Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varsinkin juominen! Mulla särki tossa rv 15-20 pää ihan päivittäin. Sitte aloin juomaan vettä, se auttoi. Jos mulla nyt särkee pää, niin johtuu liian vähästä juomisesta. Sit ku alkaa kittaa vettä, ni päänsärky menee ohi. Mulla ei oo turvotusta missään (vielä), luulen et vesi on tosiaan auttanu siihen. Himassa juon illalla vähintään pari litran karahvia vettä.

Ja, nythän se vauva kasvaa lujaa, et varmaan tarviit ruokaa enempi.

Juon kans koko ajan vettä, jano on ihan jatkuvaa:pale mitään päänsärkyjä ei, mutta kova jano ihan alusta saakka
 
Mulla on tällä viikolla kaks pv ollu ihan hirvee huono olo. Tänään koko pv särkeny pää ja heikottanu ja oksettaa....luulin jo että olis raskausmyrkytys tulossa mut ei oo verenpaineet koholla eikä turvotusta. Pakko vaan maata. Mies epäili että syönkö riittävästi jos vauva kasvaa nyt paljon ja vie energiaa. Rv 30+1. Voisko olla?

Mulla laihtuminen on tapahtunut nyt viimeisen kahden viikon aikana, eli jotain ~ rv. 33-35.:n paikkeilla:wideyed: Tätä ennen paino noussut aina vähän..
 
Mullakin on kokoajan jano. Sairaalassa kun en saanu liikkua niin piti kokoajan pyytää hoitsuilta vettä. Nyt oon kotona jo. Jatkuvasti tulee kivuttomia suppareita mut saa kuulemma tullakin. Ihanaa kun tää sairaalareissu meni säikähdyksellä! Onpahan nyt osasto tuttu :)

Mä kyllä join alkoholia ja myös röökin polton olin alottanu uusiks lapsettomuushoitojen tyssättyä tuloksettomina. Molemmat piti sitten lopettaa kun tuli testiin kaks viivaa. Mutta jännästi ei oo yhtään tehny mieli. Röökiä ehkä pari kertaa ku oon nähny jotaki kaveria kenen kanssa on ollu tapana tupakoida tavatessa. Bisse taas on jopa haissu yrjöttävälle vaikka oon ollut kova oluen ystävä ja etenki erikoisoluilla herkutteleva.
 
Täällä ollaan, vielä yhtenä kappaleena! Eikä edelleenkään mitään synnytyksen käynnistymiseen liittyviä oireita... Rv 38+4.

Murrimur:)
Onko sulla ollut mitään sellaista "nipistelyn" tunnetta, kun olet näin pitkällä viikoissa?:rolleyes:

Mulla on nyt parina päivänä ollut nipistävää painon tunnetta jossain "tuolla alhaalla".. Vaikea selittää:wideyed: Mitään oireita ei ole aiemmin ollut, edes niitä harjoitussuppareita en tunne.
 
Mites, kun toi alaselkä juimii 20 min istumisen jälkeen?

Jos se nyt alkoi rv 20-21 paikkeilla, niin onko se koko loppuraskauden?
(Mä kun luulin, että tuollainen ongelma tulee vasta ihan loppuviikoilla...)
 
Täällä ollaan, vielä yhtenä kappaleena! Eikä edelleenkään mitään synnytyksen käynnistymiseen liittyviä oireita... Rv 38+4.

Mulla on käynyt alkoholin kanssa niin, että kun tulin esikoisesta raskaaksi v 2012, jätin alkoholin kokonaan pois, enkä ole sen jälkeen ottanut yhtään! En mitenkään päättänyt tehdä niin, ei vaan tee mieli ja kun mieskään ei juo, niin ei sitten... No ehkä kerran-pari on saanut kuohuviinilasin käteen jossain juhlissa ja sen hörpännyt, mutta kotona mennään omenamehun voimalla :)
Nonii, ei saa unohtaa meitä! Mitkä on fiilikset noin muuten? Onko tukalaa, pystytkö nukkuu? Onko kipuja? Supistuksia vissiin ei?
 
Mulla kans jatkuvasti jano. Mies on roudannu tolkuttomat määrät kivennäisvettä mulle tän raskauden aikana.

Alkoholia tai muita kielletyllä listalla olevaa ,kuten home- tai tuorejuustoa ei ole kertaakaan edes tehny mieli. Ehkä mieli toimii niin, ettei edes ajattele. Samoin karkkipussista jää salmiakit ja lakritsit syömättä. Kahvikaan ei maistu. Alussa meni tuoremehuja huonovointisuuteen.

Mites te, joila jo lapsia ennestään. Kyselevätkö synnytyksestä tai oletteko kertoneet minkä verran? Mä olen kyllä kyselemättäkin jotain kertonut ja yrittänyt vähän valmistaa siihen, et ennen sairaalaanlähtöä voi äiti olla tosi kipeä ja se voi olla vähän pelottavaa. Siitä ovat kyselleet, missä itse ovat ja kuka tulee hoitamaan, kun lähdetään. Päivällähän pärjäävätkin jonkin aikaa keskenää, kun ovat jo tuon ikäisiä mutta yö on sitten toinen juttu. No apujoukkoja omasta perheestä suht lähellä.( hauska juttu muuten, et miehen exkin tarjoutui tulemaan, jos kukaan ei saatavilla;) apua).Toivon vain, ettei ihan niin kiirus lähtö tule kuin kuopuksen kanssa. Jos alkaa siltä tuntua, et etenee rivakasti, tällä kertaa lähden nopeemmin, vaikka sitten tulis passitus takas kotiin.
 
Mites, kun toi alaselkä juimii 20 min istumisen jälkeen?

Jos se nyt alkoi rv 20-21 paikkeilla, niin onko se koko loppuraskauden?
(Mä kun luulin, että tuollainen ongelma tulee vasta ihan loppuviikoilla...)
Mulla oli tuos paikkeil ja selän kans aina ollut ongelmia. Käytin töissä Anita merkkistä tukivyötä joka autto ja viikkoja kun meni eteenpäin niin alaselän ongelmat on kadonnu enkä tukivyötä pysty enää käyttää kun tää masuasukki rupee heti potkii jos joku kuristää alavattalla (perätilassa). Rv 30+2
 
Mulla kans jatkuvasti jano. Mies on roudannu tolkuttomat määrät kivennäisvettä mulle tän raskauden aikana.

Alkoholia tai muita kielletyllä listalla olevaa ,kuten home- tai tuorejuustoa ei ole kertaakaan edes tehny mieli. Ehkä mieli toimii niin, ettei edes ajattele. Samoin karkkipussista jää salmiakit ja lakritsit syömättä. Kahvikaan ei maistu. Alussa meni tuoremehuja huonovointisuuteen.

Mites te, joila jo lapsia ennestään. Kyselevätkö synnytyksestä tai oletteko kertoneet minkä verran? Mä olen kyllä kyselemättäkin jotain kertonut ja yrittänyt vähän valmistaa siihen, et ennen sairaalaanlähtöä voi äiti olla tosi kipeä ja se voi olla vähän pelottavaa. Siitä ovat kyselleet, missä itse ovat ja kuka tulee hoitamaan, kun lähdetään. Päivällähän pärjäävätkin jonkin aikaa keskenää, kun ovat jo tuon ikäisiä mutta yö on sitten toinen juttu. No apujoukkoja omasta perheestä suht lähellä.( hauska juttu muuten, et miehen exkin tarjoutui tulemaan, jos kukaan ei saatavilla;) apua).Toivon vain, ettei ihan niin kiirus lähtö tule kuin kuopuksen kanssa. Jos alkaa siltä tuntua, et etenee rivakasti, tällä kertaa lähden nopeemmin, vaikka sitten tulis passitus takas kotiin.
Kyllä me ollaan puhuttu, saunassa varsinkin alkaa kova keskustelu :) miksi äidin napa näyttää tolta? Onko sun tisseissä jo maitoa? Tuleeko se vauva pimpistä ulos? Ja ollaan niitä sitten selitelty parhaamme mukaan .( 1,5v 4v 5v 7v ja 9v) isompien kanssa ollaan toki myös juteltu. Heille tää on jo aika tuttua juttua :) Mut näiden teinien kysymykset ja pohdinnat on lähinnä: miten sä pystyt synnyttää, se sattuu kamalasti. Mä en ainakaan pystyis(tyttö 16) ja heti jos irvistän supistuksesta tai jostain muusta kolotuksesta ovat huolissaan supistaako äiti sua, joko se syntyy :)
 
Mulla oli tuos paikkeil ja selän kans aina ollut ongelmia. Käytin töissä Anita merkkistä tukivyötä joka autto ja viikkoja kun meni eteenpäin niin alaselän ongelmat on kadonnu enkä tukivyötä pysty enää käyttää kun tää masuasukki rupee heti potkii jos joku kuristää alavattalla (perätilassa). Rv 30+2
Mulla kanssa tuo anitan tukivyö. Kaikista en oo sitä pystyny loppuun asti pitämään kun on alkanut kiristys supistelemaan mutta nyt se on ihan ehdoton. Ilman sitä ei ole ollenkaan hyvä ja pitelen vatsaani. selkävaivoihin hyvä myös!
 
Murrimur:)
Onko sulla ollut mitään sellaista "nipistelyn" tunnetta, kun olet näin pitkällä viikoissa?:rolleyes:.

Kyllä mulla nipistelee ja vihloo tuolta jalkojen välistä välillä kovastikin. Luulisin, että se johtuu siitä, että vauvan pää ehkä painaa johonkin hermoihin, supisteluja nuo kivut eivät ole. Pari viikkoa sittenhän lääkäri kokeili kohdunsuun tilannetta, ja pystyi sormillaan tuntemaan vauvan pään, ja tällä viikolla neuvolan th ulkopuolelta painelemalla kommentoi, että vauva on tukevasti kiinnittynyt todella alas! Tuntuu siis kyllä! Ja eilen illalla vauvalla taisi olla vielä hikka, tuntui tosi erikoiselta.

Selkäkipu on tosi vaihtelevaa, välillä si-nivelkipu vaivaa enemmän ja välillä vähemmän.

Öisin herään muutaman kerran, lähinnä sen takia kun alempana oleva lonkka on puuduksissa tai sitten vessassa käymään.. Esikoinen myös herättelee kerran yössä edelleenkin.

Mulla on tullut raskauden aikana nyt noin 17 kg painoa lisää, joten yleisen tukeva olo tässä on myös! Esikoinen on aiemmin tottunut siihen, että kun mennään puistoon, niin "riehun" hänen kanssaan, menen siis kiipeilytelineisiin ja tunneliliukumäkeen jne sujuvasti perässä. Nyt en pysty, ja taapero kailottaakin puistossa kuuluvaan ääneen, että "äiti ei mahdu tunneliin!" Tosi imartelevaa..

Esikoisen kohdalla mulla alkoi synnytys niin, että lapsivedet vaan lähti ihan vauhdilla menemään. Ei siis mitään tihkumista, vaan saman tien lakanat likomäräksi. Nyt odotankin mielenkiinnolla, että jos tällä kertaa alkaa supistuksilla, niin osaanko sitten lähteä oikeaan aikaan sairaalaan. Ei huvittaisi mennä turhaan liian aikaisinkaan. Toisaalta, ei meiltä aja Kättärille kuin joku 25 min, eli sen puolesta voisi mennä edes takaisinkin. Nyt ei vieläkään ole mitään synnytykseen liittyviä oireita, ei siis mitään vuotoa mikä voisi olla limatulppaa tai lapsivettä, eikä myöskään oikeita supistuksia. Harjoitussupistuksia tulee silloin tällöin, jos esim liikkuu enemmän, mutta ne menee nopeasti ohi.

Nyt siis rv 38+5.
 
Murrimur, kiitos tiedoista. Arvokasta infoa! Mä luin, että vkon päästä vauva alkaa kääntyy pää alaspäin. Huh, kyllä ne viikot vaan vierii!

Tänään ohjelmassa kirppiskierros, jos löytäis niitä alle 62 vaatteita lisää. Ja pitäis itekin viedä kirppikselle kamaa, mulla on muutama laatikko varastossa odottamassa. Tapaan kerätä aina käyttämätöntä kamaa kirppislaatikoihin, sitten ku on tarpeeksi, niin vien ne pois. Tosin, oon kollanu laatikon, jossa luki "isoja vaatteita" (oon 15v.sitten ollu väliaikaisesti tukevampi, samoissa painoissa ku nyt) ja oon ottanu jotain sieltä käyttöön :). Oon siis säästäny 15 vuotta isoja vaatteita, jos vaikka joskus tarttis... :wideyed:.

Energinen kausi vaan jatkuu. Ponnahdan kasilta ylös. Nyt jo simakin keitetty! Hyvää viikonloppua! :happy093
 
Moikka:)
mitä närästyslääkettä saittekaan rennien tilalle?:rolleyes:

Sain neuvolasta Losec ( Omeprazolum) ja ekan tabletin jälkeen oon ihan taivaassa, sillä ei närästä yhtään:grin

Rennie ei kyllä auta yhtään mitään tähän verrattuna.

Uni on vieläkin kadoksissa ( toista viikkoa), koko yö taas valvottu:sad001 mikään asia ei pyöri päässä, vaan pää on lähinnä ihan poks, tyhjä:wideyed: Liittyykö tää unettomuus jotenkin näihin loppuviikkoihin..
 
Mites, kun toi alaselkä juimii 20 min istumisen jälkeen?

Jos se nyt alkoi rv 20-21 paikkeilla, niin onko se koko loppuraskauden?
(Mä kun luulin, että tuollainen ongelma tulee vasta ihan loppuviikoilla...)

Bobcat:)
Onko sulla muutoin ollut selän kanssa ongelmia?

Mulla ei juili selkä vieläkään, rv35+4, ettei niitä juilintoja automaattisesti lopussa tule.

Lonkat on kyllä kipeet yön jälkeen:sad001
 
Kävin housuostoksilla ja täytyy taas todeta, että en ole ihan kohderyhmää siellä äitiysvaateosastolla. En kyllä tässä iässä suostu sellaisia valmiiksi rikottuja farkkuja päälleni laittamaan! Ja mikään slim tai skinny ei kuvaa minua laisinkaan. Onneksi yhdet housut löytyi, vaikka niissäkin etutaskut oli vain koristeena.
 
Moikka:)
mitä närästyslääkettä saittekaan rennien tilalle?:rolleyes:

Sain neuvolasta Losec ( Omeprazolum) ja ekan tabletin jälkeen oon ihan taivaassa, sillä ei närästä yhtään:grin

Rennie ei kyllä auta yhtään mitään tähän verrattuna.

Uni on vieläkin kadoksissa ( toista viikkoa), koko yö taas valvottu:sad001 mikään asia ei pyöri päässä, vaan pää on lähinnä ihan poks, tyhjä:wideyed: Liittyykö tää unettomuus jotenkin näihin loppuviikkoihin..
Omepratsolia sain juu ja autto viikon tai kaks...täl viikol närästäny taas nii et oksennus nousee suuhu...
 
Kävin housuostoksilla ja täytyy taas todeta, että en ole ihan kohderyhmää siellä äitiysvaateosastolla. En kyllä tässä iässä suostu sellaisia valmiiksi rikottuja farkkuja päälleni laittamaan! Ja mikään slim tai skinny ei kuvaa minua laisinkaan. Onneksi yhdet housut löytyi, vaikka niissäkin etutaskut oli vain koristeena.
Mä ostin H&M:stä äitiyssukkiksia ja mustat perus äitiysfarkut ja legginsit. Tykkään eniten pitää sukkiksia ja legginsejä.
 
Yölento, mulla oli ihan sama fiilis viime raskaudessa kun menin housuostoksille! Slimit ei todellakaan houkutelleet mutta ostin kuitenki yhdet ja ne olikin yllättäen aivan ihanat! :) Käytin niitä todella paljon ja sopivat hyvin loppuun asti. Ainut miinus oli pelkät takataskut, mä en tykköä pitää puhelinta takataskussa. Nyt kun tulin raskaaksi uudestaan löysin kirpparilta täsmälleen samanlaiset ja samankokoiset housut mutta ne putoo päältä! Onneks oli ne omat kans tallella ja niitä käytän nyt. :)
 
Kävin housuostoksilla ja täytyy taas todeta, että en ole ihan kohderyhmää siellä äitiysvaateosastolla. En kyllä tässä iässä suostu sellaisia valmiiksi rikottuja farkkuja päälleni laittamaan! Ja mikään slim tai skinny ei kuvaa minua laisinkaan. Onneksi yhdet housut löytyi, vaikka niissäkin etutaskut oli vain koristeena.

Yölento:)
Joo, noi rikotut housut on ihan naurettavat! :wtf: En löytänyt minäkään housuja sieltä.

Päädyin 52koon "joustaviin" puuvillahousuihin, jotka löysin Cittarista. Näillä oon pärjännyt hyvin ja taitaa mahtua loppuun asti jalkaan:)
 
Omepratsolia sain juu ja autto viikon tai kaks...täl viikol närästäny taas nii et oksennus nousee suuhu...
Yöks! Mä sain kans omepratsolia,eikä sen jälkeen oo närästäny yhtään. Paitsi, jos meen pitkäkseni 2 tunnin sisään syönnistä. Silloin sapuska jää kurkunpäähän kummittelee ja lopulta närästää. Et väsyneenä ei sais syödä mitään! Tällä vkolla nukkumaan mennessä joutunu ottaa yhden rennien.

Tähti-73, sua ei oon närästäny ennen, vai miten sä nyt vasta pyysit kunnon lääkettä?
 
Takaisin
Top