Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo, sitten ei ehkä kannata kertoa jos koko kylä sen jälkeen tietää.:oops:
Mahtavaa, kun olette noin kauan yhdessä viihtyneet, vauva tulee kyllä just oikeeseen perheeseen ja täydelliseen aikaan-tuplaonnea, kun on kihlapäivä ja vauvapäivä!!!:Heartpink
Milloin sulla Tähti on nt-ultra?

10.11. :) ...entä sinulla?:rolleyes:
 
Yölento, mulla oli ruskeaa vuotoa viikolla 8 ja 12, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa...Sellainen vuoto on ilmeisesti vaaratonta ja normaalia. Millaista vuotoa sulla on ?
Niukkaa, pääosin ruskeaa. Iltasella vähän enemmän, mutta pikkuhousunsuoja on riittänyt. Tänään vähemmän kuin eilen.
 
Yölento , jos sua huolettaa se vuodon laatu. Voihan sitä aina soittaa neuvolaan. Mun neuvolakortissa lukee näin, keskenmenoepäilyssä ; kirkas verinen vuoto, jo toista siteellistä ja mahdolliset alavatsakivut, ensisijainen hoitopaikka aina oma terveyskeskus ja päivystys. Omasta kokemuksesta tiedän, että keskenmeno on verisistä vuotoa, mutta tuulimunaraskaudessa voi olla myös ruskeaa vuotoa. Jos haluaa varmistaa, että vauvalla on kaikki hyvin niin alkuraskauden ultra on ainoa mistä sen tietää. Voihan silti tulla keskenmeno. Ehkä sulla on ihan vaaratonta vuotoa.
 
Yölento , jos sua huolettaa se vuodon laatu. Voihan sitä aina soittaa neuvolaan. Mun neuvolakortissa lukee näin, keskenmenoepäilyssä ; kirkas verinen vuoto, jo toista siteellistä ja mahdolliset alavatsakivut, ensisijainen hoitopaikka aina oma terveyskeskus ja päivystys. Omasta kokemuksesta tiedän, että keskenmeno on verisistä vuotoa, mutta tuulimunaraskaudessa voi olla myös ruskeaa vuotoa. Jos haluaa varmistaa, että vauvalla on kaikki hyvin niin alkuraskauden ultra on ainoa mistä sen tietää. Voihan silti tulla keskenmeno. Ehkä sulla on ihan vaaratonta vuotoa.
 
hei, mulla sellaista limansekaista ruskeaa..Eilen jnkin verran vielä illala..(ällöä kuvata:)) Eilen sainkin neuvolasta jo arvaamani vastauksen,e li. on tosi yleistä näillä viikoilla ja yleensä vaaratonta, mutta toki seurattava asia. Mietin tota varhaisultraa jos tämä jatkuu ja asia koko ajan mietityttää..mutta toisaalta haluisin vielä odottaa koska ymmärrän sen että näin varhaisilla viikoilla voi olla ettei sydämen sykettä vielä löydy eli sitten vaan taas huolettaa lisää:) Eli ajattelin nyt vaan vielä odottaa ...Onnea, MS74! Tuntui varmaan hyvältä<3
 
Minulla on huomenna ultraan aika. Viime yönä oli supistuksia, mutta vuoto ei lisääntynyt. Yritin soittaa neuvolaan. En käsitä, miten on mahdollista, että koko puljussa ei tänään ole ketään töissä. Miten voidaan järjestää koulutuksia niin, että kukaan ei koko päivänä vastaa puhelimeen? Minun hätäni ei ole maailman suurin eikä henki ole lähdössä, mutta raskausaikana olisi kyllä toivottavaa saada neuvolasta neuvoja. Eikö se ole neuvolan perimmäinen tarkoitus?
 
Niin, kyllä mullekin tuli semmonen tunne, että kovin helpolla eivät ala näitä vuotoja tutkia, vaikka sainkin neuvolatädin kiinni:(Mulle sanottiin vaan että jos tulee kipuja ja kunnon vuotoa, mennä tk päivystykseen, muuten vaan seurailla asiaa...Jotenkin sitä kait odotti jonkun ottavan asian hoitaakseen vaikka itse alalla olenkin ja ymmärrän syyt ja muut..Huoli tässä tilanteessa vaan on kamala! Tsemppiä sulle paljon Yölento! Toivottavasti saat jonkun puhelimeen, mutta jos et , soita omaan terveyskeskukseen..
 
En jaksa hötkyillä. Huomenna on ultra-aika. Siihen asti lepään. Ei vuoda paljoa ja kipuja ei juuri nyt ole. Päivystykseen en mene kuin pakon edessä. Ärsyttää vain tuollainen ajattelemattomuus. Olisiko aivan mahdoton ajatus, että vastaajassa olisi jokin toinen numero, josta saa neuvoja tarvittaessa. Voisi vähentää turhia lääkärikäyntejä terveyskeskuksessa tai päivystyksessä.
 
Hei taas! Olis kiva tietää mitä teette työksenne ja millä alalla:)

Ite hommailen ulkomaankaupan tilaus- ja toimitusprosessien kanssa prosessiteollisuudessa, asiakkaina on mm. ydinvoimalaitokset. Äitiysloman jälkeen jatkan samassa tehtävässä:)

Mitäs te muut?:cheers
 
Minä työskentelen psykologina sairaalassa mutta olen nyt hoitovapaalla ja just eilen mietin, että kohta olen ollut vuoden pois töistä. Kertaakaan ei ole ollut kiire tai ikävä takaisin töihin ja minähän olin ihan varma ennen esikoista, etten jaksa olla koko vanhempainvapaata pois töistä- heh, niin se mieli vaan muuttui.:oops:
 
Hei taas! Olis kiva tietää mitä teette työksenne ja millä alalla:)

Ite hommailen ulkomaankaupan tilaus- ja toimitusprosessien kanssa prosessiteollisuudessa, asiakkaina on mm. ydinvoimalaitokset. Äitiysloman jälkeen jatkan samassa tehtävässä:)

Mitäs te muut?:cheers

Moikka Tähti-73. Minä työskentelen esimiehenä vanhustenhuollossa. Tykkään työstäni paljon ja toivon että saan olla näissä töissä lopunikääni.
 
Takaisin
Top