Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on alkoholi jäänyt ihan käytännön syistä pois koska musta tulee punainen, hikinen ja unelias. Siksi alkoholittomilla juomilla mulla on hauskempaa. Alkoholittomat siiderit ja lonkerot maistuu.
Täällä vauvan kanssa sujuu kivasti. Syö enää korviketta. Mä olin jo päättänyt aikaisemmin että jos ei taaskaan onnistu imetys niin ei muuta kuin siirrytään korvikkeelle. Poika on tyytyväinen ja nukkuu öisin monta tuntia peräkanaa ja sehän ei muakaan haittaa ollenkaan.
Vauvalla on kuoppa navan yläpuolella. Seurataan sitä nyt tuleeko mahd. napatyrä.
 
Miiuli77 joo sama täällä, mäkään en tajua tota yksin juomista. Mäkin näen alkoholin just seurajuomana ja sellasta se oli mun lapsuudenkodissakin. Tosin silloin oltiin välillä enemmän humalassa kuin mitä itse haluaisin oman lapsen edessä olla, mut ei kuitenkaan missään kovassa kännissä, enkä mä ikinä lapsena kokenut sitä ahdistavana. Lähinnä aikuiset oli hilpeämpiä ja äänekkäämpiä kuin yleensä. Mut ajat oli silloin vähän erilaiset ja mulle ei jotenkin yleensä ees maistu kovin montaa kerralla. Enkä muista milloin mieskään olis viimeks ollut humalassa.

Mulle kotona juominen on sellasta joskus ruoan kanssa tai sit just se yks pullo saunassa, siinä se. Eikä ikinä yksin. Mies kyllä edelleen saattaa ostaa perjantaina tai lauantaina olutpullon tai kaks mutta ei se mua haittaa kun ei humalaan asti juo. Tai no nyt vähän haittaa koska tosiaan se haju ottaa omaan nenään nyt raskaana pahasti vaikka ei olis juonut kuin yhden. Mut noi sen määrät on silläkin nykyään niin pieniä etten haluu valittaa asiasta.
 
Kyllä mäkin muistan mun lapsuudessa aikuisten olleen kännissä, mutta ei meillä koskaan kukaan tapellu tai kaatuillu ja oksennellu ne vaan oli äänekkäämpiä ja niinku sanoit hilpeitä..Enkä mä koe olleeni ikinä peloissaan tai ahdistunut ja kun se ei ollu joka vkl juhlintaa..Ja ajat oli tosiaan niin erilaiset silloin, nyt varmaan ois aika nopeesti lastensuojeluviranomaiset ovella tekemässä tutkimuksiaan jos samalla meiningillä mentäis ku 80-luvun puolella..

Mun mies nykyään kysyy saako ottaa olutta, jtnki tulee huono omatunto ja melko natsimainen olo kun toisen pitää lupaa kysyä..Oonkin sanon sille et kyllä nyt pari olutta voi sillon tällön ottaa eikä siihen tarvi mitn lupa-anomusta täyttää, mutta joka vkosta tai vkl tissuttelu en aio sietää..Ja kun ei hän humalaan itteensä hörpi niin en jaksa pienistä nillittää..ja on nyt mun raskauden aikan käyny ehkä joku 3 krt kavereidensa kanssa kunnolla viihteellä ni ehkä pari kaljaa silloin tällöin on ihan ok..
 
Terveisiä neuvolasta, joka olikin vähän erilainen kokemus tällä kertaa!:smug:

Eikä muuten enää ihme, kun housut tippui jalasta siellä kauppareissulla, meikä on laihtunut!!:pJa mitä ihmettä jätskiä syönyt joka päivä:joyful:

Ilmeisesti vauva vie tässä vaiheessa enemmän energiaa:eek:

Täti oli ihan, että syötkö joka päivä riittävästi ja patisti syömään enemmän. Herkuista ei torunut sanaakaan:grin

Sf-mitta 31

Rv 35+3
 
Mut kyllä mun tekee niin mieli sitä lasia viiniä, illalla kun lapset saatu nukkumaan ja saunasiideriä :)
Raskausajat meillä kyllä menee alkotta, mies ei kyllä mitään juo kun en mäkään. Yhdessä tykätään sitten se lasillinen kopata just lasten mentyä nukkumaan, esim hyvien juustojen kera :)
Mä en oo ihan tarkka ollut, muutamat juhlat ollut tässä odotusaikana ja kyllä oon voinut puoli lasia kuoharia juoda. Mut ei se maistu edes niin hyvältä raskaana...
 
Meillä mies ottaa viikonloppuna saunakaljat, en ole ruvennut siitä natseilemaan:joyful:.

Juhlapäivinä vähän harmittaa, kun mies ottaa jotain kalliimpaa vaikka kuoharia ja mä en saa mitään, mutta on lohduttanut mua nyt sillä, että otetaan ne hääjuomat, kun vauva on syntynyt ja all inclusive matka sitten jossain kohti:cool05:grin
 
Mä en normaalistikaan juo paljoa, ehkä pari siideriä kuussa, niin en ole kaivannutkaan sitä. Mies on mulle pari kertaa ostanut holitonta siideriä ja kyllä ne on maistuneet hyvältä saunan jälkeen. Mieskään ei juo paljoa, pari olutta viikossa ja nekin useimmiten mä ostan hänelle pyytämättä, jos kotona ei ole olutta hän on ilmankin ihan tyytyväinen. Valittelee vaan kun olut turvottaa niin paljon. Viimeksi hän oli kännissä kuopuksen varpajaisissa reilu vuosi sitten ja ennen sitä edellisen kerran omissa polttareissaan kesällä -12. :D
Sain vastauksen ylläpidolta että uusia salaisia ryhmiä ei olla perustamassa eli ei tarvii pohtia sitä vaihtoehtoa enää. :)
 
Missä meidän listapäivittäjä muuten on? Murrimur, sillä on la 2.5. Se on kadonnu koloon synnyttää...

Täällä ollaan, vielä yhtenä kappaleena! Eikä edelleenkään mitään synnytyksen käynnistymiseen liittyviä oireita... Rv 38+4.

Mulla on käynyt alkoholin kanssa niin, että kun tulin esikoisesta raskaaksi v 2012, jätin alkoholin kokonaan pois, enkä ole sen jälkeen ottanut yhtään! En mitenkään päättänyt tehdä niin, ei vaan tee mieli ja kun mieskään ei juo, niin ei sitten... No ehkä kerran-pari on saanut kuohuviinilasin käteen jossain juhlissa ja sen hörpännyt, mutta kotona mennään omenamehun voimalla :)
 
Se salainen ryhmä olisi minusta ollut hyvä idea. Harmi kun ylläpito torppasi sen. Kyllä tällainen ikäloppu odottaja tunnistetaan helposti, kun kuka tahansa voi käydä lukemassa.
 
Mä nyt perustin sen synnyttäneet ketjun. Jos saadaan salainen ketju, niin voihan sinne sitten perustaa niitä eri jutunaihe ketjuja, jos sellaisia halutaan. Mua ei kyllä haittaa, jos joku mut tunnistaa. Tosin en itse tiedä tällä hetkellä nimeltä kuin yhden 40-vuotiaan synnyttäjän ja sekin on fb-kaveri. Sitä varten tämä foorumi on olemassa, että tänne voi anonyymisti kirjoittaa mitä haluaa.

Mistähän tuo ketju löytyy? En millään löydä. Voisiko joku linkata tänne sen.
 
Sirpa ja Noel: kyllä mulla käämit on palanut monta kertaa anoppiin....Viimeisin lohkaisu oli: onneksi tulee poika kun ette osaa tyttöä pukea tytönnäköiseksi :sour: Siitä kyllä loukkaannuin.

Tähti: ei sitä saa lopettamaan millään, ellen sitten pistä välejä poikki, mutta en vielä ainakaan, näe sitä mahdollisuutena. Yritän vaan kestää. Onneks mies pitää kuitenkin mun puolia :love7 ja lihavuus keskustelun aikana sanoi äidilleen tiukkaan sävyyn, et katohan peiliin ennen kuin arvostelet (ei meinaan mikään laiheliini hänkään ole!).

Juomiskeskustelusta: mä olen melkein absolutisti. En juurikaan koskaan ole juonut, lasillisen ehkä kerran vuodessa (enkä siis ikinä ollut humalassa! :wideyed:). Mies taas tykkää viikonloppuna ottaa vähän lonkeroa tai viiniä. Mua se ei haittaa kunhan ei humalapäissään töppäile :shifty:
 
Sen uuden ketjun nimi on synnyttäneet --40+++ ja tervetuloa kaikki halukkaat siihen ketjuun jakamaan niitä synnytyksen jälkeisiä tuntoja. Myös 40 vuotta lähestyvät ja kaikki sen ylittäneet. Mä olen täällä jo kertonutkin raskauden jälkeisiä tuntoja.Se ketju pitäisi löytyy samasta listasta missä tämäkin ketju. Laskettu aika 2016 sivun alapuolelta.

Olen synnytyksen jälkeen juonut lasillisen punaviiniä ja lasillisen kuohuviiniä. Muuten olen alkoholittomalla linjalla. En halua ottaa alkoholia, kun olen vastuussa vauvasta. Yhtenä päivänä teki mieli siideriä, mutta ehkä ostan joku päivä alkoholitonta sellaista. Ei tartte saunajuomiakaan , kun ei pääse saunaan, kun kuukautisvuoto jatkuu vieläkin.
 
Mulla ei toi alkoholikielto oo sinänsä ottanut hirveän tiukille. Toisaalta oon kyllä jonkun puol kulausta ottanut silloin jos oikein on ikävä makua tai kilistellään jollekin. Alkoholiton Stowfordin siideri on kohtalaisen hyvää, sitä välillä saunajuomana. Mä en tykkää suomalaistyyppisistä siidereistä mut noi kuivat ulkomaiset on hyviä. Varsinkin ne jotka on tehty perinteiillä siiderimenetelmillä eikä lantraamalla omenaviiniä, hiilihappoa ja sokeria.

En oo miehen juomiseen puuttunut kuin joskus sanonut, että hyvä alkaa jo harjoitella sitä millasta alkoholinkäytön mallia haluu sit lapselle antaa. Välillä se silti valitsee mun seuraksi holittoman vaikkei tarvisi. Mä oon kotoa oppinut aika maltillisen alkoholinkäytön ja haluun samaa mun lapselle, miehen suku taas ryyppää suomalaisemmin ja alkoholismiakin siellä on. Mies on sen takia tavallaan ehdottomampi, joskus sanoi ettei lapsen edessä tarvis juoda ikinä yhtään. Mä oon vähän eri mieltä koska mistäs se sit sen sivistyneen alkoholinkäytön mallin saa, teini-ikäisenä kavereilta? Mut katotaan nyt miten käy. Miehen juomistavat on muutenkin muuttuneet paljon meidän suhteen aikana ja määrät vähentyneet radikaalisti, luulen että sen näkemys asiasta on voinut muuttua. Mun puolesta se voi hyvin jatkaa tätä nykyistä tyyliä sit lapsen syntymän jälkeenkin koska siitä on aika hyvin kadonneet sellaset piirteet mitä mä pidin huolestuttavina (juominen vitutukseen tai ahdistukseen tai se että halus oluen voidakseen rentoutua tms).
Maistappa yks kylmä holiton Kopperbergin luomu omena. Se on parempaa kun holilliset siiturat.
 
Terveisiä neuvolasta, joka olikin vähän erilainen kokemus tällä kertaa!:smug:

Eikä muuten enää ihme, kun housut tippui jalasta siellä kauppareissulla, meikä on laihtunut!!:pJa mitä ihmettä jätskiä syönyt joka päivä:joyful:

Ilmeisesti vauva vie tässä vaiheessa enemmän energiaa:eek:

Täti oli ihan, että syötkö joka päivä riittävästi ja patisti syömään enemmän. Herkuista ei torunut sanaakaan:grin

Sf-mitta 31

Rv 35+3
Mulla on tällä viikolla kaks pv ollu ihan hirvee huono olo. Tänään koko pv särkeny pää ja heikottanu ja oksettaa....luulin jo että olis raskausmyrkytys tulossa mut ei oo verenpaineet koholla eikä turvotusta. Pakko vaan maata. Mies epäili että syönkö riittävästi jos vauva kasvaa nyt paljon ja vie energiaa. Rv 30+1. Voisko olla?
 
Mulla on tällä viikolla kaks pv ollu ihan hirvee huono olo. Tänään koko pv särkeny pää ja heikottanu ja oksettaa....luulin jo että olis raskausmyrkytys tulossa mut ei oo verenpaineet koholla eikä turvotusta. Pakko vaan maata. Mies epäili että syönkö riittävästi jos vauva kasvaa nyt paljon ja vie energiaa. Rv 30+1. Voisko olla?

mä huomasin about samoilla viikoilla et syömisen määrää piti lisätä ettei tule huono olo. Toinen mikä on niin juomisen määrää piti lisätä reippaasti. jossain oppaassa taisikin olla jotain rajapyykkejä jolloin nesteen määrä lisääntyy kropassa raskauden aikana ja se voi aiheuttaa erilaisia oireita esim huimausta, pahoinvointia tms.

muoks. nyt 35+2
 
Tähti-73, mua naurattaa toi sun anoppi! Ompelee kestovaippoja! :hilarious: Mun mutsi ei oo enää siinä kunnossa, että se mitään tekis. Veljentytölle parikyt vuotta sitten tekikin. Ja, mun "anoppi" ei halua tavata mua. Se asuukin pitkällä, ja niillä on ilmeisesti jotain hampaankolossa miehen kanssa. Kun se kuuli, että täällä tehdään uutta perhettä, ni oli tokassu et hyvää loppuelämää. Eisillä, mä en oo ikinä anopeista niin välittänytkään, että yks ongelma pois tässä... Vauvalla ei kauheesti oo sukulaisia, yksi mummo ja kolme serkkua. Ei ees yhtään fiksua tätiä!

Mutsi ja faija osti sellaisen rottinkisängyn niiden ekalle lapsenlapselle sillo 20-v.sitten. Nyt se on mulla täällä. Mä oon nukkunu samanlaisessa aikoinaan, mut sitä ei oo säästetty.

Mä kaipaan kyllä perjantaisin viinilasillista. Siitä erottaa jotenkin viikonlopun ja arjen. Tai, oikeestaan en nyt tällä hetkellä kaipaa, oon jo tottunut tähän kuivin suin olemiseen, ja varsinkaan kun isukki ei juo myöskään. Me otetaan nikolait, on ihan oikeasti hyvää 0% olutta. Ja kesällä on ihana tehdä puutarhahommia ja sitten palkita itsensä kylmällä lonkerolla ja paistatella auringossa!

Mut mä oon kyllä julistanut, että vaikka joutuisin olleen 5v.juomatta, niin absolutistia musta ei varmaan ikinä tule. Niin paljon siihen liittyy kanssakäymistä kavereitten kanssa. Tyttöjen mökkiviikonloppuja ja lukuisia, lukuisia sauna- ja talkooiltoja ja synttäreitä. Meillä juhlitaan aina kun on juhlan aihetta ja varsinkin synttäreitä. Mä ajattelin, et vauvan synttäreistäkin tulee traditio kaveripiirissä, koska sillä niitä sukulaisia ei niin ole. Siks mietin myös isoa kummilaumaa :grin. Kun se on vauva, niin voi kuohuvaa ottaakin, mut mä oon samaa mieltä tosta lasten edessä juomisesta. En oo koskaan tykänny siitä, en edes jos lapset on lähellä 18-v ikää. Mun mielestä aikuiset ja niiden kaverit, ja lapset ja niiden kaverit on erikseen. Jos mukuloita on aikuisten kemuissa, niin mä poistun paikalta kyl tosi nopeeta. Nykyään tarkistan etukäteen, et onko K-30 bileet vai mitkä....:cat:

Röökiä mun tekee mieli välillä tosi kovaa, varsinkin kun vituttaa. Mä lopetin sen vasta viime kesänä kun ajattelin tähän projektiin lähteä. En ois pystyny lopettaa silleen yllätyksenä, et aha, oon paksuna, nyt pitää vetää viimenen kessu. Onneks ei saa polttaa enää oikein missään ja muutenkin se on out. Paitsi se oli just kivaa, mun kapinallinen puoli sai ravintoa kessuttelusta...:sad001 Nyt vaan enää kiroilen. On niinku puolet pahiksesta jäljellä.. :shy: Mä muuten säästin oikeesti ne röökirahat! Laitoin joka viikko summan käteistä possuun. Niillä rahoilla verhoilututin isoäidin vanhan perintösohvakaluston uuteen uskoon. Tuli vähän helvetin hienot! Ja siis vieläkin laitan ne fyrkat sivuun joka vko. Tähän mennessä jotain pari tonnia :woot:. Jos en muuten usko, niin rahan päälle mä ymmärrän :3some.
 
Mulla on tällä viikolla kaks pv ollu ihan hirvee huono olo. Tänään koko pv särkeny pää ja heikottanu ja oksettaa....luulin jo että olis raskausmyrkytys tulossa mut ei oo verenpaineet koholla eikä turvotusta. Pakko vaan maata. Mies epäili että syönkö riittävästi jos vauva kasvaa nyt paljon ja vie energiaa. Rv 30+1. Voisko olla?
Varsinkin juominen! Mulla särki tossa rv 15-20 pää ihan päivittäin. Sitte aloin juomaan vettä, se auttoi. Jos mulla nyt särkee pää, niin johtuu liian vähästä juomisesta. Sit ku alkaa kittaa vettä, ni päänsärky menee ohi. Mulla ei oo turvotusta missään (vielä), luulen et vesi on tosiaan auttanu siihen. Himassa juon illalla vähintään pari litran karahvia vettä.

Ja, nythän se vauva kasvaa lujaa, et varmaan tarviit ruokaa enempi.
 
Mä oon muuten pari kertaa nyt keväällä maistanu viiniä, kerran himassa oli gurmee-ateria ja kerran oltiin ulkona syömässä. Otin kans lasillisen viiniä. Mutta, kun olin juonu pari siemasuu, ni vaihdon veteen ja isukki sai juoda loput. En tiedä, ei maistunut. Kun ei voi ottaa paria lasia ni mitä järkee on yhdessäkään, ehkä ajattelin. Ei yhtään humalahakuista... :facepalm:

Ne kopparbergin holittomat sidukat on hyviä! Niin, ja sitten hartwallin I-lonkero! Sitä oon muutaman kerran lantrannu greippilimuun silleen et puolikas tölkki ykköstä ja loput limua. On voinut juoda pari isoo lasillista :wink. Hätä keinot keksii! Hehheh! Mut helposti jää se puolikas kyl jääkaappiin kans.
 
Takaisin
Top