Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tää työnteko vaan niin rankkaa... Olen istunut viimeiset 1,5h ulkona auringossa ja ottanut aurinkoa (=valvonut 1-2 luokkalaisten leikkiä pihalla). :D Miten sitä jaksais vielä 2,5h...? Huomasin just että mulla on mun syntymäpäivänä (27.5.) raskaus tasan puolivälissä. :)
 
Mä oon shoppaillut viime aikoina imetyspaitoja ja -toppeja. :) Aattelin tosiaan, että kun raskaus on ohi, niin sitten siirryn taas "omiin vaatteisiin". Mutta ei, noi imetystopit on niin käteviä, kun ei tarvii nostaa paitaa/mekkoa kainaloihin. Oon erityisen tykästynyt Boobin luukullisiin imetystoppeihin, niitä löytyy kivan kesäisissä väreissäkin. Aika hintavia tosin ovat uutena normitoppeihin verrattuna. En viitsinyt etukäteen hirveesti imetysvaatteita ostella, kun ei voinut tietää onnistuuko imetys tällä kertaa (esikoisen kohdalla ei).

Mä jouduin heti alkuraskausviikoilla ostamaan yhden kuppikoon isompia liivejä (B --> C). Tosin sitten loppuraskaudesta nuokin jäivät pieneksi ja siirryin imetysliiveihin. Bravadon liivit ovat hyviä, kun niissä on vain neljä kokoa, helppo löytää sopiva.
 
Pituuskeskusteluun: en oo minäkään kovin pitkä, 162cm. Mies on 178cm. Esikoisen (poika) pituusennusteeksi sanottiin neuvolassa 180cm.

Titti:) : mä oon kanssa 162 :), mies 172.
Aika pikkusia ollaan. Meillä tuo 10cm ero säilynyt sitten syntymän, minä 42 ja mies 52cm..

Jopa pitkäksi ennustivat teidän esikoista:):eek:
 
Heippa taas!:)
Asiaa kahvin juonnista! Juotteko kahvia ja miten paljon päivässä?:rolleyes:

Mä oon ollut koko raskauden juomatta, mutta nyt viime metreillä on alkanut tehdä sitä mieli...:singing: Eli menis helposti jopa useempi kuppi... Mutta onkohan se ihan ok?:eek::rolleyes:
 
Titti:) : mä oon kanssa 162 :), mies 172.
Aika pikkusia ollaan. Meillä tuo 10cm ero säilynyt sitten syntymän, minä 42 ja mies 52cm..

Jopa pitkäksi ennustivat teidän esikoista:):eek:


Joo, useinhan se menee niin, että lapsi on vähän samaa sukupuolta olevaa vanhempaansa pidempi. Mun äiti noin 159 cm --> mä 162 cm. Mun isä 180 cm --> mun veli 182 cm. Joten voi hyvinkin pitää paikkansa, että esikoisesta tulee 180 cm, kun mies on 178 cm.
 
Uskomatonta mutta meille tosiaan syntyi äitienpäivävauva! Niinkuin tuolla aiemmin toivoinkin. Eilen aamulla viiden aikaan tuli ensin veristä vuotoa ja ajattelin että voi alkaa olla merkki synnytyksestä. Silloin tällöin supisteli. En enää saanut unta. Vähän yli 7alkoi supparit jo vähän kunnolla tuntuu ja tuli samantien aika tiheesti. Herättelin miehen siinä ennen kasia. Hän ehti paistaa äitienpäiväcroissantitkin uunissa. Mulle ei kyl maistunu ja tais jäädä miehenki kahvi jäähtymään kuppiin. Se oli tv sitten jo menoa ja poika oli kymmenen aikaan syntynyt. Tuskastahan tuo oli enkä mitään kivunlievitystä ehtinyt taaskaan saamaan mutta oli kuitenkin ohi alle kolmessa tunnissa. Poika oli ihan reippaan kokoinen (3952g/52cm. Nyt ollaan ainakin huomiseen sairaalassa. Mulla tuo streptokokki posit.eikä tuon synnytyksen aikana ehditty antaa antibioottia, joten 2vrk tarkkailu. Heikohko olo itsellä, kun vuosin aika paljon. Mutta niin ihana tuo vauva ja paras äitienpäivälahja.
 
Heippa taas!:)
Asiaa kahvin juonnista! Juotteko kahvia ja miten paljon päivässä?:rolleyes:

Mä oon ollut koko raskauden juomatta, mutta nyt viime metreillä on alkanut tehdä sitä mieli...:singing: Eli menis helposti jopa useempi kuppi... Mutta onkohan se ihan ok?:eek::rolleyes:

Mulle ei maistunut raskausaikana kahvi ollenkaan eli en juonut. Ei myöskään viime raskaudessa (pelkkä haju inhotti). Tosin juon muutenkin kahvia tosi vähän, kupillisen päivässä enkä ees joka päivä. Oikeastaan aloitin koko kahvin juonnin vasta pari vuotta sitten, kun palasin töihin esikoisen jälkeen. Väsytti aina iltapäivisin niin, että aloin se yhen kupin juomaan. Aamuisin juon teetä. Nyt vauvan synnyttyä alkoi taas iltapäiväkahvi maistua, jännä juttu...
 
Uskomatonta mutta meille tosiaan syntyi äitienpäivävauva! Niinkuin tuolla aiemmin toivoinkin. Eilen aamulla viiden aikaan tuli ensin veristä vuotoa ja ajattelin että voi alkaa olla merkki synnytyksestä. Silloin tällöin supisteli. En enää saanut unta. Vähän yli 7alkoi supparit jo vähän kunnolla tuntuu ja tuli samantien aika tiheesti. Herättelin miehen siinä ennen kasia. Hän ehti paistaa äitienpäiväcroissantitkin uunissa. Mulle ei kyl maistunu ja tais jäädä miehenki kahvi jäähtymään kuppiin. Se oli tv sitten jo menoa ja poika oli kymmenen aikaan syntynyt. Tuskastahan tuo oli enkä mitään kivunlievitystä ehtinyt taaskaan saamaan mutta oli kuitenkin ohi alle kolmessa tunnissa. Poika oli ihan reippaan kokoinen (3952g/52cm. Nyt ollaan ainakin huomiseen sairaalassa. Mulla tuo streptokokki posit.eikä tuon synnytyksen aikana ehditty antaa antibioottia, joten 2vrk tarkkailu. Heikohko olo itsellä, kun vuosin aika paljon. Mutta niin ihana tuo vauva ja paras äitienpäivälahja.

Catlin!!!:)
Mitä..oho, syntyi jo??:rolleyes:

PALJON ONNEA VAUVASTA KOKO PERHEELLE:Heartred:Heartbigred:Heartred:Heartbigred:love7:love7:love7
 
Catlin, onnea maailman parhaasta äitienpäivälahjasta!

Kahvinjuonnista. Olen lopettanut kahvin juomisen jo kokonaan. Sitä saisi juoda noin kolme kupillista päivässä, ei mukillista. Mutta minulle tulee kofeiinin puutteesta kauhea päänsärky. Ajattelin, että jos vauva kärsii yhtä paljon, koko kahvi on syytä lopettaa. Lisäksi minulla on aiemmissa raskauksissa tullut närästystä ja olen sen vuoksi joutunut joka tapauksessa lopettamaan.

Tänään huomasin olevani täsmälleen sopivassa iässä raskautta ajatellen. Minulla on kauhea vatsatauti ja mies on reissussa. Äiti ehti hyvin käydä aamupäivällä tuomassa minulle juotavaa, kun on jo eläkkeellä ja tytär tulee töiden jälkeen käymään, kun aamulla en huomannut, että vessapaperi loppuu. Nuorempana äiti olisi ollut töissä ja omista lapsista ei olisi vielä apua.
 
Onnea Catlin! Itse olen ollut tähän saakka juomatta kahvia muutamaa kylässä nautittua pikku kupillista lukuun ottamatta. Mutta nyt viimeisen viikon aikana on alkanut tehdä ihan hirveästi mieli päiväsumppeja ja teen juonti tökkiä, joten olen sallinut itselleni sen yhden max pari pientä kupillista päivässä ja voi hitsi on maistunut niiiiiin hyvältä, vaikka alkuraskaudessa jo hajukin etoi..!
 
Tässä lista niin, että lisätty Salvia mukaan ja Sirpan tarkka LA ja siirretty Catlin odottajista synnyttäneisiin! Olihan se rv 38+6 sulla eilen?

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. Rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Salvia/ 22.12./ 2./
Nuska76
 
On tää työnteko vaan niin rankkaa... Olen istunut viimeiset 1,5h ulkona auringossa ja ottanut aurinkoa (=valvonut 1-2 luokkalaisten leikkiä pihalla). :D Miten sitä jaksais vielä 2,5h...? Huomasin just että mulla on mun syntymäpäivänä (27.5.) raskaus tasan puolivälissä. :)

Mulla on la sun synttärinä.:angel8
 
Uskomatonta mutta meille tosiaan syntyi äitienpäivävauva! Niinkuin tuolla aiemmin toivoinkin. Eilen aamulla viiden aikaan tuli ensin veristä vuotoa ja ajattelin että voi alkaa olla merkki synnytyksestä. Silloin tällöin supisteli. En enää saanut unta. Vähän yli 7alkoi supparit jo vähän kunnolla tuntuu ja tuli samantien aika tiheesti. Herättelin miehen siinä ennen kasia. Hän ehti paistaa äitienpäiväcroissantitkin uunissa. Mulle ei kyl maistunu ja tais jäädä miehenki kahvi jäähtymään kuppiin. Se oli tv sitten jo menoa ja poika oli kymmenen aikaan syntynyt. Tuskastahan tuo oli enkä mitään kivunlievitystä ehtinyt taaskaan saamaan mutta oli kuitenkin ohi alle kolmessa tunnissa. Poika oli ihan reippaan kokoinen (3952g/52cm. Nyt ollaan ainakin huomiseen sairaalassa. Mulla tuo streptokokki posit.eikä tuon synnytyksen aikana ehditty antaa antibioottia, joten 2vrk tarkkailu. Heikohko olo itsellä, kun vuosin aika paljon. Mutta niin ihana tuo vauva ja paras äitienpäivälahja.
Ooh ihanaa!! :Heartred Paljon paljon onnea, Catlin!
 
Takaisin
Top