Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta siis riittääkö se panadol sun kipuihin? Tarttee saada tarkempaa kipuanalyysiä... :rolleyes:

Tässä tulee päivän naurutuokio. Löysin papereista niitä hassuja lehtien otsikoita / ilmoituksia. En pystyny lukee kaikkii, kun meinasin tukehtua nauruun :hilarious:.

"Isänpäivän lounas tänään klo 11-15. Lapsille mummonlihamureke."

"Kiitos kaikille, jotka autoitte auton ojaan ajossa tiistaina 5.1."

"Annetaan poikakissan pentu hyvään kotiin."

"Nykäsen ongelmana on toinen hyppy. Hän ei ole saanut oikeastaan missään talven kilpailussa onnistumaan kahta hypppyä samanaikaisesti."

"Poliisi piiritti miehen ampuneen asunnon aamulla." (Otsikko IS 14.12.93)

"Vaasan rannikkopatteristosta kerrottiin, että ripulin aiheuttajaksi epäillään vapunaaton päivällisellä nautittua ruokaa. Kenelläkään varusmiehistä ei ole hätää."

Sirpa : mä kävelen sairaalaan pihassa, helpottaa oloa ja supistuksia.. ja on aurinkoinen ilma ;) ilmeisesti kipukynnys on korkeampi, kuin oletin...en tiedä.
 
Näistä vakuutus jutuista tuli mieleen että varasin espanjan matkan koulun syyslomaviikolle ennen tietoa tästä raskaudesta ja nyt matka osuu siin osapuilleen 2kk ennen laskettua aikaa. Haittaakohan matkustusta ja tarviinko vielä jonkun lisävakuutuksen normi matkavakuutuksen lisäksi. :anyone
Se on aika lähellä laskettua aikaa. Jos raskaudessa tulee jotain et ehkä saa "lentolupaa" .minnepäin matka olis? Pitkille lennoille eivät muutenkaan miel ota rv 28 jälkeen. Mut jos kaikki menee hyvin raskaudessa niin kaipa se on mahdollista matkustaa. Matkavakuutus olis varmaan hyvä olla jo valmiiksi , sellainen pitkäkestoinen.
https://www.finnair.com/fi/fi/infor...-the-flight/special-services-health/pregnancy
 
Järkkyä, musta on tullut ihan palstan tehokäyttäjä täällä sairaalalla ( nyt kun vielä pystyn).. :bored:

Totesin juuri, etten enää googlaa mitään. Googlasin cytotec lääkettä, jota sain... eikä olisi kannattanut:hungry:

Nyt joku synnyttää vesialtaassa tuossa vieressä ja kiljuu, kuin vuoristoradan junassa...Mies yrittää rauhoitella:woot:

Tässä kuulee väkisin kaiken, kun olen synnytyssalin viereisessä tarkkailuhuoneessa:singing::happy093.
 
Voi vitsi Tähti-73 sua! Voi helvata, ei kyl haluis kuulla noita kaikkia ääniä... Mitä se mies rauhoittelee? "Älä ny kulta viitti huutaa noin lujaa, kaikki kuulee..." vai "Kyllä se on kohta ohi ja sitte vien sut oikeeseen vuoristorataan..."

Mun yhdestä ystävästä oli tullu tänä aamuna taas mummo... Kevätvauvoja pukkaa...

Millainen fiilis muuten Tähti-73? Rauhallinen? Seesteinen (tää oli vitsi!)? Paniikissa? Luottavainen? Toi on kyl varmaan perseestä ku mitään ei tapahdu eikä tiedä milloin tapahtuu ja mitä tapahtuu. Voi vittu, ku vois välttää ton synnytyksen jotenki... Ääääh.
 
Piti vielä lisätä et Tähti jos sä pelkäät et susta tulee palstan himokäyttäjä synnytyksen aikana niin kyllä me muutkin eletään niin hengessä mukana ja mä ainakin käyn vähän väliä kurkkaamassa kuuluuko jotain uutta (näppärä kyllä tää appi puhelimessa). :D Mieheltä tuli tekstari ja mun oli pakko kuitenkin ekaks lukea sun viime viesti valmiiks ennen kuin pystyin lukemaan mitäs se mies kirjoitteli... :D Asiat tärkeysjärjestykseen! :D
 
Voi vitsi Tähti-73 sua! Voi helvata, ei kyl haluis kuulla noita kaikkia ääniä...

Millainen fiilis muuten Tähti-73? Rauhallinen? Seesteinen (tää oli vitsi!)? Paniikissa? Luottavainen? Toi on kyl varmaan perseestä ku mitään ei tapahdu eikä tiedä milloin tapahtuu ja mitä tapahtuu. Voi vittu, ku vois välttää ton synnytyksen jotenki... Ääääh.

Cytotec on kuulemma pehmittänyt kohdun suuta, joten tilanne ihan hyvä:)...sitä laitettiin nyt lisää!:hungry:

Joku harjoittelija oli mukana ja kysyttiin lupaa saako hänkin vähän "ronklata" kohdun suuta, sanoin ok... ( vähän epäillen), mutta ohi on:dead:

Fiilis on ihan hyvä, luottavainen:)

Äänistä, niitä ei voi välttää...mutta vastasyntyneen itku on ihana:Heartred Mies sanoi eilen, että ei erota tekeekö hyvää vai huonoa, kun kuului sellainen "läähätys".. Ihme, että sijoittivat mut näin "aitiopaikalle", mutta tästä on tietty lyhin matka suoraan saliin, jos/kun kiire iskee:smiley-ashamed004

On tää aika touhua:depressed:
 
Jaksuja Tähti. Se on tylsää vaan ootella siellä, tiedän. Odottavan aika on pitkä. Mullakin varsinkin se eka synnytys meni pitkän kaavan kautta, kuulostaa tutulta noi sun käynnistelyjutut, ballonki, oksitosiinitippa jne. Oon ihan kateellinen niille, jotka vaan menee sairaalan ja hups, vauva on kahen tunnin päästä ulkona. :)
 
Voimia edelleen Tähdelle, on tosiaan kiva, kun jaksat päivittää niin usein!

Mä olin äsken yliaikakontrollissa äitiyspolilla, nyt 41+4. Vauvalla kaikki hyvin, ja kohdunsuu n 2 cm auki ja "venyvä". Tehtiin päätös, että jos ei tänään/ ensi yönä lähde itsestään syntymään, niin huomenna takas sairaalaan ja sitten asennellaan ballongia täälläkin!

Kokoarvio tuli siinä sivussa myös, ja olisi nyt 3,5 kg.
 
Se on aika lähellä laskettua aikaa. Jos raskaudessa tulee jotain et ehkä saa "lentolupaa" .minnepäin matka olis? Pitkille lennoille eivät muutenkaan miel ota rv 28 jälkeen. Mut jos kaikki menee hyvin raskaudessa niin kaipa se on mahdollista matkustaa. Matkavakuutus olis varmaan hyvä olla jo valmiiksi , sellainen pitkäkestoinen.
https://www.finnair.com/fi/fi/infor...-the-flight/special-services-health/pregnancy
Kiitos tästä! Toivotaan että pääsen matkalle, mutta jos en niin viikko kotona sitten kun muu perhe Espaniassa ( hmmm ei mikään pöllömpi vaihtoehto sekään, omaa aikaa kun aina kaipaan). Lento on Hki -Malaga. Kesto n 4 tuntia, että ei kovin pitkä jos ei nyt ihan lyhytkään. Jännää seurata Tähden päivityksiä suoraan myrskyn silmästä. Pidän sulle peukkuja täällä.
 
Voimia edelleen Tähdelle, on tosiaan kiva, kun jaksat päivittää niin usein!

Mä olin äsken yliaikakontrollissa äitiyspolilla, nyt 41+4. Vauvalla kaikki hyvin, ja kohdunsuu n 2 cm auki ja "venyvä". Tehtiin päätös, että jos ei tänään/ ensi yönä lähde itsestään syntymään, niin huomenna takas sairaalaan ja sitten asennellaan ballongia täälläkin!

Kokoarvio tuli siinä sivussa myös, ja olisi nyt 3,5 kg.

Murrimur:)
Hyvin pian alkaa sitten oikeasti tapahtua. Kovasti tsemppiä!!:hug007

Sulla kohdunsuu on kuitenkin jo vähän auki, se on hyvä homma:) ja mitä tarkoittaa venyvä. Olisiko kypsä?

Mulla lähtötilanne, että täysin kiinni ja kova.

Täällä sairaalalla on ihanaa, kun näkee paljon vastasyntyneitä, sitä ajattelee, kohta tuossa kopassa on myös se oma pieni:love7
 
Radikerhosta päivää. :( Paastoarvo just rajalla, joten diagnoosi napsahti. Muut arvot oli ihan hyviä, ei lähelläkään rajoja. Harmittaa ja turhauttaa, en vaan osaa ainakaan vielä pitää tätä tarpeellisena kun kerta elimistö toimii tollasen jättisokeriannoksen jälkeenkin ihan niinkuin pitää.
 
Panadolin voimalla täällä mennään edelleen, antavat niitä max 3kpl/pv.

Tänään saanut yhden ja toista nyt pyysin, niin eipä anneta ennen iltaa:eek::sad001 No, toi cytotec tekee kyllä kipeitä supistuksia!!:dead: Sanoin siitä kätilölle, mutta kipuun on tarjolla nyt vaan kaurapussi, pomppupallo tai suihku...ei muuta:banghead:

Sanoin antaa olla, yritän kestää sit ilman.

Tästäkö tää kidutus alkaa:depressed:
 
Panadolin voimalla täällä mennään edelleen, antavat niitä max 3kpl/pv.

Tänään saanut yhden ja toista nyt pyysin, niin eipä anneta ennen iltaa:eek::sad001 No, toi cytotec tekee kyllä kipeitä supistuksia!!:dead: Sanoin siitä kätilölle, mutta kipuun on tarjolla nyt vaan kaurapussi, pomppupallo tai suihku...ei muuta:banghead:

Sanoin antaa olla, yritän kestää sit ilman.

Tästäkö tää kidutus alkaa:depressed:
Shake it beibee se rentouttaa ja hengittelet. Auttaako sulla lämmin vai kylmä? Mulla kylmä ja saavat heittää kaurapussin muualle jos mulle tarjoovat sitä. Kyl sää kestät!
 
Ekassa synnytyksessä kun olin kotona useamman tunnin ennen kuin lähdettiin synnärille olin varmaan pari tuntia suihkussa. Olin välillä kontalleen lattialla, pyyhe taiteltuna pehmikkeeksi polvien alla, ja kuumaa vettä valui selkään. Supistusten välillä päästiin haaleampaa vettä ja aina kun supistus alkoi väänsin niin kuumalle kuin iho sieti.
 
Voi vitsit Tähti mitkä vaihtoehdot! Kaurapussi, pomppupallo tai suihku? Huh huh, toivottavasti kohta on Panadolin vuoro.

Toi on jännä muuten, miten toisille tuntuu paremmalta lämmin ja toisille viileä. Mullekin tämän päivän lääkäri sanoi, että jos nyt alkaa kovat supistukset, niin "mee pitkään kuumaan tai kylmään suihkuun, kumpi vaan sulla auttaa".

Teki muuten sen verran reilulla kädellä sen kohdunsuun tutkimuksen, että nyt tulee sitten ihan kunnon veristä vuotoa... Varoittelikin, että ärsyttää kohdunsuuta tarkoituksella. Jos se vaikka saisikin aikaan synnytyksen käynnistymisen jo ennen huomisaamua.

Näin sairaalassa myös, kun ihmiset kantoivat vastasyntyneitä turvakaukaloissa. Voi jestas, miten söpöjä!
 
Ai cytotec voi olla tossakin käytössä... Itse olen sitä vähän ikävämmissä merkeissä joutunut käyttämään (= keskenmenon jälkeinen lääkkeellinen tyhjennys). Kipeitä supistuksia se kyllä aiheuttaa!!

Tsemppiä Tähti!! Lähdetään kohta ajelemaan anoppilaan Pohjanmaalle - joudun varmaan asentamaan puhelimeen appsin että pääsen kurkkimaan helposti mitäs täällä.. :)
 
Tsemppiä Tähti! Mitäs toi on, että kivunlievitystä pantataan? Onko siihen joku hyvä syykin

Ilmeisesti en ole riittävän kipeä vielä:sad001 Tuskanhiki puskee päälle, kun supistus tulee.. Ja niitä tulee ihan 5-10min välein. Tuo shake it auttaa kyllä, tai on ainoo, mikä tässä nyt auttaa:singing::angel5
 
Ilmeisesti en ole riittävän kipeä vielä:sad001 Tuskanhiki puskee päälle, kun supistus tulee.. Ja niitä tulee ihan 5-10min välein. Tuo shake it auttaa kyllä, tai on ainoo, mikä tässä nyt auttaa:singing::angel5
Osaako siellä joku akupainantaa? Saat ite paineltu tai kätilö tai sun mies. Muista kaikki kipu vie kohti täydellistä lopputulosta ja se kuulemma unohtuu sit kun se söpöliini on sylis.
 
Takaisin
Top