Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myy75 : oliko sulla kovat kivut, kun aukesit 7cm ennen sairaalaan pääsyä ?:rolleyes: Ehditkö saada kivunlievitystä ennen syntymää?:rolleyes:
Tähti-73, diplomaattinen vai rehellinen vastaus? :wink

Jotain täällä aiemmin kirjoittelinkin, mutta täällä on niin paljon viestejä, että osa varmaan menee ohi. Eli enpä ehtinyt ilokaasun lisäksi :) Mulla on omasta mielestä suht hyvä kivunsietokyky ja kyllä silti koin kivut voimakkaina. Oon vaan vähän semmonen sinnittelijä. Mun psyykkauksena tais osin toimia jonkun kätilön/ hoitajan sanat, että "et sä pystyis siinä puhelimessa puhumaan noin, jos sulla olisi kunnollisia avaavia supistuksia". Tämä oli joskus klo 23:n jälkeen tuona iltana, kun ähisin ja puhisin ja keikuin kotona tuskissani, että koska kannattaa lähteäsairaalaan - muistan, että ajattelin, että apua, kuinka hirveäksi tämä voi vielä mennä, jos ei nyt ole tosi kyseessä. Nyt tiedän, että ei pidä paikkaansa - kyllä pystyin puhumaan. Mies olisi luovuttanut varmaan aiemmin, kun ihan hädissään kuunteli ja katseli mua, mä luovutin yhden maissa ja soitin, että ihan sama, nyt tullaan. No, sit olikin iloinen yllätys. Ehkä kivusta kertoo vähän se, että kun siitä lähdettiin sairaalaan, niin ajattelin ihan kauhulla, kuinka kestän kokonaiset 10 minuuttia auton penkissä lähes paikallaan. Tuota ennen illan aikana olin kokeillut suihkua ja kylpyä ja oksentanut kaiken ulos - luulisin, että kivusta. Keho myös tärisi, niin että rentoutta oli vaikea löytää. Kipu alkoi nopeasti ja terävästi ja kasvoi sitten siitä. Lisäksi mun oli vaikea määritellä supistuksen pituutta ja välejä - joillakin kuulemma ovat silleen "epäsäännöllisiä". Kuulostaa näin kirjoitettuna karsealta, mutta toisaalta kipuvaihe ja synnytys oli kai kuitenkin lyhyehkö, vaikkakin raju. Siitä olen iloinen. Sain salissa ilokaasua, josta en kokenut apua, ei tullut toisaalta myöskään mitenkään huono olo siitä.Spinaali piti antaa, mutta anestesialääkäri ei kerennyt ovea pidemmälle, kun todettiin, ettei ehdi. Kyllä se ponnistuskin sattui, siinä vaiheessa taisi tulla se "mä en selviä tästä". Mut mun kätilö oli aivan huikea! Ja sitten, kun kätilö sanoi, että tehdään varmuuden vuoksi pieni episiotomia, että pahoittelut, tämä paikallispuudutuspiikki voi vähän nipistää, niin mietin vaan, että ootko tosissas, sehän nyt on yks hyttysen pisto tässä... Mutta se tunne, kun lapsi on ulkona ja kipu loppuu kuin seinään, on jotain niin euforista, että sitä ei käsitä. Ja käsittääkseni hyvä puoli tuossa on se, että keho yleensä kai toimii nopeammin ja säännöllisemmin, kun lääkkeet eivät "sotke". Mutta tällä hetkelläkään en ole varma, haluaisinko toisenkin menevän noin vai ottaisinko kaiken mahdollisen kivunlievityksen, jos voin siitä päättää. Tulipahan selostus... Sorry kaikille lukijoille :)
 
Tähti-73, diplomaattinen vai rehellinen vastaus? :wink

Jotain täällä aiemmin kirjoittelinkin, mutta täällä on niin paljon viestejä, että osa varmaan menee ohi. Eli enpä ehtinyt ilokaasun lisäksi :) Mulla on omasta mielestä suht hyvä kivunsietokyky ja kyllä silti koin kivut voimakkaina. Oon vaan vähän semmonen sinnittelijä. Mun psyykkauksena tais osin toimia jonkun kätilön/ hoitajan sanat, että "et sä pystyis siinä puhelimessa puhumaan noin, jos sulla olisi kunnollisia avaavia supistuksia". Tämä oli joskus klo 23:n jälkeen tuona iltana, kun ähisin ja puhisin ja keikuin kotona tuskissani, että koska kannattaa lähteäsairaalaan - muistan, että ajattelin, että apua, kuinka hirveäksi tämä voi vielä mennä, jos ei nyt ole tosi kyseessä. Nyt tiedän, että ei pidä paikkaansa - kyllä pystyin puhumaan. Mies olisi luovuttanut varmaan aiemmin, kun ihan hädissään kuunteli ja katseli mua, mä luovutin yhden maissa ja soitin, että ihan sama, nyt tullaan. No, sit olikin iloinen yllätys. Ehkä kivusta kertoo vähän se, että kun siitä lähdettiin sairaalaan, niin ajattelin ihan kauhulla, kuinka kestän kokonaiset 10 minuuttia auton penkissä lähes paikallaan. Tuota ennen illan aikana olin kokeillut suihkua ja kylpyä ja oksentanut kaiken ulos - luulisin, että kivusta. Keho myös tärisi, niin että rentoutta oli vaikea löytää. Kipu alkoi nopeasti ja terävästi ja kasvoi sitten siitä. Lisäksi mun oli vaikea määritellä supistuksen pituutta ja välejä - joillakin kuulemma ovat silleen "epäsäännöllisiä". Kuulostaa näin kirjoitettuna karsealta, mutta toisaalta kipuvaihe ja synnytys oli kai kuitenkin lyhyehkö, vaikkakin raju. Siitä olen iloinen. Sain salissa ilokaasua, josta en kokenut apua, ei tullut toisaalta myöskään mitenkään huono olo siitä.Spinaali piti antaa, mutta anestesialääkäri ei kerennyt ovea pidemmälle, kun todettiin, ettei ehdi. Kyllä se ponnistuskin sattui, siinä vaiheessa taisi tulla se "mä en selviä tästä". Mut mun kätilö oli aivan huikea! Ja sitten, kun kätilö sanoi, että tehdään varmuuden vuoksi pieni episiotomia, että pahoittelut, tämä paikallispuudutuspiikki voi vähän nipistää, niin mietin vaan, että ootko tosissas, sehän nyt on yks hyttysen pisto tässä... Mutta se tunne, kun lapsi on ulkona ja kipu loppuu kuin seinään, on jotain niin euforista, että sitä ei käsitä. Ja käsittääkseni hyvä puoli tuossa on se, että keho yleensä kai toimii nopeammin ja säännöllisemmin, kun lääkkeet eivät "sotke". Mutta tällä hetkelläkään en ole varma, haluaisinko toisenkin menevän noin vai ottaisinko kaiken mahdollisen kivunlievityksen, jos voin siitä päättää. Tulipahan selostus... Sorry kaikille lukijoille :)

Myy75:)
Kiitti aivan mahtavasta selostuksesta. Sulla täytyy olla todella korkea kivunsietokyky, että kestit noin!:)

Hyvä tietää, että voi pystyä puhumaan, kun on avaavia supistuksia.. oon ajatellut olla mahd. pitkään kotona ennen lähtöä, tosin en usko, että mulla on lähellekään noin korkea kivunsietokyky..
 
Myy75, sympatiapisteet sinulle!

Itse muistan vuosien takaa erään tietyn lääkärin käynnin vuoteeni vierellä. Yrittivät tehdä päätöstä, siirtävätkö minut tavallisena potilaskuljetuksena vai kiireellisenä ambulanssikuljetuksena sairaalaan. Lääkäri siinä täytteli lomaketta "...ja työnantajanne oli?" Minä siihen kivusta ähkien kaksinkerroin, hyyyyyy-vin lakonisella äänensävyllä "työskentelen sellaisessa pienessä ja tuntemattomassa yrityksessä kuin Nokia".

Lääkäri totesi samantien hoitajalle, että "Kunto riittää taksikuljetukseen, kun huumorintajua on vielä noin paljon tallella".

Minen ole uskaltanut sen jälkeen koetella lääkärien huumorintajua, ettei kuntoani kirjata väärin.
 
Mä olen kävellyt tänään enemmän kuin normaalisti ja sen kyllä huomaa nyt iltaa kohden... Liitoskipuja ja häntäluun molemmin puolin särkee, säteilee kankkuihin. Lämpöpussi selässä makoilen sängyllä nyt. Jos nyt jo tulee tällaista rv 16+2 niin mitä on tiedossa muutaman kuukauden päästä?!? En muista viime raskaudesta tällaista, liitoskipuja kylläkin mut ei selän kanssa ollut ongelmia.
Anoppiasiaa tai siis ex-anoppi. Viime raskauden loppumetreillä mun ex-anoppi soitti mulle ja onnitteli kyllä ekaks raskaudesta mut samaan hengenvetoon kysyi miksi hänelle ei ole kerrottu raskaudesta aiemmin. Ensinnäkin oletin meidän teinien kertoneen raskaudesta isälleen aiemmin mutta eivät olleet hiiskuneet sanaakaan. Toiseksi en tiennyt exäni olevan niin tyhmä ettei huomaisi kasvavaa vatsaani kun kuitenkin joka kerta avasin hänelle oven kun tuli joka toinen perjantai hakemaan lapset luokseen. Mulla oli kaksikin erilaista äitiyspaitaa, joissa oli piirretty vauvan kuva vatsan päällä (aivan ihanat!) ja hän näki ne mun päällä kun en muuta oikeestaan käyttänytkään. Kerran oli kehto, missä meidän teinitkin ovat nukkuneet ekat kuukaudet, suoraan oven edessä kun exä tuli käymään. Mutta ei hän mitään tajunnut. Tyyliin viikolla 37 hän lopulta kysyi lapsilta olenko raskaana ja kertoi siis myös äidilleen. Ex-anoppi sit soitti ja valitti et olenko kieltänyt lapsia kertomasta raskaudesta hänelle?!? Hoh hoijaa... Nyt päätin et ens kerralla kun lapset menee isälleen pyydän et he kertoo raskaudestani tai sit kerron vaan ite ovensuussa. Mutta... Ex-anoppini tuntien pelkään että tällä kertaa tulee valitussoitto siitä miten voin tehdä näin ex-miehelleni. Miten voin hankkiutua raskaaksi ja olla näin onnellinen kun exä on just eronnut avovaimostaan (jonka takia mut jätti 6,5v sitten) ja käy läpi vaikeaa vaihetta elämässä! Olis niin tyypillistä häneltä... Miten tahansa teen tulee varmasti valituksia!
Janna75, mä kiusaisin ilomielin ex-anoppia, olisin zika-onnellinen ja tekisin miljoona lasta, jos sillä ei olis muuta tekemistä kun soitella mulle. Ei tartte soittaa! Ei sun tarvi sen kaveri olla. Eikä sille kuulu vittuakaan montako lasta vielä teet. Eikä varsinkaan, että kenen kanssa! Vaikka tekisit naisen kanssa :p!
 
Myy75, kiitos taas kertomuksesta. Mä muistin ton kun luin, mutta mulla menee sekaisin, että kenellä mikäkin kokemus oli. Kuinka hyvin tosta episiotomiasta toipuu? Milloin voi alkaa harrastaa seksiä? Mua huolettaa miten tän ikäisellä paikat paranee ja kuinka paljon arpikudosta jää...

Mä oon tosi kipuherkkä. Tosin, mussa on sitä sinnikkyyttäkin. Mulla on elämässä kaksi kokemusta, jolloin oisin voinut luovuttaa sillä hetkellä kun sattui. Jälkeenpäin oon miettinyt, että kuinka helvetti selvisin siitä ja kuinka paljon oli kipua ja monta päivää jälkeenpäin. Ne tilanteet on kylläkin tulleet puskista, eli ei oo osannut etukäteen pelätä. Mutta sillä hetkellä menee joku juttu aivoissa päälle ja toimin rationaalisesti. No, on ollut tuuriakin, kyllä. Mutta synnytys, vittu kun sitä ehtii pelätä saatans kuukausia etukäteen.

Isukin kanssa juteltiin ekaa kertaa synnytyksestä nyt vkl. Kyselin mitä se on aiemmin tehnyt siellä ja miten se on kokenut sen ja onko ollu kauheeta. Istukka oli sen mielestä kauhein kokemus nähdä... Että sillä tasolla :chicken:. Onneksi se mun ystävä on tulossa mukaan ja toivottavasti se ehtii kun ei ihan asu nurkilla.

Ei meillä ookaan tänään isyydentunnustamista, iskä onkin töissä.

Mä kyllä söin munkkeja ihan kiitettävästi vapun aikaina, saa nähdä mitä se sokerilaite sanoo tänä aamuna neuvolassa :p, täti varmaan tärisee sen kanssa. Jaa, ja totta helvetissä mä aamupalan syön, ei me oo sovittu mistään paastosta.

Ainiin, se zikavirus aiheuttaa pienipäisyyttä eikä isopäisyyttä. Melkeen muistin oikein :rolleyes:!
 
Tähtipölyä ja Yölento, kiitti taas tsempeistä :happy:. Toivottavasti ainakin loppukesä menee niin, että voi nauttia. Ettei oo kovia kipuja jälkeenpäin ja jos on sektiohaava, ni se paranee hyvin eikä tarvi hypätä sairaalassa. Eikä oo liian helle, mulla ei oo talossa ilmastointia. Ja että vauva on terve, ettei sen kanssa tarvi hypätä sairaalassa. Ettei tuu synnytysmasennusta. Tai varmaan mulle tulee, mutta että se ei kestä sitte koko loppukesää. Että opin hoitamaan vauvaa, kaks vuotta sitten en pystynyt ottaa kaverin alle vkon ikäistä vauvaa käsiini. Se tais olla 2kk ennen kuin suostuin siihen koskemaan... Siinä mun naisenvaistot.

Tästä kesäkuusta en uskalla kyllä toivoa. Varmaan toivon, että pääsis töihin. Tuli niin yllätyksenä tää mega-vitutus nyt vappunakin, eikä huvittanu lähteä himasta mihinkään. Tuntuu, että elintila pienenee koko ajan mitä lähemmäs synnytystä mennään. Oikeastaan töitä tehdessä unohdan että oon raskaana. Vasta kun selkä väsyy, niin muistan sen.

Eihitto, kai se on noustava kahvin keittoon. Heräsin samaan aikaan äijän kanssa, enkä tietty saanu unta. On kyllä väsy, mut nukuin hyvin.

Tästä lähtee taas vko käyntiin. Rv 30+2.

Mä muuten mittasin trategiset mitat eilen... Hehheh... vyötäröön on tullu 33cm, lantioon (tai siis perseeseen) 14cm ja rinnan ympärys on kasvanut 16 cm. Kyllä ketä tahansa vituttais tällainen kasvu puolessa vuodessa... Vittu 33 cm! Tsiisus. Osaa mun kroppa ainakin vauvoja tehdä...:hungover:
 
Tuli taas uusi juttu eteen internetin ihmeellisessä maailmassa. Nimittäin välilihan hieronta. Ootteko kuulleet siitä ja onko joku tehnyt? Päädyin johki foorumille, jossa naisväellä oli hyviä kokemuksia siitä, siis ettei väliliha ole revennyt tai ei ole tarvinnut välttis leikata sitä. Onko jollain synnyttäneillä kokemuksia? Pitäis vkosta 34 alkaa hieroskeleen... Mä sain eilen hartia-selkähieronnan kun selkä oli ihan uupunut päivän pihatouhuista. Seuraavaksi pyydän välilihan hieronnan... :wink

Noista isoista verisuonista vielä. Rakenneultrassa mulle tuli huono olo ja alkoi pyörryttää. Kätilö huomasi sen ja sanoi niistä selän isoista verisuonista. Mä olin loppu-ultran sitten osittain kyljellään, tyynyt selkää tukemassa. Mulle oli tullut muutamia kertoja samanlainen olo himassa ja olin vähän pelästynyt sitä. Tossa sitten tajusin mistä se johtuu. Lähetyssaarnaaja-asento meni sitten tauolle silloin...:happy:

Ps. paastoarvo oli 4,9, vaikka söin klo 21 eilen karkkia.
 
Sirpa, ekassa raskaudessa ostin Weledan synnytykseen valmistautumisöljyn ja laitoin miehen iltaisin hieromaan välilihaa. Ihan mielellään hieroi. :) No eipä siitä ollut hyötyä, kun sitten kuitenkin päätyi sektioon synnytys. Nyt tokassa raskaudessa aattelin, että jos käy kumminkin samalla tavalla ja en jaksanut kuin pari kertaa käskeä miehen hieroa. No sit synnytinkin alateitse, mutta ei onneksi revennyt väliliha tai tarvinnut leikata sitä (kätilöllä oli kyllä varulta ollut sakset esillä, onneksi kuulin vasta jälkeen päin). Yhtä laiska olin nyt öljyilemään vatsaani, kun ei niitä raskausarpia tullut viimeksikään. Eikä tullut nytkään. Tuntuukin vähän, että noi kaiken maailman öljyt on vaan rahastuskeinoja...
 
Sirpa40. Vois mies hetken kattoo huuli pyöreenä, kun pyytäis tota välilihan hierontaa :)

Mulla tänään tasan 2viikkoa laskettuun aikaan. Mulla ollut vatsa tosi alhaalla jo monta viikkoa jo mut nyt vauvan pää painaa alas välillä tosi voimakkaasti ja painaa virtsarakkoa myös eli ramppaan välillä myös vessassa. Kävely on mitä on vatsan painon ja sitten sen kipeen jalan takia. Mutta pystyin kyllä ihan nauttii vappuviikonlopusta. Saatiin tosiaan olla miehen kanssa kahdestaa. Hetkeen sitten viimeisen kerran varmaan. Nyt ikävästi kyllä uhkana vatsatauti, jota oli yhdellä mökkireissulla. Toivottavasti ei nyt sitten tarttunut poikiin. Oltiin tossa pääsiäisenä kovassa vatsataudissa ja se oli aikas raskasta raskaana oksennella tuntikausia ja vei voimat viikoksi.
En oikein tiedä onko snnytyksiä enteileviä tuntemuksia. Suppareita vähän, vihlontaa, tota paineentunnetta, tuntuu kuin vauva melkein jo tipahtais, viikko sitten ehkä limatulppaa useampana päivänä. Siitä kyllä lueskelin, et ei varsinaisesti enteile synnytystä mitenkään heti, voi mennä päiviä tai viikkoja.
Murrimur! Toivottavasti pian tapahtuu, etkä joudu enää odottelemaan. Mä aika kärsimätön jo et koska mut toisaalla rauhallinen. Välillä tulee sellanen epätodellinen olo, et se tosiaan syntyy ihan justiinsa

JustMom10 toiv.säästytte muut tolta taudilta, etenkin sä.
 
Myy75, mulla kanssa noi vauvan liikkeet ihan kuin vähentynyt loppua kohden. Oon välillä ihan hermona mutta sitten se taas sieltä ilmottelee itestään. Mut nyt se on enemmän sellasta möyrintää. Ei vissiin mahdu enää niin kovin potkiskelemaan.

Tähti 73. Mulla toi vatsa on ollut jo pitkään tosi alhaalla enkä ole kärsiny närästyksestä. On varmaan yhteydessä siihen. Tää kuulostaa kyllä epäreilulta närästyksen otteessa kärvistelijöille, mut en ole käyttänyt mitään närästyslääkkeitä koko raskauden aikana.

Mut samoin Sirpa40, strategiset mitat paukkuneet. Ei voi mitään. Vaatekoko monta numeroa isompi, rintsikat vaihtoon jo kahteen kertaan. Olen kyllä sellanen matami kesällä, että omia kesävaatteita en todellakaan aio kaivaa esille saatikka yrittää tunkea päälle. ;)
 
Kiitos kaikille sympatioista!

Tähti-73, ei sitä koskaan naisen voimista tiedä tositilanteessa, voi siinä yllättääkin itsensä :) Rohkeutta vaan! Lopulta se menee sitten niin kuin menee, vaihe vaiheelta.

Sirpa40, mä itse asiassa kanssa hyvin herkästi aistin kehoni tuntemuksia eli tunnen kivunkin, mutta ilmeisesti siedän sitä sitten kuitenkin. Episiotomia ei ollut mulle kyllä mikään ongelma. Pieni se olikin, muistaakseni 2 tikkiä. En kokenut siitä toipumista mitenkään hankalana tai erityisen kivuliaana. Totta kai sairaalassa aluksi se tuntui istuessa ja sitä piti huuhtoa ja vähän varoa, mutta muistaakseni otin synnytyksen jälkeen about 2 kipulääkettä, vaikka kyllä tuputtivat sitä ja kantoivat pöydälle. Mut siis yllättävän harmiton. Hmm, mitenköhän se oli seksin suhteen, yritän muistella... Semmonen fiilis, että ei se episiotomia ollut siinä se niin vaikuttava tekijä, ennemminkin synnytys yleensä ja sitten se, että ehkä siinä oli semmosta perinteistä baby-bluesia ja vauva-kuplaan vetäytymistä synnytyksen jälkeen. En oo huomannut mitään erityistä arpikudosta. Semmonen vinkki sullekin, että KAIKKI tunteet ovat siinä tilassa normaaleja, eikä niitä tarvitsisi pelätä, jos vain pystyy siihen. Itse yritän ajatella, että tämä on vain aivojen ja välittäjäaineiden kemiaa. :)

Catlin, joo, näin mä oon kans liikkeistä ymmärtänyt. Ehkä tänään taas varmistelen neuvolassa...

Mulla on se "helpotus" tässä, että painoa ei ole tullut kauhean paljoa, nyt taidetaan olla jossain 7 kilossa ja sitkeesti tungen normaaleja pitkiä toppeja päälle ja A-linjaiset mekot on vaan muuttunu tilapäisesti tunikoiksi :)

Tsemppiä ja voimia kaikille!
 
Toi oliskin ollut hauska kun olis tajunnut mitata noi mitat ennen vauvaa ja verrata kasvua siihen , hauskaa ja hauskaa :wacky:
Mulla on takapuoli kasvanut vähintään yhtä paljon kuin maha:wtf: vaikkei painoa oo nyt rv 34 mennessä tullut kuin 10 kg.
Oon yhtä kumpua,
(_
(((_
)))

Niinikään hahmoteltuna:laughing014
 
Nooh miksi se heitti noi sulkeet eri riveille mitä olin laittanut? Höh ei toi nyt näytä yhtään siltä miltä piti:confused005
 
Mulla oli molemmat vauvat jo 2kk ennen synnytystä tosi alhaalla. (Neuvolassa sanoivat, että "laskeutunut" ja "kiinnittynyt", mitä lie sitten tarkoittaakin.)

Ja mulla toinen ei ollut isompi, vaan 105g pienempi. Mut eka tosiaan syntyi vasta viikolla 41+2, kun taas toka 39+6. Aika samaa kokoluokkaa siis.
 
Muokattu viimeksi:
Laskeutunut ja kiinnittynyt = valmiina syntymää varten :) Pää kiinnityy usein tonne alas jo valmiiksi. Mulle viime raskaudessa vikalla neuvola käynnillä hoitsu sanoi samat ja myös sen, että syke on rauhoittunut..syntyy siis pian. Ja syntyi seuraavalla viikolla tasan laskettuna päivänä :)
 
Tuli taas uusi juttu eteen internetin ihmeellisessä maailmassa. Nimittäin välilihan hieronta. Ootteko kuulleet siitä ja onko joku tehnyt? Päädyin johki foorumille, jossa naisväellä oli hyviä kokemuksia siitä, siis ettei väliliha ole revennyt tai ei ole tarvinnut välttis leikata sitä. Onko jollain synnyttäneillä kokemuksia? Pitäis vkosta 34 alkaa hieroskeleen... Mä sain eilen hartia-selkähieronnan kun selkä oli ihan uupunut päivän pihatouhuista. Seuraavaksi pyydän välilihan hieronnan... :wink

Noista isoista verisuonista vielä. Rakenneultrassa mulle tuli huono olo ja alkoi pyörryttää. Kätilö huomasi sen ja sanoi niistä selän isoista verisuonista. Mä olin loppu-ultran sitten osittain kyljellään, tyynyt selkää tukemassa. Mulle oli tullut muutamia kertoja samanlainen olo himassa ja olin vähän pelästynyt sitä. Tossa sitten tajusin mistä se johtuu. Lähetyssaarnaaja-asento meni sitten tauolle silloin...:happy:

Ps. paastoarvo oli 4,9, vaikka söin klo 21 eilen karkkia.

Sirpa : välilihahieronnasta, oon ollut aikeissa alottaa, mutten vaan saa näköjään aikaiseksi:sad001. Siihen voi käyttää kai mitä vaan rasvaa. Revetä ei sitä kylläkään toivo.
 
Laskeutunut ja kiinnittynyt = valmiina syntymää varten :) Pää kiinnityy usein tonne alas jo valmiiksi. Mulle viime raskaudessa vikalla neuvola käynnillä hoitsu sanoi samat ja myös sen, että syke on rauhoittunut..syntyy siis pian. Ja syntyi seuraavalla viikolla tasan laskettuna päivänä :)

Satru : mitä tarkoittaa toi syke rauhoittunut? Mitatessa vauvalla aina ollut 130 tai 140 tasainen ja nätti syke:)

Mulla 3viikkoa laskettuun aikaan:smug:
 
Myy75, mulla kanssa noi vauvan liikkeet ihan kuin vähentynyt loppua kohden. Oon välillä ihan hermona mutta sitten se taas sieltä ilmottelee itestään. Mut nyt se on enemmän sellasta möyrintää. Ei vissiin mahdu enää niin kovin potkiskelemaan.

Tähti 73. Mulla toi vatsa on ollut jo pitkään tosi alhaalla enkä ole kärsiny närästyksestä.

Catlin ja Myy75:)
Noista liikkeistä, minusta vauva tuntuu potkivan sillai voimallisemmin, vähän kuin jopa "kiukkusesti", että missäs mun kaikki tila on, hähh:smiley-angry017

T
ilaa ei paljoo liene, kun laskettuun aikaan on 3viikkoa, ihan teidän perässä tuun:dance018
 
Satru : mitä tarkoittaa toi syke rauhoittunut? Mitatessa vauvalla aina ollut 130 tai 140 tasainen ja nätti syke:)

Mulla 3viikkoa laskettuun aikaan:smug:

Silloin tytön syke oli koko ajan 150-160, mutta vikalla kerralla 130-140. Se mun neuvolatäti oli iät ja ajat ollut neuvolassa töissä ja varmaan huomannut että ainakin osalla vauveleista syke laskee kun synnytys lähenee. Kait se vauva valmistautuu koetukseen, niin mä sen ymmärsin ja piti meidän kohdalla paikkansa kun syntyi 6 päivää neuvolan jälkeen :)
 
Takaisin
Top