Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiedoksi oman kokemuksen mukaan, että aika tehokkaasti tuntuu pikkutyypit nyrkkeilevänkin sinne rakkoon eli eihän se kääntyminenkään ihan mahdotonta olis :)

Täällä la-päivä... ei mitään kummempia tuntemuksia, paitsi, että aamupuurot tuli takaisin hampaita pestessä. En tiiä, voisko olla jotain enteellistä vai oliko vaan hammasharja väärässä asennossa. Taidan ruveta imuroimaan... prkl... :)
Tän pv kaveri ollu ihan mahoton. Venytteleeköhän se itteensä suoraks....Jalat ruopii oikeeseen nivuseen ja pää puskee ylhäältä vasemmalta läpi...
 
Heippa taas!:)
Asiaa kahvin juonnista! Juotteko kahvia ja miten paljon päivässä?:rolleyes:

Mä oon ollut koko raskauden juomatta, mutta nyt viime metreillä on alkanut tehdä sitä mieli...:singing: Eli menis helposti jopa useempi kuppi... Mutta onkohan se ihan ok?:eek::rolleyes:
Mulle sanottiin että kolme kuppia ok joten juon 2-3 kuppia.
 
Uskomatonta mutta meille tosiaan syntyi äitienpäivävauva! Niinkuin tuolla aiemmin toivoinkin. Eilen aamulla viiden aikaan tuli ensin veristä vuotoa ja ajattelin että voi alkaa olla merkki synnytyksestä. Silloin tällöin supisteli. En enää saanut unta. Vähän yli 7alkoi supparit jo vähän kunnolla tuntuu ja tuli samantien aika tiheesti. Herättelin miehen siinä ennen kasia. Hän ehti paistaa äitienpäiväcroissantitkin uunissa. Mulle ei kyl maistunu ja tais jäädä miehenki kahvi jäähtymään kuppiin. Se oli tv sitten jo menoa ja poika oli kymmenen aikaan syntynyt. Tuskastahan tuo oli enkä mitään kivunlievitystä ehtinyt taaskaan saamaan mutta oli kuitenkin ohi alle kolmessa tunnissa. Poika oli ihan reippaan kokoinen (3952g/52cm. Nyt ollaan ainakin huomiseen sairaalassa. Mulla tuo streptokokki posit.eikä tuon synnytyksen aikana ehditty antaa antibioottia, joten 2vrk tarkkailu. Heikohko olo itsellä, kun vuosin aika paljon. Mutta niin ihana tuo vauva ja paras äitienpäivälahja.
Onnea ihanaa. Voi sä sait todellisen äitienpäivälahjan!!!
 
Onko sulle ne maksaläikät sitten aina lähteneet pois raskauden jälkeen?

Mun siskolla tuli kunnon läikät kasvoihin aikanaan kun oli raskaana, ja ne on jääneet hänelle. Sen takia itse käytin ekan raskauden aikana tosi korkean kertoimen aurinkorasvaa tunnollisesti, ja mulle ei tullut läikkiä. Nyt olenkin unohtanut koko jutun, täytynee olla tosiaan huolellinen aurinkosuojan kanssa! Ja tietysti muutenkin kun vaan maksaläikkien takia...

Kyllä ne lähtee sitten pois, mutta vaatii aikaa. Nyt kun raskauksien väli on aika lyhyt, niin tuntui että vähän haaleni ja nyt taas tullut pahemmaksi kun on ollut auringossa.
 
Heippa taas!:)
Asiaa kahvin juonnista! Juotteko kahvia ja miten paljon päivässä?:rolleyes:

Mä oon ollut koko raskauden juomatta, mutta nyt viime metreillä on alkanut tehdä sitä mieli...:singing: Eli menis helposti jopa useempi kuppi... Mutta onkohan se ihan ok?:eek::rolleyes:
Mulle kahvi maistuisi liiankin hyvin. Oon sinnitellyt ja juonut vain yhden mukillisen aamuisin, aina en sitäkään. Täytyy kesälomalla katsoa josko onnistuisi senkin korvaaminen teekupillisella...
 
Kahvia oon juonut jokaisen raskauden aikana. Max 3 kuppia päivässä, mikä on siis mulle vähän, kun olen pienestä asti ollut kova litkimään kahvia :)
 
Voi luoja! Mies on kuumees ja flunssas ja ihme ettei oo äitiään soittanu hoivaamaan....Ens yönä se kyllä nukkuu sohvalla. Miesflunssa - tiedättehän mitä tarkoitan
 
Sympatiat siis sulle MS74 :) miehet on ressuja kun ne sairastaa. Ne ei kestä mitään :)
 
Paljon onnea Catlin! Maailman parhaan äitienpäivälahjan sait :Heartpink :Heartblue

Kahvinjuonnista: alussa jätin kaiken pois, mutta pikku hiljaa toisella kolmanneksella lipsuin takaisin juomaan kahvia päivittäin, yleensä mukillisen verran, joskus vähän toisen alkuakin. Mutta mulla tulee tosi helposti vieroituspäänsärkyjä pienestäkin määrästä kahvia, joten olen ruvennut pienentämään määrää jo useampana päivänä, ja tällä viikolla jätän kahvit kokonaan pois. En halua, että vauvaraukka syntyy kofeiinikoukussa ja mun geeneillä kärsii nonstop-päänsärystä kaksi päivää heti synnyttyään.
 
Myy75:)

Just huomasin, että sullahan on LA tänään:)
Onko minkälaisia tuntemuksia?:rolleyes:

Mulla on tänään ekan kerran "pientä" viiltelyä havaittavissa tuolla "jossain" alhaalla. Vatsa on kuralla jo kolmatta viikkoa.
 
Myy75:)

Just huomasin, että sullahan on LA tänään:)
Onko minkälaisia tuntemuksia?:rolleyes:

Mulla on tänään ekan kerran "pientä" viiltelyä havaittavissa tuolla "jossain" alhaalla. Vatsa on kuralla jo kolmatta viikkoa.
No, joo ja ei... Toivoisin, että ois enemmän :) Muutamana päivänä ollut sellaista lievää menkkakipumaista tunnetta, toissa päivänä vihlaisuja tuolla jalkojen välissä ja vauva mylläsi. tänään päätin, että perhana, imuroin. Sen jälkeen päiväunilla alavatsaa ajoittain viilteli ja samalla vatsa meni pinkeeksi, alkoi jo jännittää, mutta nyt ei sit oikein mitään. Boring... Niin ja siis aamupuurot tuli hampaita pestessä ylös :)
 
Uskomatonta mutta meille tosiaan syntyi äitienpäivävauva! Niinkuin tuolla aiemmin toivoinkin. Eilen aamulla viiden aikaan tuli ensin veristä vuotoa ja ajattelin että voi alkaa olla merkki synnytyksestä. Silloin tällöin supisteli. En enää saanut unta. Vähän yli 7alkoi supparit jo vähän kunnolla tuntuu ja tuli samantien aika tiheesti. Herättelin miehen siinä ennen kasia. Hän ehti paistaa äitienpäiväcroissantitkin uunissa. Mulle ei kyl maistunu ja tais jäädä miehenki kahvi jäähtymään kuppiin. Se oli tv sitten jo menoa ja poika oli kymmenen aikaan syntynyt. Tuskastahan tuo oli enkä mitään kivunlievitystä ehtinyt taaskaan saamaan mutta oli kuitenkin ohi alle kolmessa tunnissa. Poika oli ihan reippaan kokoinen (3952g/52cm. Nyt ollaan ainakin huomiseen sairaalassa. Mulla tuo streptokokki posit.eikä tuon synnytyksen aikana ehditty antaa antibioottia, joten 2vrk tarkkailu. Heikohko olo itsellä, kun vuosin aika paljon. Mutta niin ihana tuo vauva ja paras äitienpäivälahja.
Ei vittu! Onneeeeaaaaa!!! Mulla oli sellainen kutina, et jollekin vois tulla kun niin kovin sitä täällä toivottiin! Siistii!!!! :smiley-bounce016

Tuliko repeämiä? Hitto, kyllä teit taas naisen homman! Kerrot sitten kaikki kun oot toipunut! :happy093
 
Tän pv kaveri ollu ihan mahoton. Venytteleeköhän se itteensä suoraks....Jalat ruopii oikeeseen nivuseen ja pää puskee ylhäältä vasemmalta läpi...
Hirmu vellomista täälläkin koko päivän. Mä aina hätkähdän, et mikä hitto toi oli?? Mulla on vähä pistäny kylkeen, samanlaista ku jos juoksee vatta täynnä. Ja sitte ihanihan skidisti ollu lonkkasärkyä. Tosi satunnaista ja ihan hetken. En tie onko odotettavissa sitte enemmäkin.
 
Joo yksin täällä ollaan ja yksin nää olot on kestettävä. Meilläkin oli vähän keskustelua eilen tukemisesta. Sanoin että haluaisin että synnytyksessä kuulisin pelkästään kannustavia ja ystävällisiä sanoja. Mies kun on kova kritisoimaan. Sanoi että joo jos et haasta riitaa! Yritin sanoa että silti! Vaikka haastaisinkin! Kun eihän sitä tiedä millaiseen tilaan siinä vajoaa.

Ja tosiaanki, tää ketju on ihan hengenpelastus! Vaikka meitäkinln tässä varmaan monenlaisia ihmisiä, niin tuntuu että tää tilanne on yhdistäny meidät ja aina saa tukea. Ootte ihania!!
Joo, ei tuu tuomioita, vaan tsemppiä ja ymmärrystä, ainakin yritystä! Tää on se ikälisä. Tiedetään jo, et mikään ei oo eikä tuu oleen täydellistä...
 
Heippa taas!:)
Asiaa kahvin juonnista! Juotteko kahvia ja miten paljon päivässä?:rolleyes:

Mä oon ollut koko raskauden juomatta, mutta nyt viime metreillä on alkanut tehdä sitä mieli...:singing: Eli menis helposti jopa useempi kuppi... Mutta onkohan se ihan ok?:eek::rolleyes:
Mä juon 1-1,5 mukia ammulla (lehmä!), siis aamulla :cat:. Tänään join puoli kuppia lounaan jälkeen ku oli niin paskaa safkaa. Eilenkin join yhden extrakupin äitienpäivän kunniaksi. Se suositusraja tais olla 3,5 dl/pvä. Mul menee siinä rajoilla, vähän ku paastoarvokin :wink.
 
Takaisin
Top