Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noni, nyt se on hommissa tai pyörtyny! Vitsi, ois niin kiva olla puhelimen päässä! Just niinku seurata livenä! Kaveri kun oli pari v. sitten laitoksella, ni tekstailtiin koko ajan, tiesin missä se menee. Tosin, mulla ei ollu mtn tietoa synnytyksestä silloin (niinku nyt on), eikä kyllä silläkään. Kunhan tsemppasin ja olin hengessä mukana.

Mitenköhän se käynnistettiin? Joku paineli jalkapohjia...? :smiley-ashamed008
Luulisi, että just aloitettu kalvojen puhkaisulla, sitte taitaa riippua siitä, miten alkaa supisteleen ja avautuun, että tarvitaanko siihen avustusta. Jos ei oo muuta hätää, niin silloin kai 24 tunnin sisällä täytyy jotain tapahtua?
 
Noni, nyt se on hommissa tai pyörtyny! Vitsi, ois niin kiva olla puhelimen päässä! Just niinku seurata livenä! Kaveri kun oli pari v. sitten laitoksella, ni tekstailtiin koko ajan, tiesin missä se menee. Tosin, mulla ei ollu mtn tietoa synnytyksestä silloin (niinku nyt on), eikä kyllä silläkään. Kunhan tsemppasin ja olin hengessä mukana.

Mitenköhän se käynnistettiin? Joku paineli jalkapohjia...? :smiley-ashamed008
Luulisi, että just aloitettu kalvojen puhkaisulla, sitte taitaa riippua siitä, miten alkaa supisteleen ja avautuun, että tarvitaanko siihen avustusta. Jos ei oo muuta hätää, niin silloin kai 24 tunnin sisällä täytyy jotain tapahtua?
 
Luulisi, että just aloitettu kalvojen puhkaisulla, sitte taitaa riippua siitä, miten alkaa supisteleen ja avautuun, että tarvitaanko siihen avustusta. Jos ei oo muuta hätää, niin silloin kai 24 tunnin sisällä täytyy jotain tapahtua?

Vielä ei ole syntynyt..kohdun suulla oli balonki, joka poistettiin, koska sitä ei voinut pitää pidempään, kun lapsivedet on menneet. Aamulla katsovat onko kohtu miten alkanut aueta:confused004

Miehille tämä muuten aika kova paikka ja vetää kovankin äijän rauhattomaksi..:hungry:

Tuossa on synnytyssali vieressä ja väliin sieltä kuuluu kova huuto ja uuden vauvan ensi parkaisut:binkybaby

Tähän asti mulle on annettu vasta panadolia, supistuksia tuli yhdessä vaiheessa 10min välein.. Seuraavana saan kovempaa kipulääkettä sitten suoneen, ilmeisesti aamulla...:oops:

Antibioottia tulee lisää yöllä.
 
Pakko oli tulla kurkkaamaan joko pikku - tähti on syntynyt..yöunethan tässä menee :D

Satru :) : täällä sitä vauva potkii vielä mahan sisäpuolella:hungry:

Kohdun kypsyttelyä, kun käynnistävät.

Täytyy sanoa, että pelottaa, mutta miestä pelottaa vieläpä enemmän, vaikkei synnyttäänkään joudu:singing::laughing001

Huhh, pitäisi alkaa jo nukkumaan, että aamusta jaksaa jatkaa tätä synnyttämistä:joyful::excited001
 
Hitto, tää sivusto kaatui mulla. No, hyvin oot Tähti-73 jaksanut? Miten se ballonki, oliko outo? Siellä on synnyttäjiä sitte kokoajan jonossa. Ootteko kahdestaan jossain huoneessa vai...?

NIi, ja panadoli on riittänyt?
 
Tsemppiä ja voimia Tähti -73! Tuo oma synnytys niin lähellä ja muistissa tuoreena,että nousee ihan karvat pystyyn ,kun ajattelee siellä jännät paikat. Yritä nyt nukkua ja kerätä voimia, jos ei supistukset vielä estä.

Me ollaan nyt oltu kotona 2vrk. Ti illalla lopulta pääsimme, kun oli vähän seurailtu vauvan tulehdusarvoja. Itsekin olin sen verran heikossa kunnossa kyllä, ettei haitannut olla sairaalassa lepäilemässä. Menetin verta jonkin verran synnytksessä ja olin tipassa ja kestänyt toipua. Myös henkisesti oli rankka kokemus, vaikka nopeesti ohi. Mut toi nopeus , kun avautuu nopsaan on hirmu kivulias ja ei siinä sitten saanu sitä kivunlievitystäkään. Sirpa40 kyselit repeämistä. Muistaakseni neljä ommelta tuli.

Vauva on kyllä huippusöpö ja ollaan saatu tuo imetyskin toimimaan. Tiheästi syö ja nukkuilee välillä. Siinäpä se meidän päiväohjelma. Rinnat kipeät ja maito kunnolla noussut ja ne jotka viimeisillään raskaana ja osteskelemassa imetysliivejä sanoisin, et valitse ne isommat. Itse arvoin kahden koon väliä ja onneksi päädyin niihin isompiin. Eli tuosta jo raskausaikana kasvaneesta koosta vielä kaksi kuppia isompiin.

Meillä synnytyksen lisäksi erikoinen viikko, että meidän koko talven odottamamme rakennuslupa saapui vihdoin ja polkastiin käyntiin samaan syssyyn remontti, jonka piti olla jo talvella meidän puolesta. Taloyhtiön viivyttelyn ja kaupungin lupamenettelyn takia se tuli hionoimpaan mahdolliseen kohtaa eli NYT. Aaaaaaaargh! Mutta se on ohi maanataina ja ei siis mikään koko kämpän juttu vaan osaan mut vaikuttaa ratkasevasti meidän vauva-arkeen eli emme myöskään halunneet sitä enää hetkeäkään siirtää. Olen sitten ollut evakossa kaksi päivää siskollani muttei sekään haittaa. Huomenna sitten kotona ja ekaan neuvolaan.
 
Muokattu viimeksi:
Catlin, osasiko mies tukea sua? Mitä se teki? Entä nyt, Ymmärtääkö ton kokemuksen, kuinka rankka se on?

"Olutevakko" kuulostaa kivalta :grin:grin:grin. Mäkin lähden olutevakkoon, kun saan vauvan!
 
Tuhattsemppiä Tähti-73! Mulla vauva riehuu, ruoka ei oo laskeutunut ja pierettää ihan helvetisti, lähden kohta lentoon... Pian pitää nukkkumaan.
 
S
Catlin, osasiko mies tukea sua? Mitä se teki? Entä nyt, Ymmärtääkö ton kokemuksen, kuinka rankka se on?

"Olutevakko" kuulostaa kivalta :grin:grin:grin. Mäkin lähden olutevakkoon, kun saan vauvan!

onnistuin saamaan kaikki virheet tuohon viestiin..

mies osasi tukea. Mut olin kyllä aikalaillla siinä omassa maailmassa ja kivun armoilla. Haki kyllä kostutettuja pyyhkeitä, joilla pyyhki kasvoja ym. Kylvin siis hiessä. Juotti vettä. Piti kiinni ja tsemppas. Jälkeenpäin sanoi kyllä, että oli kamala katella, kun pungersin melkein sinisenä ja melkein taju lähtevän näköisenä.
 
Hitto, tää sivusto kaatui mulla. No, hyvin oot Tähti-73 jaksanut? Miten se ballonki, oliko outo? Siellä on synnyttäjiä sitte kokoajan jonossa. Ootteko kahdestaan jossain huoneessa vai...?
panadoli on riittänyt?

Sirpa40:) : ilmeisesti panadol riittänyt, muutakaan kun ei vielä annettu, huomenna tai yöllä aikaisintaan tulee kovempaa tököttiä:hungover: Ballonki vähän kiristi ja aiheutti supistuksia.
Mies lähti kotiin yöksi ( evakkoon:joyful:) ..Aamulla palaa tänne kyllä:)
 
Takaisin
Top