät onnittelut Murrimur!!
 
Maria-75:)
Ollaan perhehuoneessa ja hyvin voidaan:happy: mulla sektiohaava vielä kipeä eilisen jäljiltä... maitoakaan ei vielä tule..:sad001
Voi , älä lannistu. Kyllä se maito sieltä nousee, sektion jäljiltä voi kestää. Yrität vaan olla rentona ja stressaamatta. Nautit vauvan tuhinasta<3 sylittelette<3

Paljonko pienellä oli mittoja?
 
Onnea Murrimur ja perhe pojasta! :Heartblue

Tähti: minullakin nousi maito rintoihin vasta kun päästiin kotiin (kaksi yötä sairaalassa). Tyttö kuitenkin imi hanakasti kaiken mitä irti tissistä sai, kyllä sieltä jotain tippoja tuli silloin.
 
Takaisin
Top