Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arvaa olenko suunnitellut sitä, että anoppi tulee kylään niin jätkä on vaaleanpunaisessa mekossa vastassa:D Ja hänhän tokasi, että onneksi tulee poika kun ei osata tyttöä pukea tytönnäköiseksi..mä olin samana päivänä ostanut kirpparilta pojalle keltaiset housut (jotka siis anoppi mieltää tytön väriksi) ja keltaisen bodyn :) Naureskelin hiljaa itsekseni, että ei se tykkää niistäkään :D Mutta ei se oikeesti naurata jos samasta asiasta väännetään joka kerta ja joka kerta hän loukkaantuu siitä, vaikka on sanottu että älä osta mitään vaatteita mitä ei tarvita..tai kysy ensin tai me voidaan näyttää sille..mutta ei! Ihan kuin tahallaan ostais ja sitten haluaa kiukutella.

Keltainen on tosi hyvä väri pojalle, mulla on pikkuvaatteissa aika paljon sitä varattuna tulokkaalle:)

Nykyään on muuten muotia pitkät hiukset pojalla, kasvattakaa sellaiset!:wink

Mitä tyttö itse tykkää röyhelöistä?:rolleyes:
 
Santru:smug:
mua taas etukäteen "ärsyttää" appiukko, joka lykkää lapsille karkkipussin kouraan ruokapöydässä...Sitten yritetään syöttää ruokaa samaan aikaa ja ihmetellään, miksei lapsi syö:singing:

Tämä käytös siis meidän vauvan serkkujen kohdalla 2v. ja 5v. ja tiedän vaan, että samaa tulee tapahtumaan meidän pojan kohdalla, kunhan ensin syntyy...

Tiedän, että tulen olemaan sellainen äiti, joka nappaa karkkipussin pois pojalta ruokapöydässä, vaikka kiltti isoisä onkin sen käteen antanut:happy:
 
Keltainen on tosi hyvä väri pojalle, mulla on pikkuvaatteissa aika paljon sitä varattuna tulokkaalle:)

Nykyään on muuten muotia pitkät hiukset pojalla, kasvattakaa sellaiset!:wink

Mitä tyttö itse tykkää röyhelöistä?:rolleyes:

Minäkin tykkään keltaisesta. Jos tytöltä kysyisin niin mieluiten kulkisi ilman vaatteita :) Ei siis ainakaan vielä mitenkään erityisesti kiinnitä huomiota mitä on päällä, ongelma on se kun pitäis saada ne pois :D

Ihan varmasti pitkät hiukset tulee pojalle jo ihan esimerkistä kun mun miehellä ja tällä hetkellä vielä ainoalla pojalla on pitkät hiukset ja perheen naisilla lyhyet :) Me ollaan vähän tollanen hullunkurinen perhe :)
 
Aijjoo, se isyyden tunnustaminen. Se tehdään nyt varmaan ens vkolla myös. Sovitaanko siinä huoltajuudestakin vai tehdäänkö se erikseen? Mä en oo vielä puhunut siitä yksinhuoltajuudesta isukin kanssa. Varmaan ois aika...

Miksei muuten tossa vau-raskaana -kirjassa ole isän puolella mitään äidin olotilasta? Vkoilla 1-10 siellä puhuttiin seksistä (tai miten se saattaa jäädä pois) ja nyt siellä on pari vkoo puhuttu sateenkaari-isistä. Vois olla pari painavaa sanaa äidin fysiisistä muutoksista, auttais ymmärtämään miltä tuntuu kantaa tätä vattaa. Ja ettei nyt olla täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Kyllä sen huoltajuuspaperin voi allekirjottaa siinä samalla. Me tehtiin yhteishuoltajuussopimus. Kauhistuttaisi muuten kun siis totta puhuen enhän mä tunne tota mun miestä kauheen tarkasti vielä.. Mutta hänen toiminta poikansa suhteen on ollu täysin asiallista, en usko että eksällään on mitään valittamista yhteishuoltajuudesta. Niin kai tääkin hyvin menee vaikka me ei pystyttäiskään olee yhdessä.

Mulla oli hirvee hermoromahdus tossa toissapäivänä, ku mies kommentoi mun plösähtänyttä peppua. En meinannu millään päästä yli aiheesta. Itkeskelin vaan. Tuntu tosi epäreilulta, enkä oo tottunu että tollai kommentoidaan. Mun paino on kyllä noussu jo ainaki 16-17kg että onhan se paljon, mutta en mielestäni syö ylen määrin herkkuja, vähemmän ku mies! Ja en voi treenata, kun ainoo mitä pystyy tekee on hidas kävely, muuten alkaa hirveet supparit. Nyt ymmärrän että mun exää ahdisti kun kuittailin sille kiloista, mitä sille tuli sairastelun myötä. Luulin olevani hauska! No ei ole hauskaa ei. Universum kosti :D
 
Satru, mulla on hyvin samantyylinen anoppi kuin sulla. Monta vuotta (ennen lasta) kestin häntä hammasta purren, voi luoja sitä arvostelua kun en osannut tehdä mitään hänen mielestään oikein= siis palvella miestäni oikein..
Mutta karma on suloinen:wacky:, olen ainoana miniänä onnistunut tuottamaan jälkeläisen ensin pojan ja nyt tytön, niin kappas vain kun mun arvostus on noussut ja nyt mä olen tehnyt selväksi, että jos kuulen yhdenkin tavun, jossa hän mua arvostelee ihan mistä vain, ei hän saa hoitaa/nähdä lapsiani ollenkaan, olen muuten ollutkin viime aikoina melko hyvä tyyppi hänen mielestään-hmm.:laughing002
 
Meillä on kaks nla-lekuriaikaa. Toinen oli jotain rv 24 ja toinen sitten rv 34 paikkeilla. Ultrauksia ei oo ku ne kaks niinku teilläkin, paitsi jos pääsen syn.tapa-arvioon.

Mä en tie miten usein nla käyntejä tulee oleen, nyt on ollu 1krt/kk noin. Paitsi se radi-käynti lisäksi. Viddu, se mittauskäynti on ens vkolla, pitää varmaan tällä vkolla mittailla ite jo... Mun ruokadietti on ollu...hehheh....köhöm...hihhih... :icescream

Aijjoo, se isyyden tunnustaminen. Se tehdään nyt varmaan ens vkolla myös. seen? Mä en oo vielä puhunut siitä yksinhuoltajuudesta isukin kanssa. Varmaan ois aika...

Miksei muuten tossa vau-raskaana -kirjassa ole isän puolella mitään äidin olotilasta? Vkoilla 1-10 siellä puhuttiin seksistä (tai miten se saattaa jäädä pois) ja nyt siellä on pari vkoo puhuttu sateenkaari-isistä. Vois olla pari painavaa sanaa äidin fysiisistä muutoksista, auttais ymmärtämään miltä tuntuu kantaa tätä vattaa. Ja ettei nyt olla täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Isyyden tunnustamisesta. Me tehtiin se kanssa neuvolassa samoin kuin yhteishuoltosopimus. Mutta ovat siis kaksi eri paperia eli voihan tuon yhteishuoltosopimuksen jättää tekemättäkin. Jos ei ole naimisissa, tulee mun tietääkseni sitten yksinhuolto äidille. Yhteishuolto voi olla hyväkin juttu, vaikka ero tuliskin, jos ei kauhean huonot välit. Lapsella silloin kaksi laillista huoltajaa, jos esim.jotain sattuu. Mun oma kokemus on eri mut se ehkä harvinaisempi tapaus. Mulla siis aiemmista lapsista yksinhuolto ja tässä tapauksessa ihan äärimmäisen hyvä juttu.
Moni mies voisi kyllä loukkaantuakin, jos ehdotettais yksinhuoltoa odotusvaiheessa. Mutta riippuu tapauksesta. En tiedä Sirpa40 tietenkään teidän :)
 
Kyllä sen huoltajuuspaperin voi allekirjottaa siinä samalla. Me tehtiin yhteishuoltajuussopimus. Kauhistuttaisi muuten kun siis totta puhuen enhän mä tunne tota mun miestä kauheen tarkasti vielä.. Mutta hänen toiminta poikansa suhteen on ollu täysin asiallista, en usko että eksällään on mitään valittamista yhteishuoltajuudesta. Niin kai tääkin hyvin menee vaikka me ei pystyttäiskään olee yhdessä.

Mulla oli hirvee hermoromahdus tossa toissapäivänä, ku mies kommentoi mun plösähtänyttä peppua. En meinannu millään päästä yli aiheesta. Itkeskelin vaan. Tuntu tosi epäreilulta, enkä oo tottunu että tollai kommentoidaan. Mun paino on kyllä noussu jo ainaki 16-17kg että onhan se paljon, mutta en mielestäni syö ylen määrin herkkuja, vähemmän ku mies! Ja en voi treenata, kun ainoo mitä pystyy tekee on hidas kävely, muuten alkaa hirveet supparit. Nyt ymmärrän että mun exää ahdisti kun kuittailin sille kiloista, mitä sille tuli sairastelun myötä. Luulin olevani hauska! No ei ole hauskaa ei. Universum kosti :D

Sirpa40:)
Älä välitä, miehet tykkää kiusotella, vaikka vähän mautonta jopa.
Kyllä munkin mies on sanonut levinneestä takapuolesta, mutta ärähdän takasin ja nauran päälle!!:smiley-angelic008

Eiköhän ne kilot häviä, kun vauva on syntynyt:grin:p
 
Satru, mulla on hyvin samantyylinen anoppi kuin sulla. Monta vuotta (ennen lasta) kestin häntä hammasta purren, voi luoja sitä arvostelua kun en osannut tehdä mitään hänen mielestään oikein= siis palvella miestäni oikein..
Mutta karma on suloinen:wacky:, olen ainoana miniänä onnistunut tuottamaan jälkeläisen ensin pojan ja nyt tytön, niin kappas vain kun mun arvostus on noussut ja nyt mä olen tehnyt selväksi, että jos kuulen yhdenkin tavun, jossa hän mua arvostelee ihan mistä vain, ei hän saa hoitaa/nähdä lapsiani ollenkaan, olen muuten ollutkin viime aikoina melko hyvä tyyppi hänen mielestään-hmm.:laughing002

Tähtipölyä:)
joo, noi on liukuvia käsitteitä ja anopit osaa käyttää tilanteita hyväkseen, kun tietävät, että oma poika ei halua huonoja välejä oman äidin kanssa.

Mäkin kestin vuosia anoppia, mutta halusin olla ystävällinen, vaikka en olisi ollut yhtään samaa mieltä hänen kanssaan:singing: Vuosien vieriessä opittiin olemaan ihan kavereita ja jopa samoja kiinnostuksen aiheita löytyi, joista jutella:joyful:. Minusta ei olisi ollut oikein miestäni kohtaan, että olisin ollut huonoissa väleissä hänen äitinsä kanssa:)

Nyt jälkeenpäin mietin, että anoppi-miniä suhde on onnistunut ihan hyvin tämän 27vuotta ja nyt vauvan syntymä tuokin tähän omat haasteensa. Onneksi anoppi ei asukkaan ihan kulmilla, joka on niin hyvä juttu:wink
 
Terveisiä sairaalasta synnytystapa-arviosta! :)
Ei ihme, että olin neuvolan puntarin mukaan laihtunut, sillä vauva oli nyt kasvanut vajaassa 2viikossa lisää 500g ja nyt painoa oli 2.7kg !!:happy:

2viikon päästä ( rv38.) on uusi käynti, uusi arvio vauvan painosta ja katsovat, että on yhä siellä pääalaspäin..:joyful:
 
Melko erilaisia toimintatapoja tuntuu olevan eripuolilla maata..

Mä kysyin viime nla käynnillä, että mittaatko sitä sf-mittaa nyt kun ei ole ollut aiemmin puhetta..Th vastas et joo nyt se mitataan et ei sitä yleensä kannata mittailla ennen rv 29.Siis mit vit?Ja kuitenkin mun vkot oli sillon 24 ja rapiat..ja tota öö, jos se jätetään sinne vkolle 29 ekaa krt mitattavaksi, niin eikö siinä voi jo se vauvan koko olla hurja johonkin taulukoihin nähden?

Juu ja neuvolan järjestelmäkin piirtää käyrää siitä sf-mitasta. Meillä otettiin kerran kai 19. viikolla ja siellä pohjassa oli jo sille vaiheelle viitearvot, ja oman terkan mukaan niiltä main aletaan mittailla joka käynnillä.
 
Joo kai pitäis vaan nauraa tolle että kommentoidaan läskejä, mutta mulle se oli kova pala. Kun tässä hormoonihuuruissaan kuitenkin toivoisi että olisi toisen mielestä kivan näköinen vaikka vähän pullistuisikin.

Pitääköhän sitä synnytystapa-arviota lähteä sitten kyselemään. Mulla ei varsinaisesti ole siitä muuten huolta, paitsi että oon itse pienikokoinen ja mies on iso. Mutta tuskin toi baby tuolla viihtyy niin kauan että kasvaisi jättikokoiseksi, kun nyt jo meinasi tulla maailmaan. Läkäri on vkolla 35, nyt just alkoi rv34.
 
Joo kai pitäis vaan nauraa tolle että kommentoidaan läskejä, mutta mulle se oli kova pala. Kun tässä hormoonihuuruissaan kuitenkin toivoisi että olisi toisen mielestä kivan näköinen vaikka vähän pullistuisikin.

Pitääköhän sitä synnytystapa-arviota lähteä sitten kyselemään. Mulla ei varsinaisesti ole siitä muuten huolta, paitsi että oon itse pienikokoinen ja mies on iso. Mutta tuskin toi baby tuolla viihtyy niin kauan että kasvaisi jättikokoiseksi, kun nyt jo meinasi tulla maailmaan. Läkäri on vkolla 35, nyt just alkoi rv34.
Saitko sä muuta kuin kortisonit? Vai myös jotain supistuksia estävää lääkettä?
 
Satru ja muut, niistä anopeista... Mulla kans kohtuu jännä tapaus ja omat juttumme ollut meilläkin. Mun arvo tais kans lapsen myötä nousta, mutta oon ite ottanut niin neutraalin asenteen kuin mahdollista eli olen itse asiallinen ja ystävällinen, enkä halua mitään konflikteja. Olen ajatellut, että lapsellani on oikeus muodostaa suhde molempiin mummuihinsa, vaikkei anoppi mun suosikki oliskaan. Eikä mitään pahoja juttuja nyt ole ollutkaan, mutta ärsyttäviä kyllä - niitä sitten pihisen itsekseni... Esim. Yksi päivä tuli viesti, jossa oli kuva kahdesta mekosta ja teksti, että kumman haluaisit, voisin ostaa teidän tulevalle tytölle alesta. Valitsin sitten toisen ja kohta tuli viesti "mikä koko? Aajattelin, että tyttö voisi laittaa sen ristiäisiin." Ja seuraavana päivänä taisi tulla viesti, että oliko postissa 2 vee lahjaksi lähetetty paita sopiva meidän pojalle. Että hän ajatteli, että se on hyvä juhlapaita ristiäisiin. Eli hän on jo niinkuin valmiiksi pukenut molemmat lapseni syntymättömän lapseni ristiäisiin!! Ei juma, että alko sapettaan!
 
Sain Tractocyl-nimistä supistuksenestoa suoneen 1,5vrk. Ai niin ja sairaalaan mennessä antoivat jonkun piikin, mikä estää suppareita, mut en muista nimeä. Tärisytti kovasti. Näköjään nuo tropit auttoi :)

Huh huh Myy, miten ärsyttävää! Vois anoppikin miettiä, että ehkäpä vanhemmillakin on joku mielipide lasten ristiäisvaatteisiin!
 
Nyt loppusuoralla on neuvola kerran viikossa.

Ultra oli viimeksi 7.4., jolloin oli muistaakseni rv 36+4, tai jotain sinnepäin. Se ultra oli siis samalla synnytystapa-arvio. Sain lähetteen, koska esikoinen syntynyt sektiolla. Siinä arviossa lääkäri tunnusteli käsin ulkoapäin, lisäksi tunnusteli kohdunsuun tilanteen. Ultralaitteella mittasi vauvan pään ympäryksen, vartalon ympäryksen sekä reisiluun pituuden. Jokaisesta em. kohdasta tuli omat arvionsa, ja jonkinlaisena yhteissummana tms kokonaisarvio vauvan koosta. Se oli silloin jo yli 3 kg.

Murrimur:)
Sulle ei sitten tullut toista ultraa rv38+0 ?

Mulla lääkäri ei tunnustellut ollenkaan kohdunduun tilannetta, enkä huomannut kysyä asiasta. Muutoin tunnusteli lantiota ja sanoi, että pitäisi mahtua ulos alateitse.

Ultrassa vauva näkyi monitorista ja näytti ( jos oikein näin) niin tukkaa päässä, ihan kiehkuroilla asti:p
 
Satru ja muut, niistä anopeista... Mulla kans kohtuu jännä tapaus ja omat juttumme ollut meilläkin. Mun arvo tais kans lapsen myötä nousta, mutta oon ite ottanut niin neutraalin asenteen kuin mahdollista eli olen itse asiallinen ja ystävällinen, enkä halua mitään konflikteja. Olen ajatellut, että lapsellani on oikeus muodostaa suhde molempiin mummuihinsa, vaikkei anoppi mun suosikki oliskaan. Eikä mitään pahoja juttuja nyt ole ollutkaan, mutta ärsyttäviä kyllä - niitä sitten pihisen itsekseni... Esim. Yksi päivä tuli viesti, jossa oli kuva kahdesta mekosta ja teksti, että kumman haluaisit, voisin ostaa teidän tulevalle tytölle alesta. Valitsin sitten toisen ja kohta tuli viesti "mikä koko? Aajattelin, että tyttö voisi laittaa sen ristiäisiin." Ja seuraavana päivänä taisi tulla viesti, että oliko postissa 2 vee lahjaksi lähetetty paita sopiva meidän pojalle. Että hän ajatteli, että se on hyvä juhlapaita ristiäisiin. Eli hän on jo niinkuin valmiiksi pukenut molemmat lapseni syntymättömän lapseni ristiäisiin!! Ei juma, että alko sapettaan!

Myy75:)
Aika paha, kuka ei tosta itsekseen pihisisi...:woot:
Hyvää varmaan tarkottaa, mutta mutta:hungry:

On meillä siskoilla kestäminen:singing: ja mehän kestetään:joyful:
 
Juu ja neuvolan järjestelmäkin piirtää käyrää siitä sf-mitasta. Meillä otettiin kerran kai 19. viikolla ja siellä pohjassa oli jo sille vaiheelle viitearvot, ja oman terkan mukaan niiltä main aletaan mittailla joka käynnillä.[/QUOTE

Just katoin mun nlakortista et se taulukko on vuodelta 1978 :D et melko tuore..

Tämä aika hyvin kulminoi mun ajatukset niihin taulukoihin tuijottamisesta..
 
Murrimur:)
Sulle ei sitten tullut toista ultraa rv38+0 ?

Mulla lääkäri ei tunnustellut ollenkaan kohdunduun tilannetta, enkä huomannut kysyä asiasta. Muutoin tunnusteli lantiota ja sanoi, että pitäisi mahtua ulos alateitse.

Ultrassa vauva näkyi monitorista ja näytti ( jos oikein näin) niin tukkaa päässä, ihan kiehkuroilla asti:p
Tähti-73, sitä lantiota ei tutkittu mitenkään muuten tai ultrattu tarkemmin. Oon kuullut, että voi olla jotain luita tms.siellä tiellä eikä sen takia alatiesynnytys ole mahdollinen. Mutta siis, sulla tulee alatiesynnytys?

Tässäkin tutkimuksessa on varmaan aika paljon paikkakuntakohtaisia eroja. Täytyy olla tarkkana, kun menee ite! Laittakaa kokemuksia noista arvioista, niin me, joilla se on edessä, osataan varautua.

Btw, mittasin tänä aamuna huvikseni paastosokerin ja sitten aamupalan jälkeen. Ne oli 5,1 ja 6,5. Elikkäs rajojen alla. Enkä oo ollu dietillä...
 
Joo kai pitäis vaan nauraa tolle että kommentoidaan läskejä, mutta mulle se oli kova pala. Kun tässä hormoonihuuruissaan kuitenkin toivoisi että olisi toisen mielestä kivan näköinen vaikka vähän pullistuisikin.
Mä vetäisin kauheet kuumat tosta. Taino, kyllä sitä hetken ehkä kuuntelee huumorilla. Meillä mies on heittäny aiemmin, että pitääks sut tulla kääntämään? Se on naurattanut, mutta nyt ku kohta oikeesti pitää tulla kääntämään, ni jos nyt sanois saman ni kämmen varmaan heilahtais. Ei tällä hetkellä riitä huumori tollaseen.

Ja Noel, sulla on oikeus sun tunteisiin (keittiöpsykologiaa :happy:). Jos tuntuu pahalta, niin sitten tuntuu pahalta, ei se muuksi muutu. Sano, että koita itte valmistaa sisälläs uusi ihminen. Ei vielä se, että sitä kantaa sisällää, mutta sähän saatana VALMISTAT sitä ilman sen ihmeempiä rakennusianeita. Ja, laita se lukemaan joku artikkeli siitä, mitä naisen kropassa tapahtuu tänä aikana. Lupaa, että säkin luet sitten miehen muutoksista kun sitä alkaa eturauhanen ja unettomat yöt vaivaa. (Ellei jo vaivaa.)

Mä oon päättänyt haluta yksinhuoltajaksi. Siis jo vuoden vaihteessa kun meidän parisuhdekriisi alkoi. Soitan nla-th, ettei edes esitä sitä huoltajuuslomaketta eikä puhu siitä mitään. Mä en ota riskejä.
 
Hei Justmom10 ja muut kokeneet!:)

Kysymys:

Voiko sairaalassa saada jonkun rauhottavan piikin, kun menee synnyttään??:rolleyes: Kipupiikin lisäksi:rolleyes:

Lisään tuon sitten kyllä sairaalan toivelistalle...:singing:

Tuli vaan ihan äsken mieleen...Meinaan kun olin tänään sairaalalla synnytystapa-arviossa ja siellä kyseltiin pelottaako synnytys... sillä hetkellä ei varsinaisesti, mutta kun pääsin kotiin, niin päässä pyörii, että pelottaahan tuo kuitenkin:singing:

Toivottavasti ei ole ihan stupid kysymys, kun tästä ei ole puhuttu missään..:signs001
 
Takaisin
Top