Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännittyneenä ja kateellisena luen näitä viestejä joilla on jo niiiin lähellä synnytys! :joyful: Itse odottelen heinäkuun helteitä ja sitä kuinka ihanaksi tässä vielä olo tulee parin kuukauden aikana :)

Mulla tuli eilen tosi kovia kipu oikealle puolelle vatsaa. Onhan niitä repäsykipuja tullut pitkin raskautta, mutta tää oli kyllä jo niin kova, että vedet tuli silmiin. Ajattelin että vähintään istukka irtosi (vaikka kipu vissiin tuntuis enempi selän puolella kun on takaseinässä) tai joku repesi kyllä pahasti. Mutta kun poitsu potki koko illan ihan normaalisti eikä kovin kipu kestänyt kauaa, niin en soitellut mihinkään, luotan siihen että kaikki on hyvin. Ehkä mun vanha umpparihaava vihotteli tuolta sisältä päin tai jotain, niiltä kohdin se kipu tuntuikin.

Ja onko muuten ärsyttävää kun ukko siinä vieressä sanoo vitsaillen: joko lähdetään synnytymään vai tilataanko ambulanssi..jne jne. Joo, onhan se aika monta kertaa kuunnellut mun valitusta kaikenmaailman kivuista ja supistuksista, mutta silloin kun kipu on pahimmillaan, niin se vois kyllä pitää turpansa kiinni, koska se ei naurata. Yritän sitten takas siinä sanoa, että laitetaaks veitsi sun sisuskaluihin niin katotaan kuinka sua naurattaa, mutta toi huumori on varmaan sen tyyli selvitä itse tilanteista missä mua sattuu, kun ei oikein osaa muutenkaan auttaa..ärsyttää vaan ja aina siitä tapellaan, huomaa kuulemma että olen raskaana kun mitään ei uskalla sanoa! No, ehkä tossa tilanteessa voi sen suun pitää kiinni ja vaikka katsoa että muija jää henkiin..tai jotain. :angry4
 
Satru, meillä oli toi sama keskustelu toissa päivänä. Äijä ei vitsaile, mut sitä ei nykyään vähempää vois kiinnostaa kävelläänkö liian lujaa ja mihin nyt sattuu. Mä sanoin, et jos pari kuukautta voisit tsempata mua ja osoittaa empatiaa ja sympatiaa, VAIKKA SULLA OIS OLLU PITKÄ DUUNIPÄIVÄ. Mä kärsin saatana puoli vuotta JA TEEN TÖITÄ JA LASTA SAMAAN AIKAAN! Sitte pamautin, et se ystävä on tulossa synnytykseen, että mä en oo sellaista vastuunottoa isukin käytöksessä nähnyt, että voisin luottaa siihen et se tukee mua synnärillä. Äijä mökötti loppuillan, eilen tuli "äitenpäiväkukat" ja kahvipaketti, missä luki Onnea Rakas" ja sanoi että tulevalle äidille. Vähän sitä hellyyttäkin sitten irtos.

Toi "huomaa, että on raskaana" on miesten kotkotusta, ettei niiden tarttis ottaa mitään vastuuta tai huomioida erikoisesti. Mä näin yhtä miespuolista tuttua lounaalla tällä vkolla ja kirosin tätä olotilaa. Se sanoi, ettei muista vaimollaan olleen mitenkään vaikeeta... Niillä siitä on 20v. Mä sanoin, et kuvittele että sulle tulee yhtäkkiä 15 kg tohon eteen ja et sun kroppa levii niin nopeeta et tekee kipeetä, ja sun pitäis toimii normaalisti samalla kun sun sisällä joku paukuttaa jatkuvasti. Siinä vituttais kyllä miestäkin. Sanoin sille, että sun vaimo on tehny kyllä sellaisen urotyön kun on kolme mukulaa tänne paiskannu, että hattua nostan! Kaipa naisetkin yrittää tehdä naisen hommansa mahdollismman vähällä valituksella.

Mä kyllä kaipaan sitä tukea. Nyt ois äijillä ekan luokan tilaisuus osoittaa miten naisestaan ja perheestään pidetään huolta. Ja tehdä tää homma mahdollisimman helpoksi naisellekin. Silloin siitä ajasta vois oikeesti NAUTTIAKIN, molemmat. Kuinka vaikeeta on osoittaa extra-hellyyttä ja -ymmärrystä muutaman kuukauden?Jos palkintona on hyväntuulinen odottava äiti sekä OMA LAPSI??? Saatanan ilmaismatkustajat kun kuvittelevat ettei mitään tarvi tehdä ja kohta saa ilmatteksi oman lapsen....
 
Mulla oli eilen vatta kipeä tosta kohdun yläpäästä, tosta korkeimmasta kohtaa. Olin 6h töissä, en tiedä tuliko istumisesta. Pidin kyllä taukoja kun ei pystyny istuu. Nytkin vähän tuntuu, että siitä juilii välillä.

Mä muuten ostin sitä Bio-oilia ja hieroin parina iltana vattaan. Mulla alkoi iho vähän kutisee ja siihen tuli sellaista pientä näppyä, jota ei nähny mutta tunsi. En sitte oo uskaltanu käyttää sitä enää.

Miten se välilihahieronta? Ootteko tehny nyt, te touko- ja kesäkuiset? Täällä kysellään, et milloin aloitetaan, milloin aloitetaan????? Mä luin, et vasta vkolla 34.

MS74, mä kyl ajattelin sen Jussi-vauvan, mut sä otat sen ni mulle vaikka EnsimmäinenTiistaiJuhannuksesta -vauva. Olis se kaks-kolme vkoo ennen. Tiedätkö sä sun ovuloinnin? Entä Tähti-73 tiedätkö sä sun?
 
Kk mukaan mun la olis 14.6 mutta varhaisultrassa vastas pari päivää pienempää ja jostain kumman syystä ne vaihtoi sen tohon 16.6( kai se vaan kuulosti kivalta , 16.6.16 :) ) yleensähän ei noita muutaman päivän heittoja noteerata. Mut tolla 16.6 nyt mennään, saa sitten nähdä...
 
Satru, meillä oli toi sama keskustelu toissa päivänä. Äijä ei vitsaile, mut sitä ei nykyään vähempää vois kiinnostaa kävelläänkö liian lujaa ja mihin nyt sattuu. Mä sanoin, et jos pari kuukautta voisit tsempata mua ja osoittaa empatiaa ja sympatiaa, VAIKKA SULLA OIS OLLU PITKÄ DUUNIPÄIVÄ. Mä kärsin saatana puoli vuotta JA TEEN TÖITÄ JA LASTA SAMAAN AIKAAN! Sitte pamautin, et se ystävä on tulossa synnytykseen, että mä en oo sellaista vastuunottoa isukin käytöksessä nähnyt, että voisin luottaa siihen et se tukee mua synnärillä. Äijä mökötti loppuillan, eilen tuli "äitenpäiväkukat" ja kahvipaketti, missä luki Onnea Rakas" ja sanoi että tulevalle äidille. Vähän sitä hellyyttäkin sitten irtos.

Toi "huomaa, että on raskaana" on miesten kotkotusta, ettei niiden tarttis ottaa mitään vastuuta tai huomioida erikoisesti. Mä näin yhtä miespuolista tuttua lounaalla tällä vkolla ja kirosin tätä olotilaa. Se sanoi, ettei muista vaimollaan olleen mitenkään vaikeeta... Niillä siitä on 20v. Mä sanoin, et kuvittele että sulle tulee yhtäkkiä 15 kg tohon eteen ja et sun kroppa levii niin nopeeta et tekee kipeetä, ja sun pitäis toimii normaalisti samalla kun sun sisällä joku paukuttaa jatkuvasti. Siinä vituttais kyllä miestäkin. Sanoin sille, että sun vaimo on tehny kyllä sellaisen urotyön kun on kolme mukulaa tänne paiskannu, että hattua nostan! Kaipa naisetkin yrittää tehdä naisen hommansa mahdollismman vähällä valituksella.

Mä kyllä kaipaan sitä tukea. Nyt ois äijillä ekan luokan tilaisuus osoittaa miten naisestaan ja perheestään pidetään huolta. Ja tehdä tää homma mahdollisimman helpoksi naisellekin. Silloin siitä ajasta vois oikeesti NAUTTIAKIN, molemmat. Kuinka vaikeeta on osoittaa extra-hellyyttä ja -ymmärrystä muutaman kuukauden?Jos palkintona on hyväntuulinen odottava äiti sekä OMA LAPSI??? Saatanan ilmaismatkustajat kun kuvittelevat ettei mitään tarvi tehdä ja kohta saa ilmatteksi oman lapsen....
Tollanen miesten käytös on kyllä ärsyttävää. Mun mies onneks yrittää helpottaa mun olotilaa mutta oon todennu että selkeä yksinkertanen pyyntö toimii koska ei ne ymmärrä monimutkasia vihjailuja. Oon sanonu etten voi kauppakasseja enää kannella niin hän kyllä tulee mukaan. Ennen tätä raskautta totesin jo että vaihtoehdot toimii: imuroitko vai pesetkö vessan. Ite inhoon imurointia niin nyt meil on siivouspäiviä jollon hän automaattisesti imuroi ja mä siivoon muuten.

Toki ei sekään ulkoillessa tajuu etten voi entistä vauhtii tulla mut onneks meil on toi koiravanhus joka laahustaa mun tahtii ni mies jää oottelee. Tänään mennään mökille ja sinne on piiiiitkät rappuset. Erityisesti paluumatkan ylämäkirappuset jännittää....Joku saa lähties kantaa koiran ja mut jotta päästää sieltä pois.
 
Mulla oli eilen vatta kipeä tosta kohdun yläpäästä, tosta korkeimmasta kohtaa. Olin 6h töissä, en tiedä tuliko istumisesta. Pidin kyllä taukoja kun ei pystyny istuu. Nytkin vähän tuntuu, että siitä juilii välillä.

Mä muuten ostin sitä Bio-oilia ja hieroin parina iltana vattaan. Mulla alkoi iho vähän kutisee ja siihen tuli sellaista pientä näppyä, jota ei nähny mutta tunsi. En sitte oo uskaltanu käyttää sitä enää.

Miten se välilihahieronta? Ootteko tehny nyt, te touko- ja kesäkuiset? Täällä kysellään, et milloin aloitetaan, milloin aloitetaan????? Mä luin, et vasta vkolla 34.

MS74, mä kyl ajattelin sen Jussi-vauvan, mut sä otat sen ni mulle vaikka EnsimmäinenTiistaiJuhannuksesta -vauva. Olis se kaks-kolme vkoo ennen. Tiedätkö sä sun ovuloinnin? Entä Tähti-73 tiedätkö sä sun?
Mä tiiän ovuloinnin kun on pelattu mittareilla pari vuotta. Tätä vauvaa on todellakin aikataulullisesti tehty....Mä varaan sen vyöhyketerapian 3vk ennen ja katon miten käynnit siellä vaikuttaa. Ostin Ceridalin suihkepullon. Aattelin sitä suihkutella vattanahkaan ja alapäähän. En ny sit tiiä siit välilihahieronnasta
 
Kk mukaan mun la olis 14.6 mutta varhaisultrassa vastas pari päivää pienempää ja jostain kumman syystä ne vaihtoi sen tohon 16.6( kai se vaan kuulosti kivalta , 16.6.16 :) ) yleensähän ei noita muutaman päivän heittoja noteerata. Mut tolla 16.6 nyt mennään, saa sitten nähdä...
Mulla on 17.6 synttärit. Jos tää vauva syntyis ennen ni voisin sanoo että synnytin 41v....jälkeen ni 42v...hmmm
 
Mulla on viikon päästä syndet. Mä oon toivonu videokameraa, saa kuvata vauvaa. Sairaalaan kameraa ei kyl oteta mukaan! Yöks.

Noi vaihtoehdot miehelle on hyvä. Mäkin käytän sitä. Tosin viikko sitten kun sanoin, et toinen imuroi ja toinen käy koiran kanssa (koira vihaa imuria), ni se saatana sanoi, et hän menee koiran kanssa ku toi kumartelu tekee hänelle pahaa. Vittu ku mulla on pitkät piuhat, tajusin vasta mitä se sanoi ku se oli jo pihalla. KÄytiin kyllä kumartelu läpi kun se tuli takas. Mäkin vihaan imurointia ja se tuntuu oikeesti raskaalta nyt. Toissapäivänä laitoin sen imuroimaan ja pesee lattiat, ku meille tuli vieraita. Kun ei kerran hyvällä niin sitten pakko sanoo pahalla. Ei tarvi arvailla, et mitä nyt pitää tehdä.

Mä vien tänään kirppikselle kamaa. Saa nähdä tuleeko kantoapua...:shifty:
 
En , en oo koskaan testannut sellaista :)

Sä olet JustMom niiiin kadehdittavan hedelmällinen!!:)
Mä olen tikuttanut ovista sen miljoona kiertoa, käynyt veritestissäkin useamman kerran varmistamassa, että ovulaatio todella tapahtui. Me ei kyllä oltais saatu yhtään lasta ilman niitä testejä.
Aivan mahtavaa, että joku onnistuu noin monta kertaa ilman sitä jatkuvaa pissimistä.:wink
 
Mulla oli eilen vatta kipeä tosta kohdun yläpäästä, tosta korkeimmasta kohtaa. Olin 6h töissä, en tiedä tuliko istumisesta. Pidin kyllä taukoja kun ei pystyny istuu. Nytkin vähän tuntuu, että siitä juilii välillä.

Mä muuten ostin sitä Bio-oilia ja hieroin parina iltana vattaan. Mulla alkoi iho vähän kutisee ja siihen tuli sellaista pientä näppyä, jota ei nähny mutta tunsi. En sitte oo uskaltanu käyttää sitä enää.

Miten se välilihahieronta? Ootteko tehny nyt, te touko- ja kesäkuiset? Täällä kysellään, et milloin aloitetaan, milloin aloitetaan????? Mä luin, et vasta vkolla 34.

MS74, mä kyl ajattelin sen Jussi-vauvan, mut sä otat sen ni mulle vaikka EnsimmäinenTiistaiJuhannuksesta -vauva. Olis se kaks-kolme vkoo ennen. Tiedätkö sä sun ovuloinnin? Entä Tähti-73 tiedätkö sä sun?

Sirpa40: juu, mulla LA perustuu ovulaatioon, joten pitäisi olla aika tarkka :)
 
Mulla esikoisesta vaihdettiin isomman koon takia la 3 pvää aikasemmaksi mut syntyi kuitenkin sinä alkuperäisenä laskettuna päivänä. JustMom10, luulin, että toi käytänyö on nykyään vaihtunut. Jännä, että sulla vaihdettiin muutaman päivän. Mullakin nyt rakenneultrassa vauvan koko vastasi 6.päivää isompaa mutta laskettu päivä säilyi. Jännä muuten, että toi kuusi päivää aiemmin osuu just siihen, mIlloin ainakin kuvittelin tuntevani munasolun irtoavan. Siis jos laskisi hedelmöitysajankohdan mukaan lasketun päivän. No näitä on hauska pähkäillä. Todellisuudessavauva tulee silloin, kun se on valmis syntymään eikä se ole päivän ppääll .

Meillä mun mies on kyllä ollut hirveän huomaavainen. Ex-mies aikoinaan ei raskausaikana ollut yhtään ymmärtäväinen ja huomaavainen. Ero on kyllä huima nykyiseen raskausaikaan tuossa suhteessa.
Nyt kun kävelen jo tosi huonosti, olen "hinauksessa" ylämäet ja rappuset, jos ollaan yhtäaikaa liikkeellä. Hieroo jalkapohjia ja selkää ja roudaa kaupasta painavammat jutut mm. mulle kivennäisvettä, jota olen juonut raskausaikana tolkuttomat määrät. Kissahiekan tyhjennys on automaattisesti sen hommaa paitsi lapsetkin on nyt siihen hommaan opetettu (saadakseen viikkorahaa tekevät joitain kotitöitä). Imurointi kuuluu nyt miehelle. Hänen imurointivälinsä on kyllä huomattavasti väljempi kuin mun. Tossa olen käyttänyt tota vaihtoehtojuttua niin, että mihin mennessä se tulis tehdä niin voi sitten valita itse päivän, kun hänelläkin tosi paljon työkiireitä.
 
Sä olet JustMom niiiin kadehdittavan hedelmällinen!!:)
Mä olen tikuttanut ovista sen miljoona kiertoa, käynyt veritestissäkin useamman kerran varmistamassa, että ovulaatio todella tapahtui. Me ei kyllä oltais saatu yhtään lasta ilman niitä testejä.
Aivan mahtavaa, että joku onnistuu noin monta kertaa ilman sitä jatkuvaa pissimistä.:wink

JustMom10 : Oletko veriryhmältäsi A+ ?
Heidän "sanotaan" olevan helpoiten raskautuvia:)
 
Mulla esikoisesta vaihdettiin isomman koon takia la 3 pvää aikasemmaksi mut syntyi kuitenkin sinä alkuperäisenä laskettuna päivänä. JustMom10, luulin, että toi käytänyö on nykyään vaihtunut. Jännä, että sulla vaihdettiin muutaman päivän. Mullakin nyt rakenneultrassa vauvan koko vastasi 6.päivää isompaa mutta laskettu päivä säilyi. Jännä muuten, että toi kuusi päivää aiemmin osuu just siihen, mIlloin ainakin kuvittelin tuntevani munasolun irtoavan. Siis jos laskisi hedelmöitysajankohdan mukaan lasketun päivän. No näitä on hauska pähkäillä. Todellisuudessavauva tulee silloin, kun se on valmis syntymään eikä se ole päivän ppääll .

Meillä mun mies on kyllä ollut hirveän huomaavainen. Ex-mies aikoinaan ei raskausaikana ollut yhtään ymmärtäväinen ja huomaavainen. Ero on kyllä huima nykyiseen raskausaikaan tuossa suhteessa.
Nyt kun kävelen jo tosi huonosti, olen "hinauksessa" ylämäet ja rappuset, jos ollaan yhtäaikaa liikkeellä. Hieroo jalkapohjia ja selkää ja roudaa kaupasta painavammat jutut mm. mulle kivennäisvettä, jota olen juonut raskausaikana tolkuttomat määrät. Kissahiekan tyhjennys on automaattisesti sen hommaa paitsi lapsetkin on nyt siihen hommaan opetettu (saadakseen viikkorahaa tekevät joitain kotitöitä). Imurointi kuuluu nyt miehelle. Hänen imurointivälinsä on kyllä huomattavasti väljempi kuin mun. Tossa olen käyttänyt tota vaihtoehtojuttua niin, että mihin mennessä se tulis tehdä niin voi sitten valita itse päivän, kun hänelläkin tosi paljon työkiireitä.
Joo siis ja rakenneultrassa vauva oli taas isompi mutt eivät vaihtaneet takaisin aikaisempaan la:han.... Tää on tähtitiedettä, oli tässä sitten kuinka monetta kertaa...
 
Mä joskus aiemmin jo maintsinkin että tätä kyllä tehtiin "pitkään " ja hartaasti. Tammikuussa annettiin lupa ja lokakuussa tuli plussa. Muut lapset saaneet alkunsa tyyliin ekasta kierrosta tai niin että hups kortsu unohtui ja kerta laakista. Mä olin jo luovuttamassa että kai se ikä nyt tuli vastaan ja tää ilo ja leikki loppui nyt mut niin se kuitenkin vielä onnistui:) raskaustestejä oon tehnytt elämäni aikananvarmaan miljoona mut ovista en oo testannut. Mulla on aika selleet ovisoireet kyllä, mut ei niistä voi päivän päälle tietää!
 
Joo siis ja rakenneultrassa vauva oli taas isompi mutt eivät vaihtaneet takaisin aikaisempaan la:han.... Tää on tähtitiedettä, oli tässä sitten kuinka monetta kertaa...

Mulla ultrissa koko vastannut viikkoja:)Viimeksi vaan sanottiin, että siron sorttinen poika, eli on ihan kuin vanhempansa:joyful:
 
Onko teillä sukulaiset kauheita kyseleen, koska aiot vauvan ulos punnertaa?:rolleyes:

Sitä on melkein itse kärsivällisempi, kuin muut...!!:grin

Anoppi kyselee, joko supistuksia tuntuu...jaa ai eikö oo...no eihän se sitten nyt vielä synny..:sad001

Sitten on neljällä sukulaisella synttärit ihan tässä lähipäivien ja viikkojen sisällä, ja näköjään jokainen povaa syntymää omalle syntymäpäivälle....:wideyed: :joyful:

Iikksss, ei yhtään paineita koska syntyy...:singing:
 
Takaisin
Top