Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä arvon vieläki sitä influenssapiikkii kun terkka ja kaikki normi terveydenhuollon tahot vastaa samanlai "THL:n kanta on että rokotetaan...." Niiden on käsketty vastata niin Tää terkka kyllä sano ettei hän pysty mun puolesta päättää. Toiset ottaa ja toiset ei.

Mä vähän kanssa mietin vielä mutta luulen, että en ota sitä..
En ole ennenkään ottanut sitä, edes viime vuonna vaikka olin raskaana ja olin sairaalassa töissä (toki en tehnyt kliinistä hoivatyötä mutta osastolla pyörin kuitenkin).
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 8+2 eli 1,5 viikon päästä..ekasta ultrasta en vielä tiedä milloin se neuvolan kautta on..odottavan aika on vaan niin piitkä:)
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 8+2 eli 1,5 viikon päästä..ekasta ultrasta en vielä tiedä milloin se neuvolan kautta on..odottavan aika on vaan niin piitkä:)

Niinpä, tiedän tunteen!! Mulla viikko nt-ultraan ja päivät ei millään kulu, ens pe ei tule koskaan.:grumpy:
 
Miten te vähän pidemmällä odotuksessa olevat, ainakin maria75 ja Sikuriini (oliko muita?) voitte?
Maria75 jää kohta mammalomalle, onko sulla edes kuukautta enää? Ja Sikuriini onko sulla ollut rakenneultra jo?

Mulla oli tänään neuvola. Mä oon viime aikoina ollut taas tosi vainoharhainen tän raskauden suhteen. Jotenkin nää joidenkin raskauden keskeytymiset olen ottanut vähän raskaasti. Onneksi tällä kertaa löytyi sydänäänet helpommin. Se vähän rauhoitti tai aika paljonkin.
Muuten vointi on hyvä. Mitä nyt jonkinlainen riivinrautasyndrooma vaivaa. Ärsyynnyn kauhean helposti.
Ensi viikon torstaina on rakenneultra. Viimeinkin. Isoveljetkin on tulossa mukaan.

Niin joo ja sain influenssapiikin, perheessä kaksi astmaatikkoa joten siksikin aiheellinen.
 
Muokattu viimeksi:
Hei! :) Mulla niskaturvotus ensi tiistaina, jolloin rv 13+ ...mennään siis "ihan"samoissa:wink

Siis saat tiedon jo heti samantien? Ihanko tosi?:rolleyes:
Mulla kanssa verikokeet tehty jo reilu viikko sitten... Onko sulla verikoe tehty samassa paikassa, kuin tänään se ultraus?:rolleyes:

Tsemppii ja tule kertomaan tänne mitä sulle sanottiin:p!!


Nt- ultra käyty ja pienellä matkustajalla kaikki aivan mahtavasti :love7:hello2

Nt oli 1.06 eli hyvä. Riskiluvut ylittyi kaikilta alueilta (olikohan kolme), eli matalan riski olisi :wav
Voi että kun oli mahtavaa nähdä toinen. Olisi kaveri halunnut nukkua, käänsi pyllynsä, kun piti kuvailla :taunt005:grin
Saatiin kolme kuvaa, kaksi niistä oli oikein 4D kuvia, hän on jo aivan ihmisen näköinen :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
Ja kävin pari viikkoa sitten labroissa, vein tulokset nyt mukana Terveystaloon, kun sieltä ostettu raskausajan ultrat ja seulat. Siellä vastaanotolla hoitaja teki heti laskelmat.
 
Mamma-79, onnea mahtavista ultra kuulumisista!!
Sä et käy ollenkaan kunnallisessa neuvolassa vai hoidetaanko siellä missä asut raskaudenseuranta ostopalveluna yksitysellä?
 
Kiva kuulla Sikuriini, että siellä kaikki hyvin ja totta puhut, ultrien odottaminen on raastavaa ja itselläkin on joka toinen päivä epäilys onko kaikki vatsassa ok.
 
Nt- ultra käyty ja pienellä matkustajalla kaikki aivan mahtavasti :love7:hello2

Nt oli 1.06 eli hyvä. Riskiluvut ylittyi kaikilta alueilta (olikohan kolme), eli matalan riski olisi :wav
Voi että kun oli mahtavaa nähdä toinen. Olisi kaveri halunnut nukkua, käänsi pyllynsä, kun piti kuvailla :taunt005:grin
Saatiin kolme kuvaa, kaksi niistä oli oikein 4D kuvia, hän on jo aivan ihmisen näköinen :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
Ja kävin pari viikkoa sitten labroissa, vein tulokset nyt mukana Terveystaloon, kun sieltä ostettu raskausajan ultrat ja seulat. Siellä vastaanotolla hoitaja teki heti laskelmat.

Hei, upeeta!! :)
Nyt saat hengähtää, kaikki hyvin :love7:Heartred

Mulla ultra tiistaina, julkisella.. Aika paljon jännittää, miten vauva voi ja miten ikä vaikuttaa niihin "riski" lukuihin...
 
Mamma-79, onnea mahtavista ultra kuulumisista!!
Sä et käy ollenkaan kunnallisessa neuvolassa vai hoidetaanko siellä missä asut raskaudenseuranta ostopalveluna yksitysellä?
KIITOS, oli kyllä mukavia uutisia <3
Kotikunnassa tehdään varhaisultra, minulla se oli rv 8+0. Yksityiseltä on ostettu nt- ja rakenne ultra ainakin. Loppuajan ultrista en vielä ole varma, kun olen saanut ohjeet tuohon puoleen väliin neuvolasta. Omassa tk:ssa otetaan laboratoriokokeet normaalisti. Neuvola on myös ihan kunnan toimintaa. Mutta täytyy sanoa, että hyvin järjestetty on, kun on kunnan puolelta alku ultraa ja ohjeistus yksityiselle on hyvin selkeä. Seuraavaksi varaan ajan neuvolaan th:n vastaanotolle noin rv 16, sitten onkin rakenne uä rv20-21.

:gen014:gen053
 
Hei, upeeta!! :)
Nyt saat hengähtää, kaikki hyvin :love7:Heartred

Mulla ultra tiistaina, julkisella.. Aika paljon jännittää, miten vauva voi ja miten ikä vaikuttaa niihin "riski" lukuihin...

Oli se kyllä iso helpotus, on se jännä miten mahdottomat mittasuhteet pelot ja huoli saa aikaan :rolleyes::oops::shy:
Tämä pieni on jo niiiiiiiin tärkeä meidän perheessä, että pelkää ehkä siksi myös niin paljon. Tuleva isoveli odottaa kovasti sisarusta ja oli kovin onnellinen kun kuuli, että asiat hyvin :love7

Täällä peukut pystyssä teille sinne :Heartbigred Kerrohan kuulumiset myös, kun olette käynyt!
 
Mä en sitä sitten ottanut. Ultrassa ei ollut niskaturvotuksessa mitään viitteitä mihinkään ja ajattelin että kuitenkaan en teettäisi mitään sellaisia tutkimuksia jotka nostaisi keskenmenoriskiä. Se oli sellainen 'musta tuntuu' -asia.
 
Mä otin kanssa veriseulan mutta se onkin meillä niin hienoa, että jokainen voi ja saa tehdä juuri niinkuin on itselle parasta.:)
 
Tuli sellainen idea puuska... ilmeisesti johtuu eilisen hyvistä uutisista :rolleyes::grin:) Voi kun olisi ihana nähdä tätä porukkaa, ihan livenä joskus... Asutaankohan me ihan mahdottoman matkojen päässä toisistamme?? Vai oletteko ajatellut tätä anonyyminä porukkana pitää? Tämä vain tällainen hormoni puuskassa tehty ajatuksen ulos päästäminen. Kertokaa mitä mieltä ajatuksesta, saa olla puolesta ja vastaan toki ilman mitään mielen pahoittamista :anyone:rolleyes::joyful::shy::)
 
Loistava idea Mamma-79. Haluisin oottaa tän ekan kolmanneksen paniikin yli. Vaikkei sillonkaan mikään ole vielä varmaa. Kaikkista ihaninta olis jos kaikki menee hyvin niin tavata vauvojen kanssa. Arki on varmasti erilaista yli 40v äitinä kuin nuoremmilla joilla on vielä energiaa eikä ikä tunnu kropassa Paitti että niiltä puuttuu ELÄMÄNKOKEMUS jota meillä on jakaa vaikka koko maailmalle.

Mä koitan pukeutuu kylään ja ei tästä tuu mitään ku vatta on turvonnu ja heikottaa vaikka koitan syödä tasasesti. Ketuttaaki...ihan pinna kireellä...onneks mies imuroi. Ja ulkona sataa vettä!!! Sorry purkautuminen.
 
Takaisin
Top