Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No, saa nähdä kuinka nopeasti sitä sairaalasta pois pääsee..Aion toivoa että niin pian kuin mahdollista. Tutustutaan kotona toisiimme.

Kävin tänään kontrolliultrassa. Kaikki näyttää hyvältä. Poika on nyt 1225g painoarvioltaan (sanoi että vähän yli keskikäyrän menee) ja pippelikin edelleen paikallaan (pari kaveria varoitteli että poikaa oli luvattu, mut tyttö syntynyt) ja kiveksetkin laskeutunut :) 4vkon päästä seuraava kontrollikäynti..sitä kokoa nyt seurataan loppuun asti kunnolla. Kovasti liikkui masussa ja lääkärikin totesi, et johan se nyt villiintyi kun kuvaan pääsi :D
 
No, saa nähdä kuinka nopeasti sitä sairaalasta pois pääsee..Aion toivoa että niin pian kuin mahdollista. Tutustutaan kotona toisiimme.

Kävin tänään kontrolliultrassa. Kaikki näyttää hyvältä. Poika on nyt 1225g painoarvioltaan (sanoi että vähän yli keskikäyrän menee) ja pippelikin edelleen paikallaan (pari kaveria varoitteli että poikaa oli luvattu, mut tyttö syntynyt) ja kiveksetkin laskeutunut :) 4vkon päästä seuraava kontrollikäynti..sitä kokoa nyt seurataan loppuun asti kunnolla. Kovasti liikkui masussa ja lääkärikin totesi, et johan se nyt villiintyi kun kuvaan pääsi :D
Millä viikoilla oot?
 
Satru mitkä sun vkot on? Vauvan koon takiako olet kontrolliultassa? Vai miten siihen pääsee? Mäkin haluisin ultraan, johan siitä on 2kk ku oon vauvan nähny. Tois taas uskoa tähän hommaan.

Murrimur, kuinka usein sulla on neuvolaa nyt? Entä millon sun ultra on ollu viimeksi? Olitko synbytystapa-arviossa?

Rv 29+2
 
Huomenna rv 28+0. Mun lapset kaikki syntyessään pieniä. Ed. 2600g vaikka oli täysiaikainen ja päättivät nyt, et seurataan tätä raskautta tarkemmin vaikka en mä itsekään iso ole.
 
Satru mitkä sun vkot on? Vauvan koon takiako olet kontrolliultassa? Vai miten siihen pääsee? Mäkin haluisin ultraan, johan siitä on 2kk ku oon vauvan nähny. Tois taas uskoa tähän hommaan.

Murrimur, kuinka usein sulla on neuvolaa nyt? Entä millon sun ultra on ollu viimeksi? Olitko synbytystapa-arviossa?

Rv 29+2
Mä löysin! Ollaa suht peräkanaa; mun LA 30.6., sun Sirpa40 9.7 ja Satrun 19.7. Tää mun on kai jotai 1500-1600g nyt. Täl hetkellä se varmaa hyppii napanuoran kans hyppist...ihanku pingottelis jotai...mulla rv 30+4
 
Koskahan sitä painoarviota oikein kerrotaan? Ei mulle ole kukaan mistään painosta puhunu ja vasta nyt edellisen nla käynnin yhteydessä mitattiin ekan kerran sf-mitta..vkot on nyt 26 ja rapiat..oma paino on noussu about 5kg +- riippuu nesteiden määrästä..eikä mulla ole enää uä tai lääkäri tapaamisia tulossa..Tietysti jos tulee jtn komplikaatioita ni sit lääkäri tapaa mut muuten ei..et käyn ilmeisesti vaan nlan th kanssa juttelemassa jonnin joutavia ja that's it..
 
Mulla on synnytystapa-arvio huomenna
( rv 36+0) sairaalalla:)

Iän puolesta siis onnistuin saamaan ajan:) Tosi ihme, ettei sitä automaattisesti tehdä kaikille.
 
Koskahan sitä painoarviota oikein kerrotaan? Ei mulle ole kukaan mistään painosta puhunu ja vasta nyt edellisen nla käynnin yhteydessä mitattiin ekan kerran sf-mitta..vkot on nyt 26 ja rapiat..oma paino on noussu about 5kg +- riippuu nesteiden määrästä..eikä mulla ole enää uä tai lääkäri tapaamisia tulossa..Tietysti jos tulee jtn komplikaatioita ni sit lääkäri tapaa mut muuten ei..et käyn ilmeisesti vaan nlan th kanssa juttelemassa jonnin joutavia ja that's it..
Noin se mullakin menee. Mä kattelen sit vauvaoppaista et minkä kokonen se suurinpiirtein pitäs olla. Sf-mitta mulla on 2x mitattu ja nyt keskiviikkona on neuvola ni sit kolmas ja siel on se isyyden tunnustus ni mies tulee mukaan. Kävin aamulla puntarilla ja meinasin persiilles lentää. Vatta on kyl nyt yhtäkkii kasvanu muutamas viikos tosi pal mut oli painookin tullu vaikken oo turvoksissa ja ihmettelen mis ne on mutta kai ne sit tulee tähän eteen ja reisiin ja peppuun.
Rv 30+4
 
Sirpa40 - eikö sullakin oo purentakiskot? Pitäskö nekin ottaa synnytykseen. Leuan rentous on vissiin aika oleellinen ja niillä mä ainakin saan rentoutettua helpommin....eri asia miten pirstaleina ne on homman päätteeks. Jos ees siinä alussa pitelis suussa...
 
Noin se mullakin menee. Mä kattelen sit vauvaoppaista et minkä kokonen se suurinpiirtein pitäs olla. Sf-mitta mulla on 2x mitattu ja nyt keskiviikkona on neuvola ni sit kolmas ja siel on se isyyden tunnustus ni mies tulee mukaan. Kävin aamulla puntarilla ja meinasin persiilles lentää. Vatta on kyl nyt yhtäkkii kasvanu muutamas viikos tosi pal mut oli painookin tullu vaikken oo turvoksissa ja ihmettelen mis ne on mutta kai ne sit tulee tähän eteen ja reisiin ja peppuun.
Rv 30+4
Melko erilaisia toimintatapoja tuntuu olevan eripuolilla maata..

Mä kysyin viime nla käynnillä, että mittaatko sitä sf-mittaa nyt kun ei ole ollut aiemmin puhetta..Th vastas et joo nyt se mitataan et ei sitä yleensä kannata mittailla ennen rv 29.Siis mit vit?Ja kuitenkin mun vkot oli sillon 24 ja rapiat..ja tota öö, jos se jätetään sinne vkolle 29 ekaa krt mitattavaksi, niin eikö siinä voi jo se vauvan koko olla hurja johonkin taulukoihin nähden?
 
Mäkin haluan nukkua! Enkä oo koskaan ollu sairaalassa yötä potilaana ni otan ny kaiken ilon irti Paitti tarvii pakata korvatulpat mukaan jos huoneessa on monta henkeä.

Mulle yksi hoitaja antoi korvatulpat kun huomasi että huonekaveri kuorsasi niin kovaa. :grin Eli niillä saattaa olla sairaalassakin niitä tarvitseville.

Eikä siellä sairaalassakaan nyt niin nukkua pysty. :wink Vauva kun on vierihoidossa.
 
Murrimur, kuinka usein sulla on neuvolaa nyt? Entä millon sun ultra on ollu viimeksi? Olitko synbytystapa-arviossa?

Nyt loppusuoralla on neuvola kerran viikossa.

Ultra oli viimeksi 7.4., jolloin oli muistaakseni rv 36+4, tai jotain sinnepäin. Se ultra oli siis samalla synnytystapa-arvio. Sain lähetteen, koska esikoinen syntynyt sektiolla. Siinä arviossa lääkäri tunnusteli käsin ulkoapäin, lisäksi tunnusteli kohdunsuun tilanteen. Ultralaitteella mittasi vauvan pään ympäryksen, vartalon ympäryksen sekä reisiluun pituuden. Jokaisesta em. kohdasta tuli omat arvionsa, ja jonkinlaisena yhteissummana tms kokonaisarvio vauvan koosta. Se oli silloin jo yli 3 kg. Lääkäri kertoi, että pään ja vartalon ympärysmitat vastasivat kooltaan hyvin raskausviikkoa, mutta vauva vaikuttaisi olevan hieman keskimääräistä pidempi, mikä nostaa painoarviota.

Aiemmat ultrat on olleet np-ultra alussa ja rakenneultra rv 20 aikaan. Jos ei olisi sektiotaustaa, niin muita ultria ei olisikaan sitten tullut (Helsingissä ollaan)... Meille muuten sanottiin jo rak.ultrassa, että vauva vaikuttaa pitkältä - saa nähdä, mikä hujoppi sieltä tulee! Olen itse 174 cm ja mies 186 cm, joten ei nyt sinänsä mitenkään yllättävää. Esikoinen tosiaan syntyi niin ennenaikaisena (rv 32), että hän oli silloin vielä pikkuinen, 44 cm syntymäpituus. Nyt hänkin monia ikäisiään pidempi.
 
Mulla on synnytystapa arvio 24.5 jolloin kuulen painoarvionkin. Mutta mulla on olo että tää on iso sälli :) olis kiva tietää missä mennään juuri nyt mutta oon päättänyt etten laita rahaa yksityiselle ja kun ei oo lllut mitään vaivaa niin ei oo tullut aiempia painoarvioita tästä raskaudesta. Sf mulla ekalla mittauksella meni käyrästön yläpuolella mut nyt tasoittunut keskikäyrälle. Mut niin vaan mun isoin vauva on syntynyt myös keskikäyrällä menevällä sf mitalla. Ja ne ei niin isot on voineet huidella käyrän yllä!
Mut todiaan olo on että vatsa näynnä vauvaa ja yleensä mä oon aika hyvin itse arvannut vauvojen koot...
Ihan kamalan isoa en haluais pukertaa vaikka tiedän se kyllä mahtuvan ulos oli sitten 3 tai 4 kg:)
Mä haaveilen vaan tuollaisesta pienestä alta 3 kg vauvasta, en tiiä miksi :)en ennenaikaisesta mutta pienestä :)jos se olis pieni pidempää:p:shy:

Ääh nää päivät matelee nyt toden teolla, ollappa jo toukokuun lopussa:meh:
 
Mulla esikoisesta veikattiin isoa kun oli niin iso maha, käsikipelolla lääkärikin arvioi synnytyksen aikana et on yli 3kg mutta ulos tuli tosiaan vaan tuo 1840g! Eli lapsivettä on ollut reippaasti ja hyvät tilat liikkua. :D
Justmom, mulla on kaikki kolme ollut alle 3kg ja ollut tosiaan ihanaa kun on pieniä niin pitkään. :) Ehtii käyttää kaikkia söpöjä vaatteitakin useammin kun ei heti jää pieniksi.
 
Synnytystoivelistoista oli juttua viestin 2550 paikkeilla, sieltä löytyy muutamien kirjoittamia listoja. Kyllä kätilöt ne lukee ja varmaan yrittää toteuttaa jos vaan on kohtuullisia toiveita :D eikä synnytyksessä mitään poikkeavaa.
 
Mulla esikoisesta veikattiin isoa kun oli niin iso maha, käsikipelolla lääkärikin arvioi synnytyksen aikana et on yli 3kg mutta ulos tuli tosiaan vaan tuo 1840g! Eli lapsivettä on ollut reippaasti ja hyvät tilat liikkua. :D
Justmom, mulla on kaikki kolme ollut alle 3kg ja ollut tosiaan ihanaa kun on pieniä niin pitkään. :) Ehtii käyttää kaikkia söpöjä vaatteitakin useammin kun ei heti jää pieniksi.
Voi kun mullekkin, mutta haaveeksi vaan jää :)
 
Koskahan sitä painoarviota oikein kerrotaan? Ei mulle ole kukaan mistään painosta puhunu ja vasta nyt edellisen nla käynnin yhteydessä mitattiin ekan kerran sf-mitta..vkot on nyt 26 ja rapiat..oma paino on noussu about 5kg +- riippuu nesteiden määrästä..eikä mulla ole enää uä tai lääkäri tapaamisia tulossa..Tietysti jos tulee jtn komplikaatioita ni sit lääkäri tapaa mut muuten ei..et käyn ilmeisesti vaan nlan th kanssa juttelemassa jonnin joutavia ja that's it..

Meillä on kaikille 40+ vuotiaille kaksi ylimääräistä lääkärin tarkistusta äippäpolilla. Eka oli rv28 jolloin sisätutkimus ja ultra pikana. Mittasi vauvan ja sain silloin kokoarvioksi n. 1400g. Nyt torstaina rv36 on sitten toinen tarkistus joka on vähän laajempi koska on samalla synnytystapa arvio. Esikoista odotan joten on ihan tarpeenkin. Samalla saa painoarvionkin koska ultrataan. :)
 
Mulle yksi hoitaja antoi korvatulpat kun huomasi että huonekaveri kuorsasi niin kovaa. :grin Eli niillä saattaa olla sairaalassakin niitä tarvitseville.

Eikä siellä sairaalassakaan nyt niin nukkua pysty. :wink Vauva kun on vierihoidossa.
Mä lykkään sen vauvan kansliaan yheks yöks jos oon tosi väsy. Vai tykkääkö ne siitä pahaa?
 
Nyt loppusuoralla on neuvola kerran viikossa.

Ultra oli viimeksi 7.4., jolloin oli muistaakseni rv 36+4, tai jotain sinnepäin. Se ultra oli siis samalla synnytystapa-arvio. Sain lähetteen, koska esikoinen syntynyt sektiolla. Siinä arviossa lääkäri tunnusteli käsin ulkoapäin, lisäksi tunnusteli kohdunsuun tilanteen. Ultralaitteella mittasi vauvan pään ympäryksen, vartalon ympäryksen sekä reisiluun pituuden. Jokaisesta em. kohdasta tuli omat arvionsa, ja jonkinlaisena yhteissummana tms kokonaisarvio vauvan koosta. Se oli silloin jo yli 3 kg. Lääkäri kertoi, että pään ja vartalon ympärysmitat vastasivat kooltaan hyvin raskausviikkoa, mutta vauva vaikuttaisi olevan hieman keskimääräistä pidempi, mikä nostaa painoarviota.

Aiemmat ultrat on olleet np-ultra alussa ja rakenneultra rv 20 aikaan. Jos ei olisi sektiotaustaa, niin muita ultria ei olisikaan sitten tullut (Helsingissä ollaan)... Meille muuten sanottiin jo rak.ultrassa, että vauva vaikuttaa pitkältä - saa nähdä, mikä hujoppi sieltä tulee! Olen itse 174 cm ja mies 186 cm, joten ei nyt sinänsä mitenkään yllättävää. Esikoinen tosiaan syntyi niin ennenaikaisena (rv 32), että hän oli silloin vielä pikkuinen, 44 cm syntymäpituus. Nyt hänkin monia ikäisiään pidempi.
Mullekin sanottiin että jollei tarvetta ole niin ultrat jää niihin niskaturvotus ja rakenne ultriin eikä muita tuu. Mäkin oon 176cm ja mies 184cm joten pitkä odotettavissa.

Olin hierojalla kun neuvolatäti ei sitä kieltänyt. Mun tuttu joka hoitanut raskaana olevien ongelmia. Jumankauta että sattu....1,5h ja päälaesta reisiin..pakarat ja reidet ihan pirun kipeet ja niska ihan jumis. Ainakin tuli sellanen olo että nyt pystyn hengittää. Sovittiin että kuulostellaan miten kroppa ja vauva reagoi ja sit vasta uutta aikaa.
 
Takaisin
Top