Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että mua ärsyttää, kun ei noi mun hymiöt näy! Ihan kuin en olisi innoissani tyttövauvasta. Tänään piti käydä shoppailemassa muutamia pinkkejä juttuja :) Nyt pitäisi sitten poikakamppeita hävittää, mutta nyt kun olen taas töissä ei aika tahdo riittää oikein mihinkään.

Tuosta musiikista kanssa, että ei ole mitään käryä oliko salissa musiikkia vai ei.
 
Tiiättekö kumpi olis tulossa? Joko sinä oot pohtinut tulevaa synnytystä?
Meillä oli rakenneultra muutama viikko sitten, mutta halusimme säilyttää jännityksen, eli emme selvittäneet vauvan sukupuolta ;) ! Onneksi kaikki oli ru:ssa hyvin ja sen jälkeen on jo pikkuhiljaa uskaltanut aloittaa hankinnatkin ❤ ! Synnytystä en ole vielä kauheasti miettinyt, tosin jännittäähän se melkoisesti ja ainakin nyt tuntuu, että kaikki kivunlievitykset jne.otan kyllä käyttöön..;)!
 
Novelle, sama täällä! Mä viljelen tekstareihin ihan sikana hymiöitä ja täällä ei näy kuin muutama perus... :(
 
Ai niin, en ole tainnut tänne raportoida, että meillä oli rakenneultra tiistaina. Pieni tyttöhän siellä oli ihan kippuralla. Kaikki hyvin ja ihan tasaisesti kasvanut, arvio 20+4 kun virallisesti oli 20+5. Pitkäsäärinen tyyppi taitaa olla tulossa kuten vanhempansakin.

Mulla oli enemmän poikafiilis, oon tyytyväinen että kysyttiin sukupuolta niin ettei sitten synnytyksessä hämmästy niin paljoa. Ja ei tarvi enää niitä poikien nimiä miettiä :)
 
Ai niin, en ole tainnut tänne raportoida, että meillä oli rakenneultra tiistaina. Pieni tyttöhän siellä oli ihan kippuralla. Kaikki hyvin ja ihan tasaisesti kasvanut, arvio 20+4 kun virallisesti oli 20+5. Pitkäsäärinen tyyppi taitaa olla tulossa kuten vanhempansakin.

Mulla oli enemmän poikafiilis, oon tyytyväinen että kysyttiin sukupuolta niin ettei sitten synnytyksessä hämmästy niin paljoa. Ja ei tarvi enää niitä poikien nimiä miettiä :)
Onnea tytöstä! Meillekin tyttöä povataan mutta kätilö sano ru:ssa ettei oo palautusoikeutta jos sieltä tuleekin poika kun ne vehkeet ei aina näy. Meil on hankittuna sulosia mekkoja mutta saa ne sit myyty jos oliskin poika
 
Joo, meillekin kätilö sanoi ettei ihan varma voi olla ikinä, mut itekin näin ne tytön viivat aika selkeesti. :) Mä tykkään enempi neutraaleista vaatteista niin siinä mielessä ei haittaa vaikka tulis yllätyspoikakin, mutta eiköhän sitä jotain pieniä pinkkejä juttuja tule hankittua nyt :)
 
Lettuhei, sama, mulla oli poikafiilis, mutta pieni tyttö siellä oli kippurassa :)

Tyttö käy hyvin, eipä mies sitten kerjää kolmatta ja tytölle oli parempi nimikin mietittynä :)
 
Mun ystävä kerto että hänellä oli ennen synnytystä kotikäynnillä käynyt vyöhyketerapeutti joka neuvo tätä akupainantaa ja hän teki sitä viikon ennen synnytystä joka pv. Lopputulos oli että poika synty vauhdilla ja luomuna. Oli yheltä menny sairaalaan ja neljältä ohi. Tollasen mäkin haluun.
Niin mäkin! Pitäis vaan tietää milloin on se viikko synnytykseen... :wink Noo, ei vaan.

Mitenkähän ton kiroilun kanssa synnytyksessä, ei varmaan lähe multa... Buhhahhaaa!!! Kätilöt kaikkoo huoneesta! Se on kyllä tosi tehokasta, kulkaa! Sanoo pari kovaa sanaa, ni ihmiset liikkuu ihan eri tavalla :grin:grin:grin. Kannattaa kokeilla. Mulla lähtee heti savu tuleen ulos tällä menetelmällä...
 
Joo, meillekin kätilö sanoi ettei ihan varma voi olla ikinä, mut itekin näin ne tytön viivat aika selkeesti. :) Mä tykkään enempi neutraaleista vaatteista niin siinä mielessä ei haittaa vaikka tulis yllätyspoikakin, mutta eiköhän sitä jotain pieniä pinkkejä juttuja tule hankittua nyt :)
Mä sanoin tänään miehelle, että pitää niitä alle 62 vaatteitta hommaa lisää, mut en tiedä mitä hommais... Tuskin se farkkuja silloin vielä käyttää... Ja mä tietty hommaisin hellykitty-mekkoja, mut SÄ et varmaan sitä hyväksyisi...

Mun yks frendi toi tänään lappuhaalarit ja kauluspaidan. Vitsi kun olis kiva ostella röyhelöä ja pitsiä. Poikien vaatteet on tosi tylsiä.

Yleensä ne erheet menee vissiin just niin päin, että tytttö onkin poika. Harvemmin toisin päin (vaikka salaa toivon...). Tosin kaveri kertoi, että jollekin oli niinkin käyny. Napanuora voi esiintyä pilinä.
 
Mulla on ollu erilainen tunne tänään vattassa. Siellä on ikään kuin painetta alavatsassa ja liikkeet tuntuu kans alempaa kuin ennen. Kävellessä tuntuu et pitäis pitää vattan alapuolelta kiinni. Johki se painaa nyt. Vatta on ollu ihan helvetin kireekin tänään. Onkohan vauva vaihtanu asentoa siellä?

Mä oon suunnitellu pihatalkoita tänään :joyful:, ja tehny muutenkin pihasuunnitelmia. En sentään tarttunu lapioon... Kyllä kumartelu puutarhassa on vaikeeta, kyykistelyä en edes yrittäny.
 
Sirpa, mä olen tykännyt käyttää ihan pienille (sekä pojalle että tytöille) alkuun bodeja ja joko sukkahousuja tai kärjellisiä puolipotkareita. Housuja ei välttis tarvii ihan pienelle lainkaan. Ja kun pukee bodyn sukkisten tai puolipotkarien päälle näkyy kaikkien ihanien bodyjen kuvat tai tekstit hyvin kans. :) Ja noi pienimmät bodyt kannattaa olla kietaisubodeja, helpompi pukea kun ei tarvii vetää pään yli. Ja ehdottomasti neppareilla, EI nauhoilla! :)
 
Mä sanoin tänään miehelle, että pitää niitä alle 62 vaatteitta hommaa lisää, mut en tiedä mitä hommais... Tuskin se farkkuja silloin vielä käyttää... Ja mä tietty hommaisin hellykitty-mekkoja, mut SÄ et varmaan sitä hyväksyisi...

Mun yks frendi toi tänään lappuhaalarit ja kauluspaidan. Vitsi kun olis kiva ostella röyhelöä ja pitsiä. Poikien vaatteet on tosi tylsiä.

Yleensä ne erheet menee vissiin just niin päin, että tytttö onkin poika. Harvemmin toisin päin (vaikka salaa toivon...). Tosin kaveri kertoi, että jollekin oli niinkin käyny. Napanuora voi esiintyä pilinä.
Mä oon hankkinu 50 ja 56cm kietasupaitoja ja kietasubodyja, naruilla tai neppareilla. Lisäks muutaman 56cm yöpuvun jois vetskari edessä. Aattelin et niitäki voi pitää päivävaatteina kun on sellasii kokohaalareita eikä näytä pelkästää yökkäriltä. Varsinkin jollei kylään tuu ketää. Mä en haluu sille pienelle vetelälle nyytille pukee mitää vaikeesti päälle laitettavaa, eikä kyl mun mieskään joka vähän jännittää sitä hoitamista.
 
Mulla on ollu erilainen tunne tänään vattassa. Siellä on ikään kuin painetta alavatsassa ja liikkeet tuntuu kans alempaa kuin ennen. Kävellessä tuntuu et pitäis pitää vattan alapuolelta kiinni. Johki se painaa nyt. Vatta on ollu ihan helvetin kireekin tänään. Onkohan vauva vaihtanu asentoa siellä?

Mä oon suunnitellu pihatalkoita tänään :joyful:, ja tehny muutenkin pihasuunnitelmia. En sentään tarttunu lapioon... Kyllä kumartelu puutarhassa on vaikeeta, kyykistelyä en edes yrittäny.
Jos sun masuasukki on kans perätilassa? Mulla on ja tuntuu just painetta ja tää potkii kokoajan oikeelle alas. Auton ajaminen tuottaa vaikeuksia. Se asento on epämukava.

Teitkö jotai fyysistä ennen kovettumista? Mä huomaan vattan kovuuden ja paineen tunteet jos on ahertanu jotai fyysist.
 
Mä taas puin pojalle alusta saakka farkkuja ja muita housuja, sekä paitoja, huppareita ja tossuja ja nyt kaapit on täynnä kaiken maailman hörsylöitä tytölle, siis kaikkea tosi epäkäytännöllistä ja vähän hankalia pukea mutta ah, niin söpöjä!!:angel8

Mies joutui muutaman kerran kysymään, miten ihmeessä joku vaate puetaan mutta todella hienosti selvisi esikoisen kanssa vaikka ihan ekaa kertaa elämässään vauvaa käsitteli.
 
Jos sun masuasukki on kans perätilassa? Mulla on ja tuntuu just painetta ja tää potkii kokoajan oikeelle alas. Auton ajaminen tuottaa vaikeuksia. Se asento on epämukava.

Teitkö jotai fyysistä ennen kovettumista? Mä huomaan vattan kovuuden ja paineen tunteet jos on ahertanu jotai fyysist.
En muuta kuin olin aamulenkillä koiran kanssa. Se on kyllä laahustamista mun osalta. Perätilassa = istuu siellä, vai? Mä luin jostain, että nyt mun pitäis tunnistaa vattan läpi vauvan ruuminosat, jos tunnustelen. En oo uskaltanu tunnustella, mulla tulee se Alien-leffa mieleen :woot: , jossa ne tuli vattan läpi :eek:. Purasee vielä!

Kiitti vaatevinkeistä! Mä kattelen niitä kietaisujuttuja sitten. Ja niitä pieniä kokopukuja mulla ei oo yhtään. Totta muuten, miten sen letkukaulan pään yli osaa vetää mitään? En oo sitä käsittelyä vielä miettinytkään! Uuuh! Voivoivoi. Kauanko siihen menee, että vauva kannattelee itse päätään? Mies kyllä on käsitellyt vauvoja, mutta... Se ei oo kaikkein helläkätisin :nailbiting:, en varmaan pysty kattoo vieressä kun/jos se pukee vauvaa.
 
Mun ystävä kerto että hänellä oli ennen synnytystä kotikäynnillä käynyt vyöhyketerapeutti joka neuvo tätä akupainantaa ja hän teki sitä viikon ennen synnytystä joka pv. Lopputulos oli että poika synty vauhdilla ja luomuna. Oli yheltä menny sairaalaan ja neljältä ohi. Tollasen mäkin haluun.
Joo, akua pystyy käyttään osaltaan myös synnytyksen käynnistämisessä, mutta siihen on varmasti eri kantoja ja kaikki vaikutuksethan on yksilöllistä. Itse uskon akupunktioon ja paljon hyviä kokemuksia siitä, ei kylläkään tässä asiassa. Mutta esim aikanaan pääsin pahimpana siitepölyaikana astmapiipuista eroon (oli siis niin pahat kausittaiset oireet, että jouduin käyttään piippuja muun lääkityksen lisäksi) akun ansiosta.
 
Tervetuloa Kimaira ja Muumimamma-74! Teidät on lisätty listaan. Onnea tyttölupauksesta Novelle, tämä tieto nyt myös listassa.

Muistutelkaa vaan kaikki, jos minulta on mennyt ohi jonkun muun kohdalta joku lisätieto :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
Onnea uudet ja tervetuloa! :)
 
Voi että mua ärsyttää, kun ei noi mun hymiöt näy! Ihan kuin en olisi innoissani tyttövauvasta. Tänään piti käydä shoppailemassa muutamia pinkkejä juttuja :) Nyt pitäisi sitten poikakamppeita hävittää, mutta nyt kun olen taas töissä ei aika tahdo riittää oikein mihinkään.

Tuosta musiikista kanssa, että ei ole mitään käryä oliko salissa musiikkia vai ei.
Joo sama, ei mitään hajua mistään musiikista...
 
Takaisin
Top