Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoittaudun tänne kypsien odottavien joukkoon :) Tänään plussannut testin ja siis niin alussa raskaus, että tiedä tuleeko tästä mitään. Minä jo pian 41v ja la 19.7.16. Mulla on jo 3 lasta ennestään, tytöt 18v ja 11kk ja poika 15v. Uusi lapsienteko kierros alkoi kun löysin elämäni miehen :)
 
Tervetuloa Satru ja onnea plussasta!!
Meillä onkin melkein samanikäiset vauvat, mulla 10kk poika ja nyt toinen tulossa (toivottavasti) toukokuussa.
 
Ilmoittaudun tänne kypsien odottavien joukkoon :) Tänään plussannut testin ja siis niin alussa raskaus, että tiedä tuleeko tästä mitään. Minä jo pian 41v ja la 19.7.16. Mulla on jo 3 lasta ennestään, tytöt 18v ja 11kk ja poika 15v. Uusi lapsienteko kierros alkoi kun löysin elämäni miehen :)

Onneksi olkoon ja tervetuloa mukaan palstalle Satru!:Heartbigred
 
Oliko tuo niskaturvotusultra rv 12? Miten mä kestän sinne asti. Ihmiset sanoo että raskaana olo on hienoa aikaa....ainakin tää alkuaika on pieni-paniikki-päällä kokoajan....aamulla kun heräät ni mietit että onkohan paha olo vai ei ja äkkii jotai suuhu...vessassa saa juosta kokoajan ja joka kerta pelätä ettei sieltä vaan tuu paperiin mitää punasta....blääh...helpottuuko tää jossai kohdin? Ens viikolla rv 8 ja eka neuvola ja sinnekin on aikaa vielä.....viikko
 
Oliko tuo niskaturvotusultra rv 12? Miten mä kestän sinne asti. Ihmiset sanoo että raskaana olo on hienoa aikaa....ainakin tää alkuaika on pieni-paniikki-päällä kokoajan....aamulla kun heräät ni mietit että onkohan paha olo vai ei ja äkkii jotai suuhu...vessassa saa juosta kokoajan ja joka kerta pelätä ettei sieltä vaan tuu paperiin mitää punasta....blääh...helpottuuko tää jossai kohdin? Ens viikolla rv 8 ja eka neuvola ja sinnekin on aikaa vielä.....viikko

Hei:)
Kyllä oli.. tämä nt-ultra oli, kun alkoi 13 raskausviikko. Sanoivat, että pitää olla 12viikkoa täynnä, eivät ottaneet sitä aiemmin tutkimukseen ( tehtiin Hyvinkään sairaalassa):)

Kyllä se aika nopeasti humpsahtaa, vaikka hetken tuntuu, että odottavan aika on tosi pitkä...
 
Mulla on rv 13 jouluviikko joten saavat luvan ultrata ennen joulua jotta on sitten joulupöydässä kerrottavaa
 
Mulla on rv 13 jouluviikko joten saavat luvan ultrata ennen joulua jotta on sitten joulupöydässä kerrottavaa

Me aiotaan kertoa vasta, kun verikokeenkin tulos on tiedossa...eli vielä pitää odottaa viikko - tai kaksi...
 
Tervetuloa mukaan satru ! Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin uuden raskauden kanssa. Mäkin täytän 41 vuotta helmikuussa, mutta odotan esikoistani. Laskettuaika 15.1.2016.
 
Kiitos onnitteluista! Vielä on sellanen olo etten usko olevani raskaana ennen kun nään :D Vähän kyllä pelottaa tää mun ikä (siihen liittyvät riskit) ja sekin miten tämä minun pieni silmäterä reagoi sitten ensi kesänä uuteen tulokkaaseen. Silloin hän on 1v 7kk. Mulla ei ole kokemusta noin pienellä ikäerolla olevista lapsista (omista siis, hoitolapsia on ollut:)). "Ekan erän lapsilla" oli 3v ikäeroa, silloin oli tyttö jo omatoiminen..nyt mietin jaksanko. Kyllä sen huomaa, ettei oo energiataso ihan sama kun 20 vuotiaana, mutta eiköhän tästä selvitä! :)
 
Kiitos onnitteluista! Vielä on sellanen olo etten usko olevani raskaana ennen kun nään :D Vähän kyllä pelottaa tää mun ikä (siihen liittyvät riskit) ja sekin miten tämä minun pieni silmäterä reagoi sitten ensi kesänä uuteen tulokkaaseen. Silloin hän on 1v 7kk. Mulla ei ole kokemusta noin pienellä ikäerolla olevista lapsista (omista siis, hoitolapsia on ollut:)). "Ekan erän lapsilla" oli 3v ikäeroa, silloin oli tyttö jo omatoiminen..nyt mietin jaksanko. Kyllä sen huomaa, ettei oo energiataso ihan sama kun 20 vuotiaana, mutta eiköhän tästä selvitä! :)

Hei Santru!:) Esikoinen myös tulossa ja olen 43v. kun vauva syntyy...:joyful:
 
Satru, minäkin olen miettinyt miten kahden pienen kanssa jaksaa.
Jos kaikki menee hyvin mulla on samaan aikaan vastasyntynyt ja 1v5kk kotona. Ikä teki sen, että toista oli alettava yrittämään melkein suoraan synnärillä, kun kuitenkin useamman lapsen haluaisimme ja ekaa odotettiin todella pitkään.

Toisaalta mulla on melko stressaava työ ja nyt saan olla kotona leikkien ja leipoen, eihän sitä nukuttua ihan hirveästi tule tän yhdenkään vauvan kanssa, saati sitten kahden mutta on tää vaan ihanaa! Uskon, että näin vanhempana äitinä saattaa jaksaa jopa paremmin kuin nuorena, ainakin minun pinna on huomattavasti venyvämpi nyt kuin 15v sitten.:smiley-angelic002
 
Hei vaan Satru ja onnea<3 Et sä vanha ole...mä olen jo 42 kun vauva syntyy ja tämä on ensimmäinen meille:) Mä kyllä välillä mietin miehen kanssa että ollaan jo aika vanhoja tähän hommaan mutta toistemme löytäminen vaan kesti meillä kauan ja molemmille oli selvää että lapsia vielä halutaan jos se on mahdollista. Mua ei oikeestaan muu pelota kuin oma fyysinen jaksaminen, muuten koen että tässä iässä itsetuntemus ja elämänkokemus vaikuttaa muhun niin etten välitä mistään "äiti"-myytistä tai mieti ollenkaan miten lapsen kanssa pitäisi mikäkin tehdä, vaan ajattelen kaiken sitten menevän lapsen tahdissa.Nuorena olisin ollut suorittajaäiti:) Että on tässä iässä vaan paljon hyvääkin...on ehtinyt toteuttaa kaikki muut haaveensa, matkustaa, harrastaa ja opiskella niin paljon kuin on halunnut:)
 
Hei vaan Satru ja onnea<3 Et sä vanha ole...mä olen jo 42 kun vauva syntyy ja tämä on ensimmäinen meille:) Mä kyllä välillä mietin miehen kanssa että ollaan jo aika vanhoja tähän hommaan mutta toistemme löytäminen vaan kesti meillä kauan ja molemmille oli selvää että lapsia vielä halutaan jos se on mahdollista. Mua ei oikeestaan muu pelota kuin oma fyysinen jaksaminen, muuten koen että tässä iässä itsetuntemus ja elämänkokemus vaikuttaa muhun niin etten välitä mistään "äiti"-myytistä tai mieti ollenkaan miten lapsen kanssa pitäisi mikäkin tehdä, vaan ajattelen kaiken sitten menevän lapsen tahdissa.Nuorena olisin ollut suorittajaäiti:) Että on tässä iässä vaan paljon hyvääkin...on ehtinyt toteuttaa kaikki muut haaveensa, matkustaa, harrastaa ja opiskella niin paljon kuin on halunnut:)
Samoin täällä. Olen 42 kun vauva syntyy. Tiedä vaikka ehtis vielä toisen sihe perään....heh.
 
Mä koen kyllä että jaksaminen on parantunut iän myötä. Meillä oli esikoinen 3-vuotias kun toinen syntyi. Kyllä myönnän että oli raskasta mutta siinäkin suuri merkitys miehellä ja muilla läheisillä. Meillä miehen isäksi kasvaminen on kestänyt kauan, ja liekö miesten noin yleisesti vaikea hahmottaa kokonaisuutta vai yksilöllistä. Muut läheiset ei taas muuten ole olleet mukana arjessa. Valitettavasti.
Nyt on mieskin jo valmiimpi.
 
Onnea Satrulle! Mulla oli vanhempien lasten ikäero aikoinaan 1,8 v ja kyllä sitä silti pärjäsi kahden pienen kanssa. Tosin silloin olin "vasta" 30-vuotias. Nyt olen 42-vuotta kun tämä vauva syntyy.

Mulla oli rakenneultra tänään. Hyvin näytti kaikki olevan pikkuisella. Jotain jäi vielä näkemättä joten menen ensi viikolla uudestaan kun paikalla on tosi taitava lääkäri ja parempi ultrakone. Sukupuoltaan ei sitten suostunut näyttämään, äh! Kuulemma jalat niin kippurassa että vaikea nähdä, eivätkä saaneet vauvaa vaihtamaan asentoa. No, ensi viikolla uusi yritys.
 
Mäkin haaveilen vielä toisesta lapsesta, mutta pitää odottaa tämä vauva syntyy ja näkee että kaikki menee hyvin. Tämä vauva potkii aika paljon. Oltiin tänään perhevalmennuksessa. Meitä oli 7 pariskuntaa jostain 30 v. ylöspäin. Ei mun mielestä mitään kovin nuoria ensisynnyttäjä pariskuntia keillä laskettuaika tammi-helmikuussa ollut siellä perhevalmennuksessa. Käsiteltiin suuhygieniaa, odotusaikaa ja a synnytyksen käynnistymistä.
 
Heippa kaikille, täällä yksi varttuneempi odottava äippä lisää :) Odotan esikoista, LA olisi 06/16 ja rv 7+2. Vielä hieman jännittävät ja odottavat tunnelmat, kun viime pe kävin varhaisultrassa eikä sydänääniä vielä kuulunut, olisi saanut tuulimunaepäilynkin poissuljettua :nailbiting: no uusinta ultra perjantaina.. Onnex en oo taikauskoinen kun sattuu olee vielä 13 päivä :wink

Ootteko muut käyneet varhaisultrassa ja milloin sydänäänet kuuluneet ?
 
Takaisin
Top