Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kimaira:)
Luulisi supistuksien sattuvan synnytyksessä, mulle ainakin niin sairaalan kätilö sanoi, koska hämmästelin, ettei harjoitussupistukset tunnu ollenkaan. En siis tunne niitä ollenkaan, enkä mahan kovettumista, mutta jotkut sanovat tuntevansa nämä harjoitussupistuksetkin..

rv. 34+5
Vitsi Tähti-73, mua alkaa jännittää sun puolesta jo! Kohta on viikot sulla täynnä! Muista raportoida kaikki jutut tänne! Ja avaudut sitte synnytyksestä kans!

Me käytiin hakee hoitopöytä. Se olikin isompi kuin ajattelin, saa nähdä mihin se mahtuu... :wideyed:. Sitte käytiin vähän tsoppailee niitä vaatteita, tai siis kävin kierroksella näissä tunnetuissa vaateketjuissa. En edes tienny missä on vauvan- ja äitiysvaatteita. Tosiaan, niitä puolipotkuhousuja ei oo melkeen missään! On ihme homma! Joku helvetin muotivillitys, että pitää pukea sukat. Sitten ne sukatkin on niin lyhyitä. Hennesiltä ostin sellaisen setin, missä oli housut, paita, body ja yöpuku ja pipo, sit pari lyhythihaista bodya ja hihattomia bodeja 3-setin. Nää kaikki oli 56 kokoa. Koko roska 25e. Siellä oli 3 2n hinnalla, mut koot oli 62 tai 68 ylöspäin. Kappahlista ostin neljät pitkävartiset sukat ja pari vastasyntyneen myssyä. Ja, siellä oli niitä ihania (poltettavia :wink) äitiysalkkareita! Meitsi nappas isot koot, ettei vaan kiristä!
 
Vitsi Tähti-73, mua alkaa jännittää sun puolesta jo! Kohta on viikot sulla täynnä! Muista raportoida kaikki jutut tänne! Ja avaudut sitte synnytyksestä kans!

Me käytiin hakee hoitopöytä. Se olikin isompi kuin ajattelin, saa nähdä mihin se mahtuu... :wideyed:. Sitte käytiin vähän tsoppailee niitä vaatteita, tai siis kävin kierroksella näissä tunnetuissa vaateketjuissa. En edes tienny missä on vauvan- ja äitiysvaatteita. Tosiaan, niitä puolipotkuhousuja ei oo melkeen missään! On ihme homma! Joku helvetin muotivillitys, että pitää pukea sukat. Sitten ne sukatkin on niin lyhyitä. Hennesiltä ostin sellaisen setin, missä oli housut, paita, body ja yöpuku ja pipo, sit pari lyhythihaista bodya ja hihattomia bodeja 3-setin. Nää kaikki oli 56 kokoa. Koko roska 25e. Siellä oli 3 2n hinnalla, mut koot oli 62 tai 68 ylöspäin. Kappahlista ostin neljät pitkävartiset sukat ja pari vastasyntyneen myssyä. Ja, siellä oli niitä ihania (poltettavia :wink) äitiysalkkareita! Meitsi nappas isot koot, ettei vaan kiristä!
Mulla on niitä alkkareita. Ihanat kun ei kiristä vaikkei niin kauniit!
 
Toi puolipotkariasia on kyllä totta, mennyt muoti käytännöllisyyden edelle. Onneksi äp-pakkauksessa oli potkuhousuja ja puolipotkareita. Sitten käytettiin sekä mun että miehen vanhoja vaatteita, oikein kunnon retromeininkiä!

Mä tykkäsin kietaisubodeista, mies koki hankalaksi. Yöhaalareissa kätevintä on sukkaosa ja vetoketju.

Harsojen kalleudesta yllätyin minäkin, just maltoin Ikeasta ne 2 ostaa. Pakkauksesta 2 lisää ja loput kavereilta. Kyllä niille käyttöä on ollut ja sitten tulee hölmö tunne kun niitä ei yhtäkkiä enää tarvitsekaan.

Niin ja puhun nyt tilanteesta esikoisen, kohta 1v 4 kk kanssa :)
 
Mulla viime raskaudessa harjoitussupistukset alko tuntua kunnolla viikon 30 paikkeilla. Siihen astikin olin siis tuntenut supistukset mutta ei olleet kivuliaita. Viikon 30 jälkeen ne ei varsinaisesti olleet kivuliaita mutta tuntui ilkeiltä. Muistaakseni rajana oli että mulla ei saanut tulla yli kymmentä sellaista tuntuvaa supistusta päivässä. Rv 32 sain kortisonipiikitkin ja laitettiin loppuajaksi saikulle kun pelättiin ennenaikaista synnytystä. Oli siis jo kohdunkaula pehmentynyt, lyhentynyt ja alkanut aueta.
Mulla oli vähän sama nelosesta. Rv 31 olin osastolla ja sain kortisonit. Ja kotilepoa rv 34 asti. Kun sain luvan alkaa liikkua, supistukset loistivat poissaolollaan ja lopulta jouduttiin käynnistämään rv 40+3.
Se olikin eka raskaus jossa alkoi olla näitä ennakoivia kipeitä supistuksia.
 
Toi puolipotkariasia on kyllä totta, mennyt muoti käytännöllisyyden edelle. Onneksi äp-pakkauksessa oli potkuhousuja ja puolipotkareita. Sitten käytettiin sekä mun että miehen vanhoja vaatteita, oikein kunnon retromeininkiä!

Mä tykkäsin kietaisubodeista, mies koki hankalaksi. Yöhaalareissa kätevintä on sukkaosa ja vetoketju.

Harsojen kalleudesta yllätyin minäkin, just maltoin Ikeasta ne 2 ostaa. Pakkauksesta 2 lisää ja loput kavereilta. Kyllä niille käyttöä on ollut ja sitten tulee hölmö tunne kun niitä ei yhtäkkiä enää tarvitsekaan.

Niin ja puhun nyt tilanteesta esikoisen, kohta 1v 4 kk kanssa :)
Kohta taas tarttet :cat:.
 
Mulla on niitä alkkareita. Ihanat kun ei kiristä vaikkei niin kauniit!
Vaan huomasitko SNL:ssa ku Cheek esiintyi, mitä sen tanssitytöillä oli päällä? Samanlaiset alkkarit ja verkkosukat :hilarious::hilarious::hilarious:! Joo-o! Vatta ei näkyny ku oli se takki, mut ne välillä nosti käsiään niin, että näki et ne pöksyt tuli korkealle vyötärölle. Ei ollu stringit, bokserit, hotpäntsit eikä hipstersit! Ihan oli sloggi-maxi-mallia! Mä sanoin heti äijälle, et tsiigaa ny! Verkkosukat vaan puuttuu ja mä oon ku Cheekin tanssityttö! Hähä! Mä viel vetäsen valkosen catsuitin pöksyjen alle, katotaan mikä reaktio... :laughing025
 
Mä oon tykännyt käyttää pienellä ja isommallakin vauvalla yhdistelmää body + velourhousut + sukat. Ovat pysyneet meillä jalassa ihan hyvin, varsinkin kun lahkeen alle laittaa, pukee siis sukat ennen housuja. Usein ollaan kyllä terällisissä kokoyökkäreissäkin kotioloissa, ne ei purista eikä kiristä. Suosin ite vetoketjullisia malleja yöpuvuissa, ovat nopeampia vaipanvaihdossa. Paidat koen pienillä epäkäytännöllisiksi, ne nousevat kainaloihin, kun paljon nostellaan, bodyt parempia. Sitten kun lapsi lähtee kävelemään, niin siirryn bodeista puolestaan paitoihin. Samoin en hirveesti tykkää farkkuja yms käyttää, en usko että ovat vauvalle kovin mukavan tuntuiset. Yhet farkkulappuhaalarit meillä on. Sit en välitä myöskään kokopotkuhousuista, kun ne kans vähän hankalat pukea. Kääntöhihalliset bodyt on ihan pienillä hyviä, mutta niitä ei vaan hirveesti oo näkynyt myynnissä. Meillä ainoastaan yhdessä Tutan yökkärissä on kääntöhihat. Nytkin vauva raapaissut itseään nenään...
 
Muokattu viimeksi:
Sirpa40, no se! Just katselin tänään pojan vauvakuvia ja mietin missä mikin vaate on lainassa ja että saankohan niitä takaisin.. Oon siis antanut niitä eteenpäin ehdolla, että palauttavat sitten, jos mulle tulee vielä tarve. Sitterin pitäisi palautua samalla periaatteella. Leikkimaton myin, semmoinen pitäisi hommata. Muuten pärjätään aika pitkälle esikoisen kamppeilla.
 
Yöpuvuissa mun mielestä aivan parhaita on sellaset vetoketjulliset, joissa vetoketjun voi avata kummasta päästä tahansa, helpottaa vaipan vaihtoa huomattavasti. Tai sit nepparilliset, joissa nepit kummassakin lahkeessa.
JustMom, mä sain niin kumman ristiriitaisia neuvoja eri lääkäreiltä loppuvaiheessa. Missään vaiheessa ei otettu sisälle osastolle lepäämään mutta tiukka komento että pitää ottaa rauhallisesti ja heti näytille jos tulee liikaa tuntuvia suppareita. Sit kun olin saanut kortisonipiikit viikolla 32 ja levännyt meinas toinen lääkäri lähettää mut vielä takas töihin viikolla 34! Onneks neuvolalääkäri kirjoitti sit saikkua loppuajaks.
Yks neuvolalääkärin nuori sijainen oli huvittava kun hän sanoi jo ennen sisätutkimusta että hänellä on niin lyhyet sormet ettei välttämättä ylety tunnustelemaan kohdunsuuta kunnolla. Yritti kuitenkin ja totesi ettei sormien pituus eikä kokemus riitä sanomaan onko kohdunsuu jo auennut... Lähetti sit ä-polille kontrolliin varmuuden vuoksi. :D
 
Yöpuvuissa mun mielestä aivan parhaita on sellaset vetoketjulliset, joissa vetoketjun voi avata kummasta päästä tahansa, helpottaa vaipan vaihtoa huomattavasti. Tai sit nepparilliset, joissa nepit kummassakin lahkeessa.
JustMom, mä sain niin kumman ristiriitaisia neuvoja eri lääkäreiltä loppuvaiheessa. Missään vaiheessa ei otettu sisälle osastolle lepäämään mutta tiukka komento että pitää ottaa rauhallisesti ja heti näytille jos tulee liikaa tuntuvia suppareita. Sit kun olin saanut kortisonipiikit viikolla 32 ja levännyt meinas toinen lääkäri lähettää mut vielä takas töihin viikolla 34! Onneks neuvolalääkäri kirjoitti sit saikkua loppuajaks.
Yks neuvolalääkärin nuori sijainen oli huvittava kun hän sanoi jo ennen sisätutkimusta että hänellä on niin lyhyet sormet ettei välttämättä ylety tunnustelemaan kohdunsuuta kunnolla. Yritti kuitenkin ja totesi ettei sormien pituus eikä kokemus riitä sanomaan onko kohdunsuu jo auennut... Lähetti sit ä-polille kontrolliin varmuuden vuoksi. :D
Olipa outo juttu tosiaan. Mä jouduin pyytämään anopilta allekirjoitetun lupauksen että auttaa lasten hoidossa jotta pääsin 3 vrk kuluttua kotiin, muuten eivät olis päästäneet :) onneksi sait kuitenkin s-lomaa loppuun asti!
 
Vaan huomasitko SNL:ssa ku Cheek esiintyi, mitä sen tanssitytöillä oli päällä? Samanlaiset alkkarit ja verkkosukat :hilarious::hilarious::hilarious:! Joo-o! Vatta ei näkyny ku oli se takki, mut ne välillä nosti käsiään niin, että näki et ne pöksyt tuli korkealle vyötärölle. Ei ollu stringit, bokserit, hotpäntsit eikä hipstersit! Ihan oli sloggi-maxi-mallia! Mä sanoin heti äijälle, et tsiigaa ny! Verkkosukat vaan puuttuu ja mä oon ku Cheekin tanssityttö! Hähä! Mä viel vetäsen valkosen catsuitin pöksyjen alle, katotaan mikä reaktio... :laughing025
Cheek etti just jotai tanssityttöjä johki projektii. Mennäänkö vattojemme kans? Tulee "vähän-erilainen-show"
 
Noita kärjellisiä puolipotkareita oli ainakin viimeksi H&M:llä. Ostin kuitenkin kärjettömiä kun niitä oli myös pieniä eli 50 senttisiä. Laitan joka tapauksessa molempien päälle sukat. Myös noihin kärjellisiin koska ne on usein niin väljiä näin pienelle niin että jalat kuitenkin "karkaa" ilman sukkia ylös puntteihin.
 
Ja sit katottais kenen lapsivedet menee ekana twerkkauksessa! :D Ootteko nähneet youtubessa sen videon viimeisillään olevasta naisesta joka twerkkaa miehelleen samalla kun luuttuaa keittiön lattiaa ja mies nauraa kuollakseen samalla kun filmaa ja sit yllättäen meneekin lapsivedet! :D
 
Äitiyspakkauksessa tuli bodeja, joissa on noi kääntöhihat. Eiks ne tumput oo vaarallisetkin, jos irtoovat nukkuessa ja joutuvat vauvan suuhun? Hyi.

Sukkahommasta mäkin olen ajatellut, ettei varmaan pysy jalassa. On tullut niin monta toinen-sukka-kadoksissa-vauvaa nähtyä tässä vuosien varrella. Tyynyliinat oli hyvä idea! Mulla on niitäkin vanhoja kaapissa (älkää kysyky miksi oon säästänyt...varmaan just tätä varten :joyful: ).

Harsot maksoi ikeassa 5 eur/2kpl. Ne oli aika paksuja mun mielestä. Muutenkin ne on aika kalliita, oliko jossain 15-20 eur/5kpl. Että en ajatellu kymppejä investoida niihin. Jos jostain saan niitä ni otan. Äitiyspakkauksessa tuli pari kevyttä harsoa myös.

Onko kukaan nähnyt sellaisia trikoisia pieniä ruokalappuja missään? Kaveri kehui niitä, että niihin on hyvä pyyhkiä lopuksi naama ja heittää koneeseen. Se on saanut joltain kaverilta käytettynä nipun niitä.
Tarkoitatkohan sä semmoisia kuolalappuja? Muistaakseni ainakin Henkka Maukalta oon semmosia puuvillaisia ostanu. :)
 
Sirpa, mä ompelin niitä kuola/ruokalappuja ite kuopukselle. Ostin useampaa eri kuvioista/väristä trikookangasta, kutakin 20cm muistaakseni ja leikkasin ja ompelin sit aina kaks yhteen. Joihinkin laitoin vielä muovitetun froteen kankaiden väliinkin. Ja neppareilla vaan kiinni niskasta. Niitä oli sit läjä just kun vauva alko maistella kiinteitä ja ihan vaan kuolaamiseen kans.
 
Takaisin
Top