Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon varmasti päiväkodin painajainen....erityisesti jos mun lapsella tulee olee jotain ruoka-aineallergioita tai se perii mun keliakian....ei hyvä heilu kun ne syöttää vahingossa sille jotain väärää....

Upee ilma! Arskat päässä, kevätvaatteissa, vatta näkyvästi pömpöllä liikenteessä....kesä tule nyt jo! Jostai avoautosta söpö nuori kuski heilutteli mulle...hups.....e-ei ei tainnu tietää poika että kuskina on pömppövattanen yli 40v tuleva äiti jonka mies röhnöttää kotona Kevättä rinnoissa
 
Allergiat on arkipäivää päiväkodeissa nykyään, joka ryhmässä on allergisia lapsia. Tottakai vahinkoja voi sattua (esim sijaisilla) mutta kyllä pääsääntöisesti toimii hyvin. Sit on eri asia nää vanhemmat, jotka vaan on päättäneet että lapsi on allerginen jollekin, ilman mitään testejä tai lääkärinlausuntoja... (Karvat nousee pystyyn! Mulla oli esim yks tapaus kun äiti ei voinut sietää edes kalan hajua niin lapsi oli sit "allerginen" kalalle...) Eli suosittelen hankkimaan asianmukaiset lausunnot vaikkei niitä vaadittaisi, se helpottaa huomattavasti asiaa.
 
Dodiii. Useita munkkeja myöhemmin ja simalasillisia myöhemmin... Alakerrassa jyskytetään... Tällainen vappu. Ei oo kyllä vappufiilistä, vaikka koitin laittaa vähän serpentiiniä ja ilmapalloja. Sain ne olkkarin verhotkin ommeltua. Ja järjestelin vauvan vaatelaatikot uudelleen. Taas on tullu touhuttua.

Tänään 30+0. 10 viikkoa vielä. Viimeiset 10 vkoa on ollu tosi pitkät. Ei tahdo niitä iloisia raskaushormoneja löytyä... Plääh!
 
Allergiat on arkipäivää päiväkodeissa nykyään, joka ryhmässä on allergisia lapsia. Tottakai vahinkoja voi sattua (esim sijaisilla) mutta kyllä pääsääntöisesti toimii hyvin. Sit on eri asia nää vanhemmat, jotka vaan on päättäneet että lapsi on allerginen jollekin, ilman mitään testejä tai lääkärinlausuntoja... (Karvat nousee pystyyn! Mulla oli esim yks tapaus kun äiti ei voinut sietää edes kalan hajua niin lapsi oli sit "allerginen" kalalle...) Eli suosittelen hankkimaan asianmukaiset lausunnot vaikkei niitä vaadittaisi, se helpottaa huomattavasti asiaa.
Tossa kohtaa itsellä on kyllä vaikea ymmärtää: että äiti ei anna lapsen syödä kalaa, kun ei itse siedä sitä? Höh... Tosi hyvään ja terveelliseen ruoka-aineeseen luodaan lapselle valmis ennakkoluulo...
 
Myy, aivan! Mä en ite syö kalaa mutta pidin huolen siitä ettei mun lapset edes huomanneet etten syö sitä. Laitoin muulle perheelle kalaruokaa ja "oli kiire touhuta muuta" kun he söi sitä ja söin sitten ite muuta niin ettei lapset huomanneet. :) Sit on kans näitä vanhempia et kun vauvalle ekaa kertaa annettiin appelsiinia oli peppu sen jälkeen punainen niin vauva on sit allerginen kaikille sitrushedelmille...
 
Mun miehellä on ikäkriisi, ja se on mua 7v nuorempi :) Mä lohduttelin sitä, että kyllä se ohi menee :D Huomasin samalla, että oma ikäkriisi on tältä erää ohi, mulle on ihan sama oonko nyt sitten 40. Voi voi.
 
Mun miehellä on ikäkriisi, ja se on mua 7v nuorempi :) Mä lohduttelin sitä, että kyllä se ohi menee :D Huomasin samalla, että oma ikäkriisi on tältä erää ohi, mulle on ihan sama oonko nyt sitten 40. Voi voi.

Noel: mistä tunnistat ikäkriisin:rolleyes:
 
Haha niin, mitä se kriisi nyt sitten onkaan.

Käytiin keskustassa kattomassa humalaisia. Olipas veikeä kokemus.

Onko kellään muulla tämmöstä, että vauvan liikkeet tuntuu hassulta? Nyt kun ne on jotenkin niin tunnistettavissa pienen ihmisen liikkeiksi, niin tuntuu kovin kummalliselta että hän tuolla masussa liikehtii.
 
Mä heräsin yöllä kolme kertaa siihen, että tällä jätkällä oli hikka! (Samanlainen hikottelija siis tulossa kuin tämä pieni-isosiskonsa oli jo vatsassa ja oli ihan vauvana.) Siellä se imppaa yökaudet lapsivettä ja hikottelee, tuleva juoppo siis :grin

Tänään pitäis lähteä vappumarssille Helsinkiin, että jos uutisissa kerrotaan valaast, joka makailee Helsingin katuja, niin se olen minä joka ei ole jaksanut marssia loppuun saakka :grin Mulla on ollut nyt tosi paljon häpyliitoskipuja ja käveleminen on aikamoista kivunsekaista nautintoa. Mä tykkään kävellä, mutta ärsyttää suunnattomasti se että se sattuu. Ja mitä enenmpi kävelet sitä kipeempi olet, varsinkin illalla sen sitten viimestään huomaa, että olet liikkunut..vaikken mä liiku nopeasti vaan teen kaikki liikkeet kuin jossain hidastetussa filmissä :)

Hyvää vappua meille kypsille masun kasvattajille! :wav
 
Mikäköhän järki on ettei neuvolalääkäri kirjota määräämiään reseptejä kun pienen satsin? Kävin eilen apteekissa ja en saanu lisää Omepratzolia enkä miedompaa Thyroxinia. Ihankun mun tarve niille loppuis 2kk ennen laskettua aikaa. Odotellaa ny si meganärästyksen paluuta mut Thyroxinit pilkon sit oikeen annostuksen vahvemmista mutta jos en olis terveydenhuoltoalalla ni pitäskö maallikonkin tietää miten se saa vahvemmista oikeen annostuksen?!!! Huome soittoo neuvolaan....

Onko jollai muulla vaikeuksia nukkuu lonkkakipujen vuoks? Vaihdan kyljeltä toiselle ja hirvee kipu. Pitäskö hankkii jotku geelityynyt tai lonkkasuojat Miten te muut pystytte nukkuu kun ei selällään saa?
 
Täällä vappua vietetty melkein selvissä merkeissä. Vähän kuoharia ja yksi karpalolonkero oli tämän vapun saldo. Vappuyönä herättiin 02.00 ja 06.00 syöttämään poikaa, jolle onneksi maito taas maistuu. Et kai hän on sitten paranemaan päin flunssasta. Hyvää vappupäivää Teille kaikille !
 
kyllä selällään saa nukkua ellei siitä tule huonoa oloa. Esim hiukan tyynyjen kanssa tuettuun korkeampaan asentoon.
Itse nukun selälläni, pari tyynyä pään alla etten ihan vaakasuorassa nuku. Ja kyljellään niin että tyyny polvien välissä :)
 
kyllä selällään saa nukkua ellei siitä tule huonoa oloa. Esim hiukan tyynyjen kanssa tuettuun korkeampaan asentoon.
Itse nukun selälläni, pari tyynyä pään alla etten ihan vaakasuorassa nuku. Ja kyljellään niin että tyyny polvien välissä :)
Multa kiellettiin neuvolassa nyt selällään nukkuminen ja pitää tyynyt laittaa niin etten pääse selällee unissani. Olen kietoutunut vartalotyynyyn ja selän takana normityyny jotta jään väkisin puoliks kyljelleen.
 
Janna75:)
Hyvä pointti/ huomio. Toi on oikeesti ihan varmaan niin totta!:smug:

Ite oon huomannut sivusta seuranneena tulevien isovanhempien kohdalla vähän sitä, ettei ihan käsitetä, että 4-5vuotias osaa itse syödä ja kuoria perunoitakin... sitten se puuron määrä, jota lapselle laitetaan...isolla kauhalla, huhh.

Ei tämä ole iästä kiinni. Jotkut vanhemmat ja isovanhemmat vain toimivat jostain syystä näin iästä riippumatta. En usko syyllistyväni nyt vanhana äitinäkään tuollaiseen. Pyrin aina kannustamaan lasta tekemään itse, kun mahdollisuudet siihen ovat kohdallaan. Oli kyse sitten omista tai toisen lapsista.
 
Millä perusteella kiellettiin MS74?
Se sf-mitan nouseva käyrä oli laskenu. Ennen yläkäyrällä ja nyt kaartu keskikäyrälle. Voisko olla siitä? Sano vaan että vauva alkaa olee niin iso että selällään nukkuessa isot suonet ja istukan toiminta voi heikentyä.
 
Mikäköhän järki on ettei neuvolalääkäri kirjota määräämiään reseptejä kun pienen satsin? Kävin eilen apteekissa ja en saanu lisää Omepratzolia enkä miedompaa Thyroxinia. Ihankun mun tarve niille loppuis 2kk ennen laskettua aikaa. Odotellaa ny si meganärästyksen paluuta mut Thyroxinit pilkon sit oikeen annostuksen vahvemmista mutta jos en olis terveydenhuoltoalalla ni pitäskö maallikonkin tietää miten se saa vahvemmista oikeen annostuksen?!!! Huome soittoo neuvolaan....

Onko jollai muulla vaikeuksia nukkuu lonkkakipujen vuoks? Vaihdan kyljeltä toiselle ja hirvee kipu. Pitäskö hankkii jotku geelityynyt tai lonkkasuojat Miten te muut pystytte nukkuu kun ei selällään saa?

Mulla kans ajoittain noita lonkkajomotuksia. Yleensä auttaa, kun saan polven lonkkaa ylemmäs (nukun siis vain kyljellään, puolta vaihtaen pitkä halityyny kainalossa ja polvien välissä). Sängyssä on vieressä yks sohvan selkänojatyyny, joka riittävän jämäkkä, että pitää polven lonkkaa ylempänä, pitkä ylimääräinen tyyny, joogabolsteri..... Ne kehänä mun ympärillä ja yöllä kiskon aina parhaimmalta tuntuvan avuksi, jos joku kolotus alkaa häiritsemään unta.

Kyljenvaihtoa auttaa jostain syystä, että käännän olkapäät ensin edeltä ja sit maha ja lantio hilautuu perässä :D Jos teen toisin päin tai yritän kääntää koko kehoa kerralla, tuntuu vatsassa ikävältä. Nukkuminen on mennyt vähän koomiseksi. Onneksi kuitenkin olen nukkunut tosi hyvin ja unta kyllä riittää.
 
Mulla kans ajoittain noita lonkkajomotuksia. Yleensä auttaa, kun saan polven lonkkaa ylemmäs (nukun siis vain kyljellään, puolta vaihtaen pitkä halityyny kainalossa ja polvien välissä). Sängyssä on vieressä yks sohvan selkänojatyyny, joka riittävän jämäkkä, että pitää polven lonkkaa ylempänä, pitkä ylimääräinen tyyny, joogabolsteri..... Ne kehänä mun ympärillä ja yöllä kiskon aina parhaimmalta tuntuvan avuksi, jos joku kolotus alkaa häiritsemään unta.

Kyljenvaihtoa auttaa jostain syystä, että käännän olkapäät ensin edeltä ja sit maha ja lantio hilautuu perässä :D Jos teen toisin päin tai yritän kääntää koko kehoa kerralla, tuntuu vatsassa ikävältä. Nukkuminen on mennyt vähän koomiseksi. Onneksi kuitenkin olen nukkunut tosi hyvin ja unta kyllä riittää.

Ja nyt vasta huomasin, että sulla kai särkee se alempi lonkka, kun mulla päällä oleva.

Pehmuste ehkä, tai sitten yrittää vain etsiä paremman asennon. Mulla ei pahemmin omaa pehmustetta ole ja sänkykin on kovemmanpuoleinen, mutta kun jaksaa kokeilla ja väännellä, löytää oikean asennon jaloille ja muuten kropalle, ja tuntuu ihan mukavalta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top