Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis virkailija sanoi että etu eli se ilmainen vuosi on noin 700€ arvoinen. Vakuutuksessa ei ole omavastuuta. Ja jotain muutakin siihen tuli lisää. Mutta ei siis toki jatkossa ole tuon hintainen. Jos sitä vuoden päästä haluaa jatkaa(ja juu on irtisanottavissa koska vaan)niin hinta on noin 200-400€- vuosi. Näin meillä aiemmpienkin kanssa menneet vakuutukset. Eka vuosi kallein sitten hinta alkanut laskea.
Jo yhden tuubituksen ja kitarisojen poiston hinta on n 3000€ yksityisellä. Ja vaikka osalla meillä ei ole tuota vakuutusta saatu ennen syntymää niin mielestäni ollut koko rahan arvoinen ja siis kaikillla kuitenkin vakuutukset olleet. Yhä esm 18 vuotiaan kaikki allergianhoito ja lääkärikäynnit hoituu ilman omavastuuta ja lääkkeet tulee kaikkineen takaisin. Eri firmassa tosin on muiden vakuutukset.
 
Mut jos e
JustMom10 :) : varmaan onkin teillä maksanut itsensä takaisin, mutta jos vuosimaksu on niinkin korkea ( yli 800e), niin houkuta:sad001.

Ehkä ikä vaikuttaa vuosimaksun suuruuteen, tosin virkailija ei sitten kertonut ainakaan sitä.
ka vuosi ilmainen ja seuraava n 200-400 € ei se ole paha hinta! Jos ottaa vaikka pienen omavastuun niin hinta menee aina alemmas. Ei siinä iän pitänyt hintaan mitenkään vaikuttaa, sanottiin vaan että 45 vuoden ikä( ennen kuin täyttää siis 46) rajana sen saannille
 
Meidän Op:n vakuutuksissa on omavastuu 100€/vuosi molemmilla lapsilla. Ois toki ilman omavastuuta saanu, mutta huomattavasti kalliimmalla...
 
Siis virkailija sanoi että etu eli se ilmainen vuosi on noin 700€ arvoinen. Vakuutuksessa ei ole omavastuuta. Ja jotain muutakin siihen tuli lisää. Mutta ei siis toki jatkossa ole tuon hintainen. Jos sitä vuoden päästä haluaa jatkaa(ja juu on irtisanottavissa koska vaan)niin hinta on noin 200-400€- vuosi. Näin meillä aiemmpienkin kanssa menneet vakuutukset. Eka vuosi kallein sitten hinta alkanut laskea.
Jo yhden tuubituksen ja kitarisojen poiston hinta on n 3000€ yksityisellä. Ja vaikka osalla meillä ei ole tuota vakuutusta saatu ennen syntymää niin mielestäni ollut koko rahan arvoinen ja siis kaikillla kuitenkin vakuutukset olleet. Yhä esm 18 vuotiaan kaikki allergianhoito ja lääkärikäynnit hoituu ilman omavastuuta ja lääkkeet tulee kaikkineen takaisin. Eri firmassa tosin on muiden vakuutukset.

Mulle omavastuun kerrottiin olevan 100e

Terveysvakuutus 810,21e , johon lisätään toimeentulovakuutus 12,59e
 
Huh, mikä rumba-päivä! En oo kerennyt tännekään lukemaan koko päivänä! :D
Tietääkö joku pitääkö sitä vuoden ilmaista vakuutusta varten olla rakenneultra käyty tai jotain? Eli kuinka aikaisin sen voi ottaa? Ja oliko se tarjous voimassa vaan toukokuun loppuun? Mulla kun on ru 31.5...
Viime raskaudessa ostin paketin käytettyjä äitiysfarkkuja ja vetäsin yksistä lahkeet poikki nyt niin et ne on kaprit. Aivan ihanat olleet päällä tän päivän!
Kuoroharjoitusten alkuveryttelyissä roikotettiin ylävartaloa lattiaa kohti rennosti ja kun siitä nousin pystyyn taas rusahti selän puolivälissä enkä meinannut päästä ylös! Vieläkin tuntuu kummalliselta ranka... Saa nähdä missä kunnossa selkä on loppuraskaudesta, ennen ei ole ollut ongelmia selän kanssa.
 
JustMom10 :) : varmaan onkin teillä maksanut itsensä takaisin, mutta jos vuosimaksu on niinkin korkea ( yli 800e), niin houkuta:sad001.

Ehkä ikä vaikuttaa vuosimaksun suuruuteen, tosin virkailija ei sitten kertonut ainakaan sitä.
Mun mielestä iän ei pitäis vaikuttaa, kun on alle 46. La:n läheisyys tietysti saattaa vaikuttaa, en uskalla sanoa. Sain vähän sen käsityksen, että tähän kampanjan ekaan ilmaiseen vuoteen lasketaan perusjuttujen lisäksi ylimääräisiäkin osia, jotka voi sitten muuttaa ekan vuoden jälkeen. Voisitko myös kysyä, että mikä on suunnilleen seuraavien vuosien hinta tällä sisällöllä tai sitten ilman "lisävakuutuksia",joita tuohon on luultavasti laskettu? Hintahan laskee joka tapauksessa seuraavina vuosina. Synnytyksen jälkeen otettu vakuutus on hieman halvempi joka tapauksessa, kun siinä ei ole mukana niitä synnytyskomplikaatioiden mahdollisuutta.
 
Huh, mikä rumba-päivä! En oo kerennyt tännekään lukemaan koko päivänä! :D
Tietääkö joku pitääkö sitä vuoden ilmaista vakuutusta varten olla rakenneultra käyty tai jotain? Eli kuinka aikaisin sen voi ottaa? Ja oliko se tarjous voimassa vaan toukokuun loppuun? Mulla kun on ru 31.5...
Viime raskaudessa ostin paketin käytettyjä äitiysfarkkuja ja vetäsin yksistä lahkeet poikki nyt niin et ne on kaprit. Aivan ihanat olleet päällä tän päivän!
Kuoroharjoitusten alkuveryttelyissä roikotettiin ylävartaloa lattiaa kohti rennosti ja kun siitä nousin pystyyn taas rusahti selän puolivälissä enkä meinannut päästä ylös! Vieläkin tuntuu kummalliselta ranka... Saa nähdä missä kunnossa selkä on loppuraskaudesta, ennen ei ole ollut ongelmia selän kanssa.
Käsittääkseni pitää olla rakenneultra käytynä, koska sitä kysytään terveysselvityksessä siinä. Jos tarjous on toukokuun, niin koita neuvotella se niin, että kaikki on valmiina, täytät sen terveysselvityksen samana päivänä, kun rakenneultra on tehty ja lähetät sähköisesti eteenpäin? Kyllä ne asiakkaita haluaa :)

Toivotaan, että selkä paranee :)
 
Myy, joo, täytyy kokeilla tuota et täyttäis muuten hakemuksen mutta lisää vaan rakenneultran viimeisenä päivänä.
Mulla on kyllä maailman ihanin mies! <3 Kun tulin kotiin oli sauna lämmin mua varten kun hön tiesi että mulla on ollut pitkä päivä. :) Teki hyvää selällekin tuo saunan lämpö. En vaan uskaltanut mennä selälleen tällä kertaa kuten yleensä pötköttelen saunassa, pelkäsin etten pääse siitä ylös enää! :D Ja kun kerroin miehelle selän rusahtamisesta hän katto mua tiukkaan ja käski olla nostamatta yhtikäs mitään töissä huomenna! :D En mun yleensäkään paljoa tarvii nostella tai kantaa niin lupasin olla nostelematta.
Aamulla neuvola ja tulee radi-ohjeet...
 
Mulle omavastuun kerrottiin olevan 100e

Terveysvakuutus 810,21e , johon lisätään toimeentulovakuutus 12,59e
Mikäköhän tos hinnassa on? Mun pitää vielä kans soittaa sinne ja pyytää tarjous ilman omavastuuta. Nyt se on 100e. JOs kerran Justmom10 on saanut ilman omavastuuta, ni mäkin haluun ekaksi vuodeksi sen niin.

Janna75, mä löysin vkl kirppikseltä samanlaiset hennesin äitiys-slim-farkut, jotka mulla on ennestään. Ne oli kokoo isommat, jollaiset olin ajatellu ostaa ja pätkästä mun pienemmistä lahkeet. Nythän mä pätkäsen näistä isommista lahkeet. Caprit = 3eur :), eikä purista.

Vitsi tota vauvan vaatteiden pesua! Mä lajittelin sen laatikon, siinä oli tosiaan enimmäkseen 50 ja 56 pitkähihaisia bodyja ja sitten 50-56 kokopukuja. Hauska kun ne nyt pesee ja sitte lajitellaan uudelleen!

Hitto kun oli illalla väsy. Touhuin pihalla illan ja klo 22 olin sängyssä. Ja nytkin on väsy ja tulee vielä pitkä päivä töissä. Ääh.
 
Ei oo kyllä vakuutuksen hinta yli 800/vuosi, eihän noita sit kukaan ostas... Normaalihinnan saa helposti selville kun verkkopankissa laskureilla laskee. Kannattaa huomata se, että kun vakuutukseen tekee ekan vuoden jälkeen tai millon tahansa muutoksia, niin siitä sit suljetaan pois jo ilmenneet sairaudet. Jos esim. on ollut korvatulehduksia ja haluat vakuutusta muuttaa, niin pitää tehdä terveysselvitys ja sit ei korvatulehduksia enää korvatakaan... Näin sanottiin, kun koitettiin esikoisen vakuutussisältöjä muuttaa. Siksi ei sitten muutoksia tehty ettei tullu "huononnuksia".
 
Mä otin tuon op:n vakuutuksen just ennen pojan syntymää (muutama päivä ennen sektiota) mutta totesin maksut liian kalliiksi meille joten jouduin perumaan sen.. Nyt harmittaa kun ei silloin ollut tuota ekan vuoden ilmaistarjousta. :sad001 Toivon nyt vaan että poika ei paljon sairastele tai että pärjätään yleisen puolen palveluilla. Esikoinen on vaan koko ajan sairas ja harmittaa kun en hänelle aikoinaan tuota vakuutusta ottanut. Olisi tullut tarpeeseen. Toisaalta sitten taas kakkonen on tosi perusterve ja hänelle taas vakuutus olisi ollut turha. Koskaan ei siis voi tietää tarviiko sitä vai ei.
 
Toisaalta mitä sen sitten on väliä mikä sen hinta ekan vuoden olis jos sen kerran saa ilmaiseksi:pkaipa he mieluusti sitten mainostaa että juu- saatte nyt 800€ edun ja kaikki ilmaista vuoden!
Pääasiahan tässä lienee kyitenkin ilmainen vuosi :)
 
Ja täytyy sanoa että täällä turussa myös kunnallinen toimii todella hyvin. Jos sitä vakuutusta ei siis ole. Lapset pääsevät aina hoitoon ja saavat hoitoa,
Tietty lääkekuluja ei sitten ilman vakuutusta saa takaisin, mutta varmasti lääkäriin pääsee nopeaa kun sen tarve on!
 
Ei oo kyllä vakuutuksen hinta yli 800/vuosi, eihän noita sit kukaan ostas... Normaalihinnan saa helposti selville kun verkkopankissa laskureilla laskee. Kannattaa huomata se, että kun vakuutukseen tekee ekan vuoden jälkeen tai millon tahansa muutoksia, niin siitä sit suljetaan pois jo ilmenneet sairaudet. Jos esim. on ollut korvatulehduksia ja haluat vakuutusta muuttaa, niin pitää tehdä terveysselvitys ja sit ei korvatulehduksia enää korvatakaan... Näin sanottiin, kun koitettiin esikoisen vakuutussisältöjä muuttaa. Siksi ei sitten muutoksia tehty ettei tullu "huononnuksia".

Titti :) : sanos muuta, ei tuolla hinnslla. Virkailija sanoi korkean vuosihinnan johtuvan siitä, että LA on nyt niin lähellä. Sain tuon tarjouksen kirjallisena käteen.
 
Käsittääkseni pitää olla rakenneultra käytynä, koska sitä kysytään terveysselvityksessä siinä. Jos tarjous on toukokuun, niin koita neuvotella se niin, että kaikki on valmiina, täytät sen terveysselvityksen samana päivänä, kun rakenneultra on tehty ja lähetät sähköisesti eteenpäin? Kyllä ne asiakkaita haluaa :)

Toivotaan, että selkä paranee :)

Mulla on kans ru vasta 15.6. joten saattaa olla ettei tarjoukseen ehdi...

Esikoisella on Pohjolan terveysvakuutus, otettiin vasta syntymän jälkeen. Hävyttömän vähällä käytöllä se on ollut, koska tyttö on ollut niin terve *kop, kop* ...ehkä just se omavastuu 100 eur jouduttu maksamaan vuodessa ja siinä kaikki. Ei viitsi turhastakaan siellä lääkärillä rampata...
Jos ei vakuutusta olisi ollut, niin varmaan olisi kaikki korvatulehduskierteet iskenyt ;)


Huomenna neuvola. Siellä varmaan kuulee sokerirasituksen tulokset, kun niitä ei vieläkään löydy OmaKannasta.
 
OP:n tarjouskampanja on voimassa 31.12.2017 asti, joten ei meillä ole kiirettä. Vuoden maksuton osuus alkaa vakuutuksen ottamisesta, ei lapsen syntymäpäivästä.
 
Toisaalta mitä sen sitten on väliä mikä sen hinta ekan vuoden olis jos sen kerran saa ilmaiseksi:pkaipa he mieluusti sitten mainostaa että juu- saatte nyt 800€ edun ja kaikki ilmaista vuoden!
Pääasiahan tässä lienee kyitenkin ilmainen vuosi :)

JustMom10 :) : Me ollaan miehen kanssa vähän sellaisia, että jos jostain menee maku, niin antaa olla...

Tossa kirjallisessa tarjouksessa saisi selkeästi lukea, että on ekan vuoden ilmainen ja irtisanominen/määräaikaisuus pitäisi myös olla näkyvissä.

Virkailija siinä sanoi, että on vuoden ilmainen, mutta ei siis lue tuossa paperilla. Irtisanomista en tajunnut siinä kiireessä kysyä.

Ihan siis vaan mielenkiinnosta kävin tätä vakuutusta kysymässä, aikomus ei ollut välttämättä/suoraan ottaa vakuutusta. Asia siirtyy nyt ajalle, kun vauva on syntynyt:)

Huomenna (rv. 38+2) on kontrolli sairaalalla, jospa vaikka se olisi samalla synnytysreissu:joyful:

 
Meillä esikoisella olleesta vakuutuksesta on kyllä 2 ekaa vuotta ollut hyötyä, vaikkei ole ollut isoja operaatioita tai varsinaisia kierteitä. Sen verran jo päiväkotikin tuonut flunssia ja köhiä, että käyty sitten välillä ehkä vähän "kevyemminkin perustein" lääkärissä esim pitkittyneen flunssan takia. Ja tosiaan lääkkeet saanu takas, vaikkei niitäkään kyllä paljoo ole ollut. Eikä ollu paha mieli mennä sunnuntain kalliiseen yksityiseen tapaturmapäivystykseen, kun tiesi, että saa takaisin. Muutama viikkoiselle saatiin jo hyviä vinkkejä vastasyntyneiden erikoislääkäriltä (neonatalogi, en edes tiennyt, että sellaisia on... :) ), kun oli kovat mahavaivat. Ja semmoista. Mutta toki varmasti kunnalliselle pääsee hyvin ja palvelu sujuu. Tää oli vaan yks mielipide :)

Hohhoi... tänään taas RR-kontrolliin neuvolaan... Olin kyllä viime viikolla vahvasti sitä mieltä, ettei tätä tarvita, että vauva on jo syntynyt. Kyllä sitä vaan laski sen varaan, että kun eka tuli ajallaan, niin ei tämä toinen ainakaan myöhässä tuu. Mutta ei! Täällä odotellaan, ei taas edes kunnon merkkejä.
 
Ja täytyy sanoa että täällä turussa myös kunnallinen toimii todella hyvin. Jos sitä vakuutusta ei siis ole. Lapset pääsevät aina hoitoon ja saavat hoitoa,
Tietty lääkekuluja ei sitten ilman vakuutusta saa takaisin, mutta varmasti lääkäriin pääsee nopeaa kun sen tarve on!
Mä oon näistä Turun palveluista eri mieltä. Meil on tosi huono terveyskeskus jossa vaihtuu tiuhaan lääkärit. En vie lasta terveyskeskukseen kun en saa sieltä itekään apua...ellei pakko. Siks otettiin vakuutus. Itellä ollu pahat korvatulehduskierteet ja monenmoista tutkittu ja löydetty. Myös aikuisena mutta onneks mulla on työterveysasema hyvä. Yksityisellä korvalääkärin välineet on jo eri tasoa kun terveyskeskuksessa.
 
Takaisin
Top