Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkaa olla jännittäviä hetkiä monella, kun synnytys lähestyy. Toivottavasti tulette tuonne synnyttäneet puolelle, sitten synnytyksen jälkeen juttelemaan. Itse tein vuosi sitten raskaustestin äitienpäivän jälkeen. Nyt saan viettää elämäni ensimmäistä äitienpäivää pienen pojan äitinä. Miten aiotte viettää vappua ? Me ollaan kotona, mutta meille tulee varmaan vieraita.

Jännittää kyllä ja ajatukset pyörii aikalailla synnytyksessä. Tänään neuvolassa oli ihan mukava käynti ja vauva todella alhaalla jo th:kin mielestä. Odottelen sitä kyllä laskettua aikaa aiemmaksi syntymään mutta eihän sitä tiedä.
Luin juuri eilen aiemmat synnytyspaperini ja ekassa tosiaan, joka kesti runsaat 15 tuntia, sain ilokaasua ja epiduraalin, joka auttoi siinä välissä lepäämään. Toinen tosiaan tuli niin nopsaan, etten ehtinyt saada mitään. Oltiin huikeat 10 minuuttia sairaalassa ennen pojan syntymää. Kotona ilmeisesti noin 3 tuntia, jos nyt olen oikein ton ajan osannut sanoa, mitä epäilen vahvasti. Siinä kipuilun ja tihenevien suppareiden hullunmyllyssä ei ehkä ajasta niin tolkkua. ihmettelenkin aina, miten monet pystyy niin selkeästi kertomaan tuon oman synnytyksensä vaihe vaiheelta. itse oon ollu jossain toisessa todellisuudessa ja omassa maailmassa.

Meillä vappu menee kaksistaan, tai siis kolmistaan masuasukin kanssa, kun pojat lähtevät mökille. Se on hyvä, kun siellähän nuo synnytyksessä paikalle hälytettävät apujoukotkin ovat. No enpä ihan usko näin aikaisin kuitenkaan mitään tapahtuvan. Käydään varmaan ulkona syömässä ja ollaan kaksistaan, mikä on todella harvinaista meille.

Rv37+2
 
Lettuhei, meilläkin pikkaisen sama tilanne - tosin appiukon "uusi" (kröhöm, 20 vuotta ollut "uusi") on mukava ihminen. Minen vaan osaa hahmottaa, missä määrin häntä kiinnostaa "poikakaverin" pojanlapsi. Hänellä on omat biologiset lapsenlapset ja he aivan kaikki asuvat omaa elämäänsä n. 200 km päässä. En oikein löydä keskitietä, että kiinnostaako "anoppia" ei-biologisen lapsenlapsensa sikiöuutiset vai ei... Ihmisenä hän on oikein lämmin, rento ja läsnäoleva.
Varmaan kiinnostus on samaa luokkaa kun vaikka veljen vaimon. Ei mitään älytöntä hössötystä mut kiinnostaa kuitenkin. Mä jaan tietoa ja kuulumisia auliisti kaikille lähipiirissä, jotka vaan jaksaa kuunnella. Silleen otan ne ikään kuin mukaan prosessiin. Ja pidän ne vähän ajantasalla, et mitä nyt on hankittu jne.

Meidän pojalla tulee oleen yksi isoäiti. Isukin äiti ei oo mua nähny ja ne ei oo väleissä. Meidän molempien isät on edesmenneet. Eikä tuu oleen tätejä eikä setiä vain enoja. Paitsi ajattelin tosiaan kauheen kasan kummeja, et saadaan kunnon synttärikemut aikaiseksi aina!

Janna75 Ihana juttu! Oon tosi iloinen teidän puolesta!
 
WOOOHOOOOOO!!! Kaikki kunnossa! Mitään poikkeavuuksia ei löytynyt eikä lääkäri nähnyt tarvetta lapsivesinäytteellekään. :) Mount Everestin kokoinen kivi putosi harteilta. :) Siellä meidän pikkuinen vilkutteli ja liikku niin paljon ettei lääkäri meinannut pysyä perässä. :D Oli sama lääkäri kuin kahdella viime kerralla (vaikka viimeks sanoi että olis tän päivän poissa) ja nuiva edelleen mutta edes aavistuksen positiivisempi nyt. Hoitaja/kätilö mikä lie oli sitten yltiöpositiivinen lääkärin puolesta ja selosti mulle enemmän. Ja vihdoinkin sain kolme kuvaakin mukaan. <3

NYT voin vihdoinkin iloita raskaudesta varauksetta. :) Normi rakenneultra 31.5. rv 20+3 ja sillon miehenkin pitäis päästä mukaan.
Missä olitte? Luolavuorentiellä? Voisin arvata nuivan lääkärin nimen jos olitte siellä. Mies?
 
Tänään oli kiva neuvolakäynti. Tokaa kertaa tää uusi kätilö ja tykättiin. Ei ollut huolissaan mun painosta vaikka itse epäilin sen nousseen liikaa. Isyys tunnustettu ja yhteishuoltajuus otettu.

Ainut mistä oli huolissaan että pärjäänkö töissä 4vk vielä kun mä stressaan töistäni ehdinkö kaiken tekee ja kun kuvailin alavatsatuntemuksia niin sano että ne on supistuksia ja huono kun niitä tulee aika paljon pisin päivää. Hän kysy että onko ne kivuliaita vai vaan ilkeän tuntuisia ja tuleeko rasituksessa ja helpottuu levossa. Joo ja joo ja nyt niitä tulee myös töissä. En pysty portaita ylös kävelee vaan oon siirtynyt hissiin, kaupassa tulee joka kerta ja muutenkin kävellessä pidempään.

Mä joudun öisin vaihtaa monesti asentoa kun paikat puutuu ja nyt se kielsi selällään nukkumisen, pitää laittaa tyyny selän taa etten unissaankaa mee selälleen. Sf-mitta oli laskenu kauniista nousevasta viivasta mutta sano että voi olla mittausvirhe kun kolme eri mittaajaa kolmella kerralla. Vauva perätilassa ja 3vk päästä katotaan oisko kääntynyt. Ja rv 30+6 nyt.
 
Muokattu viimeksi:
MS74, ei, mä kävin TYKSin ä-polilla. Mulla on kaikki ultrat siellä kun asutaan Kaarinassa. Mulla oli ihan sama viime raskaudessa, noita harjoitussupistuksia tuli just portaita kävellessä ja kaupassa.
 
Tänään oli kiva neuvolakäynti. Tokaa kertaa tää uusi kätilö ja tykättiin. Ei ollut huolissaan mun painosta vaikka itse epäilin sen nousseen liikaa. Isyys tunnustettu ja yhteishuoltajuus otettu.

Mä joudun öisin vaihtaa monesti asentoa kun paikat puutuu ja nyt se kielsi selällään nukkumisen, pitää laittaa tyyny selän taa etten unissaankaa mee selälleen. Sf-mitta oli laskenu kauniista nousevasta viivasta mutta sano että voi olla mittausvirhe kun kolme eri mittaajaa kolmella kerralla. Vauva perätilassa ja 3vk päästä katotaan oisko kääntynyt. Ja rv 30+6 nyt.
Voivoivoi! Mullakin kohta sama edessä! Kerro sitten kun kääntyy! Kai SEN tuntee?? Mä oon alkanu laskee jo päiviä äitiyslomaan...

Ei sitten vihjannu mitään et ois laittanut sut saikulle?
 
Voivoivoi! Mullakin kohta sama edessä! Kerro sitten kun kääntyy! Kai SEN tuntee?? Mä oon alkanu laskee jo päiviä äitiyslomaan...

Ei sitten vihjannu mitään et ois laittanut sut saikulle?
No vihjas tietty mut en raskii jäädä vielä. Tarvii kattoo päivä kerrallaan. Kyllä sen kääntymisen tuntee...tää oli pari pv jossai muus asennos ja kauhee muljahtelu kun käänty takas. Kyllä mäkin lasken päiviä...
 
No vihjas tietty mut en raskii jäädä vielä. Tarvii kattoo päivä kerrallaan. Kyllä sen kääntymisen tuntee...tää oli pari pv jossai muus asennos ja kauhee muljahtelu kun käänty takas. Kyllä mäkin lasken päiviä...
Mä en kyllä muista kummastakaan, että oisin voinu varmuudella sanoa, että nyt se kääntyi pää alaspäin. Neuvolassa vaan todettiin, että nyt on pää alaspäin. :) Molemmat kääntyny ilmeisesti aika aikaisessa vaiheessa. Voi toikin tietty varmaan johtua siitä edessä sijaitsevasta istukasta, joka mulla on ollu molempien kanssa. Kun silloin ei kaikkia liikkeitä yhtä hyvin tunne.
 
Mä en kyllä muista kummastakaan, että oisin voinu varmuudella sanoa, että nyt se kääntyi pää alaspäin. Neuvolassa vaan todettiin, että nyt on pää alaspäin. :) Molemmat kääntyny ilmeisesti aika aikaisessa vaiheessa. Voi toikin tietty varmaan johtua siitä edessä sijaitsevasta istukasta, joka mulla on ollu molempien kanssa. Kun silloin ei kaikkia liikkeitä yhtä hyvin tunne.
Mulla on istukka jossai takaseinässä. Mä tunnen asennon siitä kun se potkii alavatsaan ni sen tunnistaa. Sitä ei kyllä kätilökään eilen kopeloimalla saanu selville missä pää ja selkä on ja jalat voi olla eri asennoissa.
 
:hellotoukokuisille kysyttävää:

Onko teillä nyt minkälaisia oireita?:rolleyes:

O
nko maha ollut yhtäkkiä kuralla?:rolleyes:

Mulla maha vetelä ja nyt näköjään täysin kuralla. Luin, että loppuraskaudessa ennen synnytystä mahaa laittaa kuralle, jotta suoli tyhjentyisi.

Ja hei, eilen tunsin ekan kerran supistuksen alavatsalla, eikä vaikuttanut vaan harjoitussupparilta.

Rv 36+2
 
Tähti-73, hitsi sullakin alkaa oleen lähellä! Mullakin on ainakin 3kk päästä jo vauva! Onko sulla ne yöunet vieläkin kadoksissa?

Mä järjestelin viime yönä klo 3-4 työjuttuja. Toivon, et voisin jäädä himaan hyvällä omalla tunnolla osittain jo toukokuussa, mut ei taida onnistua, sen verran hommia on vielä. Eilen vetäsin 10h työpäivän ja sit istumista vielä himassakin, yhteensä 13h istumista. Tänää ku heräsin ni olin ku jyrän alle jääny. Tuntui ku oisin uinu 100 km eilen. Pitäis varmaan sinne hierojalle nyt kun ei mikään paikka oo vielä NIIN kipeä.

Mä oon tän vkon nukkunu tosi huonosti. Kerran tunnissa vaihdan kylkeä ja herään aina. Sit välillä en nukahda uudestaan. Äh! Vittu ku joutuu kuitenkin oleen skarppina töissä.

Rv 29+5
 
Supistukset juurikin aiheuttaa suolen tyhjentymisen ;)

Susamama:)
Ahaa, vetääkö supistus vatsan ihan kuralle?:rolleyes: Juoksin aamulla suoraan veskiin, kun vatsaa väänsi. Kyseessä saattoi olla sitten supistus..:rolleyes:

Koska sulla LA ( en nähnyt sitä listalta)?:rolleyes:
 
:hellotoukokuisille kysyttävää:

Onko teillä nyt minkälaisia oireita?:rolleyes:

O
nko maha ollut yhtäkkiä kuralla?:rolleyes:

Mulla maha vetelä ja nyt näköjään täysin kuralla. Luin, että loppuraskaudessa ennen synnytystä mahaa laittaa kuralle, jotta suoli tyhjentyisi.

Ja hei, eilen tunsin ekan kerran supistuksen alavatsalla, eikä vaikuttanut vaan harjoitussupparilta.

Rv 36+2
Samoissa mennään :) Vatta vähän sekasin ja ekan harjoitussupparin bongasin. Välillä rasituksessa alavatsa kiristää ja häpyluuhun vihloo mutta ei kovaa. Samoin kylkeä kääntäessä.

Muoks. RV 36+1
 
Tähti-73, hitsi sullakin alkaa oleen lähellä! Mullakin on ainakin 3kk päästä jo vauva! Onko sulla ne yöunet vieläkin kadoksissa?

Mä järjestelin viime yönä klo 3-4 työjuttuja. Toivon, et voisin jäädä himaan hyvällä omalla tunnolla osittain jo toukokuussa, mut ei taida onnistua, sen verran hommia on vielä. Eilen vetäsin 10h työpäivän ja sit istumista vielä himassakin, yhteensä 13h istumista. Tänää ku heräsin ni olin ku jyrän alle jääny. Tuntui ku oisin uinu 100 km eilen. Pitäis varmaan sinne hierojalle nyt kun ei mikään paikka oo vielä NIIN kipeä.

Mä oon tän vkon nukkunu tosi huonosti. Kerran tunnissa vaihdan kylkeä ja herään aina. Sit välillä en nukahda uudestaan. Äh! Vittu ku joutuu kuitenkin oleen skarppina töissä.

Rv 29+5

Sirpa40:)
Koita olla rehkimättä ihan liikaa:) Pian se 3kk sulla hurahtaa.

Mulla nukkuminen vähän parantunut, ei enää yhtä paha:). Joo, lähellä alkaa olla! Nyt ekoja "oireita" ilmaantunut, kun mitään tuntemuksia ei tähän asti raskautta ole tosiaan ollut.

Kummallista, kun mies ja kaikki sukulaiset odottaa vauvaa syntyväksi vähän aiemmin:joyful:
 
Samoissa mennään :) Vatta vähän sekasin ja ekan harjoitussupparin bongasin. Välillä rasituksessa alavatsa kiristää ja häpyluuhun vihloo mutta ei kovaa. Samoin kylkeä kääntäessä.

Muoks. RV 36+1

Eclipse:)
Juu, kylläpä tosi samoissa mennäänkin:gen014
Mulla myös häpyluuta vihloi eilen, mutta ei kovaa...Sellaista kevyttä viiltelyä, mutta uusi tuntemus oli. Ja sullakin vatsassa sitten sama juttu...
 
Mulla ei ole harjoitussupistuksia lukuunottamatta mitään tuntemuksia, itsellä tosiaan on tunne, että yliajalle mennään ja paljon..
Haluaisin kyllä olla hyvinkin väärässä tuntemusteni kanssa.:)
 
Mulla la vasta 26.8.mutta aikaisemmin juurikin supistukset lähellä laskettua aikaa tyhjentää suolen muttei varsinaisesti ripulille mene.
 
Olenko mä ainoa jota tää raskaus sieppaa välillä tosi pahasti? Tänäänkin oli kauhea ärsytys kun mikään vaate ei mahdu enää päälle, nukkuminen on mitä on, häpyluuhun sattuu, oon kankea, ja huohotan kun mikäkin 500 kiloinen.. vaikka siis raskaus oli toivottu ja lapsi rakkain mutta kyllä se välillä sieppaa ja vielä 3kkta odotettava. .maha kasvaa ja kasvaa...toivottavasti on lämmin kesä..meinaan mä vietän sen aatamin asussa kun mikään vaate ei sovi :D
 
Takaisin
Top