Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin jo talvella hm:stä parit leggarit, toiset m ja toiset l. Nyt toiset kiristää. Mä oon niitä hm:n farkkuja ostanu, mä pidän pelkästään farkkuja, jos en oo himassa. Koko 42 on menny, mut ne on vähän siinä ja siinä et kiristääkö. Ja hei, mulla on sieltä ostettu yhdet ei-slim -farkut! Ei kiristä. Niissä on hyvä tehdä vaikka pihahommia, nyt keväällä, kun on viilee. Ja ne on paksumpaa kangasta. Ne slimithän ei oo edes farkkukangasta! Ja ihan vitun kalliita! Normisti maksan hennesillä farkuista 15 euroa, ni nyt 40 egee. Saatana, että rahastetaan tällä. Mä oon pitänyt kirjaa, mulla on menny tonni vaatteisiin joulun jälkeen! Kesätakin ostin sokkarilta, 23 e, aletangosta.

Mä jouduin jo joulukuussa ostaa isompia housuja, jotka ei olleet mamma-housuja. Mun kaikki housut oli aika myötäileviä. En niitä ehtinyt käyttää ku kuukauden ku alko vatta kasvaa. Mut ne menee varmaan ens syksyllä/talvella, tuskin palaan kokoon 36/38 heti tossa... :wacky: Varsinkaan tällä sokerinkäytöllä!

Mä oon ostanu hm:ltä yhden neulemekon, sellaisen tositosi löysän (ei mama) ja venttaan lämpösempiä kelejä, ni voi laittaa sen ja leggarit vaikka duuniinkin.

Sitte, kierrätyskeskukseta ostin pari miesten paitapuseroa. Tosi siistejä, vähänku boyfriend-paidaksi, joita hennesilläkin on mamoille. Toinen paidoista makso 1,5 euroa ja toinen 2 euroa. Se kahden euron oli Hugo Boss, et siitä 0,5 euron lisä :hilarious:!

Cittarista hommasin pari kk sitten parit jooga-housut. Ooteko huomanneet, että niissä on korkee vyötärö kuten mamma-housuissa? Meidän cittarissa ne maksoi 10e/kpl ja ostin heti kahdet. Käytän yökkärinä. Samoin ostin cittarista pitkähihaisia trikoopaitoja, l-kokoo, jotain 7e/kpl.

Mulla on kesäksi tunikoita edellisestä elämästä. Tosin, en osaa arvioida kuinka paljon ne kiristää... Ja tosiaan, oon ostanu jotain kesävaatteita jo, et ne on siinä tonnissa. En ajatellu enää investoida paljon muuta. Masensi muuten helvetisti viime vkl kun käytiin kaupoilla ku siellä oli kaikkii mageita kevätkledjuja. Kattelin vaan kateellisena :inpain:.
 
Yöks! Mä sain kans omepratsolia,eikä sen jälkeen oo närästäny yhtään. Paitsi, jos meen pitkäkseni 2 tunnin sisään syönnistä. Silloin sapuska jää kurkunpäähän kummittelee ja lopulta närästää. Et väsyneenä ei sais syödä mitään! Tällä vkolla nukkumaan mennessä joutunu ottaa yhden rennien.

Tähti-73, sua ei oon närästäny ennen, vai miten sä nyt vasta pyysit kunnon lääkettä?

Juu on närästänyt ihan alusta asti, mutta rennie on riittänyt. Nyt viimiset pari viikkoo ja närästys pahentui mahdottomaksi.. eilen sain ton Losecin:)

Mä just tajusin, että laskettuun aikaan on tasan kuukausi (huomenna), että tässähän tulee kiire!!:grin:excited001
 
Mä olen myös huomannut että kun joutuu syömään paljon rennietä ym niin ruoka ei tietenkään sula yhtä hyvin mahassa :meh: (oksensin toissapäivänä maissispagetit saman näköisenä ulos kuin oli sisään mennyt 15 tuntia aiemmin :brb: :wtf:)
Eli kannattaa valita hyvin sulavia ruokia niin sitten varsinkin nukkumaan meno helpottuu. :rolleyes:
 
Mites te, joila jo lapsia ennestään. Kyselevätkö synnytyksestä tai oletteko kertoneet minkä verran?

Meillä esikoiselle (kohta 3v) on kyllä puhuttu tulevasta pikkuveljestä, mutta tähän asti hän on suhtautunut asiaan melko välinpitämättömästi. No, nyt ihan tänä viikonloppuna hän onkin yllättäen ottanut asian moneen kertaan puheeksi: "missä vauva on?" Ja sitten -söpöyden huippu- raahasi vauvan turvakaukalon minulle ja sanoi "äiti mene jo hakemaan pikkuveli. Autolla". Ja varmisteli moneen kertaan, että tuleeko veli autolla ja rypisteli kulmiaan, kun sanoin, että ei ihan vielä...

Meillä riippuu ihan viikonpäivästä ja vuorokaudenajasta, onko jotain tukiverkostoja käytettävissä esikoisen hoitoon vai ei, kun tulee lähtö sairaalaan. Suurin osa mahdollisista hoitajista on työssäkäyviä, ja vieläpä reissutyössä. Eli jos vaan ovat paikkakunnalla niin sitten ok.. Isäni on yksi mahdollinen myös, mutta hän on sen verran iäkäs, että ei montaa tuntia pysy esikoisen perässä, enkä halua häntä keskellä yötä herättää. Miehen äiti on myös hälytysvalmiudessa, mutta asuu sen verran kaukana, ettei ole ihan saman tien käytettävissä. Olen henkisesti kyllä varautunut siihen, että saatan lähteä sairaalaan yksin, ja mies tulee perässä, kun esikoinen on saatu jonnekin. Esikoisella on osa-aikainen päivähoitopaikka kyllä myös päiväkodissa, eli sen puolesta olisi parasta, jos tämä vauva lähtisi tulemaan arkipäivänä virka-aikaan :) eli riippuu tosiaan ajankohdasta, miten sitten toimitaan.
 
Mulla kans jatkuvasti jano. Mies on roudannu tolkuttomat määrät kivennäisvettä mulle tän raskauden aikana.

Alkoholia tai muita kielletyllä listalla olevaa ,kuten home- tai tuorejuustoa ei ole kertaakaan edes tehny mieli. Ehkä mieli toimii niin, ettei edes ajattele. Samoin karkkipussista jää salmiakit ja lakritsit syömättä. Kahvikaan ei maistu. Alussa meni tuoremehuja huonovointisuuteen.

Mites te, joila jo lapsia ennestään. Kyselevätkö synnytyksestä tai oletteko kertoneet minkä verran? Mä olen kyllä kyselemättäkin jotain kertonut ja yrittänyt vähän valmistaa siihen, et ennen sairaalaanlähtöä voi äiti olla tosi kipeä ja se voi olla vähän pelottavaa. Siitä ovat kyselleet, missä itse ovat ja kuka tulee hoitamaan, kun lähdetään. Päivällähän pärjäävätkin jonkin aikaa keskenää, kun ovat jo tuon ikäisiä mutta yö on sitten toinen juttu. No apujoukkoja omasta perheestä suht lähellä.( hauska juttu muuten, et miehen exkin tarjoutui tulemaan, jos kukaan ei saatavilla;) apua).Toivon vain, ettei ihan niin kiirus lähtö tule kuin kuopuksen kanssa. Jos alkaa siltä tuntua, et etenee rivakasti, tällä kertaa lähden nopeemmin, vaikka sitten tulis passitus takas kotiin.
Meillä juuri 2-vuotiaan kanssa aina välillä jutellaan vauvasta ja kyllä hän näyttää johonkin mahan lähettyville, kun kysyy, missä vauva on. Ja kirjan kuvasta näyttää ja sanoo, että on vauva. Mutta luulen, että tuon ikäiselle on ajatuksena vielä aika abstrakti, ainakin ymmärtää sitä, että joku uusi tyyppi olisi muuttamassa meille. :)
 
Moikka:)
mitä närästyslääkettä saittekaan rennien tilalle?:rolleyes:

Sain neuvolasta Losec ( Omeprazolum) ja ekan tabletin jälkeen oon ihan taivaassa, sillä ei närästä yhtään:grin

Rennie ei kyllä auta yhtään mitään tähän verrattuna.

Uni on vieläkin kadoksissa ( toista viikkoa), koko yö taas valvottu:sad001 mikään asia ei pyöri päässä, vaan pää on lähinnä ihan poks, tyhjä:wideyed: Liittyykö tää unettomuus jotenkin näihin loppuviikkoihin..
Sama kokemus omeprazolista vaikuttavana aineena :)
 
Toivotaan teille Murrimur virka-aikaista synnytystä. Itseasiassa se olis meillekin paras just ton lasten hoidon kannalta. No aika näyttää...ja siihen ei kauaa.
 
Meillä juuri 2-vuotiaan kanssa aina välillä jutellaan vauvasta ja kyllä hän näyttää johonkin mahan lähettyville, kun kysyy, missä vauva on. Ja kirjan kuvasta näyttää ja sanoo, että on vauva. Mutta luulen, että tuon ikäiselle on ajatuksena vielä aika abstrakti, ainakin ymmärtää sitä, että joku uusi tyyppi olisi muuttamassa meille. :)

Mulla edellinen kokemus juuri tällainen 10 vuoden takaa. Esikoinen oli juuri täyttänyt 2v. Nyt ymmärtävät ja kyselevät enemmän. Ja suunnittelevat kaikenlaista. Ihanaa ja hellyttävää, että odottavat pikkuveljeään niin kovasti. Kyselevät päivittäin, että kuinka kauan vielä ja tunnustelevat vatsasta vauvan liikkeitä.
Synnytys selvästi itseäni mietityttää. Toivoisi, että olisi sellainen hyvä hetki eikä mitään epävarmuutta siinä tilanteessa.
 
Ootteko käyny jollai käsittelijällä selkä-niska-hartiajumituksen vuoks? Kolmatta päivää särkee pää heti aamusta ja en viitteis joka pv ottaa max Panadoleja kun nekin auttaa vaan hetkeks. Oon venytelly mutten saa ite aukeemaan paikkoja....painovoima taitaa vahvasti vetää eteenpäin....Mikä käsittelijä tehokkain?
 
Meillä on onneks lapsenvahdit omasta takaa. :D Kaks vanhinta on synnytyksen aikaan 16 ja 15v ja kuopus 1v8kk. Pahin vaihtoehto ajankohdalle olis jos synnytys käynnistyis aamupäivällä kun isommat on koulussa, mies töissä ja mä kahdestaan kuopuksen kanssa. Onneks molemmilla isommilla on sit jo mopo käytössä (esikoisella on jo) niin voin hälyyttää heidät koulusta nopeesti kotiin ja miehen töistä mun kanssa synnärille. :D
 
Meillä ei lastenhoitajaa tarvita, mutta sitä mietin, miten sairaalassa suhtaudutaan sisaruksiin. Olen lukenut, että sisarukset saavat tulla vauvaa katsomaan. Yleensä kyse on lapsista, mutta tämän vauvan sisarukset voisivat tulla itsekin synnyttämään.
 
Ootteko käyny jollai käsittelijällä selkä-niska-hartiajumituksen vuoks? Kolmatta päivää särkee pää heti aamusta ja en viitteis joka pv ottaa max Panadoleja kun nekin auttaa vaan hetkeks. Oon venytelly mutten saa ite aukeemaan paikkoja....painovoima taitaa vahvasti vetää eteenpäin....Mikä käsittelijä tehokkain?
Mä oon ite käynyt vuosia hierojalla, niin myös raskauden aikana. Se on mulle rentouttavaa ja auttaa. On tietenkin monia hoitomuotoja ja yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Tietty kaikkein voimakkaimpia käsittelyjä ei tehdäkään raskauden aikana. Jos ei ole aiemmin käynyt raskauden aikana hierojalla, niin sellainen vinkki täältä sekä entiseltä tekijältä että kokijalta, että kannattaa pyytää hieromista kylkimakuulla. Itse ainakin koen sen rennommaksi kuin istuen. Jos kestää muutaman minuutin selinmakuulla, niin yläniskan saa hyvin siinä. Tietty ihan alaselkää ei oikein mielellään raskauden aikana käsitellä ja ihan varmaksi en tällä hetkellä tiedä, että mikä on kanta, voiko niska-hartiahierontaa tehdä ihan loppuraskauteen asti.
 
Ootteko käyny jollai käsittelijällä selkä-niska-hartiajumituksen vuoks? Kolmatta päivää särkee pää heti aamusta ja en viitteis joka pv ottaa max Panadoleja kun nekin auttaa vaan hetkeks. Oon venytelly mutten saa ite aukeemaan paikkoja....painovoima taitaa vahvasti vetää eteenpäin....Mikä käsittelijä tehokkain?
Mä kävin 10 viikkoa kerran viikossa fysioterapeutilla kun niskat jumahti kunnolla. Fyssari hieroi selkää sen 45 min kerrallaan. Raskaus tekee omat rajoitukset niin kävin sen takia isommassa firmassa koska heillä oli pöytä josta sai päädyn käännettyä niin että itse istuin rahilla ja sitten sain nojaamalla pään ja kädet tukiin. Silloin selkä saatiin ison mahan kanssa riittävän hyvään asentoon että hieronisesta oli oikeasti hyötyä. Huomattiin myös että pahimmat jumit ei olleet selkäpuolella vaan lähti rintalastasta ja veti myös olkapään ja kaulan etupuolella olevat lihakset jumiin. Rintojen kasvaminen ja toimistotyö aiheutti sen.
 
Meillä ei lastenhoitajaa tarvita, mutta sitä mietin, miten sairaalassa suhtaudutaan sisaruksiin. Olen lukenut, että sisarukset saavat tulla vauvaa katsomaan. Yleensä kyse on lapsista, mutta tämän vauvan sisarukset voisivat tulla itsekin synnyttämään.
Oon kuullu, että käytännöt yleisesti vierailuista vähän vaihtelevat. Mutta Helsingissä ei ainakaan pari vuotta sitten ollut mitään rajoituksia, ketkä saa tulla, mutta periaatteessa oli vierailuaika. Itsellä ei silloin vielä ollut tätä sisarus-tilannetta, mutta nyt täytyy tosiaan kans kysyä, saako sisarus tulla niinku isäkin, koska vaan haluaa.
 
Mä luin aiemmin jostain, että sisaruksia ei koske noi vierailuajat vaan saavat tosian tulla vapaasti. Mutta nyt kun yritin etsiä samaa tietoa, en sitä löytänytkään. Perhehuoneissa nyt ainakin voi vierailla vapaasti. Olen kummankin lapsen kanssa ollut perhehuoneessa, joten ei oikein kokemusta monen hengen huoneesta ja vierailuista siellä.
 
Meillä ei myös ongelmaa lastenvahdista. Omat isommat jos yöllä lähtö ja jos taas päivällä niin anoppi apuihin.

Yölento , on mullakin vanhin tyttö liki 20 v mutta yhtä kanssa, se on vauvan sisko ja mä kyllä lyön nyrkkiä pöytään jos joku yrittäis estää tulemasta vauvaa katsomaan :)

Ne lasten sairaalaan vauvaa katsomaan rajoitukset yleensä vain tiettyinä aikoina, esim pahimpaan influenssakauteen. Mut pääsääntöisesti kyllä sisarukset saa tulla samalla tavalla kuin isät :)
 
Sisarusten vierailut vaihtelee tosi paljon sairaaloittain ja eri ajankohtiin. Influenssakautena ei usein sisarukset saa tulla ollenkaan vuodeosastolle katsomaan pientä tulokasta. :(
 
Takaisin
Top