Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, meillekin kätilö sanoi ettei ihan varma voi olla ikinä, mut itekin näin ne tytön viivat aika selkeesti. :) Mä tykkään enempi neutraaleista vaatteista niin siinä mielessä ei haittaa vaikka tulis yllätyspoikakin, mutta eiköhän sitä jotain pieniä pinkkejä juttuja tule hankittua nyt :)
Mä kans rakenneultrassa kysyin, että kuinka varmoja on ennustukset, niin kätilö sanoi, että 95-prosenttinen varmuus - ilmeisesti ainakin silloin, jos on hyvässä asennossa ja helposti katsottavissa.
 
En muuta kuin olin aamulenkillä koiran kanssa. Se on kyllä laahustamista mun osalta. Perätilassa = istuu siellä, vai? Mä luin jostain, että nyt mun pitäis tunnistaa vattan läpi vauvan ruuminosat, jos tunnustelen. En oo uskaltanu tunnustella, mulla tulee se Alien-leffa mieleen :woot: , jossa ne tuli vattan läpi :eek:. Purasee vielä!

Kiitti vaatevinkeistä! Mä kattelen niitä kietaisujuttuja sitten. Ja niitä pieniä kokopukuja mulla ei oo yhtään. Totta muuten, miten sen letkukaulan pään yli osaa vetää mitään? En oo sitä käsittelyä vielä miettinytkään! Uuuh! Voivoivoi. Kauanko siihen menee, että vauva kannattelee itse päätään? Mies kyllä on käsitellyt vauvoja, mutta... Se ei oo kaikkein helläkätisin :nailbiting:, en varmaan pysty kattoo vieressä kun/jos se pukee vauvaa.
Kietasu-jutut on pienelle hyviä ja tosiaan niitä kokoyökkäreitäkin kannattaa olla, vetskarilla tai napeilla. Mä huomasin pari vuotta sitten, että ei ollu enää mikään itsestäänselvyys, että kaupasta löytää kärjellisiä potkareita... Eli tosi paljon on just sellaisia "housuja" tai legginsejä, joiden kanssa sit tarvii sukat. Hassua... Tosin meillä eka kesä oli tosi kuuma ja tyypillisin asu oli lyhythihainen body ja sukat, ja ulkona pelkkä harso peittona vaan sääriä suojaamassa auringolta, vaikka varjoa aina yritettiinkin löytää. Jos on puklaava vauva, niin harsojen määrää ei muuten voi yliarvioida... Tai omien paitojen :) Sirpa40, se on ihmeellinen juttu, mutta kun sen oman pienen saa syliin, niin siinä automaattisesti äkkiä tulee varmat otteet ja uskaltaa ihan rennosti pienen harjoittelun jälkeen käsitellä, vaikka tiettyjen juttujen kanssa pitääkin ottaa varovaisemmin. Saa sen bodynkin pään yli :)
 
Harsoista tuli mieleen, että onko siinä joku juttu että vaivoille käytetään harsoja puklurätteinä? Mulla on läjäpäin pikkupyyhkeitä, ajattelin käyttää niitä enkä investoi harsoihin. Onko harsossa jotain erikoista, jota en hogaa, vai voiko käyttää pyyhkeitä...?

Tuntuu yhtä tyhmältä kysymykseltä, kun mun frendi esitti 5v sitten; kun kaikki lastenpiltit on "vitaminoitu", niin mistä hän ne vitskut hommaa niihin ite tehtyihin soseisiin...? Mä sanoin, että niin kauan kuin kaupasta ostettu porkkana on porkkana eikä "porkkanankaltainen kasvisrasvavalmiste", niin eiköhän siinä oo vitamiineja silti enempi kuin vitaminoidussa einesruoassa. Maalaisjärki vähän hämärtyi kaiken tietotulvan keskellä, vaikka frendillä oli kaksi (isompaa) lasta ennestään. Täs meinaa käydä niin itelläkin. Nimim. Kattelin kauko-ohjattavaa mobilea netistä... :hilarious:
 
Harsoista tuli mieleen, että onko siinä joku juttu että vaivoille käytetään harsoja puklurätteinä? Mulla on läjäpäin pikkupyyhkeitä, ajattelin käyttää niitä enkä investoi harsoihin. Onko harsossa jotain erikoista, jota en hogaa, vai voiko käyttää pyyhkeitä...?

Tuntuu yhtä tyhmältä kysymykseltä, kun mun frendi esitti 5v sitten; kun kaikki lastenpiltit on "vitaminoitu", niin mistä hän ne vitskut hommaa niihin ite tehtyihin soseisiin...? Mä sanoin, että niin kauan kuin kaupasta ostettu porkkana on porkkana eikä "porkkanankaltainen kasvisrasvavalmiste", niin eiköhän siinä oo vitamiineja silti enempi kuin vitaminoidussa einesruoassa. Maalaisjärki vähän hämärtyi kaiken tietotulvan keskellä, vaikka frendillä oli kaksi (isompaa) lasta ennestään. Täs meinaa käydä niin itelläkin. Nimim. Kattelin kauko-ohjattavaa mobilea netistä... :hilarious:
Eiköhän nuo kaikki harsohommat oo ihan makukysymyksiä - käyttää sitä, mikä hyvältä tuntuu. Mä ehkä ite tykkään siitä, että ne on semmosia huokosempia ja ehkä vähän pyyhkeitä isompia, niin niitä voi taitella ja käännellä ja asetella, saa helposti olalle - en mä muuta selitystä keksi :) Ja sit tosiaan on käyttäny niitä myös hellepeittoina, vararuokalappuina, sängynsuojana ja muuten vaan minityypin käsien ja kasvojen pyyhintään jne.

Ruuan vitamiinithan on siitä haastava aihe, että kaikki käsittely, kuten kuumennus tai pakastus, osaltaan tuhoaa/ heikentää vitamiinien tehoa. Eli varmaan itse keitetyssä bataattisoseessakin vitamiinien määrä vähenee, kun sen usein vielä pakastaa. Mutta uskon silti, että juuri noita luontaisia vitamiineja niissä säilyy paremmin kuin vauvan "valmisruuissa", jotka täytyy jotenkin iskukuumentaa ja erikoiskäsitellä, jotta niihin saadaan niin pitkä säilyvyysaika. Siksi ne on käsittääkseni vitaminoitava erikseen. Ja tämä ei siis ollut mikään kannanotto minkään puolesta - kukin tekee, miten parhaaksi näkee :)
 
Noista vaatteista: Ihan pienelle ois hyvä jos löytyy body jossa ne hihansuut saa silleen käännettyä umpinaiseksi ettei pääse raapimaan itseään. Käsissä ei tahdo tumput pysyä. Mä en sattunut nyt löytämään mistään kaupasta sellaisia joten meillä on vaan yksijona saatiin kaverilta.
Sukat on myös sellaisia ettei tahdo pysyä jalassa. Mä henkkoht tykkään yöksi pukea vauvalle kokohaalarin ettei kiristä vyötäröstä.
Kietaisubodyt on ihan hyviä mut kyllä ne pään yli laitettavat menee ihan yhtä hyvin myös.
Ne harsot mielestäni imee paremmin puklut kuin pyyhe. Mä käytän muuten pyyhkeiden sijasta aikuisten tyynyliinoja pesun jälkeen. Meillä pyyhkeet on vähän karkeita enkä oo ostanut uusia.
 
Meillä on käytetty röyhtäyttämiseen äitiyspakkauksen harsoja. Olleet myös lakanana vauvanpesässä ja hoitopöydän alustana. Pikkupyyhkeitäkin tarvitaan vauvan pepun pyyhkimiseen ja puhdistuspyyhkeitä. Noista vaatteista sen verran, että ne kärjelliset puoli- ja koko pokkarit on parempia kuin ne jossa ei ole sitä sukka osaa. Meidän poika potkii aina sukat pois jalasta. Meillä poika tällä hetkellä sen kokoinen, että otetaan myös nuo 60-62 cm vaatteet käyttöön. Meillä on yksi äitiyspakkauksellinen 62 cm vaatteita, että niitä on ehkä vähän liikaakin. Siitä isompia vaatteita on 2 muovikassia . Kysyin juuri ystävältä, jonka siskolta sain noita 62 cm ja alle olevia vaatteita, että löytyykö häneltä myös noita 68cm ylöspäin olevia vaatteita. Sieltä voisi ilmeisesti saada myös noita 68 cm kokoisia vaatteita.
 
Mä kans rakenneultrassa kysyin, että kuinka varmoja on ennustukset, niin kätilö sanoi, että 95-prosenttinen varmuus - ilmeisesti ainakin silloin, jos on hyvässä asennossa ja helposti katsottavissa.
Meilläkin näky ne häpyluut viivoina ja onko niitä ees pojilla?
 
Kokoyökkärit joko nepeillä tai vetskarilla on kans hyviä. Mä käytin kans välillä koko päivän noita tai ainakin aamupäivän kun tyttö otti useampia pienempiä päikkäreitä aamupäivän aikana. Sit kun oli iltapäivällä enemmän hereillä puettiin muuta vaatetta päälle.
Harsot on siinä mielessä hyviä et ne kuivuu kans nopeesti. Eli jos illalla laittaa kuivumaan on aamulla jo kuivat. Ja meillä käytetään harsoa myös unirättinä, eli tytöllä (nyt 1v2kk) on useampia harsoja sängyssä joihin upottaa naamansa kun rupee nukkumaan. Eikä ole siis yhtä tiettyä unirättiä vaan kaikki harsot käy. Ja niitä harsoja ei voi olla liikaa...
 
Meillä on käytetty röyhtäyttämiseen äitiyspakkauksen harsoja. Olleet myös lakanana vauvanpesässä ja hoitopöydän alustana. Pikkupyyhkeitäkin tarvitaan vauvan pepun pyyhkimiseen ja puhdistuspyyhkeitä. Noista vaatteista sen verran, että ne kärjelliset puoli- ja koko pokkarit on parempia kuin ne jossa ei ole sitä sukka osaa. Meidän poika potkii aina sukat pois jalasta. Meillä poika tällä hetkellä sen kokoinen, että otetaan myös nuo 60-62 cm vaatteet käyttöön. Meillä on yksi äitiyspakkauksellinen 62 cm vaatteita, että niitä on ehkä vähän liikaakin. Siitä isompia vaatteita on 2 muovikassia . Kysyin juuri ystävältä, jonka siskolta sain noita 62 cm ja alle olevia vaatteita, että löytyykö häneltä myös noita 68cm ylöspäin olevia vaatteita. Sieltä voisi ilmeisesti saada myös noita 68 cm kokoisia vaatteita.
Maria75 - mä just mietin että sähän voit ne pikkuvaatteet säästää teidän mahdolliselle seuraavalle. Ei mun oo välttämätön niitä ostaa. Mulla on jonkun verran niitä nyt jo.

Mä löysin Myllyn Name It kaupasta sellasen bodyn mihin kämmenetkin menee tumppuosiin ja sit siellä oli harsoliinoja 5kpl/pkt ja ihanilla kuvioilla. Jotkuthan käyttää vaunun aukossakin näitä tuulensuojana ja pyykkipojilla kii. Sirpa40 - sulla on kyl nii hienot vaunut että älä tälläsii laita röllöttää sihe Naantalissa yks nainen tekee noita vaunuverhoja. 5-10€/kpl. Tilasin pinkin missä valkosia tähtiä ja toisen mis värikkäitä pöllöjä. Samaan hintaan saa ne suihkuverhorenkulat millä saa helposti kii.
 
Meilläkin näky ne häpyluut viivoina ja onko niitä ees pojilla?

Tuli noista viivoista mieleen: Mun yksi tuttava veikkasi np-ultrakuvan nähdessään, että tyttö tulee kun on kaksi viivaa..ja minä yritin katsoa että missä ihmeessä hän näkee ne kaksi viivaa..no sitten rakenneultrassahan oli pippeli pullahtanut..viivoja en edelleenkään nähnyt :grin
 
Tuli noista viivoista mieleen: Mun yksi tuttava veikkasi np-ultrakuvan nähdessään, että tyttö tulee kun on kaksi viivaa..ja minä yritin katsoa että missä ihmeessä hän näkee ne kaksi viivaa..no sitten rakenneultrassahan oli pippeli pullahtanut..viivoja en edelleenkään nähnyt :grin
Voiko ne nt-ultrassa vielä näkyy? Rakenneultrassa ne viivat näkys tosi selvästi meillä eikä pippelii ollu, ellei piilos ollu
 
No ei kai ainakaan mitenkään vahvasti. Siksi mua huvittikin kun kaveri oli niin varma, että tyttö tulee. Eikös näillä pikkuisilla ole samanlaiset vehkeet tiettyyn ikään asti ja sitten tietyillä viikoilla muuttuu siksi miksi nyt sitten muuttuukin.
 
No ei kai ainakaan mitenkään vahvasti. Siksi mua huvittikin kun kaveri oli niin varma, että tyttö tulee. Eikös näillä pikkuisilla ole samanlaiset vehkeet tiettyyn ikään asti ja sitten tietyillä viikoilla muuttuu siksi miksi nyt sitten muuttuukin.
Niinkai. Ja me kyl vieläkin pidetään mahdollisena että tuleekin yllärinä poika. Pääasia että on terve. Ostetut mekot voi aina myydä jos onkin poika.

Mä katoin eilen facesta sellasen videon kun joku oli viimesillää ja sen vauvan raajat yms oli ihan tunnistettavissa kun se möngersi masussa. Siin tuli vähän Alien olo että tunkeeko tuo kohta läpi. Sirpa40 - käy kattoo se. Oisko ollu arvostettu.com sivuilla.
 
Meillä on käytetty röyhtäyttämiseen äitiyspakkauksen harsoja. Olleet myös lakanana vauvanpesässä ja hoitopöydän alustana. Pikkupyyhkeitäkin tarvitaan vauvan pepun pyyhkimiseen ja puhdistuspyyhkeitä. Noista vaatteista sen verran, että ne kärjelliset puoli- ja koko pokkarit on parempia kuin ne jossa ei ole sitä sukka osaa. Meidän poika potkii aina sukat pois jalasta. Meillä poika tällä hetkellä sen kokoinen, että otetaan myös nuo 60-62 cm vaatteet käyttöön. Meillä on yksi äitiyspakkauksellinen 62 cm vaatteita, että niitä on ehkä vähän liikaakin. Siitä isompia vaatteita on 2 muovikassia . Kysyin juuri ystävältä, jonka siskolta sain noita 62 cm ja alle olevia vaatteita, että löytyykö häneltä myös noita 68cm ylöspäin olevia vaatteita. Sieltä voisi ilmeisesti saada myös noita 68 cm kokoisia vaatteita.
Joo, niitä kärjellisiä potkareita mäkin haluisin enemmän just saman syyn takia, mut yllättävän vaikea on löytää noista ketjuliikkeistäkin. Name it:ltä kans oon ostanut useemman harsopaketin, ei oo turhan kalliita. Ja meillä on omat peppupyyhkeet vauvalle, mulle se on jotenkin selkeempää. Tosiaan, vaunun "verhona" oon kans harsoja pitänyt ja vaunun lakanana. Sit ostin aikanaan Ikeasta semmosia ihan pikkupyyhkeitä, vähän niinku pesulappuja ja mietin, että olikohan taas turhamaisuutta, mutta oon käyttänyt niitä tosi paljon just kostutettuna kasvojen ja käsien pyyhintään.

Hei muuten, olette varmaan hyvin tietoisia, mutta pakko sanoa, kun tästä on ollut puhetta ja itsellä tulossa toinen kevät-kesä -vauva. Vaunujen lämpötilahan nousee tosi helposti, joten kannattaa välttää sitä, että hirveän tiiviisti sulkee vaunujen aukon sellaisella verholla, jotka ovat kyllä tosi söpöjä ja hienoja. Kaverilla oli lämpömittari ja testattiin, niin 30 astetta tuli nopeesti, vaikka ulkolämpötila oli vaan jotain reilu 20 astetta.
 
No ei kai ainakaan mitenkään vahvasti. Siksi mua huvittikin kun kaveri oli niin varma, että tyttö tulee. Eikös näillä pikkuisilla ole samanlaiset vehkeet tiettyyn ikään asti ja sitten tietyillä viikoilla muuttuu siksi miksi nyt sitten muuttuukin.
Mä luin eilen mun raskauskirjasta, että tällä vkolla pojan kivekset laskeutuvat kivespusseihin. Vkon 21 aikaan tytöille muuten kehittyy kohtu ja emätin. En tie miten se näkyy ultrassa, vai näkyykö.

Luin myös, että jos vauva syntyisi nyt, sillä olisi 90% mahdollisuudet jäädä henkiin. Se avaa ja sulkee silmiään, tekee hengitysharjoituksia ja näkee unia! :cat:

Rv 28+1

Niin, ultrassa, tällaisia olen lukenut/kuullut: Tytön häpyhuulet on aika pitkään turvoksissa, jolloin niitä voi luulla kiveksiksi ja napanuora voi näyttää pippeliltä. Me nähtiin ultrassa pallit (alhaaltapäin ja niitä oli kaks :)) ja sitten toisessa kuvassa kätilö näytti "nakin" :dummy:.

Sikiö alkaa tuottaa sukupuolihormonia vkon 6 jälkeen, eli aika aikaisin. Siihen saakka ei ole eroa tyttö-/poikasikiöllä.

Mä en oo noista tyttöviivoista kuullut. Eikö miehilläkin ole häpyluu. En tie, minkä muotoinen se sit on.
 
Maria75 - mä just mietin että sähän voit ne pikkuvaatteet säästää teidän mahdolliselle seuraavalle. Ei mun oo välttämätön niitä ostaa. Mulla on jonkun verran niitä nyt jo.

Mä löysin Myllyn Name It kaupasta sellasen bodyn mihin kämmenetkin menee tumppuosiin ja sit siellä oli harsoliinoja 5kpl/pkt ja ihanilla kuvioilla. Jotkuthan käyttää vaunun aukossakin näitä tuulensuojana ja pyykkipojilla kii. Sirpa40 - sulla on kyl nii hienot vaunut että älä tälläsii laita röllöttää sihe Naantalissa yks nainen tekee noita vaunuverhoja. 5-10€/kpl. Tilasin pinkin missä valkosia tähtiä ja toisen mis värikkäitä pöllöjä. Samaan hintaan saa ne suihkuverhorenkulat millä saa helposti kii.
Sä muistat mun vaunut, ne onkin hienot :cat: ! Googletin vaunuverhon ja sieltä tuli teko-ohje. Vois ehkä väsätä sellaisen. Siinä oli nauhat, jotka kiinnitetään vaunun kahvoihin, niin sinne vauvalle jää ilma-aukkoa. Hyvä pointti toi mitä Myy75 kirjoitti vaunun lämpötilasta.

Mä meinasin tehdä imetystyynyn ite. Mulla pitäis olla materiaalit varastossa jossain. Ne tyynyt on 40-50 uutena ja arveluttaa vähän käytettyä ostaa... Sitten äitiyslomalla, jos aktivoituisi ompeluhommiin...:rolleyes:
 
Noista vaatteista: Ihan pienelle ois hyvä jos löytyy body jossa ne hihansuut saa silleen käännettyä umpinaiseksi ettei pääse raapimaan itseään. Käsissä ei tahdo tumput pysyä. Mä en sattunut nyt löytämään mistään kaupasta sellaisia joten meillä on vaan yksijona saatiin kaverilta.
Sukat on myös sellaisia ettei tahdo pysyä jalassa. Mä henkkoht tykkään yöksi pukea vauvalle kokohaalarin ettei kiristä vyötäröstä.
Kietaisubodyt on ihan hyviä mut kyllä ne pään yli laitettavat menee ihan yhtä hyvin myös.
Ne harsot mielestäni imee paremmin puklut kuin pyyhe. Mä käytän muuten pyyhkeiden sijasta aikuisten tyynyliinoja pesun jälkeen. Meillä pyyhkeet on vähän karkeita enkä oo ostanut uusia.
Äitiyspakkauksessa tuli bodeja, joissa on noi kääntöhihat. Eiks ne tumput oo vaarallisetkin, jos irtoovat nukkuessa ja joutuvat vauvan suuhun? Hyi.

Sukkahommasta mäkin olen ajatellut, ettei varmaan pysy jalassa. On tullut niin monta toinen-sukka-kadoksissa-vauvaa nähtyä tässä vuosien varrella. Tyynyliinat oli hyvä idea! Mulla on niitäkin vanhoja kaapissa (älkää kysyky miksi oon säästänyt...varmaan just tätä varten :joyful: ).

Harsot maksoi ikeassa 5 eur/2kpl. Ne oli aika paksuja mun mielestä. Muutenkin ne on aika kalliita, oliko jossain 15-20 eur/5kpl. Että en ajatellu kymppejä investoida niihin. Jos jostain saan niitä ni otan. Äitiyspakkauksessa tuli pari kevyttä harsoa myös.

Onko kukaan nähnyt sellaisia trikoisia pieniä ruokalappuja missään? Kaveri kehui niitä, että niihin on hyvä pyyhkiä lopuksi naama ja heittää koneeseen. Se on saanut joltain kaverilta käytettynä nipun niitä.
 
Huh, onko harsot noin kalliita? Katoin eilen Bebesissä sellasia nättejä värillisiä harsoja, nekin maksoi jotain 15-20e/5kpl. Pidin kalliina ja ajattelin että tavallisia valkosia sais paljon halvemmalla. Mut toi olikin sitten melkein normihinta?!
 
Meillä nähtiin rv 13 ultrassa että poika tulossa ja selkeesti näkyikin. :)rakenneultra vaan vahvisti asian :)
Ystävä kun näytti omaa np ultrakuvaansa sanoin heti että tyttö se on( kun ei haaroissa kertakaikkisesti mitään näkyvillä) ja tytöksi todentui viime viikon r-ultrassa :) kyllä ne nyky ultrilla on nähtävissä tossa vaiheessa jo. Kaikki lääkärit ei vaan halua kertoa, ottavat mielummin varman päälle. 4D ultra ei kyllä jätä paljoa epäilyksen varaa :)
 
Name It:in harsot on muistaakseni edullisempia, olikohan 7 kpl 15€ (reilu vuosi sitten...). Niitä ostin pari nippua ja on hyviä.
Reilu vuosi sitten ainakin KappAhlilla oli noita kärjellisiä puolipotkareita. Oli tosin vain valkoisena.
 
Takaisin
Top