Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa mukaan Tytti73 ! Mä kävin viikolla 10 niskaturvotusultrassa. Siellä kuulin ekan kerran sydänäänet ja näin sikiön. Niskaturvotusta ei saatu sillloin mitattua, joten kävin viikolla 11 uudelleen ultrassa. Sitten viikolla 12 neuvolatäti ei saanut sydänääniä kuuluviin neuvolan laitteilla. Mutta viikolla 14 neuvolalääkäri kuuli sydänäänet. Nyt ollaan viikolla 30.
 
Heippa kaikille, täällä yksi varttuneempi odottava äippä lisää :) Odotan esikoista, LA olisi 06/16 ja rv 7+2. Vielä hieman jännittävät ja odottavat tunnelmat, kun viime pe kävin varhaisultrassa eikä sydänääniä vielä kuulunut, olisi saanut tuulimunaepäilynkin poissuljettua :nailbiting: no uusinta ultra perjantaina.. Onnex en oo taikauskoinen kun sattuu olee vielä 13 päivä :wink

Ootteko muut käyneet varhaisultrassa ja milloin sydänäänet kuuluneet ?

Onneksi olkoon Tytti73 ja tervetuloa palstalle!:Heartbigred

Kävin varhaisultrassa 7+0 ja sydän löi siinä kovaa..

Ollaankin samaa ikää ja tulossa esikoinen myös:wink
 
Heippa kaikille, täällä yksi varttuneempi odottava äippä lisää :) Odotan esikoista, LA olisi 06/16 ja rv 7+2. Vielä hieman jännittävät ja odottavat tunnelmat, kun viime pe kävin varhaisultrassa eikä sydänääniä vielä kuulunut, olisi saanut tuulimunaepäilynkin poissuljettua :nailbiting: no uusinta ultra perjantaina.. Onnex en oo taikauskoinen kun sattuu olee vielä 13 päivä :wink

Ootteko muut käyneet varhaisultrassa ja milloin sydänäänet kuuluneet ?
Heippa Tytti73. Mulla myös 7+2 ja eka tulossa. Olin 6+1 varhaisultrassa ja sydän tykytti ruudulla hyvin. Lääkäri kyllä toppuutteli ettei välttämättä vielä syki. Tsemppiä odotukseen!
 
Huomenta vaan kaikille ja kiitokset mukaan ottamisesta ja myötäelämisestä :happy: Ihanaa tänään vp, mutta tuo huominen alkaa kummitella mielessä.. toisaalta odotan innolla sykkeen kuulemista, kun nyt viime päivät ollut varma olo siitä että siellä elämää on :Heartred Joku aika taas olin varma ettei sykettä löydy... plääh kyllä nää mielialat ja ajatukset vaihtelee.. Oon yrittänyt olla vielä aika neutraalisti ettei hirmusta pettymystä tulisi, jos huono tuuri kävis. Välillä kyllä innostuu ajatuksesta ja miehen kanssa kyllä puhutaan jo et "sitten vauvan kanssa sitä ja tätä"...

Mulla ei juurikaan mitään perinteisiä raskausoireita oo ollut koko aikana, joten siinäkin yksi epävarmuustekijä.. vai onko? Ootteko muut selvinnyt oireista helpolla?

Voi että Ihanaa, joillakin jo raskaus pitkällä, mutta kivaa että on muitakin alkutaipaleella ja esikoisen odottajia eli tää kaikki on meille ihan uutta :)

MS74, jännää että meillä näin sama aika :) ja Tähti-73, ollaanko me vanhimmat mammat täällä.. :joyful:

Täältä saatu vertaistuki tulee varmaan olee hyvin tärkeä raskauden edetessä, tsemppiä meille kaikille :happy:
 
Moi! Kiva ketju! Oon 40v ja odotan ensimmäistä, takana lapsettomuushistoria ja alkuvaiheen keskenmenoja edellisen kumppanin kanssa. Nyt hermoilen viikolla 10+3 ja oon käynyt ultrassa 7+3 jolloin näkyi sydän. Kävin myös neuvolassa vaatimassa sydämen kuuntelua kolme päivää sitten :angelic: Kuului tasainen 160 teknobiitti sieltä. Eli kaikki on kai hyvin, mutta hermostuttaa silti kovasti.

Oireita oli pikkuisen muutama viikko sitten, mutta nyt ei kyllä juuri mitään ole. Toivottavasti on normaalia! Ja raskaus on siis totaalinen yllätys, uusi kumppani kehissä ja heti tärppäsi.

Tsemppiä kaikille :Heartred
 
Tervetuloa Tytti73 ja Noel, sekä onnea molemmille odotuksesta.
Olen itse nyt rv 11+6 ja huomenna nt-ultra ja Tytti73 sama juttu täällä, yritän olla olematta taikauskoinen ton pe 13pv kanssa vaikka vähän jännittääkin..:)
Kävin ar-ultrassa rv6+5 ja silloin kuulin myös sykkeen ja koko vastasi viikkojaan mutta nyt on vaikea sanoa onko kaikki vieläkin ok.

Tytti73, mulla ei ollut ekassa raskaudessa viime vuonna yhtään mitään oireita, eikä ole ollut tässäkään, eli kaikki voi olla myös hyvin vaikkein olisikaan oireita suuntaann tai toiseen.:happy:
 
Ja oireista..mulla on ollut ihan alusta asti paljon oireita, joka aamu oksennan useemman kerran, alavatsaa vihloo, päänsärkyä yms mutta olen ymmärtänyt ettei nämä oireet tai oireettomuudet kerro juuri mitään vaan on tosi yksilöllisiä:)
 
Noel, uskon että hermostuttaa kun takana menetyksiä. Itsellä raskautuminen kesti vuosia ja tästä nauttiminen on ollut hyvin vaikeaa. Ehkä nyt pikkuhiljaa, tänään rakenneultra, uskaltaisikohan sitä jo hellittää.
 
Hei, olen kanssa 40v. odottaja nyt rv13+3. Viikko sitten käytiin nt-ultrassa ja olin tosi hermona mutta siellä näytti olevan kaikki hyvin. Olen voinut kohtuullisen hyvin, huono olo on melkeinpä loppunut mutta väsynyt olen. Vatsa on jo nyt aika iso ja paineen tunnetta ja jonkun verran repäisykipuja.
Mulla kaksi lasta aiemmasta liitosta 11- ja 9-vuotiaat ja miehellä yksi 11v. Tämä siis meidän ensimmäinen yhteinen lapsi. Lapsille kerrottin ton ultran jälkeen. Omat lapset olivat aivan innoissaan, eivät malttaisi odottaa, et tuntee liikkeitä ym. miehen lapsi vähän varauksellisempi mutta varmaan vain hämmentynyt. Hänhän on tähän asti ollut se ainoa. Miten teidän, joilla lapsia ennestään ovat uutisen ottaneet vastaan? Entä suku?
 
Noista oireista....mun tissit on niin kipeet että auts, huono olo tulee tosi helposti jollen syö tasasesti ja kassissa kokoajan eväitä, alavattaa vihloo mutten onneks oo vielä oksentanu. Kivaa kun on lisää meitä kypsiä odottajia!
 
Sikuriini meille on sitten molemmille tulossa poika..Meitä yli 40-vuotiaita odottajia on yllättävän paljon. Kun elokuussa aloin tänne foorumille kirjoittaa luulin, että meidän ikäisiä odottajia ja varsinkin meitä esikoisen odottajia on tosi vähän. Nyt meitä on jo aika monta naista.
 
Moi! Kiva ketju! Oon 40v ja odotan ensimmäistä, takana lapsettomuushistoria ja alkuvaiheen keskenmenoja edellisen kumppanin kanssa. Nyt hermoilen viikolla 10+3 ja oon käynyt ultrassa 7+3 jolloin näkyi sydän. Kävin myös neuvolassa vaatimassa sydämen kuuntelua kolme päivää sitten :angelic: Kuului tasainen 160 teknobiitti sieltä. Eli kaikki on kai hyvin, mutta hermostuttaa silti kovasti.

Oireita oli pikkuisen muutama viikko sitten, mutta nyt ei kyllä juuri mitään ole. Toivottavasti on normaalia! Ja raskaus on siis totaalinen yllätys, uusi kumppani kehissä ja heti tärppäsi.

Tsemppiä kaikille :Heartred

Onneksi olkoon ja tervetuloa palstalle Noel!:Heartbigred

Ihan normaalia, ettei sulla ole oireita... Monesti mietin samaa, mutta mulle ei niitä vaan tullut ja nyt menen viikolla 13+ :p
 
Hei, olen kanssa 40v. odottaja nyt rv13+3. Viikko sitten käytiin nt-ultrassa ja olin tosi hermona mutta siellä näytti olevan kaikki hyvin. Olen voinut kohtuullisen hyvin, huono olo on melkeinpä loppunut mutta väsynyt olen. Vatsa on jo nyt aika iso ja paineen tunnetta ja jonkun verran repäisykipuja.
Mulla kaksi lasta aiemmasta liitosta 11- ja 9-vuotiaat ja miehellä yksi 11v. Tämä siis meidän ensimmäinen yhteinen lapsi. Lapsille kerrottin ton ultran jälkeen. Omat lapset olivat aivan innoissaan, eivät malttaisi odottaa, et tuntee liikkeitä ym. miehen lapsi vähän varauksellisempi mutta varmaan vain hämmentynyt. Hänhän on tähän asti ollut se ainoa. Miten teidän, joilla lapsia ennestään ovat uutisen ottaneet vastaan? Entä suku?

Onneksi olkoon ja tervetuloa palstalle Catlin!:Heartbigred
Mennään ihan samoissa 13+2 ja np-ultra oli edellispäivänä..:p
 
Tähti-73 Onnea ihanasta ultra kuulumisesta, taas yksi virstanpylväs odotusajalta onnellisesti ohitettu.:Heartred

Hei Tähtipölyä! Kiitos.:)
Vähän tätä tunnelmaa latistaa soitto, joka tuli veriseulasta, kohonnut down-riski:woot: :sad001
Riskiluku laskelmaa nostaa ikä, näin sieltä kerrottiin...eli jatkotutkimuksiin, huomenna lääkäri:singing:

Miten tähtipölyä sulla meni np-ultra tänään?:rolleyes:
 
Takaisin
Top