Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S


onnistuin saamaan kaikki virheet tuohon viestiin..

mies osasi tukea. Mut olin kyllä aikalaillla siinä omassa maailmassa ja kivun armoilla. Haki kyllä kostutettuja pyyhkeitä, joilla pyyhki kasvoja ym. Kylvin siis hiessä. Juotti vettä. Piti kiinni ja tsemppas. Jälkeenpäin sanoi kyllä, että oli kamala katella, kun pungersin melkein sinisenä ja melkein taju lähtevän näköisenä.

Catlin:) : Täälläkin mies jotenkin hätääntyi aika pienestä, jos muhun sattuu..
auttaa kyllä, kaurapussin lämmitti, toi syötävää ja namia osastolle, ojentaa mehua jne..:)

Mutta, mutta... joudunkohan tsemppaan vielä häntäkin, kun itsellä on paljon kestettävää eessä:bored:
No, ehkä alkushokki on huomenna häneltä ohi:wink
 
saat siis syödä kiinteää ruokaa? miehellä ei ollu sairaalassa nukkumapaikkaa? kivut siis on menneet panadolilla?

eli sulla loppu supistukset ja aamulla ne auttaa kohdun avautumisessa jotenki? olettavat siis, ettet avaudu yöllä omia aikojas?

oonko mä kartalla?

eih, pakko jättää jännäri kesken. hyvää ötyä!
 
Tsemppiä ja voimia Tähti -73! Tuo oma synnytys niin lähellä ja muistissa tuoreena,että nousee ihan karvat pystyyn ,kun ajattelee siellä jännät paikat. Yritä nyt nukkua ja kerätä voimia, jos ei supistukset vielä estä.

Me ollaan nyt oltu kotona 2vrk. Ti illalla lopulta pääsimme, kun oli vähän seurailtu vauvan tulehdusarvoja. Itsekin olin sen verran heikossa kunnossa kyllä, ettei haitannut olla sairaalassa lepäilemässä. Menetin verta jonkin verran synnytksessä ja olin tipassa ja kestänyt toipua. Myös henkisesti oli rankka kokemus, vaikka nopeesti ohi. Mut toi nopeus , kun avautuu nopsaan on hirmu kivulias ja ei siinä sitten saanu sitä kivunlievitystäkään. Sirpa40 kyselit repeämistä. Muistaakseni neljä ommelta tuli.

Vauva on kyllä huippusöpö ja ollaan saatu tuo imetyskin toimimaan. Tiheästi syö ja nukkuilee välillä. Siinäpä se meidän päiväohjelma. Rinnat kipeät ja maito kunnolla noussut ja ne jotka viimeisillään raskaana ja osteskelemassa imetysliivejä sanoisin, et valitse ne isommat. Itse arvoin kahden koon väliä ja onneksi päädyin niihin isompiin. Eli tuosta jo raskausaikana kasvaneesta koosta vielä kaksi kuppia isompiin.

Meillä synnytyksen lisäksi erikoinen viikko, että meidän koko talven odottamamme rakennuslupa saapui vihdoin ja polkastiin käyntiin samaan syssyyn remontti, jonka piti olla jo talvella meidän puolesta. Taloyhtiön viivyttelyn ja kaupungin lupamenettelyn takia se tuli hionoimpaan mahdolliseen kohtaa eli NYT. Aaaaaaaargh! Mutta se on ohi maanataina ja ei siis mikään koko kämpän juttu vaan osaan mut vaikuttaa ratkasevasti meidän vauva-arkeen eli emme myöskään halunneet sitä enää hetkeäkään siirtää. Olen sitten ollut evakossa kaksi päivää siskollani muttei sekään haittaa. Huomenna sitten kotona ja ekaan neuvolaan.

Kiitti Catlin :) : ja jaksamista sinne sen ihan pienen kanssa:Heartred
 
saat siis syödä kiinteää ruokaa? miehellä ei ollu sairaalassa nukkumapaikkaa? kivut siis on menneet panadolilla?

eli sulla loppu supistukset ja aamulla ne auttaa kohdun avautumisessa jotenki? olettavat siis, ettet avaudu yöllä omia aikojas?

oonko mä kartalla?

eih, pakko jättää jännäri kesken. hyvää ötyä!

Sirpa:) : taidat olla paljon jäljillä!!:smug:
Näin mäkin hahmottelin. Miehellä oli sänky, mutta ilmeisesti oli rankkaa kuulla live äänet synnytyssalista tuosta vierestä...
 
Hitto, tää sivusto kaatui mulla. No, hyvin oot Tähti-73 jaksanut? Miten se ballonki, oliko outo? Siellä on synnyttäjiä sitte kokoajan jonossa. Ootteko kahdestaan jossain huoneessa vai...?

NIi, ja panadoli on riittänyt?
Mullakin kaatu ja kauhee paniikki iski että mitä Tähdelle kuuluu. Nyt taas pääsin tänne...
 
Oi Tähti, sun vauvas syntymäpäivä on perjantai 13. Elikkäst 13.5.2016. Ei se siellä pidempään voi pysyy. Tänään tapahtuu! Tsemppii. Kohta tuoksuu vauva
 
Tarvii lukee taaksepäin....mulla on nyt paino tippunu reilu kilon. Onko normaalia? Rv 33+1. Muistaisin että Tähdellä tippu jollain näil viikoilla kun sulla pyöri housut jalas.
 
MInäkin tuskailin eilen illalla että miten me nyt saadaan tietää mitä Tähdelle kuuluu kun sivustotkin kaatuu :D

Mun mies on myös tosi herkkä ja oikeesti olin edellisen raskauden lähestyessä enempi huolissani hänestä, että miten kestää sen synnytyksen kuin siitä miten itse sen kestän. Onneksi meidän kätilö oli semmonen omituinen höpöttäjä, että vielä kun ei pahin kipu ollut päällä, niin höpötteli kaikenlaista, että sai miehenkin ajatuksia välillä muualle, mutta huomasin kyllä kuinka ahdistunut mies oli kun ei voinut mitenkään auttaa kipujen kanssa. Seisoi siellä synnytyssalissa sen koko ajan mun vieressä kun ei pystynyt istumaan. Kätilö ja opiskelija yritti saada häntä välillä istumaan, mutta ei suostunut :) Piti kädestä ja silitteli. Sitten kun tyttö syntyi pääsi hältä itku (ja minultakin). Eikä ole muuten sen jälkeen paljon miesflunssaansa valitellut :D Edes yksi ukko mun tutuista tajunnut, että synnytys saattaa "hieman" sattua..ja flunssat yms. on aika pientä sen rinnalla.
 
Täällä kun saa kertoa mistä vaan, niin pistän tähän synnytyshuuman väliin valitusta naapurista! Mua niin korpee kun olen kuunnellut 2v heidän koiran haukkumista. Asutaan paritalossa ja siis koira haukkuu aina ahdistuksissaan kun on yksin, oli yö tai päivä. Mä itse olen ollut aina koiraihminen, joten en vihaa koiria, mutta mua ärsyttää suunnattomasti noi tyypit jotka ei tee asialle mitään. Jos koira ahdistuneena haukkuu sen 8-9 tuntia päivässä, niin luulis heitäkin jotenkin se huolettavan ja yrittäis jotenkin saada koirallekin mukavammat olot heidän poissa ollessaan, mutta ei. Olen tän naisen kanssa asiasta kirjoitellut useaankin kertaan kun en haluais ruveta ilkeeksi naapuriksi ja uhkailla isännöitsijällä, mutta kait se on sitten pakko kun tuntuvat pitävän koiraa vaan koristeena. En paljon nää koiraa lenkitettävänkään..mä kuitenkin oon ollut kotona syksystä 2014 ensin saikulla, sitten äitiyslomalla ja nyt hoitovapaalla ja kuuntelen sitä päivät pitkät. Eilen heräsin puoli seiska siihen, että haukunta alkoi. Alkaa vähän hermot paukkua, ei koiraan vaan niihin ihmisiin :mad:
 
Sirpa:) : taidat olla paljon jäljillä!!:smug:
Näin mäkin hahmottelin. Miehellä oli sänky, mutta ilmeisesti oli rankkaa kuulla live äänet synnytyssalista tuosta vierestä...
No TOTA en tajunnutkaan, et ne äänet tietty kuuluu sieltä. Varmaan ihan kuin elävältä revittäisi joku elin pois ilman puudutusta. Voi perse.

Mä en oo huolissani kun itsestäni tossa jaksamisessa ja kivussa. En usko että mun isäehdokas osaa niin samaistua siihen tilanteeseen. Ja onhan se ollutkin synnytyksissä jo. En sen puheista ainakaan saanu sitä käsitystä, että se hänelle olisi ollut jotenkin rankkaa. Voi tietty peitellä sitä, ja esittää mulle olevansa miesten mies.
 
Täällä kun saa kertoa mistä vaan, niin pistän tähän synnytyshuuman väliin valitusta naapurista! En paljon nää koiraa lenkitettävänkään..mä kuitenkin oon ollut kotona syksystä 2014 ensin saikulla, sitten äitiyslomalla ja nyt hoitovapaalla ja kuuntelen sitä päivät pitkät. Eilen heräsin puoli seiska siihen, että haukunta alkoi. Alkaa vähän hermot paukkua, ei koiraan vaan niihin ihmisiin :mad:
Ihme homma! Miten ne ei noteeraa tota? Voi koira parka. Se on perseestä, jos se ei pysty oleen yksin. Siihen on olemassa jotain sitruunasumutetta, joka kiinnitetään koiran pantaan. Aina kun se haukkuu, niin siitä tulee nokkaan sumutetta. Silleen opetetaan, ettei saa haukkua turhaan. Se tietty otetaan pois ku ihmiset on kotona, koiranhan yks kommunikointi on just haukkuminen, et sitä muuten pitää voida tehdä. Mä en muista onko se panta laillinen suomessa, mut siitä oli puhetta silloin 11v. sitten ku me otettiin koira ja haastateltiin naapureita et haukkuuko yksin ollessaan. Ei haukkunu (paitsi jos oven takana oli joku).
 
Ihme homma! Miten ne ei noteeraa tota? Voi koira parka. Se on perseestä, jos se ei pysty oleen yksin. Siihen on olemassa jotain sitruunasumutetta, joka kiinnitetään koiran pantaan. Aina kun se haukkuu, niin siitä tulee nokkaan sumutetta. Silleen opetetaan, ettei saa haukkua turhaan. Se tietty otetaan pois ku ihmiset on kotona, koiranhan yks kommunikointi on just haukkuminen, et sitä muuten pitää voida tehdä. Mä en muista onko se panta laillinen suomessa, mut siitä oli puhetta silloin 11v. sitten ku me otettiin koira ja haastateltiin naapureita et haukkuuko yksin ollessaan. Ei haukkunu (paitsi jos oven takana oli joku).


En tiedä niin. Eihän se tietty niitä häiritse kun ei hauku kun yksin ollessa, vaikka olen sanonut että koira kuulostaa ahdistuneelta yksin. Ulvoo ja ramppaa pitkin kämppää. Luulisin, ettei sitä ole koskaan mitenkään koulutettu. Usein vielä päästävät koiran vapaana ulos juoksentelemaan ja mulla toi taapero tossa etupihalla (missä ei oo väliaitaa) niin säntää räksyttämään tytölle, joka kerta pelkään että käy päälle ja nappaan likan syliin. Vaikka kyseessä on mäyräkoira, niin koira silti. Jossain vaiheessa etsin netistä kaikenlaisia linkkejä tälle muijalle, että kannattais kokeillta tätä ja tätä ja sitruunapannasta oli puhetta että kokeilevat, mutta sen jälkeen ei taas kuulunut mitään. Jos mä olisin ollut se koiranomistaja, olisin kysellyt naapureilta että vieläkö haukkuu kun ollaan kokeiltu sitä ja tätä, mut ei. En tiedä odottaako ne että mä laitan aina viestiä, joo haukkuu vieläkin..ja vieläkin. Ei se ole mun homma, vaan niiden vastuulla kysellä muilta. Silloin kun itse muutin kerrostaloon ja oli sakemanni niin laitoin kyseisestä karvapallostas kuvan teksteineen ja mun asunnonnumeron ilmoitustaululle, että mulle pitää kertoa jos kuuluu jotain ääniä. MInusta se on kohteliasta muita kohtaan. Kertaakaan ei tullut kukaan sanomaan, eikä valitusta tullut niin ei sitten haukkunut..tai niin oletin :)
 
Kiitti Maria-75:)

Saitko miten kipulääkitystä, kun kohdun suuta avattiin?

Mullahan kohdunsuu oli auki 2 cm koko ajan ja mulle annettiin oksitosiinitippaa koko päivän. Kalvot puhkaistiin klo 16.00 aikaan ja sitten olin oksitosiinitipassa ja sain ilokaasua selkäkipuihin. Mulla ei käytetty mitään ballonkia. En tiedä millaisissa synnytyksissä sitä käytetään. Tähti-73, Miksi sulla jo käynnistettiin ? Leikkauksessa mulle annettiin spinaali- ja epiduraalipuudutus. Epiduraali oli käytössä kaksi päivää leikkauksen jälkeen. Lisäksi viikon verran söin sektiokipuihin buranaa ja panadolia.
 
Lueskelin tuolta netistä, että ilmeisesti ballonki ei ole niin tehokas menetelmä kuin oksitosiinitippa. Mä kun olin jo yliajalla niin oli kiire saada aikaan supistuksia, joten sen takia mulle ei varmaan laitettu ballonkia.
 
Mitenköhän meidän potilassaarinen on saanu nukuttua? Onkoha se ite ollu jo huutamassa?

Tänään on perjantai! Taas yks vko lusittu. Huomenna rv 32+0. Pitääkin muuten alkaa kirjoittaa mikä rv on huomenna, tai parempi: vkon päästä, silleen tuntuu ku raskaus ois vkon pidemmällä. Huijais tälleen alitajuntaa, ehkä vauvakin syntyis etuajassa? :joyful: Hehheh, ajatelkaan ku oisinkin nyt keksiny keinon synnytyksen käynnistykseen...?:grin:grin:grin

Mä pidän etätyöpäivän. Pesen pyykkiä samalla, ku vkl on luvattu sadetta. Mä otin muuten ne kaikki pienet vaatteet. Ne ei maksanu ku pari kymppii, ja siinä oli mukana pari sellaista pukua, jotka jo maksaa kirppikselläkin 10eur. Ny ne pitää pestä ja sitten lajitella uudestaan. Vauvan vaate-lipasto ei muuten riitä! Pitää hommaa vaatekaappi! --> Toriin.
 
Mäkin aivan paniikissa eilen sammutin ja käynnistin uudelleen puhelimen kun tänne ei päässyt, onneks autto ja pian pääsi taas lukemaan mitä täällä tapahtuu. :D
Toi vaihtelee kans paljon sairaaloittain miten noi osastot on sijoitettu, eli kuinka kauas synnärin äänet kantautuu... TYKSissä on se osasto millä odotellaan synnytyksen käynnistystä monta kerrosta ylempänä kuin ite synnäri. Tietty jos naapurihuoneessa on jollain käynnistynyt synnytys muttei vielä päässyt salin puolelle voi jotain ähinää jne kuulua mut ei sen pahempaa. Ite synnärillä sit jos kulkee käytävällä voikin kuulua enemmän.
 
Mäkin aivan paniikissa eilen sammutin ja käynnistin uudelleen puhelimen kun tänne ei päässyt, onneks autto ja pian pääsi taas lukemaan mitä täällä tapahtuu. :D
Toi vaihtelee kans paljon sairaaloittain miten noi osastot on sijoitettu, eli kuinka kauas synnärin äänet kantautuu... TYKSissä on se osasto millä odotellaan synnytyksen käynnistystä monta kerrosta ylempänä kuin ite synnäri. Tietty jos naapurihuoneessa on jollain käynnistynyt synnytys muttei vielä päässyt salin puolelle voi jotain ähinää jne kuulua mut ei sen pahempaa. Ite synnärillä sit jos kulkee käytävällä voikin kuulua enemmän.
Missä se siis sijaitsee tyksissä? :) vaikka siis oon kaikki synnyttänyt kyseisessä laitoksessa niin en tiedä :) omat käynnistykset hoidettu suoraan salissa.
Onko se sama osasto jossa lepäilevät liian aikaisin supistelevat ym? Ihan mielenkiinnosta :)

Tähti-73: sen pinkutähti uutisia käyn kokoajan kuikkimassa:) jännää on :)
 
Mulla viime synnytys käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia ja piti siis suht nopeesti saada ulos, eli ballonkia ei yritetty vaan aloitettiin kalvojen puhkaisulla (mulla oli kohdunkaula lyhentynyt ja hiukan jo auennut ennakkoon) ja odotettiin suoistuksia 4h. Kun mitään ei tapahtunut laitettiin oksitosiinitippa ja sit alko tapahtua! Reilu kolme tuntia ja oli tyttö syntynyt. Ehdin saada ilokaasua ja epiduraalin. Samanlaisen synnytyksen voisin tilata seuraavaksikin. :D Tosin vähän rauhallisemmin vois edetä...
Miten helkutissa mä jaksan odottaa lokakuuhun asti kun melkeen kaikki täällä synnyttää ennen?!?
 
Takaisin
Top