Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä tämä lista taas, kun edellinen julkaisu on kadonnut niin monen sivun päähän :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
... Ja siis tarkennuksena, että onhan mulla näitä oireita, mistä voisi päätellä synnytyksen olevan lähiaikoina, siis paineen tunnetta ja vihlontaa, kivuttomia harjoitussupistuksia, vatsa kuralla, "kuumia aaltoja" (onko edes oire?), selkäsärkyä jne. Mutta ei mitään "oikeasti" synnytyksen käynnistymiseen viittavaa, siis ei tihku lapsivettä tai ole oikeita supistuksia, eikä näy limatulppaa...
 
... Ja siis tarkennuksena, että onhan mulla näitä oireita, mistä voisi päätellä synnytyksen olevan lähiaikoina, siis paineen tunnetta ja vihlontaa, kivuttomia harjoitussupistuksia, vatsa kuralla, "kuumia aaltoja" (onko edes oire?), selkäsärkyä jne. Mutta ei mitään "oikeasti" synnytyksen käynnistymiseen viittavaa, siis ei tihku lapsivettä tai ole oikeita supistuksia, eikä näy limatulppaa...

Murrimur:)
Onhan tuossa oireita. Synnytys voi käynnistyä kai ilman sen suurempiakin oireita?:rolleyes: Pian se alkaa tapahtua ja vaikka menisi ylikin, on sekin pian:)

Mulla on hassu, kun on vaikea istua normisti...Oon mieluiten sohvalla jalat leväällään, hihh:laughing5 Helpottaa paineentunnetta..Mies sanoo sitä synnytysasennoksi:joyful:
 
Meillä todettiin 9 veellä tänään influenssa b- positiiviseksi. 6 päivää ollut korkea kuume. Eilen alkoi lihakset sattua ja tänään aamulla konttasi kun ei voinut kivun takia kävellä :( nyt mä tietty jännään kuinka monta käy läpi ja ennenkaikkea tarttuuko munhun, miten vaikuttaa vauvaan?
Ei olla otettu rokotetta mut tähän infl b kantaan ei se tämän vuotinen rokote tehoaiskaan.
Lääkäri käski mua ottaa huomenna yhteyttä neuvolaan . En tiedä miksi? Mutta kai että tietävät sitten varautua tai jotain jos mä sairastun.
Ei oo kivaa:(
 
Meillä todettiin 9 veellä tänään influenssa b- positiiviseksi. 6 päivää ollut korkea kuume. Eilen alkoi lihakset sattua ja tänään aamulla konttasi kun ei voinut kivun takia kävellä :( nyt mä tietty jännään kuinka monta käy läpi ja ennenkaikkea tarttuuko munhun, miten vaikuttaa vauvaan?
Ei olla otettu rokotetta mut tähän infl b kantaan ei se tämän vuotinen rokote tehoaiskaan.
Lääkäri käski mua ottaa huomenna yhteyttä neuvolaan . En tiedä miksi? Mutta kai että tietävät sitten varautua tai jotain jos mä sairastun.
Ei oo kivaa:(

Oijoi, toivottavasti paranee pian, ettekä muut tartu:)

Otin influenssapiikin talvella, en tiedä tehooko b-influenssaan, mutta raskauden takia sen otin.
 
... Ja siis tarkennuksena, että onhan mulla näitä oireita, mistä voisi päätellä synnytyksen olevan lähiaikoina, siis paineen tunnetta ja vihlontaa, kivuttomia harjoitussupistuksia, vatsa kuralla, "kuumia aaltoja" (onko edes oire?), selkäsärkyä jne. Mutta ei mitään "oikeasti" synnytyksen käynnistymiseen viittavaa, siis ei tihku lapsivettä tai ole oikeita supistuksia, eikä näy limatulppaa...

Minulla esikoisen synnytys ei varoittanut yhtään etukäteen. Yhtenä yönä nousin käymään vessassa ja matkalla loiskahti lapsivedet lattialle. Lähdettiin sairaalaan, vaikka supistukset oli vaatimattomia, mutta laskettu aika oli jo mennyt. Huolivat sisälle ja kuuden tunnin ja yhden kivuliaan supistuksen jälkeen lapsi syntyi.
 
Minulla esikoisen synnytys ei varoittanut yhtään etukäteen. Yhtenä yönä nousin käymään vessassa ja matkalla loiskahti lapsivedet lattialle. Lähdettiin sairaalaan, vaikka supistukset oli vaatimattomia, mutta laskettu aika oli jo mennyt. Huolivat sisälle ja kuuden tunnin ja yhden kivuliaan supistuksen jälkeen lapsi syntyi.
Voi perse! Mäkin haluun tollasen synnytyksen! :3some Kiitos kun jaoit tän! Että voi se sit tälleenkin mennä. Kuinka vanha olit?
 
Sirpa, olin 24-vuotias, mutta ei se iästä kiinni ole. Seuraava synnytyskin kesti vain 8h, mutta sen loppuvaihe ei ollut niin sujuva, kun vauva oli iso ja minä pieni. Siksi tämä kolmas vähän jännittää, kun yleensä seuraava on aina edellistä suurempi. Lasken sen varaan, että kroppa ei muista, kun välissä on monia vuosia.
 
Murrimur, tsemppiä! Voin kuvitella miltä tuntuu ku ei voi mitään tehdä. Vielä pääsen sentään liikkumaan, vaikka rajoittunutta onkin.

Sulla on kyllä koooko kesä aikaa nauttia! Mä just mietin, et kuinka paljon vitutaa Juhannuksena istua himassa ja millaiset kivut mahtaa olla, silloin on 2 vko laskettuun aikaan. Loppukesä meneekin sitten vauvanhoitoa opetellessa. Että tää kesä mene kyllä ihan muussa kuin nauttiessa kesästä.

Justmom10, paska homma toi influenssa! Toivottavasti ei tuu sulle. Sieltä neuvolasta varmaan kertovat miten mahdollisesti vaikuttaa vauvaan, jos saat sen. Ihan hyvä soittaa sinne. Mä en oo koskaan ottanut influenssarokotetta, enkä tie onko sitä ollut. Mut nyt raskausaikana mulla on ollu kolme flunssaa. Normaalisti saattaa mennä parikin vuotta, ettei mulla oo flunssaa.

Kuulitteko muuten, että siinä zikaviruksesta ennustetaan epidemiaa? Sehän saattaa tehdä sikiöstä isopäisen. Hitto, mitä vitsauksia. Ei voi raskaana mennä edes citymarketiin ihmisten keskelle...
 
Murrimur, tsemppiä! Voin kuvitella miltä tuntuu ku ei voi mitään tehdä. Vielä pääsen sentään liikkumaan, vaikka rajoittunutta onkin.

Sulla on kyllä koooko kesä aikaa nauttia! Mä just mietin, et kuinka paljon vitutaa Juhannuksena istua himassa ja millaiset kivut mahtaa olla, silloin on 2 vko laskettuun aikaan. Loppukesä meneekin sitten vauvanhoitoa opetellessa. Että tää kesä mene kyllä ihan muussa kuin nauttiessa kesästä.

Justmom10, paska homma toi influenssa! Toivottavasti ei tuu sulle. Sieltä neuvolasta varmaan kertovat miten mahdollisesti vaikuttaa vauvaan, jos saat sen. Ihan hyvä soittaa sinne. Mä en oo koskaan ottanut influenssarokotetta, enkä tie onko sitä ollut. Mut nyt raskausaikana mulla on ollu kolme flunssaa. Normaalisti saattaa mennä parikin vuotta, ettei mulla oo flunssaa.

Kuulitteko muuten, että siinä zikaviruksesta ennustetaan epidemiaa? Sehän saattaa tehdä sikiöstä isopäisen. Hitto, mitä vitsauksia. Ei voi raskaana mennä edes citymarketiin ihmisten keskelle...

Älä nyt, sulla saattaa ollakin edessä paras kesä ikinä ja nautit enemmän kuin yhdestäkään kesästä tätä ennen.:wink
Usko vaan, tulet olemaan enemmän läsnä tässä päivässä kuin koskaan ennen!
 
Sirpa, zika-virus aiheuttaa mikrokefaliaa eli pienipäisyyttä. Suomessa riski saada tartunta on olematon. Eteläeuroopassa on sopivia hyttysiä virukselle, mutta virus ei ole vielä löytänyt sinne.

Vauva-aikana vasta voikin nauttia kesästä ja elämästä. Toista se on sitten kun on taas töissä.
 
Minulla esikoisen synnytys ei varoittanut yhtään etukäteen. Yhtenä yönä nousin käymään vessassa ja matkalla loiskahti lapsivedet lattialle. Lähdettiin sairaalaan, vaikka supistukset oli vaatimattomia, mutta laskettu aika oli jo mennyt. Huolivat sisälle ja kuuden tunnin ja yhden kivuliaan supistuksen jälkeen lapsi syntyi.

Yölento : ehditkö saada kivunlievitystä ?
 
Se sf-mitan nouseva käyrä oli laskenu. Ennen yläkäyrällä ja nyt kaartu keskikäyrälle. Voisko olla siitä? Sano vaan että vauva alkaa olee niin iso että selällään nukkuessa isot suonet ja istukan toiminta voi heikentyä.
Mun mielestä tosta selinmakuusta saa osin vähän ristiriitaistakin tietoa. Siinähän on taustalla ihan oikea fakta, että kasvava kohtu painaa isoja suonia - oliko se nyt peräti ihan aortasta asti - jolloin äidille tulee huono olo ja vauvan hapensaanti ym voi heikentyä. Tuntemukset on ilmeisesti hyvin yksilöllisiä. Itselläni molemmissa raskauksissa huono oli on tullut tosi aikaisessa vaiheessa selinmakuulla, joten en edes pysty harkitsemaan sitä, puolimakaava asento jo sohvallakin tekee sen. Kaikki eivät koe sitä niin voimakkaana. Ristiriita on minusta siinä, että itse ajattelisin maalaisjärjellä niin, että vauva ei ole vaarassa, ennen kuin äiti itse kokee huonon olon. Eli en usko, että niin sanotusti varkain vaikuttaa vauvan tilaan niin, ettei äiti tuntisi mitään. Mutta en tiedä tietenkään varmuudella, joissain lähteissä ollaan tiukempia. Kyllä mäkin kierähdän unissani selälleni, mutta en ole siitä ottanut paniikkia, koska uskon, että omassa tapauksessa aina herään siihen huonoon oloon. Mutta taas niin kovin yksilöllistä.
 
Mä just täs ääneen ihmettelen närästyksen vähenemistä, ei enää närästä oikein mitään ja Omeprazolia en oo ottanut viikkoon! Voiko tollanen 1tabletti tehota monta päivää?:rolleyes: Renniekään en oo koskenut useaan päivään:eek:

Nukkuminenkin on parantunut ihan superisti, tietysti tää on nyt vaan joku hyvä vaihe, mutta sais olla pysyvää:joyful:

Vauvan liikkeet tuntuu alempana, potkii kyllä kovasti kylkiluihin.
Onko sun vatsa voinut alkaa jo laskeutua? Se voi helpottaa
 
Ei mitään synnytyksen käynnistymiseen viittaavia oireita, ei mitään! Kertokaa vaan terkkuja Kättärille Myy75 ja Catlin, tällä menolla olette kyllä siellä ennen mua!

Mulla on se selkäsärky nyt yltynyt ihan sietämättömän kovaksi. On sitä SI-nivelen oireilua, eli ei siis ole supistuksia tai muuten liity synnytyksen käynnistymiseen. Istuminen ja makaaminen ei satu, mutta ihan kaikki liikahtaminen sattuu ihan vietävästi :( harmittaa tosi paljon, kun "pään tekisi mieli" koko ajan puuhailla jotain, mutta kipu on liian kovaa. Panadolilla ei mitään vaikutusta. Lisäksi on se tälle vaivalle tyypillinen ongelma, että tuntuu, että jalka pettää alta koko ajan, ihan kun olisi jotenkin halvaannuttava vaikutus kivulla.

No, laskettu aika on tosiaan huomenna - jospa tuo vauva tuolta lähipäivinä putkahtaisi, niin toivottavasti kipu sitten hellittäisi tältäkin osin... Olen itseäni lohduttanut, että onhan tässä koko kesä edessä, aurinkoisia päiviä toivottavasti monta vielä käytettävissä ulkoiluun yms!

Rv 39+6
Heh! :) Älä sano vielä, ei merkkejä täälläkään, huomenna tasan viikko laskettuun aikaan. Ihan epätodellinen olo... Täällä hyvin saman kuuloisia si-, selkä-, ja jalkaoireita... Haluis kans enemmän jaksaa puuhailla, mutta kroppa meinaa pistää vastaan. Mutta silti oon tainnut molemmista raskauksista päästä helpommalla kuin moni muu, täytyy olla kiitollinen. Miten muuten teillä liikkeiden kanssa? Mä huomaan, että joudun nyt melkein päivittäin kiinnittään enemmän huomiota, että saan riittävästi liikkeitä tuntumaan. Se tieto on kans ristiriitaista: toisaalla sanotaan, että liikkeet loppuaikana vähentyy ja heikentyy, toisaalla taas, että ei vähenny ja pitää tuntea? Viime yönä jo panikoin ja join mehua ja mehukeittoa ja tökin vatsaa ja meinasin soittaa kättärille. Sitten kyllä sain alle tunnissa reilu 10 ihan ok liikettä ja lopetin laskennan. Tänään on ollut vähän huono olo - oon huomannut, että nyt on hirveästi vatsatautia, ajattelin jo, että ei hemmetti! Mutta voihan se olla jotain enteilevääkin.
 
Sirpa, olin 24-vuotias, mutta ei se iästä kiinni ole. Seuraava synnytyskin kesti vain 8h, mutta sen loppuvaihe ei ollut niin sujuva, kun vauva oli iso ja minä pieni. Siksi tämä kolmas vähän jännittää, kun yleensä seuraava on aina edellistä suurempi. Lasken sen varaan, että kroppa ei muista, kun välissä on monia vuosia.
Voi perse! Mäkin haluun tollasen synnytyksen! :3some Kiitos kun jaoit tän! Että voi se sit tälleenkin mennä. Kuinka vanha olit?
mä olin esikoisen syntyessä 38. Lapsivedet alkoi tihkua edellisenä yönä ja niiden takia seuraavana päivänä piti 2 kertaa käydä tsekkauksessa sairaalassa. Mutta ei MITÄÄN tuntemuksia siinä vaiheessa. Ekat oikeat supistustuntemukset alkoi joskus illalla 21.30-22 ja silloin oon laskeskellut, että avautumisen on heti tarvinnut alkaa. Sairaalaan tultiin joskus ennen puol kahta yöllä ja olin 7 cm auki, syntymäajaksi on merkattu 4.45. Se oli eka, nyt vähän jännitän jotain syöksysynnytystä...
 
Onko sun vatsa voinut alkaa jo laskeutua? Se voi helpottaa

Myy75:): sitä mä tässä mietin, kun närästys on ihan kadonnut. Näkeekö sen mahasta päällepäin? Näin iltaisin närästys olisi ihan pahimmillaan, eikä mitään tosiaan ole! Hieno homma, vaan tosi outoo:eek:

Ajattelin kysyä neuvolassa asiasta keskiviikkona.

Onko muuten vauva täysiaikainen 37+0, vai 38+0 ?:rolleyes: Jossain oli ristiriitaista tietoa tästä. Jos 37+0, niin se on ylihuomenna:)
 
Myy75:): sitä mä tässä mietin, kun närästys on ihan kadonnut. Näkeekö sen mahasta päällepäin? Näin iltaisin närästys olisi ihan pahimmillaan, eikä mitään tosiaan ole! Hieno homma, vaan tosi outoo:eek:

Ajattelin kysyä neuvolassa asiasta keskiviikkona.

Onko muuten vauva täysiaikainen 37+0, vai 38+0 ?:rolleyes: Jossain oli ristiriitaista tietoa tästä. Jos 37+0, niin se on ylihuomenna:)
En tiedä, onko sitä itse niin helppo huomata, siis mun mielestä. Mulle joku toinen sano, että oisko sulla vähän vatsa laskeutunut. Mutta mulla näissä molemmissa vatsa on laskeutunut myöhään sen mitä on joka tapauksessa. Mutta sekä hengityksen että närästykseen helpottuminen vois mahdollisesti sulla puoltaa sitä.

Tossa apteekista saadusta kirjasta oon lukenut, että 38. viikolla (eli 37+0 - 37+6), jos vauva syntyy viikon alun jälkeen, niin silloin lasketaan täysiaikaiseksi. Eli tulkiten sen niin, että 37 + jotain vauva on täysiaikainen :)
 
Mä olen kävellyt tänään enemmän kuin normaalisti ja sen kyllä huomaa nyt iltaa kohden... Liitoskipuja ja häntäluun molemmin puolin särkee, säteilee kankkuihin. Lämpöpussi selässä makoilen sängyllä nyt. Jos nyt jo tulee tällaista rv 16+2 niin mitä on tiedossa muutaman kuukauden päästä?!? En muista viime raskaudesta tällaista, liitoskipuja kylläkin mut ei selän kanssa ollut ongelmia.
Anoppiasiaa tai siis ex-anoppi. Viime raskauden loppumetreillä mun ex-anoppi soitti mulle ja onnitteli kyllä ekaks raskaudesta mut samaan hengenvetoon kysyi miksi hänelle ei ole kerrottu raskaudesta aiemmin. Ensinnäkin oletin meidän teinien kertoneen raskaudesta isälleen aiemmin mutta eivät olleet hiiskuneet sanaakaan. Toiseksi en tiennyt exäni olevan niin tyhmä ettei huomaisi kasvavaa vatsaani kun kuitenkin joka kerta avasin hänelle oven kun tuli joka toinen perjantai hakemaan lapset luokseen. Mulla oli kaksikin erilaista äitiyspaitaa, joissa oli piirretty vauvan kuva vatsan päällä (aivan ihanat!) ja hän näki ne mun päällä kun en muuta oikeestaan käyttänytkään. Kerran oli kehto, missä meidän teinitkin ovat nukkuneet ekat kuukaudet, suoraan oven edessä kun exä tuli käymään. Mutta ei hän mitään tajunnut. Tyyliin viikolla 37 hän lopulta kysyi lapsilta olenko raskaana ja kertoi siis myös äidilleen. Ex-anoppi sit soitti ja valitti et olenko kieltänyt lapsia kertomasta raskaudesta hänelle?!? Hoh hoijaa... Nyt päätin et ens kerralla kun lapset menee isälleen pyydän et he kertoo raskaudestani tai sit kerron vaan ite ovensuussa. Mutta... Ex-anoppini tuntien pelkään että tällä kertaa tulee valitussoitto siitä miten voin tehdä näin ex-miehelleni. Miten voin hankkiutua raskaaksi ja olla näin onnellinen kun exä on just eronnut avovaimostaan (jonka takia mut jätti 6,5v sitten) ja käy läpi vaikeaa vaihetta elämässä! Olis niin tyypillistä häneltä... Miten tahansa teen tulee varmasti valituksia!
 
mä olin esikoisen syntyessä 38. Lapsivedet alkoi tihkua edellisenä yönä ja niiden takia seuraavana päivänä piti 2 kertaa käydä tsekkauksessa sairaalassa. Mutta ei MITÄÄN tuntemuksia siinä vaiheessa. Ekat oikeat supistustuntemukset alkoi joskus illalla 21.30-22 ja silloin oon laskeskellut, että avautumisen on heti tarvinnut alkaa. Sairaalaan tultiin joskus ennen puol kahta yöllä ja olin 7 cm auki, syntymäajaksi on merkattu 4.45. Se oli eka, nyt vähän jännitän jotain syöksysynnytystä...

Myy75 : oliko sulla kovat kivut, kun aukesit 7cm ennen sairaalaan pääsyä ?:rolleyes: Ehditkö saada kivunlievitystä ennen syntymää?:rolleyes:
 
Takaisin
Top