Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mua sieppaa useinkin:) haluttu lapsi ja tiesin myös tasan tarkkaan mitä kaikkea odotettavissa mutta aina vaan kiukkuan painon kanssa ja kun mikään ei sovi ja kiukuttelen miehelleni huonosti nukuttuja öitä.
 
Kyllä mua sieppaa useinkin:) haluttu lapsi ja tiesin myös tasan tarkkaan mitä kaikkea odotettavissa mutta aina vaan kiukkuan painon kanssa ja kun mikään ei sovi ja kiukuttelen miehelleni huonosti nukuttuja öitä.

Niin jo lisättäkööt tuohon "purkaukseen" myös se, että ärsyttää kun mies ei ymmärrä mun kiukkua, vaikka kuinka valitan pienistä vaatteista ja tukalasta olosta, niin saattaa itsekin ärsyyntyä mun ärsyyntymisestä ja sitten mua vasta ärsyttääkin :grin Sillä tässä helppoa on kun odottaa vaan koska mä puskeen lapsen pihalle, ei oo lihonut tippaakaan, eikä näytä unihuoletkaan painavan jne jne.. :) Miten niin hormoonit vaikuttaa mielialaan :wacky:
 
Olenko mä ainoa jota tää raskaus sieppaa välillä tosi pahasti? Tänäänkin oli kauhea ärsytys kun mikään vaate ei mahdu enää päälle, nukkuminen on mitä on, häpyluuhun sattuu, oon kankea, ja huohotan kun mikäkin 500 kiloinen.. vaikka siis raskaus oli toivottu ja lapsi rakkain mutta kyllä se välillä sieppaa ja vielä 3kkta odotettava. .maha kasvaa ja kasvaa...toivottavasti on lämmin kesä..meinaan mä vietän sen aatamin asussa kun mikään vaate ei sovi :D
Et oo ainoa! :shifty: Mua vituttaa ihan avoimesti tää raskaus. Eilenkin oli yks asiakas ihan onnessaan ja onnitteli ja mä vaan, et joo-o, ei oo mun hommaa ollenkaan ja sais olla jo ohi. Että tuli tämäkin sitten koettua. Ja sama juttu mulla, toivottuhan tää oli. Mutta todellisuus on kyllä noista vauvakirjoista kaukana! Ihana odotus, in my ass.

Mutta mistäs sitä tietää, ennenkuin kokeilee. Ja kuitenkin, niille joilla ei oo lapsia ja on ehkä tekemässä, ei voi sanoo mitään, et älä ihmeessä lähe tähän touhuun. Mut kyl mä kategorisoin nää mun elämäni toiseksi paskimmaksi 9 kuukaudeksi. Mitään ei voi syödä, juoda ja tehdä. Kukaan ei kiitä kun oot urhea ja kestät kaiken. Ja mitä on vielä tulossa! Ei mitään käryä siitä! Tää homma siivuaa kuitenkin kokonaisen vuoden mun normaalista elämästä. Verrattuna miehen elämään, joka menee ja tulee kuten ennenkin. Harrastukset ei katkee, työura ei katkee. Syö ja juo mitä lystää. On se iloista olla mies.

Että saa luvan saatana syntyä super-ihana vauva, että tää on vaivan arvoista. Vielä sekin, että yhtään ei tiedä minkälainen tyyppi sieltä putkahtaa. On niinku viimeisen päälle sika säkissä. :woot:

Mulla meni aamulenkki koiran kanssa tänään puoli tuntia ja 1 km. Supisteli ja ekaa kertaa oli noita häpyluun vihlaisuja kans. Yks ylämäki oli enkä kertakaikkiaan meinannu jaksaa sitä kävellä ylös. Puhuin isukin kans puhelimessa ja se oli ihan et mitä sä puuskutat siellä...? Vittu, mitäköhän. Mua vituttaa sekin, et saa koko ajan muistuttaa äijää, et toimin säästöliekillä. Pitää kokoajan ikään kuin oikeuttaa kaikki rajoitteet. Yks yö se tuli nukkuu mun jälkeen ja pussasi ja herätti mut. Sitte en saanu unta ku oli levottomat jalat. Sanoin, et anna olla saatana viimeinen kerta kun tän raskauden aikana tuut mua herättää jos mä vittu oon unessa! :mad:

Rv 29+5
 
Mua on ärsyttänyt alusta asti, vaikka onnellinen olenkin ja raskaus oli toivottu. Ensimmäisellä kolmanneksella kiukkuaminen oli selkeästi hormonaalista, kaikki vaan ärsytti enemmän kuin yleensä. Nyt ärsyttää lisääntyvät vaivat, paino ja kivut ja kolotukset. Ja ihmiset, jotka hehkuttavat elämän ihmettä ja sitä miten mun pitäisi nauttia raskaudesta. Onhan tässä kivatkin puolensa varsinkin nyt kun tuntee jo liikkeitä ja toden puhuen mulla on ollut aika vaivaton raskaus tähän asti, mutta pääasiassa haluaisin, että raskaus ja synnytys olisi jo ohi. :hungover:

23+0 tänään, vielä on matkaa..
 
Niin jo lisättäkööt tuohon "purkaukseen" myös se, että ärsyttää kun mies ei ymmärrä mun kiukkua, vaikka kuinka valitan pienistä vaatteista ja tukalasta olosta, niin saattaa itsekin ärsyyntyä mun ärsyyntymisestä ja sitten mua vasta ärsyttääkin :grin Sillä tässä helppoa on kun odottaa vaan koska mä puskeen lapsen pihalle, ei oo lihonut tippaakaan, eikä näytä unihuoletkaan painavan jne jne.. :) Miten niin hormoonit vaikuttaa mielialaan :wacky:
Mun mielestä raskaushormonien pitäis vaikuttaa just toisinpäin! Siis ettei vituttais! Mitä ne sellaiset hormonit on, jotka laittaa vituttaa. Kyllä ketä tahansa ei-raskaana-olevaa vituttais 12 kg painon nousu puolessa vuodessa, unettomuus, vaatekaappi, harrastusten poisjäänti, ruokavaliomuutokset, absolutismi, liikuntakyvyttömyys. Tää on verrattavissa, että olis tullu joku sairaus. Vituttavaa kertakaikkiaan. Ainoo lohtu on, että tää loppuu joskus, sellainen sairaus ei välttämättä. Ja mä keksin kyllä keinot ottaa tää vuosi mun elämästä takaisin jollain konstilla! Hieron käsiäni yhteen täällä...

Että mä en tunnusta, että mulla ois mitään merkkejä raskaushormoneista. Tää on mulle luonnoton olotila, ei voi mitään.
 
Olenko mä ainoa jota tää raskaus sieppaa välillä tosi pahasti? Tänäänkin oli kauhea ärsytys kun mikään vaate ei mahdu enää päälle, nukkuminen on mitä on, häpyluuhun sattuu, oon kankea, ja huohotan kun mikäkin 500 kiloinen.. vaikka siis raskaus oli toivottu ja lapsi rakkain mutta kyllä se välillä sieppaa ja vielä 3kkta odotettava. .maha kasvaa ja kasvaa...toivottavasti on lämmin kesä..meinaan mä vietän sen aatamin asussa kun mikään vaate ei sovi :D

Satru:)
Musta tää on ollut "kivaa" aikaa, kun on saanut olla koko ajan terve ja hyvä vointinen:)

En jaksa "sillai" välittää ulkonäöstä, kun kerrankin saa olla isovatsainen ja viä tosi ylpeä siitä:joyful:...Miehen kiusottelut levinneestä takamuksesta ei paljon mua haittaa:p Oon päättänyt treenata ylimääräiset pois, kun vauva on syntynyt:joyful:

Nyt on vaan kiva olla laiskana, kun ei tarvi enää tressata töissäkään:grin Ei ole jatkuva kiire. Huvittaa, kun kaikki tutut, anoppikin, kyselevät vointia....ja mies passaa helpommin, juoksee kaupassa, imuroi, laittaa tiskejä jne...Ei tulisi mieleenkään valittaa:grin

Ehtii kierrellä kahviloissa ja kohta tarkenee pihaterassilla..Ei tässä tarvitse mitään muuta, kuin olla möllöttää ja kohta synnyttää:thefinger Mitään tällaista aikaa ei ole ennen ollutkaan.
 
Hulluja ollaan koko jengi! Kuka meirän sai tähän ylipuhuttua? Ollaan luettu väärää kirjallisuutta tai jotain... Ja missä ne "äidinvaistot" nyt on, kun niitä tarttis. Kyllä niitä silloin oli ku suunniteltiin tätä projektia?
 
Sirpa ja Satru, hyvä kun joku uskaltaa sanoo ääneen mitä oikeesti ajattelee! :D Mulla on just alkuraskauden kuvotus ja väsymys poistunut ja eilisen ultran jälkeen uskaltaa vihdoinkin oikeesti iloita raskaudesta. Ja on tää ihmismiele niin ihmeellinen että vaikka kuopus on vasta 1v3kk en kuitenkaan muista noita raskauden negatiivisia puolia (liitoskivut ja supistukset kyllä muistan). Eli nyt naureskelen kun luen juttujanne mutta voi olla eri ajatukset parin kuukauden päästä... :D Ja viimeistään synnytyksessä kiroon miehen kyllä alimpaan helvettiin! :D
 
Tähti-73, avainsana on varmaan toi "mies". Ei tapahdu meillä tollasia ilman muistuttamista. Tai sitten saan olla saatanan kiukkuinen että jotain tapahtuu ilman et mä teen sitä. Sekin syö.
 
Arvatkaa kuinka hyvältä tuntuu etten mä olekaan ainoa :happy: Mä olen täällä kierinyt kiukun ja syyllisyyden tunteen sekamelskassa kun tunnen näin, mutta se onkin vissiin ihan normaalia?! Jei :joyful:

Mä en edes uskalla miettiä mitä tulee kun lapsi syntyy. Samassa kämpässä uhmaikäinen,teini ja muka aikuinen, jonka mielestä hän tietää asiat ja minä en..niin ja mies tietty. :banghead:

Mutta sitä mä odotan että saan laitettua rasvaa jalkoihin tekemättä mitään erikoisia asentoja/konsteja..saa nukkua mahallaan. .ei tuu levottomat jalat joka prkl:n ilta, voin käyttää mun normivaatteitta ..no sitten mä nurisen varmaan siitä kuinka masu näytti kuitenkin paremmalta raskaana ollessa..sit sen jälkeen se roikkuu tossa vyötäröllä :mad::grin
 
Kyllä mua sieppaa useinkin:) haluttu lapsi ja tiesin myös tasan tarkkaan mitä kaikkea odotettavissa mutta aina vaan kiukkuan painon kanssa ja kun mikään ei sovi ja kiukuttelen miehelleni huonosti nukuttuja öitä.

JustMom10:)
Mutta sä olet jaksanut kokea tämän saman jo niin niin monesti, nostan hattua!!!:hug007
 
Sirpa ja Satru, hyvä kun joku uskaltaa sanoo ääneen mitä oikeesti ajattelee! :D Mulla on just alkuraskauden kuvotus ja väsymys poistunut ja eilisen ultran jälkeen uskaltaa vihdoinkin oikeesti iloita raskaudesta. Ja on tää ihmismiele niin ihmeellinen että vaikka kuopus on vasta 1v3kk en kuitenkaan muista noita raskauden negatiivisia puolia (liitoskivut ja supistukset kyllä muistan). Eli nyt naureskelen kun luen juttujanne mutta voi olla eri ajatukset parin kuukauden päästä... :D Ja viimeistään synnytyksessä kiroon miehen kyllä alimpaan helvettiin! :D
Ekat kolme kk oli kivaa aikaa, mulla oli kuvotusta ihan satunnaisesti ja liitoskipuja vähän aikaa. Mut sitten meidän parisuhde meni vituilleen. Et sekin vaikuttaa taustalla. Mut kyl mä joudun vieläkin pidättelee kyyneleitä ku joku kysyy et miten mä voin.

Naapuriin syntyi vauva pari v.sitten, 3 kk etuajassa. Se olis vielä hirveempää, että olis epävarmuus siitä selviääkö vauva. Että tää koko hommas olis aivan turhaa! Katkeruudella ei olis rajaa siinä kohtaa... Naapurinvauva selvisi muuten!
 
Niin jo lisättäkööt tuohon "purkaukseen" myös se, että ärsyttää kun mies ei ymmärrä mun kiukkua, vaikka kuinka valitan pienistä vaatteista ja tukalasta olosta, niin saattaa itsekin ärsyyntyä mun ärsyyntymisestä ja sitten mua vasta ärsyttääkin :grin Sillä tässä helppoa on kun odottaa vaan koska mä puskeen lapsen pihalle, ei oo lihonut tippaakaan, eikä näytä unihuoletkaan painavan jne jne.. :) Miten niin hormoonit vaikuttaa mielialaan :wacky:

Kyllä mua ainakin ärsyttää ajoittain aivan saatans paljon suoraan sanottuna..Hengästyttää koiralenkillä, mies painelee reippan askelein toisen koiran kanssa ja punkero lyllertää perässä toisen kanssa..Ärsyttää kun ei pääse pomppaseen miehen autosta ulos ilman et pitää sanoa " et viittitkö vähän tuuppaa punkeroa et ylettyy ottaa kahvasta kiinne".Miks Mersujen pitää olla niin helvetin matalia?Ei mitn järkeä.Ärsyttää jo se autokin.

Ja eilen viimeks katkes suoni päästä, kun oltiin lähdössä ja totesin ettei se paita minkä olin ajatellut laittaa istunut ei sitten mitenkään.Kommentti oli et sulla on ollu koko pvä aikaa miettiä vaatteita ja nyt sit ei sovikkaan..Multa oikeesti varmaan kytkeyty joku sensori vikasietotilaan ja käännyin huohottava punkerona sporttijannun puoleen ja sanoin et kuule, jos tää paita on istunut aivan helvetin hyvin mun päälle ennen raskautta ja en ole tätä paitaa nyt sattunut sovittelemaan tässä vaiheessa raskautta, joten ei voi tietää ettei istuvuus ole enää sama ja jos näyttää pystyyn nostetulta syöttösialta niin varmana menee vaihtoon!Jäi ukko hiljasena tuulikaappiin odottamaan..

Mutta muuten menee ihan kivasti:p
 
Tähti-73, avainsana on varmaan toi "mies". Ei tapahdu meillä tollasia ilman muistuttamista. Tai sitten saan olla saatanan kiukkuinen että jotain tapahtuu ilman et mä teen sitä. Sekin syö.

Sirpa40:)
Totta! Miten saisit hänet tekemään ilman muistuttamista:rolleyes:
Ei sun kuulu tehdä niin paljon kaikkea, olet muutenkin jo kovilla.
 
Aamupäivästä tuli ajeltua taas Kotkaan äippäpolille tarkistukseen ja synnytystapa-arvioon. Ihan kiva reissu vaikka alkoikin tuleva vähän hirvittämään :woot: :grin
Mukula on nyt noin 2,9 kg, tänään siis rv 36+1. Pitäisi mahtua pihallekin, mutta yliajalle ei anneta mennä eli jos ei nyt ennen 25.5. tule pihalle itekseen niin sillon alkaa käynnistys. Jos olisin vähän lyhyempi niin jouduttaisiin käynnistämään aikaisemmin. Syynä oikeastaan vain iän tuomat mahdolliset riskit. Olen siis 158 cm pitkä ja joku raja menee 155 cm jolloin ei haluta vauvan kasvavan kovin isoksi. Paikat on vielä kiinni mutta pehmeät ja kaulaa jälellä 2,5cm. Pah :shifty: Olis saanu mun mielestä olla jo enempi tapahtunu jotain. No, jos ens viikolla olis paremmat kelit niin josko puutarhahommat auttais häätämisessä.
Reissussa kesti kauan kun mukula päätti alkaa pyörimään oikein kunnolla massussa ja vasta erikoistuva lääkäri ei meinannut saada mittoja otettua :grin Onkin jostain syystä viimeiset pari päivää riehunut masussa oikein kunnolla. :wideyed:
 
Mulla on vatsa kuralla nyt joka päivä. Välillä tulee hyvinkin kiire vessaan. Onneksi olen em.hetkinä tähän saakka aina ollut kotona... Hätä nimittäin iskee niin voimallisesti ja lyhyellä varoitusajalla, että jossain kaupan kassajonossa saattaa vielä käydä vahinko. Toivottavasti ei!

Tänään oli neuvola taas. Kaikki edelleen ok, vauva tosi alhaalla ja kiinnittyneenä. Oli kiva kuulla sydänääniä, vaikka paljonhan tuo liikkuukin. Ainoastaan hemoglobiinista tuli sanomista, se oli 101. Pitää yrittää taas syödä lisärautaa, vaikka siitä seuraakin vatsakipuja... Olisi kuitenkin hyvä, että synnyttäessä olisi vähän "varaa " hb:ssä.

Varattiin taas ensi viikolle uusi neuvola-aika. Siinä kuulemma mitataan vaan verenpaine ja kuunnellaan sydänäänet, enää ei muuta tule neuvolan puolesta ennen synnytystä. Eikä ole mitään muitakaan tarkastuksia tai käyntejä. Pelkkää odottelua vaan!

Nyt siis rv 39+3.
 
Heitän tämän listan taas tähän väliin, vaikka viikkoon ei ole tainnut tulla mitään muokattavaa...

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
Aamupäivästä tuli ajeltua taas Kotkaan äippäpolille tarkistukseen ja synnytystapa-arvioon. Ihan kiva reissu vaikka alkoikin tuleva vähän hirvittämään :woot: :grin
Mukula on nyt noin 2,9 kg, tänään siis rv 36+1. Pitäisi mahtua pihallekin, mutta yliajalle ei anneta mennä eli jos ei nyt ennen 25.5. tule pihalle itekseen niin sillon alkaa käynnistys. Jos olisin vähän lyhyempi niin jouduttaisiin käynnistämään aikaisemmin. Syynä oikeastaan vain iän tuomat mahdolliset riskit. Olen siis 158 cm pitkä ja joku raja menee 155 cm jolloin ei haluta vauvan kasvavan kovin isoksi. Paikat on vielä kiinni mutta pehmeät ja kaulaa jälellä 2,5cm. Pah :shifty: Olis saanu mun mielestä olla jo enempi tapahtunu jotain. No, jos ens viikolla olis paremmat kelit niin josko puutarhahommat auttais häätämisessä.
Reissussa kesti kauan kun mukula päätti alkaa pyörimään oikein kunnolla massussa ja vasta erikoistuva lääkäri ei meinannut saada mittoja otettua :grin Onkin jostain syystä viimeiset pari päivää riehunut masussa oikein kunnolla. :wideyed:

Eclipse:)
Mulle sanottiin, että käynnistys arviolta 5.6., ellei synny ajallaan.

rv 36+2
 
Olenko mä ainoa jota tää raskaus sieppaa välillä tosi pahasti? Tänäänkin oli kauhea ärsytys kun mikään vaate ei mahdu enää päälle, nukkuminen on mitä on, häpyluuhun sattuu, oon kankea, ja huohotan kun mikäkin 500 kiloinen.. vaikka siis raskaus oli toivottu ja lapsi rakkain mutta kyllä se välillä sieppaa ja vielä 3kkta odotettava. .maha kasvaa ja kasvaa...toivottavasti on lämmin kesä..meinaan mä vietän sen aatamin asussa kun mikään vaate ei sovi :D
Juu mua ärsyttää. 2kk aikaa ja mä oisin jo ihan valmis synnyttää. Ei täs tilas oo mitään hauskaa. Ootan vaan sitä nyyttiä syliin!
 
Mulla on vatsa kuralla nyt joka päivä. Välillä tulee hyvinkin kiire vessaan. Onneksi olen em.hetkinä tähän saakka aina ollut kotona... Hätä nimittäin iskee niin voimallisesti ja lyhyellä varoitusajalla, että jossain kaupan kassajonossa saattaa vielä käydä vahinko. Toivottavasti ei!

Tänään oli neuvola taas. Kaikki edelleen ok, vauva tosi alhaalla ja kiinnittyneenä. Oli kiva kuulla sydänääniä, vaikka paljonhan tuo liikkuukin. Ainoastaan hemoglobiinista tuli sanomista, se oli 101. Pitää yrittää taas syödä lisärautaa, vaikka siitä seuraakin vatsakipuja... Olisi kuitenkin hyvä, että synnyttäessä olisi vähän "varaa " hb:ssä.

Varattiin taas ensi viikolle uusi neuvola-aika. Siinä kuulemma mitataan vaan verenpaine ja kuunnellaan sydänäänet, enää ei muuta tule neuvolan puolesta ennen synnytystä. Eikä ole mitään muitakaan tarkastuksia tai käyntejä. Pelkkää odottelua vaan!

Nyt siis rv 39+3.

Murrimur:)
Eli toi vatsan kuralla oleminen liittyy olennaisesti tähän loppuaikaan, huomasin tänään miten kiire tuli, onneksi kotona:)

Samaa mieltä sun kannattaa ehdottomasti ottaa nyt lisärautaa, synnytyksessä kuulemma sitä tarvitaan, verenhukka on keskimäärin 0.5l.

Saa nähdä koska sulla alkaa tapahtua, olet niin lähellä jo:grin
 
Takaisin
Top