Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löysin googelista akupainanta hakusanalla mielenkiintosen artikkelin aiheesta ja miten voi hyödyntää synnytyksessä. Huom!! Ei saa kokeilla pisteitä raskausaikana ettei käynnisty ennen aikojaa....mun mies saa opetella näitä ja toteuttaa sit. Oisko ollu www.babyidea.fi sivut.
 
[Quote="Sirpa40]
Tähti-73 Miten sä oot saanu viikon kulumaan? Mua alkoi yhtäkkiä mietityttää se äitiyslomakin. Aika tuntuu menevän nyt sikahitaasti, vaikka teen töitä. Että mitenköhän sitte...

Sirpa40:)
Kiitti kysymästä:) Aluksi aika meni vähän hitaasti, mutta viikko hurahtikin nopsasti, kun oli myös sitä häähommaa...Otin miehen sukunimen ja nyt sitten virallisesti avioliitossa. Eipä uskois, mutta niinhän siinä kävi!:smug: No, ehdittiimpä vielä ennen synnytystä!:wink[/QUOTE]
Paljon onnea!
 
Onnea Tähti-73 naimisiin menosta ! Mies on työttömänä, mutta meillä on iso omakotitalo, jossa 6000 neliön tontti. Lisäksi kilometrin päässä on hiekkaranta ja rantasauna, jossa voi viettää aikaa. Siellä on myös matonpesupaikka. Mies korjailee tuossa etupihalla meidän autoja ja nyt hänen pitäisi tehdä ensi vuodeksi polttopuut. Meinaa kaataa sitä varten yhden koivun pihasta. Meillä lämmitetään pääasiassa puilla sähkön säästämiseksi. Lisäksi meillä on omena- ja luumupuita sekä mustia-ja punaisia viinimarjapensaita ja pieni perunamaa. Syksyllä olimme perunoiden ja mehujen suhteen omavaraisia. Mä poimin marjat ja omenat ja mies tekee niistä mehuja. Mulle tällainen elämä on uutta, kun olen aiemmin asunut aina kaupungissa. Mies on kotoisin maaseudulta ja tottunut tekemään kaikenlaisia ulkohommia. Talvisin täällä on vähemmän tekemistä ulkona, kun on pimeää ja enimmäkseen päivät kuluu sisätiloissa.
 
Löysin googelista akupainanta hakusanalla mielenkiintosen artikkelin aiheesta ja miten voi hyödyntää synnytyksessä. Huom!! Ei saa kokeilla pisteitä raskausaikana ettei käynnisty ennen aikojaa....mun mies saa opetella näitä ja toteuttaa sit. Oisko ollu www.babyidea.fi sivut.
Mun ystävä kerto että hänellä oli ennen synnytystä kotikäynnillä käynyt vyöhyketerapeutti joka neuvo tätä akupainantaa ja hän teki sitä viikon ennen synnytystä joka pv. Lopputulos oli että poika synty vauhdilla ja luomuna. Oli yheltä menny sairaalaan ja neljältä ohi. Tollasen mäkin haluun.
 
Mun ystävä kerto että hänellä oli ennen synnytystä kotikäynnillä käynyt vyöhyketerapeutti joka neuvo tätä akupainantaa ja hän teki sitä viikon ennen synnytystä joka pv. Lopputulos oli että poika synty vauhdilla ja luomuna. Oli yheltä menny sairaalaan ja neljältä ohi. Tollasen mäkin haluun.

Meillä valmennuksessa neuvottiin sitä akupainantaa:)

Ison mahan kanssa tosin vaikea ylettää painelemaan niitä akupisteitä jaloissa, mutta joku toinenhan voi sen tehdä:smug:
 
Meillä valmennuksessa neuvottiin sitä akupainantaa:)

Ison mahan kanssa tosin vaikea ylettää painelemaan niitä akupisteitä jaloissa, mutta joku toinenhan voi sen tehdä:smug:
Mä aattelin varata ajan lähempänä h-hetkeä tutulle vyöhyketerapeutille ja mies saa tulla mukaan opettelee akupisteet. Miehelle sanoin kans että hän saa tehdä mun tyyppisen spotify-listan synnytykseen ja otetaan Bose mukaan ja popitetaan. Tärkee tehtävä!
 
Mä en ole missään synnytyksessä kaivannut musiikkia eikä oikeesti edes minkäännäköistä muistikuvaa onko synnytyssalissa ollut radio päällä vai ei. Nyt aloitin pari viikkoa sitten laulamaan kuorossa ja mietin jo jos kokeilis laulaa seuraavassa synnytyksessä... Tosin sen verran uusi harrastus etten tiedä kehtaanko hoilottaa ääneen siellä kun kuitenkin kuuluu käytävälle... :D
Tuosta miehen läsnäolosta synytyksessä. Joitakin päiviä viime synnytyksen jälkeen kommentoin jotain miehelle että vaikka synnytys oli hänellekin suuri tapahtuma se oli kuitenkin hänelle kivuton kokemus. Mies tuijotti mua hetken hiljaa ja sit hän näytti käsiään ja sanoi että nyt vasta alkaa kädet olemaan kunnossa taas, jakkaralla ponnistettaessa mä puristin miehen käsiä niin että kuulemma käsissä vaan rutisi! Hups... :D
 
Mä en ole missään synnytyksessä kaivannut musiikkia eikä oikeesti edes minkäännäköistä muistikuvaa onko synnytyssalissa ollut radio päällä vai ei. Nyt aloitin pari viikkoa sitten laulamaan kuorossa ja mietin jo jos kokeilis laulaa seuraavassa synnytyksessä... Tosin sen verran uusi harrastus etten tiedä kehtaanko hoilottaa ääneen siellä kun kuitenkin kuuluu käytävälle... :D
Tuosta miehen läsnäolosta synytyksessä. Joitakin päiviä viime synnytyksen jälkeen kommentoin jotain miehelle että vaikka synnytys oli hänellekin suuri tapahtuma se oli kuitenkin hänelle kivuton kokemus. Mies tuijotti mua hetken hiljaa ja sit hän näytti käsiään ja sanoi että nyt vasta alkaa kädet olemaan kunnossa taas, jakkaralla ponnistettaessa mä puristin miehen käsiä niin että kuulemma käsissä vaan rutisi! Hups... :D
Harjottele sitä synnytyslaulua! Mahdollisimman matalalta äänteitä pitkään ja sisäänhengitys. Äänteet: A A O O U U M M (jokaisen kirjaimen välissä se sisäänhengitys) ja perään koko litanja AOUM. Samalla voi pyöritellä lantiota joka rentouttaa. Mä haluun sen spotify listan suomibiiseistä ja hoilotan niitä samalla. Jos unohtais kivun siks aikaa.
 
Heissan! Nyt vasta ajauduin foorumille ja ilokseni huomasin tämän ryhmän, joten liitynpä mukaan:)! Esikoista odotan ja laskettu aika olisi 7.8. Ikää on itselleni kertynyt jo kiitettävät 42 vuotta;)!
Tervetuloa! Mäkin ehdin täyttää 42 kun vauva syntyy. LA 30.6. Mistäpäin oot?
 
Heissan! Nyt vasta ajauduin foorumille ja ilokseni huomasin tämän ryhmän, joten liitynpä mukaan:)! Esikoista odotan ja laskettu aika olisi 7.8. Ikää on itselleni kertynyt jo kiitettävät 42 vuotta;)!

Tervetuloa foorumille Muumimamma-74:flower

Onnittelut!:Heartred Sullahan raskaus on jo aika pitkällä:)
Hyvää odotusta:love7
 
Tervetuloa Kimaira ja Muumimamma-74! Teidät on lisätty listaan. Onnea tyttölupauksesta Novelle, tämä tieto nyt myös listassa.

Muistutelkaa vaan kaikki, jos minulta on mennyt ohi jonkun muun kohdalta joku lisätieto :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ sektio/ 3./

Odottajat
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Kevätpäivä/ joulukuu/ 4./
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
MS74, toi synnytyslaulu ei oo mun juttu... Ennemminkin hoilottaisin jotain korkealta ja kovaa! :D Yrittäis keskittyä laulun sanoihin kivun sijaan. Näin äkkiseltään tulee esim. mieleen "We will rock you". :D
 
MS74, toi synnytyslaulu ei oo mun juttu... Ennemminkin hoilottaisin jotain korkealta ja kovaa! :D Yrittäis keskittyä laulun sanoihin kivun sijaan. Näin äkkiseltään tulee esim. mieleen "We will rock you". :D
Kiroilu kuulemma auttaa...pitäskö opetella Sannin Mitähän v****a...
 
Juu, tuota kiroilua kyllä käytin viime synnytyksessä. Kuvittelin vain AJATTELEVANI kirosanoja mutta mies kertoi jälkikäteen että kyllä mä ne ihan ääneen selvästi sanoin... Oli ollut aika ihmeissään kun mä en yleensä kiroile. :D Siks ajattelin että joku vahvasanainen laulu voi olla parempi ens kerralla. :)
 
Takaisin
Top