Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon näistä Turun palveluista eri mieltä. Meil on tosi huono terveyskeskus jossa vaihtuu tiuhaan lääkärit. En vie lasta terveyskeskukseen kun en saa sieltä itekään apua...ellei pakko. Siks otettiin vakuutus. Itellä ollu pahat korvatulehduskierteet ja monenmoista tutkittu ja löydetty. Myös aikuisena mutta onneks mulla on työterveysasema hyvä. Yksityisellä korvalääkärin välineet on jo eri tasoa kun terveyskeskuksessa.
Harmi jos huonoja kokemuksia. Mulla on osunut niitä hyviä sitten. Mut korostan että vaan lasten kanssa. Aikuinen on ihan eriasia eikä lääkäriä meinaa saada
 
Toi pitää paikkansa monessa paikassa että lapsille saa kyllä hyvin terveyskeskuksessa ajan mutta aikuisille ei! Mulla oli esikoisella vakuutus ja se makso ittensä takaisin kun syntyi keskosena ja tuli ylimääräisiä lääkärikäyntejä siitä ekan vuoden ajan. Seuraavalle vuodelle ei uusittu eikä tarvetta olisi ollutkaan. Toiselle ei otettu vakuutusta eikä kyllä olis ollut tarvettakaan. Kolmannelle otettiin vakuutus ja käytettiin sitä ekan kerran kun oli 1v1kk ja oli ekaa kertaa flunssakuume ja mies tarvitsi lääkärintodistuksen töihin (ei muuten olis tarvinnut viedä lääkärille). Tosi terveitä on kaikki kolme olleet. Nyt olisin säästänyt rahat vakuutuksesta mutta mies haluaa ehdottomasti ottaa, mut onneks tuli toi vuoden ilmainen tarjous niin otetaan kyllä se jos vaan myönnetään. :)
 
Mulla on myös täällä niin huonoja kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta että ilman vakuutusta en halua olla. Olen myös kavereiden kokemuksia kuunnellut lasten hoidosta julkisella niin ei ole ollut kehumista siinäkään. Itsellä on kasa allergioita ja luulen että niistä ainakin osa periytyy niin vakuutus on mun mielestä senkin takia ehdoton niiden selvittelyssä ja hoidossa.

Tänään on ollut ihan p...a päivä. Tein eilen puutarhahommia eli haravoin ja selkä jumahti taas uudelleen. Tää päivä on sitten mennyt huimauksessa ja oksentaessa. Unet autto pahimpaan oloon mutta kokemuksella tästä talvesta tää menee ohi vuorokaudessa.
Onpahan tullu nyt penkkiurheiltua tää ilta kun ei muutakaan jaksa telkkarista kattoa. Olihan se kiva nähdä oman kaupungin poikien voittavan suomen mestaruuden koriksessa :) ja nyt sitten lätkää seuraavaksi :rolleyes:
 
Mulla on myös täällä niin huonoja kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta että ilman vakuutusta en halua olla. Olen myös kavereiden kokemuksia kuunnellut lasten hoidosta julkisella niin ei ole ollut kehumista siinäkään. Itsellä on kasa allergioita ja luulen että niistä ainakin osa periytyy niin vakuutus on mun mielestä senkin takia ehdoton niiden selvittelyssä ja hoidossa.

Tänään on ollut ihan p...a päivä. Tein eilen puutarhahommia eli haravoin ja selkä jumahti taas uudelleen. Tää päivä on sitten mennyt huimauksessa ja oksentaessa. Unet autto pahimpaan oloon mutta kokemuksella tästä talvesta tää menee ohi vuorokaudessa.
Onpahan tullu nyt penkkiurheiltua tää ilta kun ei muutakaan jaksa telkkarista kattoa. Olihan se kiva nähdä oman kaupungin poikien voittavan suomen mestaruuden koriksessa :) ja nyt sitten lätkää seuraavaksi :rolleyes:
Mulla samoin pari p-päivää....jäätävä närästys taas kylässä jonka vuoks mua oksettaa, ei pysty istuu suorassa eikä etukumarassa = keinutuoliasento yes, supistelee illat ja yhtää helpota että kasvava masuasukki ojentelee itteää ja tekee kevätjuhlaliikkeitä, nukkumaanmeno pelottaa kun yöt menee kyljeltä toiselle kääntyilyyn... 9 pv töitä ja aamukampa harvenee. Parasta just nyt!!!
 
Hitto, mäkin oon ihan poikki! Reipas 8h duunipäivä ja istumista melkeen putkeen. Kyllä selkä ja vatta oli väsyt! Huh! Huominen on vielä hässäkkää, sitte rästihommat veke ja alan jo henkisesti valmistautua ä-lomaan. (Lue: kotitoimistoa ja päikkäreitä salaa...:joyful: ) Mua vähän vituttaa etten laittanu sitä lomaa alkamaan jo aiemmin. Meillä jää kuitenkin varmaan vanheimpanvapaita käyttämättä, ni oisin töiden puolesta voinu pari vkoo käyttää tässä nyt. Loppupäästä kun se ei käy. Höh.

Mä oon ihan töttöröö, lätkäkin on vähän liian nopeetempoista mulle nyt. *Haukotus x 5*
 
Ai niin... Ketutusta tälle päivälle lisäsi se että tänään piti lähteä Barcelonaan. Käyttämättömät lentoliput jäi vain siitä haaveesta muistoksi. Formulaliput sain myytyä puoleen hintaan eli takkiin tuli siitäkin. Pikkasen ottaa päähän maksaa 700 egeä yhteensä turhasta....
 
Ai niin... Ketutusta tälle päivälle lisäsi se että tänään piti lähteä Barcelonaan. Käyttämättömät lentoliput jäi vain siitä haaveesta muistoksi. Formulaliput sain myytyä puoleen hintaan eli takkiin tuli siitäkin. Pikkasen ottaa päähän maksaa 700 egeä yhteensä turhasta....

Voi eiiii, varmasti harmittaa kovasti mutta vähennät sitten vauvan viikkorahoista tai jostain leiristä nuo rahat.:wink
Toivottavasti sitten kun saat hänet syliisi ei enää niin kovin ketuta.:Heartpink
 
Ai niin... Ketutusta tälle päivälle lisäsi se että tänään piti lähteä Barcelonaan. Käyttämättömät lentoliput jäi vain siitä haaveesta muistoksi. Formulaliput sain myytyä puoleen hintaan eli takkiin tuli siitäkin. Pikkasen ottaa päähän maksaa 700 egeä yhteensä turhasta....
Ymmärrän. Keväinen Barcelona...tapakset...cava...la Ramba(ko se pitkä katu oli)...Gaudi...Kyllä. Saa vituttaa!
 
Meillä on nyt pojan terveysvakuutuksessa suljettu karsastus pois, kun pojalla oli 6 vko neuvolalääkärissä karsastusta. Meillä on nyt siis vauvalla vakuutus, mutta ei ole sitä vielä käytetty, kun ollaan aina päästy halutessamme terveyskeskuslääkärille. Tosin heti ensimmäisenä päivänä, kun olen soittanut terveyskeskukseen emme ole sinne päässeet. Olisimme menneet yksityiselle, jos emme olisi pojan keuhkoista päässeet terveyskeskukseen. Mehän saimme terveyskeskuksesta, sitten vielä lähetteen Tyksiin lastenpolille. Pojallahan oli lievä viruksen aiheuttama bronkioliitti eli pienten keuhkoputkien tulehdus. Tämä tapahtui siis Mynämäen terveyskeskuksessa, johon saimme ajan tunnin sisällä soitosta ja kahden tunnin sisällä olimme menossa Tyksiin. Tänään poika sai 3 kk rokotteet ja on ollut itkuinen sekä lämpöä 37.3. Annoimme suppoa peräsuoleen. Nyt poika nukkuu.q
 
Ai niin... Ketutusta tälle päivälle lisäsi se että tänään piti lähteä Barcelonaan. Käyttämättömät lentoliput jäi vain siitä haaveesta muistoksi. Formulaliput sain myytyä puoleen hintaan eli takkiin tuli siitäkin. Pikkasen ottaa päähän maksaa 700 egeä yhteensä turhasta....
Peruitteko lähdön? Kyllä harmittais. Mut älä huoli, mun ystävät oli siellä viime viikolla eikä ollut edes lämmin. Meette sit myöhemmin!
 
Positiivinen juttu että varasin vyöhyketerapian. Viikon päästä eka käynti ja sit se sano että kk ennen laskettua voidaan tihentää käyntejä. Lupas opettaa mulle akupainantapisteitä. Vaikutti tosi pätevältä. Sanoin etten pysty nukkuu lonkkakipujen vuoks ni lupas auttaa siihenkin. Positiivinen ensivaikutelma!
 
Positiivinen juttu että varasin vyöhyketerapian. Viikon päästä eka käynti ja sit se sano että kk ennen laskettua voidaan tihentää käyntejä. Lupas opettaa mulle akupainantapisteitä. Vaikutti tosi pätevältä. Sanoin etten pysty nukkuu lonkkakipujen vuoks ni lupas auttaa siihenkin. Positiivinen ensivaikutelma!
Noni, hyvä! Mäkin varaan vyöhyketerapian. Pitäis varmaan jo soittaa et saa ajan kuun loppuun. Mun pitää hieroja varata tänään. Eilen oli selkä niin väsy, et oli vaikee istua sohvallakin. Eli huolestuttavaa!

Taas yksi hyvin nukuttu yö takana. Kiitoksia universumille siitä.

Tähti-73, hyvää sairaalapäivää (olihan se tänään?)! Tuutkohan vauva kainalossa takaisin?

Mulla supisteli eilen illalla. Ja vauva oli oudossa asennossa, tunsin vattan vasemmalla puolella jonkun osan, vähän kuin törrötti siinä, ihan kuin vauva olisi ollut poikittain. Koittikohan se kuperkeikkaa ja ei onnistunu enää...

Mä hommasin puutarhaan yhden uuden penkin, käydään vkl aikana hakee se. Mulla on synttäri-vkl, tulee kaffevieraita, ja keski-ikä on tosiasia. Kattoin muuten, et Meiju Suvas on saanut ekan lapsen myös 41-vuotiaana, ja toisen 44-vuotiaana. Se on melkeen 60-v ja pari teiniä himassa :). Sellaista se sitte tulee oleen. Espanjaan pääsee eläkepäiville vasta myöhemmin... :happy:
 
Peruitteko lähdön? Kyllä harmittais. Mut älä huoli, mun ystävät oli siellä viime viikolla eikä ollut edes lämmin. Meette sit myöhemmin!
Juu pakkohan se oli perua. Tänään on rv 38+1 joten en olis voinu enää matkustaa. Matka ja liput oli siis ostettu ennakkoalesta ennen kuin tiesin pamahtaneeni vahingossa paksuksi :rolleyes:
 
Ketjussa on aina välillä keskusteltu sikiön painoarviosta. Törmäsin tällaiseen artikkeliin, mikä oli mielestäni mielenkiintoinen:

Mietityttääkö vauvan koko? Tämän takia tarkkaa sikiön painoarviota on vaikea tehdä

http://www.kaksplus.fi/raskaus/odot...man-tarkkaa-sikion-painoarviota-vaikea-tehda/

P.s. Minulla nyt rv 41+3.... Kohta alkaa yliaikaisuuskontrollit paukkua.... En olisi uskonut, olin ihan varma, että meille tulee huhtikuun vauva... Tai vappupäivän vauva... Tai äitienpäivän vauva... No, ihan varmasti ei enää pitkää aikaa :)
 
Noni, hyvä! Mäkin varaan vyöhyketerapian. Pitäis varmaan jo soittaa et saa ajan kuun loppuun. Mun pitää hieroja varata tänään. Eilen oli selkä niin väsy, et oli vaikee istua sohvallakin. Eli huolestuttavaa!

Taas yksi hyvin nukuttu yö takana. Kiitoksia universumille siitä.

Tähti-73, hyvää sairaalapäivää (olihan se tänään?)! Tuutkohan vauva kainalossa takaisin?

Mulla supisteli eilen illalla. Ja vauva oli oudossa asennossa, tunsin vattan vasemmalla puolella jonkun osan, vähän kuin törrötti siinä, ihan kuin vauva olisi ollut poikittain. Koittikohan se kuperkeikkaa ja ei onnistunu enää...

Mä hommasin puutarhaan yhden uuden penkin, käydään vkl aikana hakee se. Mulla on synttäri-vkl, tulee kaffevieraita, ja keski-ikä on tosiasia. Kattoin muuten, et Meiju Suvas on saanut ekan lapsen myös 41-vuotiaana, ja toisen 44-vuotiaana. Se on melkeen 60-v ja pari teiniä himassa :). Sellaista se sitte tulee oleen. Espanjaan pääsee eläkepäiville vasta myöhemmin... :happy:
Voisi olla minityypin kantapää, jos oli sellainen selkeä kiinteä "osa" ja varsinkin, jos sai sillä aikaan masussa liikettä. :) Mä oon jo pitkään hipsutellut pikku-kantapäätä just vatsan vas puolella :) Ja siinä on suuri osa tällä hetkellä tuntemistani liikkeistäkin.
 
Ketjussa on aina välillä keskusteltu sikiön painoarviosta. Törmäsin tällaiseen artikkeliin, mikä oli mielestäni mielenkiintoinen:

Mietityttääkö vauvan koko? Tämän takia tarkkaa sikiön painoarviota on vaikea tehdä
http://www.kaksplus.fi/raskaus/odot...man-tarkkaa-sikion-painoarviota-vaikea-tehda/

P.s. Minulla nyt rv 41+3.... Kohta alkaa yliaikaisuuskontrollit paukkua.... En olisi uskonut, olin ihan varma, että meille tulee huhtikuun vauva... Tai vappupäivän vauva... Tai äitienpäivän vauva... No, ihan varmasti ei enää pitkää aikaa :)
I feel you Murrimur... :) Mä olin kans varma, et ku eka oli just ajallaan, niin ei toka ainakaan myöhässä tuu. Tosin mulla vasta 40+3. Tsemppiä sinne! Kaikki ne on ulos tullu :)
 
Juu pakkohan se oli perua. Tänään on rv 38+1 joten en olis voinu enää matkustaa. Matka ja liput oli siis ostettu ennakkoalesta ennen kuin tiesin pamahtaneeni vahingossa paksuksi :rolleyes:

Eclipse :) : hauska tuo vahingossa paksuksi ;)
 
Sain sokerirasitustestin tulokset: paasto 5.0, 1h 6.3 ja 2h 3.7... Mä oon ihan shokissa. Siis ei radia? o_O

No, ei ainakaan vielä.
Terkka kyllä sanoi et on kyllä tosi matalat arvot, puhupa näistä lääkärille sitten kun käyt siinä ekassa neuvolalääkärin tarkastuksessa kesäkuussa...
 
Ketjussa on aina välillä keskusteltu sikiön painoarviosta. Törmäsin tällaiseen artikkeliin, mikä oli mielestäni mielenkiintoinen:

Mietityttääkö vauvan koko? Tämän takia tarkkaa sikiön painoarviota on vaikea tehdä
http://www.kaksplus.fi/raskaus/odot...man-tarkkaa-sikion-painoarviota-vaikea-tehda/

P.s. Minulla nyt rv 41+3.... Kohta alkaa yliaikaisuuskontrollit paukkua.... En olisi uskonut, olin ihan varma, että meille tulee huhtikuun vauva... Tai vappupäivän vauva... Tai äitienpäivän vauva... No, ihan varmasti ei enää pitkää aikaa :)

Murrimur : Kyllä vauva pian tulee:)

Saako nyt enää kysyä, että tiedätkö ovulaatiopäivän?

Tsemppiä viime metreille ja synnytykseen!:wink:grin
 
Tähti-73, hyvää sairaalapäivää (olihan se tänään?)! Tuutkohan vauva kainalossa takaisin?

Mulla supisteli eilen illalla. Ja vauva oli oudossa asennossa, tunsin vattan vasemmalla puolella jonkun osan, vähän kuin törrötti siinä, ihan kuin vauva olisi ollut poikittain. Koittikohan se kuperkeikkaa ja ei onnistunu enää...

Mä hommasin puutarhaan yhden uuden penkin, käydään vkl aikana hakee se. Mulla on synttäri-vkl, tulee kaffevieraita, ja keski-ikä on tosiasia. Kattoin muuten, et Meiju Suvas on saanut ekan lapsen myös 41-vuotiaana, ja toisen 44-vuotiaana. Se on melkeen 60-v ja pari teiniä himassa :). Sellaista se sitte tulee oleen. Espanjaan pääsee eläkepäiville vasta myöhemmin... :happy:

Kiitos Sirpa40:) : Kiitos. Kyllä vaan, sisään jäin ja vauva kainalossa palaan :)

Arvatkaa vain paljonko pelottaa:eek:
 
Takaisin
Top