Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Salvia! Mulla on kans esikoisen ja kuopuksen välillä pari viikkoa vajaa 15v. Nyt ovat 16v ja 1v3kk, välissä on kans vajaa 15-vuotias. Ja vielä on siis neljäs tuloillaan. Tosin on isäkin tuossa välissä vaihtunut... :D
 
Sirpa40 ja Maria75: mä en myöskään ole ikinä syönyt pillereitä, yritän muutoinkin olla käyttämättä mitään lääkkeitä.

Kunhan tämä on syntynyt, kuvittelen imetyksen toimivan siinä ehkäisijänä...ellei toimi, ei haittaa, vaikka tulis raskaaksi:) Sehän on tarkoituskin, vaikkei nyt ihan naps - samointein.

Tosin en usko, että tässä iässä ihan liian helposti tuo onnistuu:joyful:
Ikinä ei voi tietää ja tämäkin on niin yksilöllistä. itse en tässä raskauksien välillä myöskään käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Aloitin kiinteät poitsulle muistaakseni noin 5-kuisena eli täysimetin vähintään siihen asti ja aika paljon siitä eteenkinpäin - ja säännölliset menkat alko 3 kk synnytyksestä... :) Siinä vaiheessa olin just täyttämässä 39.
 
Muokattu viimeksi:
Vaikka mä olen täysimettänyt kaikkia kolmea on joka kerta menkat alkaneet neljä viikkoa jälkivuodon loppumisesta (eli n 6vko synnytyksestä). Eli mulla ei ainakaan imetys ole toiminut ehkäisynä. Kahden ensimmäisen jälkeen mulla oli hormonikierukka 9 vuotta. Sen taidan ottaa nytkin tämän synnytyksen jälkeen.
 
Tervetuloa, Salvia!

Onpas meillä pientä porukkaa täällä, useampi alle 160cm hukkapätkä. Kysyn kyllä seuraavaksi neuvolassa että onko tällä mun koolla jotain vaikutusta johonkin.

Eipä oo miehestä ollu mullekaan tukea. No välillä on hyvä päivä ja ymmärrystä tulee ja muistuttelee mua ottamaan iisisti, mutta mun itkut ja murheet tuntuu lähinnä ärsyttävän. Jännittää miten hän synnytyksessä jaksaa olla tukena.

Noel:) : se on hyvä, kun tänne saa laitettua tuntoja:). Mustakin välillä tuntuu, ettei mies ymmärrä, vaikka miten yrittää. No käsitän, ettei voikaan, kun on "ulkopuolinen" näissä kropan tuntemuksissa ja myös tunnetasolla.
 
Tervetuloa Salvia! Mulla on kans esikoisen ja kuopuksen välillä pari viikkoa vajaa 15v. Nyt ovat 16v ja 1v3kk, välissä on kans vajaa 15-vuotias. Ja vielä on siis neljäs tuloillaan. Tosin on isäkin tuossa välissä vaihtunut... :D
Muistatko kuinka teillä teini asian otti. Vauvan tulon siis. Mua vähän jännittää suhtautuminen, ei ole vielä kerrottu. On kyllä pienten serkkujensa kanssa aivan mahtava, mut luulen et ajatus vauvan teosta voi olla teinille eka liikaa... En yhtään tiiä milloin sitä kertoisi. Mä haluaisin kertoa aika pian. Mies ei vielä..
 
Kiitos. Jouduin eilen käymään tyksissä verenvuodon ja supistusten takia mutta kaikki oli hyvin . Kauhistus oli vaan painoarvio joka 34+0 oli 2,9 kg. Ja mähän oon myös pienikokoinen(157cm ja lähtö paino 50kg) jos kasvu jatkaa tota linjaa niin 4.2 kg laskettuna ja kyllä mäkin pelkään niin isoa synnyttää vaikka oon pari nelikiloista synnyttänyt!

JustMom : Mikä muuten sulla on sf-mitta? Onko sekin nyt suuri?:rolleyes:
 
Olisko maria katastrofi, jos tulisit uudestaan raskaaksi kovin pian?
Ei kai uusi raskaus olisi katastrofi. Lääkärit vain suosittelee vuoden taukoa sektion jälkeen ennen uutta raskautta. Uudessa raskaudessa mua mietityttää toi synnytys, kun en haluaisi uudestaan leikkauspöydälle. Sen verran raju kokemus toi sektio kuitenkin oli.
 
Täällä kanssa yksi tappi, 160cm hattu päässä :) Mulle ei koskaan ole mitenkään synnytyksessä kiinnitetty huomiota siihen kuinka lyhyt olen, sitten vasta lapsen syntymän jälkeen joutunut selittelemään, että no onko ihme että vauva on pieni kun itsekin olen..eikä ukkokaan mikään jättiläinen ole :)

Tervetuloa Salvia ja onnea plussasta! ! Täällä on huippujengi..huomaan itsekin etten ole tuolla "omassa ryhmässä" heinäkuisissa juurikaan höpötellyt, kun täältä löytyy tuki hienosti asiaan kuin asiaan! :) Mun tällä viimeisellä ja ensimmäisellä lapsella tulee ikäeroksi 19v. :happy:

Sirpa: Kyllä mun mies usein osoittaa tukea mua kohtaan ja auttaa tosi paljon, mutta sitten välillä sillä pääsee noita sammakoita ja sitten kun huomaa että mua ärsyttää, niin sitä rupee ärsyttämään mun ärsytys. Kait se odottaa, että nyt pitäis olla maailman onnellisin koko ajan kun on lapsia ja kaikki muutenkin perusjutut hyvin. Mutta joo, ei voi ymmärtää sitä miltä tuntuu kun on toi pötsi tossa edessä yhtäkkiä. Kaikki mitä teet, vaatii ponnisteluja, yöt valvotaan ja päivät juostaan likan perässä..se porskuttaa kuitenkin aika samoilla meiningeillä kuin aikaisemminkin.
 
JustMom : ihan hyvin. Ehkä silloin kun ilmoitin 2014 että tulee vauva, oli enempi nielemistä ja totuttelua että tulee vauva, nyt se menee vähän siinä sivussa :) Sanoi vaan, että kyllä se vähän totuttelua vaatii kun ensin oli pitkään vaan yksi pikkuveli ja nyt on sen lisäksi pikkusisko ja tulee vielä toinen pikkuveli :) Selvästi tehnyt hyvää nähdä vauvoja kun ei ollut ollenkaan tykännyt vauvoista aikaisemmin, mutta toi tyttö muuttanut sen näkemykset kokonaan :)
 
Mä oon sitte pitkä teidän pätkien joukossa....176cm ja mies taitaa olla 184cm. Saas nähdä minkälainen hujoppi syntyy.
 
Ei kai uusi raskaus olisi katastrofi. Lääkärit vain suosittelee vuoden taukoa sektion jälkeen ennen uutta raskautta. Uudessa raskaudessa mua mietityttää toi synnytys, kun en haluaisi uudestaan leikkauspöydälle. Sen verran raju kokemus toi sektio kuitenkin oli.

Niin joo, on kaiketi suositeltavaa antaa kohdulle se n.vuoden lepo,että arpi ja kroppa muutenkin palautuu kunnolla. Ymmärrän hyvin, että seuraavaksi haluaisit päästä vähän helpommalla synnytyksestä, kuulosti todella rajulta tuo sinun sektio.:Heartblue
 
Mä oon sitte pitkä teidän pätkien joukossa....176cm ja mies taitaa olla 184cm. Saas nähdä minkälainen hujoppi syntyy.

Mullakin mies on yli 180, ja poika tulossa. Jännää minkä kokoisena mahtaa syntyä jos täysiajalle mennään.

Nyt on jalat alkanu turpoomaan. Naama on ollu turvoksissa jo jonkun aikaa. Ja alapäätä vihloo. Onkin ollu fyysisesti helppo raskaus tähän saakka, joten kai nää lopun ajan vaivat on hyväksyttävä.

Rv35+5
 
Mä oon sitte pitkä teidän pätkien joukossa....176cm ja mies taitaa olla 184cm. Saas nähdä minkälainen hujoppi syntyy.
Noi on kyl niin jänniä arvoituksia noi koko-jutut. Mä oon 170 ja mies jotain 178, tämmöisiä aika normaalikokoisia, ja esikoinen (poika) oli "vaan" 49 cm ja alle 3,2 kg. Mut nyt sit kirinyt ihan käyrille ehkä vähän ylikin ollen 2 vee neuvolassa 92 cm.
 
Nyt on jalat alkanu turpoomaan. Naama on ollu turvoksissa jo jonkun aikaa. Ja alapäätä vihloo. Onkin ollu fyysisesti helppo raskaus tähän saakka, joten kai nää lopun ajan vaivat on hyväksyttävä.

Rv35+5

Täällä ihan samat vaivat alkaneet nyt viikon aikana. Tosin mulla "jo" 37+4 :) Jalkojen turpoaminen varsinkin ärsyttää kun lenkkarit ei enää mahdu jalkaan. Onneksi löytyy kasa crocseja. Mulla on myös harkkasupparit lisääntyneet kaikissa tilanteissa ja varsinkin iltaisin. Eli toivossa on hyvä elää että tulisi tytsy itse ulos ennen käynnistystä :)

Hauskaa äitienpäivää meille kaikille :)

Meillä ei asiaa mitenkään vielä juhlisteta tms. Omilla äideillämme käydään kylässä ja viedään perinteiset ruusut.
 
Oltiin miehen kanssa ajelemassa pikku alkukesän retki ja yövyttiin hotellissa. Ihan hyvin jaksoi istua autossa sen 200km suunta, vaikka arveluttikin lähteä kotoa kauemmas, kun on enää 2viikkoa laskettuun aikaan:smug:

No hotelli oli aika täynnä etenkin terassi, lämmin sää. Illalla menomestassa ihan hyvin jengiä...Siellä ison vatsan kanssa hetken viihtyi soodavettä hörppien:sour:

Mies olisi halunnut vielä mukaan istumaan seuraksi, mutta eipä vaan napannut, eikä ihme...Harva siellä nyt viimeisillään iltaa istuu:wideyed:

Mutta kyllä sitä vielä ihan hyvin pääsee ja jaksaa näinkin lähellä LA:ta, jos haluaa mennä:p
 
Vaikka mä olen täysimettänyt kaikkia kolmea on joka kerta menkat alkaneet neljä viikkoa jälkivuodon loppumisesta (eli n 6vko synnytyksestä). Eli mulla ei ainakaan imetys ole toiminut ehkäisynä. Kahden ensimmäisen jälkeen mulla oli hormonikierukka 9 vuotta. Sen taidan ottaa nytkin tämän synnytyksen jälkeen.

Miten pian synnytyksen jälkeen sulle on suostuttu laittamaan hormonikierukka? Vai onko sulla ollut sektioita? Kun mulle neuvolassa väläyteltiin nyt ettei voisi laittaa kuin vasta 6 kk sektion jälkeen. :inpain: Toisaalta luin netistä eri kokemuksia eli jollekin on laitettu jo jälkitarkastuksessa ja vaihtelut oli muutenkin 1-6 kk välillä. Mä en oikein voisi odottaa sen laittamista kun mulla on endoa ja tuo hoitaa/estää sitä kasvamasta.. Enkä oikein kestäisi mun kamalia kuukautisia.

Mun vanhemmat lapset oli syntyessään 53 (tyttö) ja 55 cm (poika). Minä 170 cm ja lasten isä 192 cm. Tyttö on jäänyt siitä huolimatta kasvussaan jälkeen ikäisiään. Pojasta povataan yli 180 senttistä. Tämän uusimman tulokkaan isä on 178 cm. Ja poika oli syntyessään vain 48 cm. Yllättävän pieni.
 
Marituuli, mulla ei ole sektiokokemusta niin en tiedä miten sen jälkeen toimitaan. Mulla on jälkitarkastuksessa laitettu kierukka.
 
Takaisin
Top