Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä teille vielä kuva, niin tiedätte mitä tarkoitan kun toivoisin valtavaa vatsaa.:)
Viime mittauksen mukaan kuitenkin vajaa 2kg täyttä lihasta ompi meidän tytteli.:Heartpink
View attachment 35550


Ja sitten jos sulla ois valtava vatsa niin toivoisit pienempää :) Meinaan tämmönen joka puolelta levenevä vatsa ei ole mikään herkkuvatsa. Joka paikkaan sattuu ja on niin kankeeta, että hermo menee joka päivä omaan kömpelyyteen. Ja sinä taidat kuulua niihin onnellisiin, jotka synnytyksen jälkeen näyttää siltä kun ei ois synnyttänytkään :) Meikäläinen rupeaa synnytyksen jälkeen taistelemaan löysää nahkaa vastaan ja siitä tulee kyllä katkera ja pitkä taistelu :D
 
Tuosta ikävästä ja kaipaamisesta..meidän 1v5kk tyttö ei ole ollut kertaakaan yötä muualla, siksi mä suren jo valmiiksi tätä tulevaa synnytystä..en tiedä onko pahempaa synnytyskipu vai ikävä tätä pientä kohtaan joka on mummilassa varmaan ekaa kertaa pidemmän aikaa :( Siksi mä toivon, että synnytys alkais yöllä ja seuraavana iltana pääsisi jo kotiin :Heartred Onhan tuo tyttö ollut mummilla hoidossa jo kun ollaan esim. ultrissa käyty, mutta on se eri asia olla yötä pois (tai vaikka olisivat meillä pojan syntymähetkellä) kun ei ole ollut ikinä..huolettaa, vaikka tiedän että pärjäävät varmasti hyvin ja jos tyttö huutaa kaiken aikaa niin mä en voi sillä hetkellä sitä auttaa, että on mummin ja vaarin homma saada hänet rauhoittumaan, mutta näin pelkkänä ajatuksena sydäntä riipii :( Siksi olen tehnyt tämän pojan kanssa sopimuksen, että syntyy hyvä kuntoisena ja kaikki menee meillä synnytyksessä hyvin, syntyy aamunkoitteessa, niin päästään iltasella isosiskon luokse :)

Ootteko muuten huomanneet, että ainakin tuolla heinäkuiden 2016 puolella Toisenlaiset äidit -ohjelma etsii ihmisiä ohjelmaansa? Täältä kanavaltahan löytyis paljonkin meitä toisenlaisia äitejä jo ihan ikänsä puolesta. Itse en lähtisi ohjelmaan kun olen ujopiimä, mutta tykkään katsella ohjelmaa ja itkeä aina kun vauva syntyy :D
 
Muokattu viimeksi:
Satru, aika vähän on meiän ikäisiä äitejä on missään julkisuudessa. Nyt taisi Anu Harkki odottaa vauvaa 42-vuotiaana ja joku muukin ns. julkisuuden henkilö sai iltatähden 40-vuotiaana. Erja Häkkinen ja Marita Taavitsainen ovat mun mielestä ainoat tietämäni julkisuuden henkilöt, jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsen 40-vuotiaina. Sen takia olisi kyllä mukava kuulla meiän ikäisten synnyttäjien tarinoitakin. Itsellä vain ole mitään hinkua julkisuuteen. 40-vuotiaat taitaa olla niin fiksuja etteivät ole julkisuuden perään.
 
Sirpa40:)
Kyllä oman lapsen perhe ja lapsen lapset on rakkaita ja tärkeitä, sitten kun olet "vanha".. Saat puuhata niiden kanssa ja tulet kutsutuksi Joulupöytään:)

Meillä ei ollut mitään testamenttia, mutta nyt perintöasiat on selviä, kun mentiin naimisiin. Meillä ei käytännössä silti mikään muuttunut, kun oli yhteiset rahat jo aina aiemminkin.

Isästä on sittenkin tulossa lapsen huoltaja?:rolleyes:, niin onhan hän sitten ainakin elatusvelvollinen:)
Tähti-73, ne perintöasiat ei muuttuneet naimisiinmenon myötä. Lapsi perii sut kokonaan eli puolet teidän omaisuudesta, jos ei ole testamenttia. Sun mies ei peri sulta mitään ilman testamenttia. Tää yleensä vaikeuttaa asunnon vaihtoa. Sama, jos sun miehelle sattuu jotain. Me just perittiin meidän faija, mutsi ei voi myydä asuntoa ja muuttaa pienempään ilman meidän suostumusta. Niillä ei ollu testamenttia. Me perittiin myös auto, joka oli faijan nimissä ja jonka mutsi oli maksanut... Eikä mutsi käytännössä voi tehdä mitään ilman meidän kaikkien suostumusta. Sitte, jos on alaikäinen lapsi, joka kuuluu pesän osakkaisiin, niin sille määrätään edunvalvoja, ainakin jos pesässä on likvidejä varoja.

Ei isukista oo tulossa huoltaja. Elatusvelvollinen se on, jos tunnustaa isyyden. Mut niin kauan kuin me ollaan kimpassa, niin sillehän lapsi jää, jos mulle sattuu jotain, joten täytyy turvata isälle asuinpaikka. Itseasiassa mun pitää tehdä huoltajuustestamenttikin. Mä oon muuten yhden mun ystävän "perijä", eli sen lapsi tulee mulle, jos sille sattuu jotain.
 
Satru, aika vähän on meiän ikäisiä äitejä on missään julkisuudessa. Nyt taisi Anu Harkki odottaa vauvaa 42-vuotiaana ja joku muukin ns. julkisuuden henkilö sai iltatähden 40-vuotiaana. Erja Häkkinen ja Marita Taavitsainen ovat mun mielestä ainoat tietämäni julkisuuden henkilöt, jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsen 40-vuotiaina. Sen takia olisi kyllä mukava kuulla meiän ikäisten synnyttäjien tarinoitakin. Itsellä vain ole mitään hinkua julkisuuteen. 40-vuotiaat taitaa olla niin fiksuja etteivät ole julkisuuden perään.
Nää ohjelmat on ihan kivoja katsoa mutta en ikinä haluaisi itse mukaan. Se ruotiminen mikä jakson jälkeen alkaa somessa! Varmaan oltais just passeleita "erinlainenperhe" mutta ei kiitos :)
Mulla on kaksi ystävää jotka saanewt esikoisen 42v ja mun täti sai esikoisensa 42vuotiaana:)
 
Hehe :) Entäpä jos sun lapsi on yhtä koirarakas, tulee äitiinsä:Heartblue

Mä olen ajatellut ottaa lemmikin, jos lapsi kovasti sellaisesta pitää:p
Eläinrakas kun oon myös :)
Toivottavasti lapsi ja koira tulee jotenkin toimeen. JA, toivottavasti vauva ei saa mitään allergisia kohtauksia (eikä koira :grin).

Mun tuttavaperheellä on neljä lasta, kaks koiraa ja pari kissaa. Siinä onkin sellainen rumba, et huhhuh! Kyllä sinkkunainen on kauhulla kattonu vierestä, et ei helvetti, kuka laittaa ittensä vapaaehtoisesti tollaseen kuseen. Mukulat ja koirat karkailee vuorotellen. Kukaan ei ehdi niitä koiria kouluttaa (on vielä isoja), eikä käymään niiden kanssa ulkona. Sitte vielä kaikki elukoiden ruoat ja lääkärimaksut yms., varsinkin kun koko remmi elää muutenkin kädestä suuhun. Ei mee mun jakeluun toi suunnitelma.

Mä en ajatellu lapselle ottaa lemmikkiä. Tai jos siitä tulee ihan super-eläinrakas ja symppis ni sitten. Mut en ala hoitaa elukoita ja mukuloita, koita tehdä elämän siinäkin kohtaa helpoksi :cat:.
 
Joo, en mäkään haluais että meidän perheen asioita ruodittais ensin tvssä ja sitten somessa. Nykyisin ihmiset on vielä tosi ilkeitä toisia kohtaan kun on tullut helpoksi arvostella muita (vaikka peiliin katsominen on aina paikallaan) somen myötä.
 
Huomenta!
Nyt mulla on ollut parina iltana kovempia supistuksia niin, että olen ollut ihan varma, että tulevana yönä vauva syntyy. Supistukset vaan on tullut sen verran harvakseltaan (vaihdellen 10-30 min), että en ole viitsinyt vielä siinä vaiheessa soittaa sairaalaan. Niitä on kuitenkin tullut muutaman tunnin ajan, joskus klo aikaan 18 alkaa. Sitten n. 22-23 aikaan olen ajatellut, että koitan nukkua hieman, ja sitten heräänkin joskus 03-04 aikaan joko esikoisen itkuun tai vessahätään, eikä supistuksista enää tietoakaan! Aamulla mieskin on katsonut ihan ihmeissään, että eikö se syntynytkään vielä :)

Tänään on neuvola, siellä ei muuta kuin verenpaineen mittaus & sydänäänet.

Mä olen myös tykännyt katoaa tuota Toisenlaiset äidit -ohjelmaa aina silloin tällöin, ja mä itken myös joka kerta kun vauva syntyy! On se vaan liikuttavaa :) Muutenkin, nyt kun ei selän takia pääse kovin paljoa liikkumaan, niin on kyllä tullut katsottua telkkarista ties mitä outoja ohjelmia, mitä ei "normaalisti" ikinä katsoisi. Lähinnä siis jotain tosi-tv-tyyppisiä jenkki-"sensaatiodokkareita", vai miksi noita voisi kutsua. Sellaisia jotka kertoo esim. Sarjamurhaajista, super-ylipainoisista (tyyliin 400 kg), hulluista morsiamista/ kaasoista, mahdottomista remonteista, alistuvista vaimoista (!) jne. Kyllä tässä on maailmankuva avartunut!

Rv 40+2
 
Ootteko kukaan muuten vielä miettinyt, että kauanko aiotte tai pystytte olemaan lapsen kanssa kotona?
Mä ehkä just ja just 2vuotta jotenkuten. Mun tilanne vain vähän epävarmempi, kun ei ole vakityöpaikkaa. Oon siis tehny koko työuran määräaikasuuksia, mikä on aika uuvuttavaa. Jos joku pysyvä työpaikka ois mahiksena jo lapsen ollessa pienempi, olisi varmaan tartuttava siihen.
Onko joukossa yhtään kotiäitiä? Onko jollain jäämäsä mies vanhempainvapaalle tms.?
 
Tsemppiä Murrimur, kyllä synnytys on lähellä jo, voi miten ihanaa!!!!:Heartred
Voin kyllä kuvitella kuinka kärsimätön ehkä olet, itse kun en jaksaisi millään odottaa vajaata kuukautta enää..
 
Murrimur, toivottavasti sulla alkaisi pian tapahtua! Varmaa väsyttävää odotella vaan. Oliko teillä lapsia ennestään, en nyt muista?Itellä alkaa olla tosi kypsä olo. Olen kans aiks paljon kotona vaan, koska liikkuminen tosi vaikeeta kipeän jalan ja tietty vatsan takia. En osaa oikein ite katsoa telkkua päivällä mutta ehkä pitäisi. Miehellä olis kyllä hyvät kokoelmat leffoja mutta en oikein innostu niistäkään.
Rv 38+2
 
Catlin, ajattelin olla kotona kolme vuotta, jos mitään ihmeellistä ei sinä aikana tapahdu tai hallitus päätä jotain meidän puolestamme. Minulla on vakituinen työpaikka, jossa olen ollut ikuisesti. Vähän pitää etukäteen säästää, että rahat riittävät, mutta tuskin mitään hätää tulee. Mies tekee kotona töitä. Ehkä pitää isyyslomaa, jos halutaan lähteä käymään jossain.
 
Catlin, mä olen tavallaan kotiäitinä, kiitos Keski-Euroopassa työskentelevän mieheni, jonka panos siis mahdollistaa mun kotona olon.
Mulla on vakituinen työpaikka, josta olen nyt hoitovapaalla ja tällä hetkellä tietysti mammalomalla.
Mä olen tykännyt olla kotona ihan tosi paljon, en olisi iki päivänä uskonut jaksavani olla kotiäiti, kun olin tehnyt niin paljon töitä ennen lasta mutta ihanaa tää on mun mielestä. Ilman mieheni tukea tämä ei kyllä onnistuisi taloudellisesti millään.:)
 
Huomenta!
Nyt mulla on ollut parina iltana kovempia supistuksia niin, että olen ollut ihan varma, että tulevana yönä vauva syntyy. Supistukset vaan on tullut sen verran harvakseltaan (vaihdellen 10-30 min), että en ole viitsinyt vielä siinä vaiheessa soittaa sairaalaan. Niitä on kuitenkin tullut muutaman tunnin ajan, joskus klo aikaan 18 alkaa. Sitten n. 22-23 aikaan olen ajatellut, että koitan nukkua hieman, ja sitten heräänkin joskus 03-04 aikaan joko esikoisen itkuun tai vessahätään, eikä supistuksista enää tietoakaan! Aamulla mieskin on katsonut ihan ihmeissään, että eikö se syntynytkään vielä :)

Tänään on neuvola, siellä ei muuta kuin verenpaineen mittaus & sydänäänet.

Mä olen myös tykännyt katoaa tuota Toisenlaiset äidit -ohjelmaa aina silloin tällöin, ja mä itken myös joka kerta kun vauva syntyy! On se vaan liikuttavaa :) Muutenkin, nyt kun ei selän takia pääse kovin paljoa liikkumaan, niin on kyllä tullut katsottua telkkarista ties mitä outoja ohjelmia, mitä ei "normaalisti" ikinä katsoisi. Lähinnä siis jotain tosi-tv-tyyppisiä jenkki-"sensaatiodokkareita", vai miksi noita voisi kutsua. Sellaisia jotka kertoo esim. Sarjamurhaajista, super-ylipainoisista (tyyliin 400 kg), hulluista morsiamista/ kaasoista, mahdottomista remonteista, alistuvista vaimoista (!) jne. Kyllä tässä on maailmankuva avartunut!

Rv 40+2

Murrimur:)
Kovasti tsemppiä:Heartred kyllä kohta alkaa tapahtua:grin
 
Meillä on aika hankala tilanne, kun mies on työttömänä. Olisi helpompi suunnitella tulevaisuutta, jos miehellä olisi työpaikka. Periaatteessa haluaisin olla 2017 elokuuhun alkuun asti kotona, mutta se vaatii varmaan lyhennysvapaata asuntolainoista. Pian pitäisi alkaa päättää mitä tekee ja kuinka pitkäksi aikaa jää hoitavapaalle, kun mun vanhempainloma loppuu 17.10.2016. Sen jälkeen ajettelin pitää vuoden 2015 ja 2016 pitämättömät lomat eli 33 päivää. Sitten jäisin hoitovapaalle, joko 31.1.2017 tai 31.7.2017 asti. Sen jälkeen mies saisi pitää 54 päivää isyyslomaa ja olla hoitovapaalla, jonkin aikaa. Pitäisi viimeistään elokuun puoliväliin mennessä ilmoittaa lomista ja hoitovapaasta 2kk ennen alkamisajankohtaa. Suunnitelmissa joka tapauksessa, että miehen pitäisi pitää ennen kuin lapsi täyttää 2 vuotta ne isyyslomapäivät ja mahdollisesti olla 4-6 kk kotona välissä pojan kanssa tai mikä sitten on järkevää. Vaikea suunnitella, mikä olisi järkevää. Rahatilanne vain ei kestä pitkään ansiosidonnaisella ja kotihoidon tuella elävää perhettä. Mua ei kyllä kauheasti nappaa ajatus töihin paluusta, kun se on kuitenkin pois yhteisestä ajasta pojan kanssa. Mun työ vielä 2-vuorotyötä ja vaatii paneutumista.
 
Huh! Tiukille menee vaikka sais lanan lyhennystä! Kun toiselle jää käteen kotihoidosta verojen jälkeen 280 /kk ja kun on osakkaana yrityksessä vaikkei tuloja niin ei saa kuntalisää. Ja ei mitään muutakaan lisää jos koko perheen brutto ylittäö 1300 e /kk ja sillä oitäis 6 henkeä pärjätä!
 
Meillä on aika hankala tilanne, kun mies on työttömänä. Olisi helpompi suunnitella tulevaisuutta, jos miehellä olisi työpaikka. Periaatteessa haluaisin olla 2017 elokuuhun alkuun asti kotona, mutta se vaatii varmaan lyhennysvapaata asuntolainoista. Pian pitäisi alkaa päättää mitä tekee ja kuinka pitkäksi aikaa jää hoitavapaalle, kun mun vanhempainloma loppuu 17.10.2016. Sen jälkeen ajettelin pitää vuoden 2015 ja 2016 pitämättömät lomat eli 33 päivää. Sitten jäisin hoitovapaalle, joko 31.1.2017 tai 31.7.2017 asti. Sen jälkeen mies saisi pitää 54 päivää isyyslomaa ja olla hoitovapaalla, jonkin aikaa. Pitäisi viimeistään elokuun puoliväliin mennessä ilmoittaa lomista ja hoitovapaasta 2kk ennen alkamisajankohtaa. Suunnitelmissa joka tapauksessa, että miehen pitäisi pitää ennen kuin lapsi täyttää 2 vuotta ne isyyslomapäivät ja mahdollisesti olla 4-6 kk kotona välissä pojan kanssa tai mikä sitten on järkevää. Vaikea suunnitella, mikä olisi järkevää. Rahatilanne vain ei kestä pitkään ansiosidonnaisella ja kotihoidon tuella elävää perhettä. Mua ei kyllä kauheasti nappaa ajatus töihin paluusta, kun se on kuitenkin pois yhteisestä ajasta pojan kanssa. Mun työ vielä 2-vuorotyötä ja vaatii paneutumista.

Maria75 : jospa miehesi saisi työpaikan, tilanteet helpottuisivat. Aina kannattaa yrittää:)
 
Omistusasuntoon ei saa edes kunnolla asumistukea kuin joku 55 euroa voitais saada korkojen maksuun. Jos mies ansiosidonnaisella ja mä kotihoidontuella, niin saatais täysi hoitolisä eli joku 520 euroa - verot. Mutta meillä omakotitalossa suuret sähkölaskut talvisin, vaikka on puulämmitys ja lisäksi tulee vesi, jätehuolto ja umpisäiliön tyhjennyskustannukset, joka kuukausi. Jos haluaisi jotain yhteiskunnan tukia saada asumiseen pitäisi myydä talo pois ja mennä vuokralle.
 
Kyllä mies ehkä saakin jonkun työpaikan. En mä sitä epäile. Vaikea vain suunnitella, kun ei ole vielä tietoa tulevasta. Varsinkin kun pitäisi työnantajalle ilmoittaa vähintään 2kk ennen hoitovapaata. Pitäisi joka tapauksessa kysyy pankista asuntolainaan lyhennysvapaata joksikin aikaa.
 
Takaisin
Top