Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten pian synnytyksen jälkeen sulle on suostuttu laittamaan hormonikierukka? Vai onko sulla ollut sektioita? Kun mulle neuvolassa väläyteltiin nyt ettei voisi laittaa kuin vasta 6 kk sektion jälkeen. :inpain: Toisaalta luin netistä eri kokemuksia eli jollekin on laitettu jo jälkitarkastuksessa ja vaihtelut oli muutenkin 1-6 kk välillä. Mä en oikein voisi odottaa sen laittamista kun mulla on endoa ja tuo hoitaa/estää sitä kasvamasta.. Enkä oikein kestäisi mun kamalia kuukautisia.

Mun vanhemmat lapset oli syntyessään 53 (tyttö) ja 55 cm (poika). Minä 170 cm ja lasten isä 192 cm. Tyttö on jäänyt siitä huolimatta kasvussaan jälkeen ikäisiään. Pojasta povataan yli 180 senttistä. Tämän uusimman tulokkaan isä on 178 cm. Ja poika oli syntyessään vain 48 cm. Yllättävän pieni.

Mulla laitettiin hormonikierukka v. 2012 4kk sektion jälkeen.

Nyt sain kans jälkitarkastuksessa (2 kk alatiesynnytyksestä) hormonikierukkareseptin ja lääkäri sanoi, että voi vaikka heti laittaa. Ennen on kuulema odoteltu kauemmin, nyt ei enää ole varoaikoja, vaan voi heti jälkivuodon loputtua laittaa kierukan. En oo kyllä vielä ostanut kierukkaa, kun en oo päättänyt haluanko sitä kuitenkaan... En kans tykkää hormonaalisesta ehkäisystä. Mulla tulee hormonikierukan ja minipillerien kanssa menkat ihan normaalisti, en kuulu niihin onnellisiin, joilla jää pois. Minipillereistä tulee vieläpä ärsyttävää tiputteluvälivuotoa. Nyt imetän ja ei oo menkat alkanu vielä (3kk synnytyksestä).
 
Muokattu viimeksi:
Noi on kyl niin jänniä arvoituksia noi koko-jutut. Mä oon 170 ja mies jotain 178, tämmöisiä aika normaalikokoisia, ja esikoinen (poika) oli "vaan" 49 cm ja alle 3,2 kg. Mut nyt sit kirinyt ihan käyrille ehkä vähän ylikin ollen 2 vee neuvolassa 92 cm.
Myy75, siinä yhdessä vauva-ohjelmasssa sanottiin, että ihminen on puolet lopullisesta pituudestaan 2-vuotiaana. Et tuleekohan pitkä poika?

Me ollaan samat mitat ku te, mä. 170 ja mies 178. Mulla on pitkät jalat ja kädet ja ultrassa pojan sääri näytti pitkältä. Et tulisko futaaja...? :)
 
Hitto, mikä keli ollu tänään! Mä oon saanu pari "Onnea tulevalle äidille" -viestiä :).

Meillon ollu kehityskeskustelut tosta tuen määrästä. Ja oon puhunu ulos kaikkee mitä oon miettinyt. Entie menikö perille mitä ja kuinka paljon. Mä koitin vääntää rautalangasta ja olla syyttämättä erityisesti mistään. Mä tajusin, et on täs tosi yksin ja yksinäinen olo tän vattan ja kaikkien fyysisten ja psyykkisten tuntemusten kanssa. Yksin täällä synnytään ja kuollaan ja myös synnytetään. Ilman tätä foorumia, ni en tie missä helvetti olisin. Valkotakkiset olis varmaan jo korjannu talteen. Sanoin senkin tänään ääneen.

Kaiken kaikkiaan tuli parempi olo. Vein mutsin syömään ja kävin kirppiskamoja kohentelee. Nyt jos menis vähän pihalle nauttii auringosta. Ostin prismasta xl-kesämekon, oon ku maatalon emäntä...tissit roikkuu navassa :woot:. Just ja just kehtaa omalla pihalla liikkua...
 
Hitto, mikä keli ollu tänään! Mä oon saanu pari "Onnea tulevalle äidille" -viestiä :).

Meillon ollu kehityskeskustelut tosta tuen määrästä. Ja oon puhunu ulos kaikkee mitä oon miettinyt. Entie menikö perille mitä ja kuinka paljon. Mä koitin vääntää rautalangasta ja olla syyttämättä erityisesti mistään. Mä tajusin, et on täs tosi yksin ja yksinäinen olo tän vattan ja kaikkien fyysisten ja psyykkisten tuntemusten kanssa. Yksin täällä synnytään ja kuollaan ja myös synnytetään. Ilman tätä foorumia, ni en tie missä helvetti olisin. Valkotakkiset olis varmaan jo korjannu talteen. Sanoin senkin tänään ääneen.

Kaiken kaikkiaan tuli parempi olo. Vein mutsin syömään ja kävin kirppiskamoja kohentelee. Nyt jos menis vähän pihalle nauttii auringosta. Ostin prismasta xl-kesämekon, oon ku maatalon emäntä...tissit roikkuu navassa :woot:. Just ja just kehtaa omalla pihalla liikkua...
Hyvä kun annoit tulla kaiken pihalle!!! Onko sulla semmonen "lehmä" olo kun kattoo peilistä? Mulla on. Järjettömät utareet ja pötsi. Vois kontallee mennä ja tervetuloa tissille.
 
Pituuskeskusteluun: en oo minäkään kovin pitkä, 162cm. Mies on 178cm. Esikoisen (poika) pituusennusteeksi sanottiin neuvolassa 180cm.
 
Hyvä kun annoit tulla kaiken pihalle!!! Onko sulla semmonen "lehmä" olo kun kattoo peilistä? Mulla on. Järjettömät utareet ja pötsi. Vois kontallee mennä ja tervetuloa tissille.

Mulla ei rinnoissa mitään eroa normiin.
Sama 85B edelleen. Ei edes kipeät tai arat:scratch
 
Mulla ei rinnoissa mitään eroa normiin.
Sama 85B edelleen. Ei edes kipeät tai arat:scratch
Eikö? Oispa mullakin noin. Ostin yhet imetysliivit henkkamaukasta ja mielestäni tooosi isot varuiks....no juu ne menee nyt just ja just. Yksillä tavisrintsikoilla oon joutunu menee koko raskauden ja laskelmoin aina että ehtii aamuks pesusta kuivuu.
 
Lehmä täälläkin, ammmmuuuuu!

Tänään laittauduin "kauniiksi", kiva äitiyspusero ja korut kaulaan. Mieli pirteänä vaappusin hantturin paikalle.
Mutta sitten 10 km ennen äitienpäivän juhlapaikkaa kesken lauseen oksensin. Ämpäriin osui pari litraa, mutta silti sitä roiskui joka puolelle. Aurinkolaseille, kengille, housuille, paidalle... Ei muuta kuin tiensivuun ja viimeiset oksennukset leskenlehtien niskaan. Auton tarjoamassa piilossa riisuin oksennuspilkulliset paidan ja housut pois. Autosta löytyi yksi iso kulahtanut trikoomekko. Lopputulos; mustat umpikengät, mustat miesten sukat kokoa 47 ja harmaantunut musta trikoomekko. Hehkuvaa kevään muotia, jesh! Äidin luona lainasin ison trikootakin, jotta kehtasin mennä kahvipöytään.

Mulla on vaatteet vähissä. Pari-kolme paitaa löytyy. Kun niitä ei vaan löydy mistään! Tämä lehmä on 176 cm pitkä, kuppikoko ii niinkuin Iivari ja pötsi rv 24+0.
Fiilinki, H&M ja Prismojen/Citymarkettien isojen tyttöjen osastot käyty läpi. Kirppiksilla on vähän.
Kuka äiti myisi mulle kivoja XXL-vaatteita? Tori.fi selailtu läpi aika monta kertaa.
 
Lehmä täälläkin, ammmmuuuuu!

Tänään laittauduin "kauniiksi", kiva äitiyspusero ja korut kaulaan. Mieli pirteänä vaappusin hantturin paikalle.
Mutta sitten 10 km ennen äitienpäivän juhlapaikkaa kesken lauseen oksensin. Ämpäriin osui pari litraa, mutta silti sitä roiskui joka puolelle. Aurinkolaseille, kengille, housuille, paidalle... Ei muuta kuin tiensivuun ja viimeiset oksennukset leskenlehtien niskaan. Auton tarjoamassa piilossa riisuin oksennuspilkulliset paidan ja housut pois. Autosta löytyi yksi iso kulahtanut trikoomekko. Lopputulos; mustat umpikengät, mustat miesten sukat kokoa 47 ja harmaantunut musta trikoomekko. Hehkuvaa kevään muotia, jesh! Äidin luona lainasin ison trikootakin, jotta kehtasin mennä kahvipöytään.

Mulla on vaatteet vähissä. Pari-kolme paitaa löytyy. Kun niitä ei vaan löydy mistään! Tämä lehmä on 176 cm pitkä, kuppikoko ii niinkuin Iivari ja pötsi rv 24+0.
Fiilinki, H&M ja Prismojen/Citymarkettien isojen tyttöjen osastot käyty läpi. Kirppiksilla on vähän.
Kuka äiti myisi mulle kivoja XXL-vaatteita? Tori.fi selailtu läpi aika monta kertaa.
Mä käytän edelleen vanhoja normiajan tunikoita kun ne venyy. Housut ongelmallisia ku ei ny voi paksuja äitiyssukkiksia enää käyttää helteellä...H&M:stä yhet ohuet äitiyslegginsit jotka on tosi hyvät ja Vero modasta yhet joissa tosi korkee vyötärö. Takit ei mee mitkää kii joten repsottaa auki ja käytän jotai hartiahuiveja tai ponchoa...Mitäs Zalando? Ootko niiden äippävaatteiden aleja kattonu? Ostin xl kokoa äippäpitsimekon 25€ sieltä ja se on jo vappuna ja äitienpäivänä ollu päällä. On yli polven ja pikku hihoilla.
 
Mä ostin tavallisia tunikoita Cellbesillä raskausaikaa varten. Sieltä löytyy kokoja 38-62. Olen itse vaatekokoa 48-50. Raskausaikaa varten olen ostanut ainoastaan yhdet äitiysfarkut. Muuten olen mennyt omilla vaatteilla. Housuina muuten menee legginsit tai muut paksummat joustavat housut. Olen ostanut niitä Tokmannilta 10-20 eur hintaan.

http://www.cellbes.fi/ale-valikoima-naiset-ylaosat-6464/tunika-540501 esim tää venyy nätisti mahan mukaan.
 
Mä ostin talvella liiteristä sellaisen pitkän trikoo-puolihameen, oisko ollu 7eur. Se on niin pitkä, et menee vattan päälle ja tulee sitte nippanappa polvien yläpuolelle. Samanlaisen ostin hennesiltä. Sillä olin tänään syömässä. Mullakin on kesätunikoja ennestään, ja ne menee vielä päälle. Lehmä-olo kyllä on ja tissit heiluu ja höllyy joka suuntaan. Mun oli pakko viime yönäkin laittaa se yks toppi et sain nukkuttuu. Sekin on tosin käymässä pieneksi, meinaa utareet tulla ulos edestä. Mua itse asiassa hävettää jo vähän liikkua julkisilla paikoilla. Sain kyl pitkiä katseita tänään. On varmaan viimeisiä kertoja ku voi korkkareitakaan pitää, huomaan, et jalat alkaa turpoo.

Bobcat, sympatiaa tissiosastolle! Varsinkin lämpimällä, voi helvata. :nailbiting:

Mä tilasin hennesiltä just kasan imetyspaitoja, -liivejä- ja toppeja. Ja -mekkoja myös. Laitan ei-sopivat takas. Otin liivit 85c ja otinko jonkun 75d, vai miten päin mä nyt luin sitä kokotaulukkoa. Mun hennes-koko muuten alkaa oleen 44 ja xl. Nyt oon käyny läpi omia kesävaatteita ja arponu, et mitkä mahtaa mennä päälle heinä-elokuussa. Laitan ne jo kaappiin venttaa, säästyn sitte siltä ärsytykseltä ku yhtäkkiä ei ookaan ku äitiysvaatteita kaapissa. Ei mulla niitä ihan hirveesti kyllä oo ja osa on jo käyttökelvottomia eli pieniä. Yhdet äitiysfarkut uhraan ja pätkäsen niistä caprit, ku ei oo sellaisia löytynyt. Meidän mutsi on mua melkeen 10cm lyhyempi, et sen vaatteita en voi käyttää. Sain kaverilta yhden äitiyskesäpaidan, se oli mulla töissä tällä vkolla ja soi päällä. Ja ison takin ostin sokkarilta, 23eur alesta.
 
Mulla on kaks kesämekkoa nyt käytössä ja toivon et helteet jatkuu ettei tarvii mitään pitkähihaista/lahkeista. Yhdet kirpparilta ostetut äitiysfarkut (aaaaaivan liian pitkät) ajattelin pätkästä kapreiksi tai sortseiksi. Mut paitaosasto... Mulla oli viime raskaudessa kolme aivan ihanaa äitiys t-paitaa (eBaystä tilattuja) mutta nyt en löydä niitä mistään! Myin osan äitiysvaatteista mutta nuo kolme halusin säästää ja laitoin erikseen säilöön mutta en vaan löydä niitä nyt mistään! Harmittaa niin vietävästi!!! :(
 
Pituuksista. Me ollaan miehen kans molemmat aika lyhyitä, alle 170cm kumpikin. Lapsi oli syntyessään 54cm (4250g). Nyt juuri 14-vuotiaana on perheen pisin 177cm vartensa kansa . Kuinkahan kauan tuo vielä kasvaakaan?
 
Tissikeskusteluun: mun tissit on PIENENTYNY! Raskauden alussa käytin vielä vanhoja 85E rintsikoita ja kun niistä tuli kaarituki ulos menin ostamaan uudet samanlaiset ja sainkin ottaa 85D! Rinnat pienenee, takapuoli ja reidet kapenee, alavatsa pysynyt entisellään (eli ei mitään läskeistä erottuvaa vauvamahaa) mutta YLÄvatsa senkun kasvaa! A-mallinen mekko päällä näytän jo siltä kun olis LA nurkan takana jo... Ja viikkoja siis vasta 17+2!!!
 
Taisin unohtaa vastata sulle Salvia aiemmin. Eli meidä teinit otti kuopuksen vastaan todella hyvin. Itse asiassa ennen kun mentiin nykyisen miehen kanssa edes naimisiin kysyin lapsilta (sillon tyttö 11 ja poika 12v) mitä mieltä ovat jos saisivat pienen sisaruksen (miehellä ei lapsia ennestään). Lapset oli heti innoissaan. Heillä kans kaks pientä serkkua, joiden kanssa leikkii mielellään. Sit menikin melkeen kolme vuotta ennen kuin tulin raskaaksi ja lapset tiesi tutkimuksista ja hoidoista jne ja odottivat yhtä malttamattomina kuin mekin. Ovat hoitaneet kuopusta ja leikkivät paljon hänen kanssaan. Nyt kun kerrottiin tästä raskaudesta ei vastaanotto ollut ihan yhtä lämmin ja innostunut... Tyttären mielestä yksi pikkuinen olis riittänyt. No, eivät oikeestaan ole sen jälkeen kommentoineet asiaa suuntaan eikä toiseen, kai he pikkuhiljaa tottuu ajatukseen ja luulen kyllä että ovat yhtä myytyjä seuraavastakin kun syntyy. :)
 
Myy75, siinä yhdessä vauva-ohjelmasssa sanottiin, että ihminen on puolet lopullisesta pituudestaan 2-vuotiaana. Et tuleekohan pitkä poika?

Me ollaan samat mitat ku te, mä. 170 ja mies 178. Mulla on pitkät jalat ja kädet ja ultrassa pojan sääri näytti pitkältä. Et tulisko futaaja...? :)
Mä oon kuullu ton saman jutun, en tiedä onko joku "vanhan kansan uskomus" vai fakta, mutta joskus ihan mielenkiinnosta katottiin säilyneestä neuvolakortista jollakin, niin sattui aika lähelle. Mut sit toisaalta mutsi just katto mun ja broidin neuvolakortit, niin ollaan oltu lähes saman pituset 2-vuotiaana, mutta nyt aikuisena meillä on kans just joku 8 cm eroa. Tosin ite olin tän pituinen 13-vuotiaana. Mut jos pitäis paikkansa, niin meidän poitsusta tulis meidän perheen pisin, mikä nyt tietty ei olis mitenkään kummallista. Heh! Mä oon kans pitkäjalkainen ja molemmista on ultrissa sanottu että pitkäsäärisiä ja kieltämättä yöpaidoista jää housut lyhyiks ekaks pojalla :)
 
Meille sanottiin myös ultrassa, että pitkät luut, eikä mikään ihme koska ollaan molemmat pitkäraajaisia ja lyhytselkäisiä. Mä olen pitkähkö, 172cm, mutta mies on vain 176cm, vaikka on perheensä pisin. Joten ei meidän lapsesta välttämättä mitään hujoppia tule. Ja sitä paitsi mäkään en lapsena ollut mikään pitkä vaan aika keskipituinen ja välillä tipahdin alakäyrille asti. Olin tosi myöhään kehittynyt ja kasvoin varmaan 18-vuotiaaksi asti. Kuukautisetkin alkoi vasta 15-vuotiaana. Lisäksi olin tosi alipainoinen, vaikka olen aina tykännyt ruuasta ja syönyt paljon. Jos lapsesta tulee mun tapainen niin terkkareiden kanssa tulee varmaan jatkuvaa vääntöä :D
 
Takaisin
Top