Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy alkaa kiertään kirppiksiä tosissaan noitten potkuhousujen ja -pukujen ja koko pukujen perässä. Citymarketista ostin 56 koon housuja tällä vkolla halvalla. Mutta olivat siis ilman kärkeä. Cittarissa on meillä ainakin hyviä alennustankoja jatkuvasti. Sielläkin oli tietty enimmäkseen tyttövauvoille... Nyyh.

Joo, en oo edullisia harsoja nähny. Pitää tsekkaa kyl noi isot marketit ja tarjoustalot yms.
 
Maria75 - mä just mietin että sähän voit ne pikkuvaatteet säästää teidän mahdolliselle seuraavalle. Ei mun oo välttämätön niitä ostaa. Mulla on jonkun verran niitä nyt jo.

Mä löysin Myllyn Name It kaupasta sellasen bodyn mihin kämmenetkin menee tumppuosiin ja sit siellä oli harsoliinoja 5kpl/pkt ja ihanilla kuvioilla. Jotkuthan käyttää vaunun aukossakin näitä tuulensuojana ja pyykkipojilla kii. Sirpa40 - sulla on kyl nii hienot vaunut että älä tälläsii laita röllöttää sihe Naantalissa yks nainen tekee noita vaunuverhoja. 5-10€/kpl. Tilasin pinkin missä valkosia tähtiä ja toisen mis värikkäitä pöllöjä. Samaan hintaan saa ne suihkuverhorenkulat millä saa helposti kii.

MS74, en oikein tiedä mitä niille 50 cm-56 cm vaatteille tekee, kun ei vielä tiedä tuleeko toista lasta. Aloin nyt syömään minipillereitä, kun neuvolalääkäri kehotti pitämään vuoden tauon ennen uutta raskautta. Sukuun kyllä voi tulla lisää lapsia, jos mun sisko 38v alkaa lasta tekemään. Hän on löytänyt nyt miehen, joten ei tiedä mitä siinä suhteessa tapahtuu. Siskolla voi olla kiire tehdä lapsi, kun täyttää kesäkuussa 39 vuotta.
 
Sirpa, noita koko yökkäreitä ja fleecepotkuhousuja sukka osalla löytyy ainakin H&M. Mä sain lahjaksi ja olen ostanut sellaisia sieltä.Lindexilläkin varmaan on noita. Name It-kaupoissa.
 
Meillä muuten on pojalla niin iso jalka ettei enää tahdo mahtua noihin kärjellisiin housuihin jotka muuten olisivat sopivia. Että joudutaan siirtymään isompiin vaatteisiin pelkästään sen takia. #bigfootbaby
Ja koot vaihtelee merkeittäin. Kun erittelin kokolappujen mukaan koreihin ni kun niitä vertaili ni ihan eri kokosia ja sit kun vielä pesee ni voi kutistua. Mikä kokemus on eri merkkien vaatteiden kestävyydestä ja kutistuvuudesta?
 
Mä taas puin pojalle alusta saakka farkkuja ja muita housuja, sekä paitoja, huppareita ja tossuja ja nyt kaapit on täynnä kaiken maailman hörsylöitä tytölle, siis kaikkea tosi epäkäytännöllistä ja vähän hankalia pukea mutta ah, niin söpöjä!!:angel8

Mies joutui muutaman kerran kysymään, miten ihmeessä joku vaate puetaan mutta todella hienosti selvisi esikoisen kanssa vaikka ihan ekaa kertaa elämässään vauvaa käsitteli.

Mulla kanssa farkut (kokoa 50) odottaa käyttäjäänsä:p

Käytännölliset, tosi söötit pikkufarkut:grin
 
No ei kai ainakaan mitenkään vahvasti. Siksi mua huvittikin kun kaveri oli niin varma, että tyttö tulee. Eikös näillä pikkuisilla ole samanlaiset vehkeet tiettyyn ikään asti ja sitten tietyillä viikoilla muuttuu siksi miksi nyt sitten muuttuukin.
Googlasin. Pojillakin on häpyluut. Eri keskustelufoorumeissa kuitenkin kätilöt oli rakenneultrassa noiden viivojen eli luiden perusteella todennut tytöksi.
 
Googlasin. Pojillakin on häpyluut. Eri keskustelufoorumeissa kuitenkin kätilöt oli rakenneultrassa noiden viivojen eli luiden perusteella todennut tytöksi.

MS74
Meillä oli rakenneutrassa ainakin selvät vehkeet näkyvissä:joyful: Ei voisi erehtyä.
 
Viime raskaudessa kätilö sanoi jo nt-ultrassa et jos pitäis veikata niin tyttöä veikkais ja se vahvistu rakenneultrassa. Nyt tiedetään jo NIPTistä että on tyttö tulossa. :)
 
Harsojen ostajille: kuulemma kangaskaupasta voi ostaa harsokangasta metritavarana ja ommella siitä itse haluamansa määrän! Varmasti tulee halvemmaksi. Olen itekin ihmetellyt kaupan kalliita hintoja, kun harson ompeleminen nyt ei varsinaisesti monimutkaista ole.

Oon haalinut käytettynä kokoon ison kasan, joista valkoiset menee pukluharsoiksi ja kuviolliset vaippaharsoiksi, ehkä lisäimuna kestovaippoihinkin ja avuksi vaipanvaihtoon. Ne kuviot haalistuu niin nopeasti pesussa, että eivät ole kovin kauniin näköisiä pitkään.
 
Supistukset on joko aivan helv.. erilaisia tai naiset kokevat supistumisen tunteen erilailla, sillä mullakin on yks kaveri joka väittää, ettei hänen mielestään supistukset SATU ollenkaan. Tosin hänen (ainoasta) synnytyksestään on jo 10 vuotta, joten mä ainakin olen vähän taipuvainen uskomaan, että on vain unohtanut kokemuksen ;) ...tietääkseni leidi otti kuitenkin epiduraalinkin samassa synnytyksessä (miksi ihmeessä olisi ottanut, jos ei satu?).
 
Supistukset on joko aivan helv.. erilaisia tai naiset kokevat supistumisen tunteen erilailla, sillä mullakin on yks kaveri joka väittää, ettei hänen mielestään supistukset SATU ollenkaan. Tosin hänen (ainoasta) synnytyksestään on jo 10 vuotta, joten mä ainakin olen vähän taipuvainen uskomaan, että on vain unohtanut kokemuksen ;) ...tietääkseni leidi otti kuitenkin epiduraalinkin samassa synnytyksessä (miksi ihmeessä olisi ottanut, jos ei satu?).

Kimaira:)
Luulisi supistuksien sattuvan synnytyksessä, mulle ainakin niin sairaalan kätilö sanoi, koska hämmästelin, ettei harjoitussupistukset tunnu ollenkaan. En siis tunne niitä ollenkaan, enkä mahan kovettumista, mutta jotkut sanovat tuntevansa nämä harjoitussupistuksetkin..

rv. 34+5
 
Mä tunnen harjoitussupistukset. Ja ne on myös kivuliaita. Mutta eivät muutu säännöllisiksi joten tiesän ettei ole vielä synnytys käynnissä. Voi kestää kaksikin tuntia :( ja yleensä aina yöllä :(
 
Mulla ei ekassa raskaudessa tainnut olla ainakaan kivuliaita harjoitussupistuksia lainkaan. Sitten kun aloin tuntea supistuksia, synnytys käynnistyikin...
 
Mulla on välillä alavatsa ihan kova, esim seksin jälkeen, ja oletan että se on harjoitussupistus. Mulla se ei tunnu oikeastaan miltään, en varmaan edes huomaisi sitä tunnustelematta mahaa. :)
 
Sirpa40 ym.harsoja ainakin edullisesti Ikeasta, jos ei ole ompelijatyyppiä. Se ois varmasti kyllä edullisinta. Ikeassa tais olla 4,90 kahden harson pkt.
 
Mulla viime raskaudessa harjoitussupistukset alko tuntua kunnolla viikon 30 paikkeilla. Siihen astikin olin siis tuntenut supistukset mutta ei olleet kivuliaita. Viikon 30 jälkeen ne ei varsinaisesti olleet kivuliaita mutta tuntui ilkeiltä. Muistaakseni rajana oli että mulla ei saanut tulla yli kymmentä sellaista tuntuvaa supistusta päivässä. Rv 32 sain kortisonipiikitkin ja laitettiin loppuajaksi saikulle kun pelättiin ennenaikaista synnytystä. Oli siis jo kohdunkaula pehmentynyt, lyhentynyt ja alkanut aueta.
 
Mulla viime raskaudessa harjoitussupistukset alko tuntua kunnolla viikon 30 paikkeilla. Siihen astikin olin siis tuntenut supistukset mutta ei olleet kivuliaita. Viikon 30 jälkeen ne ei varsinaisesti olleet kivuliaita mutta tuntui ilkeiltä. Muistaakseni rajana oli että mulla ei saanut tulla yli kymmentä sellaista tuntuvaa supistusta päivässä. Rv 32 sain kortisonipiikitkin ja laitettiin loppuajaksi saikulle kun pelättiin ennenaikaista synnytystä. Oli siis jo kohdunkaula pehmentynyt, lyhentynyt ja alkanut aueta.
Syntykö sitten vasta ajallaan? On tää odottelu jännää... aatelkaa ei kukkaa voi tietää koska meidän kenenkin alkaa synnytys. Jos siis ei oo suunniteltu sektiota tai käynnistystä.
 
Takaisin
Top