Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teillä sukulaiset kauheita kyseleen, koska aiot vauvan ulos punnertaa?:rolleyes:

Sitä on melkein itse kärsivällisempi, kuin muut...!!:grin

Anoppi kyselee, joko supistuksia tuntuu...jaa ai eikö oo...no eihän se sitten nyt vielä synny..:sad001

Sitten on neljällä sukulaisella synttärit ihan tässä lähipäivien ja viikkojen sisällä, ja näköjään jokainen povaa syntymää omalle syntymäpäivälle....:wideyed: :joyful:

Iikksss, ei yhtään paineita koska syntyy...:singing:

No on! Nyt varsinkin, kun laskettu aika meni jo... Tuntuu hassulta kysymys, että koska aion synnyttää - ihan kuin se olisi minusta kiinni. Vakiovastaukseni onkin nyt "puolestani ihan vaikka heti"...

Rv 40+5
 
Tässä muuten taas tämä lista, ruuhkaiset viikot edessä :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
Murrimur, millä mielellä olet? Malttamaton varmaankin mutta onko muuten kaikki ok? Olo ihan siedettävä? Milloin sulla on seuraava kontrolli, jos ei vauva meinaa tulla?
Tosin hän varmaankin odottelee huomiselle, niin saat parhaan äitienpäivänlahjan.:Heartpink
 
Mä oon A+. Ekaa kertaa mulle paljastui veriryhmä näissä raskausseulonnoissa. Mulla vaihtui ekassa ultrassa la viikkoa aiemmaksi. Ja nytkin sf on yläkäyrällä muutaman vkon. Sormet ristiin, et tulee aiemmin!

Murrumur, mun la on 9.7.

Vein kirppikselle kamaa, kävin kamun kaa kaffella ja nyt istun keinussa ja juon kylmää nikolaita ja suunnittelen uutta pihapatiota. Sekä pihavajaa. Ostin yhden kesäkukan, se pitää viel kuulemma siirtää yöksi sisälle. Muita en vielä uskaltanu ostaa, en kuitenkaan muista niitä yövyttää.
 
Mä en seuraa urheiluu, mies seuraa kaiken. Mul on nyt semmone sarvi ottas tän jäkiksen kans jo että äijä lentää synnäriltä pihalle jollei se unohda puhelintaan ees siks aikaa...v#@@u ja argh ja ja ja..kai se sielläkin hoitaa jotai työjuttuja tai kattoo netist jotai pelii
 
MS74 koita jaksaa! Mä seuraan lätkää, katton muitakin kuin Suomen matseja. Mut voin kuvitella, miltä susta tuntuu. Et sitten innostu kattoo? Monta mun frendiä, joka ei oo ollu kiinnostunut, on innostunut ku on jonkun Suomi-matsin kattonu. Naksuja, lonkkuu, bissee :hungover:..,. Meillähän se lätkä tuntuu olevan tällä hetkellä yks yhdistävä tekijä. Ja mä oon helpottunut, et tuli jotain muuta tekemistä ja jännittämistä tähän väliin. Isukki otti MTV Total -paketin ja maksoikin sen. Et kerrankin mulle tippu omena syliin... :3some
 
Murrimur, millä mielellä olet? Malttamaton varmaankin mutta onko muuten kaikki ok? Olo ihan siedettävä? Milloin sulla on seuraava kontrolli, jos ei vauva meinaa tulla?
Tosin hän varmaankin odottelee huomiselle, niin saat parhaan äitienpäivänlahjan.:Heartpink

Kiitos kysymästä :)

Muuten olisi ihan ok, mutta tuo selkäkipu! Se on siis yltynyt tämän viikon aikana niin kovaksi, että olen käytännössä liikuntakyvytön. Paikallaan oleminen ei satu yhtään, mutta heti kun lähtee liikkeelle, iskee armoton kipu ja vihlonta. Lisäksi oikea jalka pettää helposti alta. Olen siis tämän viikon lähinnä nököttänyt neljän seinän sisällä, akselilla sänky-sohva- keittiö... Neuvolan th:n mukaan tähän ei oikein auta muu kuin synnyttäminen, sen takia alan olla vähän kärsimätön.

Seuraava kontrolli on ensi ke. Se on taas ihan vaan neuvolakäynti, jossa mitataan verenpaine ja kuunnellaan sydänäänet, ei muuta. Mutta silloin saan sitten varmaan lähetteen äitiyspolille seuraavaksi viikoksi, koska sitten alkaa olla 42 vkoa täynnä.

Toivottavasti tulisi äitienpäivävauva, sopisi minulle oikein hyvin!
 
Tervetuloa, Salvia mukaan !Mulla ei raskausaikana ollut turvotusta, mutta nyt on jalat ja kädet turvoksissa. Jaloissa on suonikohjuja. Mulla on nyt ollut 4 viikkoa kuukautiset, kun aloitin minipillereiden käytön. Päätin nyt lopettaa minipillereiden syönnin vuodon takia ja kun ilmeisesti pilleritkin voi aiheuttaa turvotusta. Miehen kanssa täytyy olla selibaatissa tai käyttää kondomia tai luottaa ns. varmoihin päiviin. Pitää ottaa ovulaatiotikut käyttöön päinvastaisessa tarkoituksessa. En yhtään tykkää mistään hormoonivalmisteista.
 
Tervetuloa, Salvia mukaan !Mulla ei raskausaikana ollut turvotusta, mutta nyt on jalat ja kädet turvoksissa. Jaloissa on suonikohjuja. Mulla on nyt ollut 4 viikkoa kuukautiset, kun aloitin minipillereiden käytön. Päätin nyt lopettaa minipillereiden syönnin vuodon takia ja kun ilmeisesti pilleritkin voi aiheuttaa turvotusta. Miehen kanssa täytyy olla selibaatissa tai käyttää kondomia tai luottaa ns. varmoihin päiviin. Pitää ottaa ovulaatiotikut käyttöön päinvastaisessa tarkoituksessa. En yhtään tykkää mistään hormoonivalmisteista.

Olisko maria katastrofi, jos tulisit uudestaan raskaaksi kovin pian?
 
Kiitos Sirpa40 ja Maria75. Toiselle kierrokselle hyvinkin. Mua on vaivannut krooninen vauvakuume edellisen syntymästä saakka. Aika kauan kesti tuon miehen pehmittely toiseen lapseen . Ei vaan itse asiassa olin jo vähän luovuttanut asiassa ja kun otin esille kohdunpoiston (ihan mahdottomat kuukautiset), niin mies yllätti ja sanoi jos kumminkin vielä toinen. Noinko tuo lämpiäisi vielä kolmannellekkin ... Mutta melko vuosi meni yrityksessä ja yksi kierros ehdittiin käydä hoidoissakin jo. Raskaus alkoi sit seuraavassa luomukierrossa .
 
Maria75, mäkään en halua mitään hormonihoitoja käyttää ehkäisyyn. Enkä oo vuosiin enää käyttänytkään mitään hormoneja, koska oon tupakoinut. Minipillereitä mäkin joskus koitin, mut silloin oli menkat koko ajan. Lopetin nekin. Ehkäisynä siis joku noista, tai sitte helminauha tai reisille :joyful:. Mies ei välttämättä pidä sitä pahana. Ja, saa siivota sotkunsa ite...:grin:p.
 
Kiitos Sirpa40 ja Maria75. Toiselle kierrokselle hyvinkin. Mua on vaivannut krooninen vauvakuume edellisen syntymästä saakka. Aika kauan kesti tuon miehen pehmittely toiseen lapseen . Ei vaan itse asiassa olin jo vähän luovuttanut asiassa ja kun otin esille kohdunpoiston (ihan mahdottomat kuukautiset), niin mies yllätti ja sanoi jos kumminkin vielä toinen. Noinko tuo lämpiäisi vielä kolmannellekkin ... Mutta melko vuosi meni yrityksessä ja yksi kierros ehdittiin käydä hoidoissakin jo. Raskaus alkoi sit seuraavassa luomukierrossa .
Onnittelut ja tervetuloa, Salvia! :)
 
En tiedä, kuvittelenko, mutta tänään on ollut outo olo... Yö oli kyllä huono, mutta olen ollut koko päivän aivan poikki, ihan niinku kaikki voimat pois, jalat painaa tonnin. Vauva on mylläillyt tässä iltasella ja välillä on tullut sellaisia "piikkejä" tonne jalkojen väliin ja jonnekin "sisälle". Useampana päivänä ollut lieviä alavatsan menkkamaisia tuntemuksia, mutta en koe niitä supistuksiksi. Lisäksi ollut sellainen levoton olo. Ja sit ällö-osio: viimeks tunnistin limatulpan selkeesti, nyt ei oo ollut sellasta, mutta isompia määriä enemmän valkovuotomaista tavaraa kerralla tullut.
Rv 39+5
 
Maria75, mäkään en halua mitään hormonihoitoja käyttää ehkäisyyn. Enkä oo vuosiin enää käyttänytkään mitään hormoneja, koska oon tupakoinut. Minipillereitä mäkin joskus koitin, mut silloin oli menkat koko ajan. Lopetin nekin. Ehkäisynä siis joku noista, tai sitte helminauha tai reisille :joyful:. Mies ei välttämättä pidä sitä pahana. Ja, saa siivota sotkunsa ite...:grin:p.

Sirpa40 ja Maria75: mä en myöskään ole ikinä syönyt pillereitä, yritän muutoinkin olla käyttämättä mitään lääkkeitä.

Kunhan tämä on syntynyt, kuvittelen imetyksen toimivan siinä ehkäisijänä...ellei toimi, ei haittaa, vaikka tulis raskaaksi:) Sehän on tarkoituskin, vaikkei nyt ihan naps - samointein.

Tosin en usko, että tässä iässä ihan liian helposti tuo onnistuu:joyful:
 
En tiedä, kuvittelenko, mutta tänään on ollut outo olo... Yö oli kyllä huono, mutta olen ollut koko päivän aivan poikki, ihan niinku kaikki voimat pois, jalat painaa tonnin. Vauva on mylläillyt tässä iltasella ja välillä on tullut sellaisia "piikkejä" tonne jalkojen väliin ja jonnekin "sisälle". Useampana päivänä ollut lieviä alavatsan menkkamaisia tuntemuksia, mutta en koe niitä supistuksiksi. Lisäksi ollut sellainen levoton olo. Ja sit ällö-osio: viimeks tunnistin limatulpan selkeesti, nyt ei oo ollut sellasta, mutta isompia määriä enemmän valkovuotomaista tavaraa kerralla tullut.
Rv 39+5

Myy75 : h-hetki lähestyy!:grin

Mulla kanssa se valkovuoto lisääntynyt ihan viimepäivinä. Voi olla että on sitä lapsivettäkin, mikä tihkuu.

Maha painaa ihan tonnin, kun kävelee:joyful:

Rv 37+4
 
Tervetuloa, Salvia!

Onpas meillä pientä porukkaa täällä, useampi alle 160cm hukkapätkä. Kysyn kyllä seuraavaksi neuvolassa että onko tällä mun koolla jotain vaikutusta johonkin.

Eipä oo miehestä ollu mullekaan tukea. No välillä on hyvä päivä ja ymmärrystä tulee ja muistuttelee mua ottamaan iisisti, mutta mun itkut ja murheet tuntuu lähinnä ärsyttävän. Jännittää miten hän synnytyksessä jaksaa olla tukena.
 
Takaisin
Top