Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja yleinen kysymys: te toukokuiset , miksei myös aiemmin synnyttäneet! Mitä teillä on annettu painoarvioita rv 34-36?
Mulla tuossa vaiheessa oli musta se 2,7-2,8, mikä kuulosti musta aika isolta, varsinkin kun sanottiin, että sen perusteella la painoarvio on kilon enemmän. Mutta ite en oo kyllä ihan varma tuosta arviosta. Toisaalta jännä, kun kävin tällä viikolla Kättärillä, kun huolestuin liikkeiden vähyydestä, niin siellä oli aivan ihana vanhempi kätilö, joka kysyi, että minkä kokoinen sun eka oli. Ja kun sanoin, että vähän alle 3,2 kg, niin hän sanoi, että olisiko tämä vähän isompi.
 
Murrimur, sulla ei ole rv 36 jälkeen ollu kokoarviota? Millä perusteella sinne pääsee sitte useammin? Onko normi vaan se yks kerta? Nla-lääkäri tekee sen?
 
Miten teillä kaikilla on rv 34-36 joku kokoarvio? Mulla ei mitään. Oli kyllä se nla -lääkäri muttei se antanut mitään kokoarviota. Mulla tuo kokoarvio kättäriltä samaisen lääkärin lähetteen perusteella rv 37+4 oli jo 3,5kg. Siitä on nyt viikko.
 
Mä olen 152 cm pitkä, eikä mun pituutta mitenkään huomioitu synnytyksessä. Ja annettiin tosiaan mennä 2 viikkoa yli lasketun ajan. Ruokavaliohoitoisen radin takia 1. synnytystapa-arvio oli viikolla 37 äitiyspolilla. Silloin paino-arvio oli 2.8 kg. 2. kontrollikäynti oli viikolla 39, jolloin koko - arvio oli 3,4 . Sitten 41+5 olin yli-aikakontrollissa ja paino- arvio oli 3,7 kg. Vauva oli syntyessään 3,360 kg.Mahtaakohan joku teistä synnyttää äitienpäiväksi vauvan ? Olisi ainakin mukava päivä syntyä.
 
Miten teillä kaikilla on rv 34-36 joku kokoarvio? Mulla ei mitään. Oli kyllä se nla -lääkäri muttei se antanut mitään kokoarviota. Mulla tuo kokoarvio kättäriltä samaisen lääkärin lähetteen perusteella rv 37+4 oli jo 3,5kg. Siitä on nyt viikko.

Catlin : Mulla oli rv 34. kokoarvio sf-mitan vuoksi. Sf-mitta oli yläkäyrällä ja tippui keskikäyrälle, jonka vuoksi terkka laittoi lähetteen sairaalalle.
 
Murrimur, sulla ei ole rv 36 jälkeen ollu kokoarviota? Millä perusteella sinne pääsee sitte useammin? Onko normi vaan se yks kerta? Nla-lääkäri tekee sen?

Mulla oli vaan tuo yksi arvio. Se oli siis synnytystapa-arvio, koska esikoinen on syntynyt sektiolla. Ainakin HUS-alueella menee käsittääkseni niin, että jos on aiemmin tehty sektio, niin seuraavasta saa automaattisesti lähetteen synnytystapa-arvioon. Neuvolalääkäri kirjoitti lähetteen, ja arvio tehtiin Naistenklinikalla.
 
Mä olen 152 cm pitkä, eikä mun pituutta mitenkään huomioitu synnytyksessä. Ja annettiin tosiaan mennä 2 viikkoa yli lasketun ajan. Ruokavaliohoitoisen radin takia 1. synnytystapa-arvio oli viikolla 37 äitiyspolilla. Silloin paino-arvio oli 2.8 kg. 2. kontrollikäynti oli viikolla 39, jolloin koko - arvio oli 3,4 . Sitten 41+5 olin yli-aikakontrollissa ja paino- arvio oli 3,7 kg. Vauva oli syntyessään 3,360 kg.Mahtaakohan joku teistä synnyttää äitienpäiväksi vauvan ? Olisi ainakin mukava päivä syntyä.

Maria75
Se olisi hienoa, mutta en usko, että syntyisi ihan niin aikaisin. Neuvolassa arvioivat, että voisi tulla aikaisintaan 10.5.:happy:
 
Murrimur, sulla ei ole rv 36 jälkeen ollu kokoarviota? Millä perusteella sinne pääsee sitte useammin? Onko normi vaan se yks kerta? Nla-lääkäri tekee sen?

Sirpa40 : mulla uusi ultra ensviikolla rv38+2, ei kertoneet mitään tarkempaa syytä...tarkastus/ kontrolli. Kävi vaan mielessä, että neuvola ei helpolla lähetä sairaalalle, ( kuten synnytystapa-arvioonkaan ), mutta sairaalalta ne itse hanakammin antaa sieltä uuden ajan:)
 
Kiitos. Jouduin eilen käymään tyksissä verenvuodon ja supistusten takia mutta kaikki oli hyvin . Kauhistus oli vaan painoarvio joka 34+0 oli 2,9 kg. Ja mähän oon myös pienikokoinen(157cm ja lähtö paino 50kg) jos kasvu jatkaa tota linjaa niin 4.2 kg laskettuna ja kyllä mäkin pelkään niin isoa synnyttää vaikka oon pari nelikiloista synnyttänyt!
 
Ja voihan noi mitat mennä pieleenkin mutta vauva tuntuu omastakin mielestä isolta.
 
Miten teillä kaikilla on rv 34-36 joku kokoarvio? Mulla ei mitään. Oli kyllä se nla -lääkäri muttei se antanut mitään kokoarviota. Mulla tuo kokoarvio kättäriltä samaisen lääkärin lähetteen perusteella rv 37+4 oli jo 3,5kg. Siitä on nyt viikko.

Mulla ei muuten olisi ollut mitään kontrollia koosta tai muustakaan mutta koska esikoinen oli viikkoihin nähden ruikku ja mulla pieni vatsa, siksi kontrolloivat tätä nykyistä odotusta melkeinpä (omasta mielestäni) turhankin tarkkaan..
 
Toivotaan catlin että syntyy pian sun vauva :) ja mä toivon että omakin tulis ajoissa ettei menis sinne laskettuun....
 
Miten teillä kaikilla on rv 34-36 joku kokoarvio? Mulla ei mitään. Oli kyllä se nla -lääkäri muttei se antanut mitään kokoarviota. Mulla tuo kokoarvio kättäriltä samaisen lääkärin lähetteen perusteella rv 37+4 oli jo 3,5kg. Siitä on nyt viikko.
Helsingissä on tuolloin raskauden toinen neuvolalääkäri ja siihen kai kuuluu kokoarvio. Ainakin jonkinmoinen arvio, mutta ei varmaan yhtä luotettava kuin jos tehdään synnytyssairaalassa lähetteellä.
 
Kyllä tän könyämisen ja puuskuttamisen puolesta sais kans täällä kohta jakautua! Nyt kun päästiin uuden Ikea-kaapin liukuovienkin kanssa vihdoin sovintoon :) Nyt vaan esikoinen on keksinyt, ettei suostu mennä nukkumaan, ei pysy omassa sängyssä, ja vaikka yrittäisi nukuttaa viereen, niin voi mennä tunti... Jännä nähdä, mitä tapahtuu, kun saadaan vielä vauva tähän o_O Pienellä kauhulla odotan isyysloman jälkeisiä miehen iltavuoroviikkoja, jolloin laitan yksin niitä kahta nukkumaan...
 
Kiitos. Jouduin eilen käymään tyksissä verenvuodon ja supistusten takia mutta kaikki oli hyvin . Kauhistus oli vaan painoarvio joka 34+0 oli 2,9 kg. Ja mähän oon myös pienikokoinen(157cm ja lähtö paino 50kg) jos kasvu jatkaa tota linjaa niin 4.2 kg laskettuna ja kyllä mäkin pelkään niin isoa synnyttää vaikka oon pari nelikiloista synnyttänyt!
Onneks sulla oli kaikki hyvin. Mä voin synnyttää juhannusvauvan ni tulee viikkoa ennen....että jos joku muu hoitaa sen äitienpäivävauvan.
 
Takaisin
Top